Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kirkkoon kuuluminen/ ei kuuluminen  (Luettu 115716 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #210 : 02.12.2010 16:20:39 »

Trellä nuo kirkkolehdet tulee normaalin postin mukana jonka toimittaa Itella, sinne voi ottaa yhteyttä jos kiehuttaa  :Smiley.
Musta on hienoa toimintaa nuo leipäjono- ja muut auttamis systeemit, suurimmalla osalla kunnista kun ei vaan mene hyvin..sama se mistä apua hädän hetkellä saa, kunhan saa  smitten.

On erittäin jännä piirre se, että kirkkoonkuuluvia syytetään suvaitsemattomiksi, kun taas heitä saa haukkua ja loukata mielinmäärin. Tässä kaikki häviää  Undecided.

Ollessani yläasteella tuli kotiin lappu, jossa kysyttiin osallistuuko lapsi uskonto-, vai vaihtoehtoiselle tunnille..sen sai ite valita, kuulu kirkkoon tai ei.

Rippileirin sijaan voi valita myös protuleirin, kuului kirkkoon tai ei...

Sukupuolivalistus pitäis ensisijaisesti hoitaa musta kotoa käsin-niinkun muukin peruskasvatus, siihen vois sisällyttä myös ton sosiaalisen paineen käsittelyn  Grin

...tässä nyt vaan aavistus mietteistäni...
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #211 : 02.12.2010 23:44:01 »


Lainaus
12. Kirkko suorittaa julkisia virallisia siunaustilaisuuksia myös ei-kristityille vainajille. Esimerkiksi vuonna 2005 kirkko siunasi Aasian tsunamionnettomuudessa menehtyneet, vaikka kaikki heistä eivät kuuluneet kirkkoon. Vastaavasti samana vuonna kirkko siunasi Suomen sisällissodan (1918) johdosta keskitysleireillä teloitetut punaiset, koska tämä "kunnioittaa punaisten ihmisarvoa", siitäkin huolimatta, että suuri osa punaisista teloitetuista oli kommunisteja ja siten marxilaisen tradition mukaan ateisteja.

Mutta siis eikö tämä ole vain hyvä ja osoita sitä, että kyllä kirkosta sitä suvaitsevaisuuttakin löytyy ei kristittyjä ja muita joidenkin muiden mielestä muka ei yhtä arvokkaita ihmisiä kohtaan?  Tämä on niin kumma perustelu kertakaikkiaan. Shocked

Se, että ei-kristitty siunataan kristillisiin menoin ilman että häneltä on eläessään kysytty siihen lupa on KERTAKAIKKIAAN TÖRKEÄ USKONNONVAPAUDEN LOUKKAUSknuppel2 Angry tickedoff
(Huuto edellä on tahallinen, tämä on niin vakava asia, että pienet kirjaimet eivät riitä!)

Oops, olen pahoillani, käsitin tuon aivan väärin.  idiot2 Eli olen kyllä tässä asiassa samaa mieltä, että ei saa jollei ole lupaa.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #212 : 03.12.2010 00:02:13 »

Joo ja kaikkein parasta olisi tosiaan jos uskontoja ei olisi ollenkaan... Jeesuskaan ei halunnut uskontoa hänen nimiinsä... All we need is love....  smitten
tallennettu
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #213 : 03.12.2010 10:21:58 »

Mie kyllä luulen, että Jeesus hyvin tiesi, että hänen nimeään tullaan käyttämään väärin. Hänhän itse tokaisi: "En ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan".

Aika kova jamppa tuo Jesse, teki sen mikä hänen oli tehtävä, vaikka tiesi jo etukäteen, että hänen todellinen sanomansa loataan ja peitetään dogmien viidakkoon, ja hänestä tehdään vallan ja pelottelun väline. Yksi meikäläisen supersankareista.
 
Se, mikä tarkoitus tällä kaikella on, sitä voi vain arvailla, mutta pitänee vain uskoa Luojan suunnitelman täydellisyyteen...

Todellakin, all we need is love...
« Viimeksi muokattu: 03.12.2010 10:32:37 kirjoittanut Ikuinen Trikki » tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #214 : 03.12.2010 13:40:20 »

Eklektikko minua jäi kiinnostamaan miten pakkokaste ja sen purkaaminen ?? voi vaikutta shamanistisuuteen???

Puhun nyt siis kokemuksistani joissakin edellisissä inkarnaatioissa. Olen ollut täällä Suomessa shamaanina monia kertoja. Silloin ennen kaikki uskoivat magiaan, taikoihin jne. Yhteinen intentio oli sellainen, että näitä asioita pidettiin luonnollisina. Yleinen uskomus oli myös, että kaste poistaa pakanalliset vaikutukset.

Koska itsekin uskoin - ihan kuten kaikki muutkin silloin - siihen, että pakkokaste vaikuttaa shamaanivoimiini, niin tokihan se sitten vaikutti. Jouduin tekemään pitkälti raskaita rituaaleja (mm. sen pakkokasteen pois pesemisen), jotta sain voimani takaisin. Enkä ollut ainoa: Tavalliselle ihmisellekin - siis muille kuin shamaaneille - pakkokasteella oli ikäviä henkisiä/hengellisiä seurauksia. Sen vuoksi siis Suomessa on niin paljon Katumajärviä.  Cry

Nykyisin vihkivedellä valeleminen ei tietenkään tekisi minulle muuta kuin kastelisi, koska tässä inkarnaatiossa minulla on enemmän tietoa ja tiedän, ettei se minuun tai voimiini vaikuta. Mutta ennen asiat olivat toisin ja pakkokaste on tästä katsannosta eräänlainen hengellinen raiskaus.

Katolinen kirkko (joka on sen aikoinaan pakkokasteita ja noitarovioita tehtailleen kirkon jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa) ei ole koskaan tainnut pyytää anteeksi yhtään pakkokastetta tai roviota. Toisaalta: Protestantit luterilaisetkin ovat kunnostautuneet ajoittain vainoamalla noitia, eivätkä hekään koskaan ole tainneet sitä anteeksi pyytää.

Eppana kirjoitti:
Lainaus
Trellä nuo kirkkolehdet tulee normaalin postin mukana jonka toimittaa Itella, sinne voi ottaa yhteyttä jos kiehuttaa  Roll Eyes
.

Olet väärässä. Tästä on apulaisoikeusasiamiehen ratkaisu muutaman vuoden takaa, kun iso kasa porukkaa oli valittanut kielloista huolimatta jaetuista seurakuntien lehdistä. Tässä ote olennaisesta kohdasta: "Lehden julkaisijan vastuulla on järjestää jakelu, joka kunnioittaa ihmisten uskonnollista vakaumusta."

Huomaatko? Julkaisijalla - eli seurakunnilla - on se vastuu, ei Itellalla.

Uskovaisten haukkumisesta:
Minua pakanaa ilmeisesti saa herjata kertomalla, että joudun helvettiin, palvon paholaista jne. ihan vapaasti? Näin ainakin kristityt tekevät, kun asiasta tulee puhe. Välittämisen varjoon puettuna vieläpä, ovat  niiiiiiiiiiiin  huolissaan puolestani, kun helvetinlieskat kuulemma odottavat...  idiot2

Minä en herjaa yhdenkään uskovaisen uskoa. Minulla on sanomista vain siitä, miten he ihmisinä kohtelevat toisia ihmisiä: Tuputtaminen, tuomitseminen ja ylpeyden synti mm.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #215 : 03.12.2010 14:29:23 »

Itsekin muistan jostain lukeneeni tai kokeneeni, että kasteessa lapsen kolmas silmä suljetaan, että pysyisi seurakunnan jäsen kurissa ja nuhteessa...
tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #216 : 03.12.2010 16:13:16 »

Lainaus
Minua tämä hieman askaruttaa, voiko todella olla näin että papit tietämättä mitä tekevät, saavat tuhoa aikaiseksi kasteella?? Tämä vaikuttaa hieman oudolta  Huh

Minä puhuin tuhon aikaan saamiseesta ennen, en nykyään. Luet siis tavallaan nyt sekaisin minun kirjoitustani ja minun jälkeeni nykyisistä kasteista ja kolmannesta silmästä puhuvia kirjoituksia. Siitä seuraa väärinkäsitys: Minä en väitä mitään nykyisistä papeista, enkä puhu heistä lainkaan!

Omassa kirjoituksessani viittaan vain niihin menneisiin aikoihin, jolloin kaikki - niin kristityt kuin pakanatkin - ihan todella uskoivat, että kasteella on jotain tämäntyyppisiä (tai muita, esim. pakanuutta poistavia) vaikutuksia. Tämä johtui nimenomaan siitä, että kaikki uskoivat tähän - eli siis placebovaikutuksesta.

Varmaan nykyäänkin jotain tapahtuu, jos kasteensaaja itse uskoo näin, tai hänelle riittävän vahvasti näin uskotellaan.  Itse en kuitenkaan usko, että vaikutus on todellinen/energeettinen, vaan nimenomaan placebovaikutus.

En siis ota mitään kantaa 3. silmän sulkemiseen kasteella - kristitythän eivät edes tunnusta chakrojen olemassaoloa ainakaan virallisessa opissa. Päinvastoin: Chakrat ja sensemmoisethan ovat pakanoiden juttuja ja niihin uskomisesta joutuu sinne Helvetin tuleen... 
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Freelancer
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 82



Profiili
« Vastaus #217 : 03.12.2010 21:46:11 »

Ja vaikka tässä pidinkin "puolustuspuheenvuoroa" kirkkoa kohtaan niin älkää unohtako, että olen minäkin sitä mieltä että kirkossa ja koko systeemissä on todella paljon myös sitä "mätää" ja erittäin paljon parannettavaa... "Inhoan" suvaitsemattomuutta, raamatulla päähän paukuttamista, eli käännyttämistä yms. Siltikin, mikään ei ole niin mustavalkoista ja olen itsekin nähnyt kirkkoa nykyisin paremmassa(kin) valossa, se ei aina ole niin paha kuin luullaan. Siellä tapahtuu todella paljon hyvääkin.  angel

Ei minusta kirkossa mitään mätää ole, kirkko vain heijastaa ihmiskunnan kollektiivista tilaa. Smiley Mistä se kollektiivi muodostuu? Meistä kaikista, sinusta ja minusta, joten eiköhän sukelleta jokainen omien sydämiemme syvyyksiin katsomaan mitä sieltä löytyy.  smitten

Aina jos me nähdään jossain asiassa jotain muuta kuin Jumalallista Rakkautta, meidän täytyy jokaisen omalta osaltaan miettiä miksi minä heijastan itsestäni ulos jotain mikä ei ole Rakkautta. Ei ole olemassa mitään ulkopuolista tahoa tai asiaa, mikä ei heijastelisi pelkästään sitä mitä omasta sydämestä löytyy. Smiley

Siksi me ollaan yhtä, ihan kaikki keskenään me ollaan yhtä, koko fyysinen taso, äitimaa mukaan lukien löytyy jokaista atomia myöten meidän omasta sydämestä! Duunia meillä kaikilla on vielä paljon, joten aloittakaamme ihmiskunnan pelastaminen omasta itsestämme.  smitten

Free
tallennettu

~~~ paras mitä voi rukoilla on, että tapahtuu mikä tapahtuu - sanoo eräs Kreikkalainen tietäjä ~~~~
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #218 : 03.12.2010 22:53:24 »

Mie kyllä luulen, että Jeesus hyvin tiesi, että hänen nimeään tullaan käyttämään väärin. Hänhän itse tokaisi: "En ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan".

Aika kova jamppa tuo Jesse, teki sen mikä hänen oli tehtävä, vaikka tiesi jo etukäteen, että hänen todellinen sanomansa loataan ja peitetään dogmien viidakkoon, ja hänestä tehdään vallan ja pelottelun väline. Yksi meikäläisen supersankareista.
 
Se, mikä tarkoitus tällä kaikella on, sitä voi vain arvailla, mutta pitänee vain uskoa Luojan suunnitelman täydellisyyteen...

Todellakin, all we need is love...

Niin samaa mieltä.  smitten Hän tiesi sen toki. Hyväksyi silti vaikkei olisi henk.koht uskontoa halunnutkaan. Hän on nähnyt sen kaiken tarkoituksen ja todellakin täysin uskonut Luojan suunnitelman täydellisyyteen.  angel smitten
« Viimeksi muokattu: 03.12.2010 22:55:18 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #219 : 03.12.2010 23:08:04 »

Ja vaikka tässä pidinkin "puolustuspuheenvuoroa" kirkkoa kohtaan niin älkää unohtako, että olen minäkin sitä mieltä että kirkossa ja koko systeemissä on todella paljon myös sitä "mätää" ja erittäin paljon parannettavaa... "Inhoan" suvaitsemattomuutta, raamatulla päähän paukuttamista, eli käännyttämistä yms. Siltikin, mikään ei ole niin mustavalkoista ja olen itsekin nähnyt kirkkoa nykyisin paremmassa(kin) valossa, se ei aina ole niin paha kuin luullaan. Siellä tapahtuu todella paljon hyvääkin.  angel

Ei minusta kirkossa mitään mätää ole, kirkko vain heijastaa ihmiskunnan kollektiivista tilaa. Smiley Mistä se kollektiivi muodostuu? Meistä kaikista, sinusta ja minusta, joten eiköhän sukelleta jokainen omien sydämiemme syvyyksiin katsomaan mitä sieltä löytyy.  smitten

Aina jos me nähdään jossain asiassa jotain muuta kuin Jumalallista Rakkautta, meidän täytyy jokaisen omalta osaltaan miettiä miksi minä heijastan itsestäni ulos jotain mikä ei ole Rakkautta. Ei ole olemassa mitään ulkopuolista tahoa tai asiaa, mikä ei heijastelisi pelkästään sitä mitä omasta sydämestä löytyy. Smiley

Siksi me ollaan yhtä, ihan kaikki keskenään me ollaan yhtä, koko fyysinen taso, äitimaa mukaan lukien löytyy jokaista atomia myöten meidän omasta sydämestä! Duunia meillä kaikilla on vielä paljon, joten aloittakaamme ihmiskunnan pelastaminen omasta itsestämme.  smitten

Free

Tuo on kyllä totta, että kaikki lähtee ensin itsestä. Puhdistakaamme se mätä siis ensin itsestämme.  Grin Kuitenkaan emme ole mitään yhtä harmaata massaa täällä maatasolla, fyysisinä ihmisinä. Emme kyllä henkimaailmassakaan, vaikka yhtä olemmekin. Eli kyllä sitä mätää voi havaita muualla(kin) kuin itsessä. Sillä mädälläkin on kuitenkin tarkoituksensa... Se ei silti tarkoita sitä, ettäkö kaiken edessä pitäisi seistä vain "tumput suorina" tekemättä mitään... Jeesuskin teki, ja paljon.  Wink Muutti asioita radikaalistikin, mutta teki sen toki rakkaudesta ja rakkaudella.  smitten Mutta pst... Hänelläkin oli joitain inhimillisiä heikkouksia...  Wink
tallennettu
Freelancer
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 82



Profiili
« Vastaus #220 : 03.12.2010 23:45:22 »

Ja vaikka tässä pidinkin "puolustuspuheenvuoroa" kirkkoa kohtaan niin älkää unohtako, että olen minäkin sitä mieltä että kirkossa ja koko systeemissä on todella paljon myös sitä "mätää" ja erittäin paljon parannettavaa... "Inhoan" suvaitsemattomuutta, raamatulla päähän paukuttamista, eli käännyttämistä yms. Siltikin, mikään ei ole niin mustavalkoista ja olen itsekin nähnyt kirkkoa nykyisin paremmassa(kin) valossa, se ei aina ole niin paha kuin luullaan. Siellä tapahtuu todella paljon hyvääkin.  angel

Ei minusta kirkossa mitään mätää ole, kirkko vain heijastaa ihmiskunnan kollektiivista tilaa. Smiley Mistä se kollektiivi muodostuu? Meistä kaikista, sinusta ja minusta, joten eiköhän sukelleta jokainen omien sydämiemme syvyyksiin katsomaan mitä sieltä löytyy.  smitten

Aina jos me nähdään jossain asiassa jotain muuta kuin Jumalallista Rakkautta, meidän täytyy jokaisen omalta osaltaan miettiä miksi minä heijastan itsestäni ulos jotain mikä ei ole Rakkautta. Ei ole olemassa mitään ulkopuolista tahoa tai asiaa, mikä ei heijastelisi pelkästään sitä mitä omasta sydämestä löytyy. Smiley

Siksi me ollaan yhtä, ihan kaikki keskenään me ollaan yhtä, koko fyysinen taso, äitimaa mukaan lukien löytyy jokaista atomia myöten meidän omasta sydämestä! Duunia meillä kaikilla on vielä paljon, joten aloittakaamme ihmiskunnan pelastaminen omasta itsestämme.  smitten

Free

Tuo on kyllä totta, että kaikki lähtee ensin itsestä. Puhdistakaamme se mätä siis ensin itsestämme.  Grin Kuitenkaan emme ole mitään yhtä harmaata massaa täällä maatasolla, fyysisinä ihmisinä. Emme kyllä henkimaailmassakaan, vaikka yhtä olemmekin. Eli kyllä sitä mätää voi havaita muualla(kin) kuin itsessä. Sillä mädälläkin on kuitenkin tarkoituksensa... Se ei silti tarkoita sitä, ettäkö kaiken edessä pitäisi seistä vain "tumput suorina" tekemättä mitään... Jeesuskin teki, ja paljon.  Wink Muutti asioita radikaalistikin, mutta teki sen toki rakkaudesta ja rakkaudella.  smitten Mutta pst... Hänelläkin oli joitain inhimillisiä heikkouksia...  Wink

No kun ei voi Rakkauden valo.. Smiley ..siis havaita muuallakin kuin itsessä, ainakaan minun mielestä, tiedä sitten miten se oikeasti on. Wink Mut jos vähänkin havaitaan, pisarakin, sitä ”mätää”, niin kyllä se on vain ja ainoastaan itessä. Kun oikeastihan kaikessa, kaikkein rankimmassakin tilanteessa ja tapahtumassa, on aina Jumalallinen tarkoitus takana, ja jos siellä havaitaan jotain väärää, niin se on vain omien käsityksien värittämää. Ajattele nyt mikä paradoksi esim tää kirkkojuttu, tulkitsemalla että siinä on jotain mätää, me ilmaistaan samalla maailmankaikkeudelle ja Jumalalle epäluottamusta häntä kohtaan ja kuvitellaan että korkein on niin vajavainen että olisi mukamas luonut jotain epätäydellistä. Wink. Kaikki on oikein ja kaikki on tarkoituksellista, ja vasta kun riittävän moni ihmiskunnassa tuon havaitsee, niin maailma valaistuu. No, kohtahan se hetki koittaa.. Smiley No niinhän sinä itekin sanoit että mädälläkin on tarkoituksensa. Smiley

hmm..vaikkei sitä ”mätää” ole edes olemassakaan.

Olen samaa mieltä ettei tietenkään sentään tumput suorina.. mut hyvä olis tunnistaa oma vastuu kaiken luojana, nähdä kaiken tarkoituksellisuus ja sit tehdä sen mitä omassa ihmiskunnan palvelussa eteen tuleekaan. Mut niin kauan kun me nähdään että jokin on ”väärin”, se näkemys ylläpitää sitä ”vääryyttä”. Siksi olisi hyvä löytää luottamus omasta sisimmästä, joka tietysti löytyykin, kaikki aikanaan, siitäkään ei tarvitse huolehtia. Mistään ei oikeasti tarvitse huolehtia koska kaikki on hyvin. Valtakunnassa kaikki on hyvin!  smitten

Free
tallennettu

~~~ paras mitä voi rukoilla on, että tapahtuu mikä tapahtuu - sanoo eräs Kreikkalainen tietäjä ~~~~
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #221 : 04.12.2010 00:45:37 »




                                                  coolsmiley


                      RAKKAUS, tuo universaali harhakuvitelmaharhautus, lienee jokaiselle

                          tuttu. Koska jos meitä oikeasti ohjaisi rakkaus, olisimmeko

                               täällä? NO eihän sinnepäinkään. Katsokaa sinne ja

                                    tänne, löydämme oman raadollisuutemme.

                                          Jesse, tuo oman aikansa levoton

                                              kulkuri, taikatempuntekijä

                                                  kaipasi rauhaaaaa.


                                                                smitten

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #222 : 04.12.2010 00:54:39 »


Kun oikeastihan kaikessa, kaikkein rankimmassakin tilanteessa ja tapahtumassa, on aina Jumalallinen tarkoitus takana,

I know I know... Wink  smitten
tallennettu
Freelancer
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 82



Profiili
« Vastaus #223 : 04.12.2010 01:02:54 »


Kun oikeastihan kaikessa, kaikkein rankimmassakin tilanteessa ja tapahtumassa, on aina Jumalallinen tarkoitus takana,

I know I know... Wink  smitten

Tiedän että tiedät..  Wink ..sehän tuossa kirjoittaessa hassulta tuntuikin höpistä noita, tietäen samalla että sinä jos kuka tiedät jo kaiken tuon ja enemmänkin!  smitten
tallennettu

~~~ paras mitä voi rukoilla on, että tapahtuu mikä tapahtuu - sanoo eräs Kreikkalainen tietäjä ~~~~
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #224 : 04.12.2010 01:14:33 »


Kun oikeastihan kaikessa, kaikkein rankimmassakin tilanteessa ja tapahtumassa, on aina Jumalallinen tarkoitus takana,

I know I know... Wink  smitten

Tiedän että tiedät..  Wink ..sehän tuossa kirjoittaessa hassulta tuntuikin höpistä noita, tietäen samalla että sinä jos kuka tiedät jo kaiken tuon ja enemmänkin!  smitten

Grin Niin sinäkin.  smitten  angel
tallennettu
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17
  Tulostusversio  
 
Siirry: