Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Alkoholin henkiset vaikutukset...  (Luettu 34281 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« : 15.06.2008 15:12:51 »

En tiedä onko tätä aihetta joskus jo käsitelty täällä, mutta aloitan tälle aiheelle nyt kuitenkin uuden topicin.

Olen huomannut, että mitä enemmän henkisellä tielläni olen edennyt, sen vähemmän minulle sopii alkoholi. En ole koskaan juonut paljon, mutta nykyisin näyttää siltä etten voi enää juoda edes sitäkään vähää mitä tähän asti olen juonut. Tuo määrä on on ollut 1-2 siideriä ja harvemmin kuin kerran kuussa. Eilen oli siskoni polttarit ja siellä tuli siemailtua tuo pari siideriä hyvässä seurassa. Nyt sitten kärsin jälkivaikutuksista.  Angry Krapulaa ei toki ole, mutta olo on muuten tosi raskas ja matalavärähteisempi kuin normaalisti. Eli ollaanko tässä nyt jo henkisellä tiellä sellaisissa sfääreissä, ettei tuotakaan vähää voi ihan seurustelumielessä alkoholia enää ottaa? Ja miksi? :Smiley Onko teillä muilla samanlaisia kokemuksia? Mitä mieltä yleensä olette alkoholin vaikutuksesta henkisyyteen?
Tässä nyt lepäilen, tasapainoitan energioitani kohottaen itseni taas "normitasolleni".  Grin
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 15.06.2008 15:22:39 »

No itse en ole koskaan humalaan asti itseäni juonut ja alkoholi on kuulunut hyvin nirsosti elämääni vasta muutaman vuoden. Henkistymisen kanssa on käsi kädessä päästy irti hirveistä alkoholin ennakkoluuloista.

Alkoholilla voi olla henkisesti rentouttavakin vaikutus, jos sitä nauttii silloin kun intuitio käskee. Minulla on ystävä,hyvin henkisesti valveutunut ja korkealla värähtelytaajuudelle elävä. Kun hänen intuitionsa kehottaa häntä ottamaan muutaman lasin hyvässä seurassa, hän tulee alkoholista vaan iloiseksi. Hän pystyy juomaan ihan käsittämättömiä määriä ilman humalaa tai seuraavan aamun krapulaa, eikä energia tipahda alas. Krapulan sijaan on juoksee onnellisena pikku sähikäisenä paikasta toiseen.
Jos hän taas ottaa yhdenkin drinkin silloin, kun ei tunnu siltä, energiataso tipahtaa heti.

Itselläni on aivan sama juttu. Jotain hyvää alkoholin muodossa voi nautiskella, kun siitä tosiaankin nautiskelee sisäistä ääntään kuunnellen. Muussa tapauksessa minullekin tulee vain tuollainen matala olo eikä juoma edes maistu hyvälle, vaikka ottaisin vain huikan pikku drinkkilasista.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #2 : 15.06.2008 15:43:20 »

En minäkään voi enää juoda usein, koska krapula on pahin helvetti maan päällä.
Se kestää kolme päivää henkisenä väsymyksenä, masennuksena ja ahdistuksena...
Ja tajuttomana fyysisenä väsymyksenä.

Toki juon nykyäänkin joskus aina ja entisten tapojen mukaan aika reippaasti.
Helposti menee yhdessä illassa n. 8-10 olutta ja siihen päälle 5-10 drinkkiä.. Joo tiedän  Undecided

Siksipä en enää hirveen helposti lähdekään juomaan kun tunnen tämän mun taipumuksen.
Se krapula ei oikeasti ole mikään niin kiva, harvemmin on mitään fyysisiä oireita muuta kun väsymys, mutta suoraansanoen itsarifiiliksiin menee joskus (ei nyt tosissaan siis mutta kuvaavampaa sanaa en keksi).. Menetän kaiken itsekunnioituksen ja uskon parempaan huomiseen....
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #3 : 15.06.2008 15:55:41 »

Jos hän taas ottaa yhdenkin drinkin silloin, kun ei tunnu siltä, energiataso tipahtaa heti.

Tätä jäin miettimään, että josko minulle kuitenkin olisi juuri käynyt näin etten kunnolla kuunnellut itseäni...  :Smiley Mutta sitten toisaalta näin on ruvennut käymään nykyisin aina, huolimatta tilanteesta. Nyt muutenkin sisimmässäni tuntuu hyvin vahvasti siltä, että jostain syystä minulle ei alkoholi sovi enää lainkaan vähäisimmässäkään määrin nautittuna (ainakaan vähään aikaan) ja henkimaailmoistakin tuntuu tulevan vahvistusta ja tukea tälle. Olemmehan erilaisia ja mikä sopii toiselle ei sovi välttämättä toiselle tätä henkistä polkua tallaillessa. Jostain syystä minun nyt selkeästi toivotaan pitävän "kanavani" mahdollisimman puhtaana ja aivan kuin minua taas valmisteltaisiin johonkin uuteen...  angel

Nostin itselleni vielä enkelikortinkin aiheesta kysellen, sekä kävin myös hakemassa enkeliviestiä reikisivulta ja nämä tulivat:

HENKINEN KASVU

Olet käymässä läpi nopeata henkistä kehitystä. Nauti prosessista!

Tänä aikana saatat tuntea monenlaista tunteiden sekoitusta: hämmennystä, innostusta, pelkoa, ja ihmetystä. Rakastat sinun uudistunutta yhteyttä Jumalallisuuteen ja toivot, että voisit lukea, opiskella, oppia ja meditoida päätoimisesti ja jatkuvasti! Samanaikaisesti saatat kuitenkin huolehtia mitä vaikutuksia henkisellä opiskelullasi on muuhun elämääsi. Mitä vaikutuksia sinun uusilla henkisillä pyrkimyksilläsi on työhösi, avioliittoosi tai ystävyyssuhteisiisi jne.? Nämä murheet luovat pelon joka saattaa syövyttää nautintoa jota henkiset asiat/opinnot tuovat sinulle.

Rakas, luovu näistä peloista, anna ne Jumalalle! Luota, että sinua tuetaan, rakastetaan ja ohjataan joka hetki. Älä huolehdi miten sinun tulevaisuutesi "sekoittuu" henkisen kasvusi kanssa! Luota, että sama voima joka toi sinut henkiselle polullesi, huolehtii myös kaikesta muustakin. Loppuen lopuksi, koska tämä voima tukee taivaan kaikkia planeettoja. Toki se silloin tukee myös sinua täydellisesti.

ja Reikisivulta:

Arkkienkeli Gabriel

Olet siunattu saadessasi tämän viestin joka tuo suopeutta ja puhdistautumista. Kutsu Gabrielia, kun haluat luopua vanhoista tavoista, negatiivisista muistoista ja pinttyneistä tavoista sekä mielen malleista. Gabriel tuo sinulle järjestystä ja kurinalaisuutta. Voit kutsua häntä kun haluat iloa ja selkeyttä. Gabriel työskentelee valkoisella säteellä. Visualisoi itsesi puhtaassa valkoisessa valossa. Pyydä Gabrielia kehittämään juuri- ja sakraalichakrojasi.

tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 15.06.2008 16:04:10 »

Huh Kaylee, itse en ikinä pystyisi juomaan tuollaista määrää. En vain kertakaikkiaan kykenisi... Jos kykenisin olisin varmasti vatsahuuhtelussa, tai itseasiassa taitaisi kyllä tulla luonnollisesti itsestään oksennuksen muodossa ulos.  buck2
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #5 : 15.06.2008 16:13:23 »


Huumaavat aineethan (alkoholi mukaan lukien) vaikuttavat kolmanteen silmään ja siitähän nämä kaikki alko- ja huume-peräiset psykoosit johtuvat kun jonkun kolmas silmä on pamahtanut auki vaikka ihminen ei ole siihen henkisesti valmis ja sinne se sitten joutuu astraalimaailmoiden örkkien kanssa tekemisiin....

Elwyn, otanko tuon kohteliaisuutena vai solvauksena.  Grin No otan sen neutraalisti, tottahan se on.
Olen sellainen juoja että kun olen juomassa niin sitten on koko ajan oltava lasi kädessä tai muuten tunnen olevani hukassa. Ei voi mitään, viina vie naisen mennessään, kaikki tai ei mitään...

Tämäkin on hyvä syy olla seurustelematta alkoholistin kanssa.

Minä juon nykyään 1-3kk välein... Ja kaveriporukassa olen viimeinen joka on suhteellisen selvin päin, vaikka juon eniten ja nopeiten. En ikinä oksenna, menetä muistia tai ole mitenkään erityisen sekaisin.

Kerran join aika reippaasti sellaista 80%:sta viinaa tehden siitä itselleni monta drinkkiä,
enkä oikein tajunnut että se ei ole ihan sama asia kuin tehdä drinkkejä jostain 30-40%sesta alkoholista..

Päälle viikon ajan sen jälkeen minulla tuli kiertohuimausta aina asentoa vaihtaessa
ja sen lisäksi kuulin harhoja tyyliin että kännykkä soi, ovikello soi, joku sanoo nimeni.
Tämä on tapahtunut myös muiden aineiden kohdalla jälkitilana,
sellainen kamalan vainoharhainen olo ja tuntuu siltä kuin joku jahtaisi tai tarkkailisi,
hermostumista ja paniikkia.

En suosittele kellekään mitään aineita..... Paitsi pesuainetta.  Grin

Niin, no onneksi noista rellestyksistä on vuosia aikaa. Enää en kestäisi sitä menoa.


tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #6 : 15.06.2008 16:26:00 »

Älkää tuomitko  Embarrassed mä tiiän että oon alkoholisti...

Kaikki henkiset asiat, kiinnostus niihin, ovat pelastaneet mut siltä että läträisin itteni turruksiin..

Mutta mulla ei ole mitään tarvetta enää olla kännissä, en koe mitään "kaljanhimoa" tms. kuten monet tuppaa sanoon viikonlopun kynnyksellä... Ja inhoan baareja... En oo "parantunut" mutta oppinut sen miten elän asian kanssa parhaiten. Vältän tilanteita joissa pitäisi juoda.. Koska siitä ekasta se aina lähtee.
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #7 : 15.06.2008 16:38:12 »

No, ainahan voi kokeilla muuttaa viinit vedeksi niin ei tule krapula!  :Smiley coolsmiley
Eli ajatuksellahan kaikkea tehdään täällä maan päällä muutenkin, jotenka miksei myöskin tällaisia asioita korjauteta.  coolsmiley
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #8 : 15.06.2008 16:59:12 »

Älkää tuomitko  Embarrassed mä tiiän että oon alkoholisti...

Höps, kuka sinua nyt täällä tuomitsisi.  smitten angel

No, ainahan voi kokeilla muuttaa viinit vedeksi niin ei tule krapula!  :Smiley coolsmiley
Eli ajatuksellahan kaikkea tehdään täällä maan päällä muutenkin, jotenka miksei myöskin tällaisia asioita korjauteta.  coolsmiley

Cheesy Grin Enpäs ole ajatellutkaan että sen voisi tehdä noinkin päin...  Wink Kiva nähdä sinua taas täällä.  smitten

Elämässä on erilaisia kausia joten ei kannata silleen kantaa huolta.. kaikesta kun oppii ja useimmiten kantapään kautta  Cool

Tuo on totta...
tallennettu
sirahvi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 88



Profiili
« Vastaus #9 : 15.06.2008 17:17:57 »

Mielenkiintoinen keskustelu.

Ennen tykkäsin roikkua viikonloput baareissa kaljalasi kädessä, ja join itseni tukevaan humaalaan saakka. Pikkuhiljaa siitä tajusin, etten enään niin viihtynyt baareissa, mutta silloin tapasi kavereita, joita ei ehtinyt näkemään viikkoaskereiden keskeltä. Kävin siis baareissa, mutten viihtynyt siellä. Tänäpäivänä en juo enään paljoa, koska krapulapäivinä menee koko hieno päivä hukkaan ja sekös ärsyttää. Käyn kyllä moikkaamassa juovia kavereitani bileissä, mutta juon joko vain muutaman tai olen autolla liikkeellä.

Olen myös löytänyt elämääni jotain minkä takia olen viettänyt viikonloppuni selvänä, ja mikä on ehdottomasti sen arvoista.

Omaan baarikäyttäytymiseeni on siis tullut selvä muutos, joka näkyy myös lompakossa. Kivaa ostella vaikka uuden hienot kengät, sen sijaan, että tuhlaisi rahat baariin.

Ruuan kanssa on myös ihanaa maistella hyvää viiniä  Wink
tallennettu

kauris, nousu leijona.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #10 : 15.06.2008 17:33:20 »

Nytpä menee hauskaksi nämä juomishommelit... Tuossa äskettäin tilasin itselleni pizzan netin kautta pizzataxi onlinesta ja mielestäni valitsin myös 1,5 litran pepsipullon, mutta sitten kun pizza ja juoma tuli olin vallan hämmästynyt kun juomaksi tulikin 0,5 litran Ed-energia juoma. Olen lähestulkoon aivan varma että rastin tilaukseeni oikein sen pepsin, kun vielä tarkistinkin tilaukseni ennen lähettämistä pariin otteeseen.  :Smiley Minä sitten siinä hämmentyneenä sönkkäämään että tilasin kyllä 1,5 litran pepsin. Pizzakuski kuitenkin näytti minulle kuittia jossa oli tilaukseni ylhäällä ja jotenkin kummasti siinä oli kuin olikin tilattuna tuo Ed. Ilmeisesti yläkerrasta haluttiin vähän vinkata että tarvitset nyt vähän lisää energiaa ja piristystä.  2funny Normaalisti en energiajuomia juo, enkä juurikaan pidä niistä, mutta nyt tuo maistuu erittäin hyvältä ja tuntuu olevan juuri sitä mitä tarvitsenkin.  angel
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #11 : 15.06.2008 18:24:46 »

Hyvä aihe RV, olen tässä paininut saman kysymyksen parissa. Smiley

Täällä päin Eurooppaa viini virtaa niin kuin teillä maito
ja on erittäin vaikea päästä pälkähästä olla nostamatta maljaa,
kun tapaat ystäviä ja yleensä se on joko proseccoa tai shampanjaa
ja siitä on, kun ystävä haluaa sen tarjota, erittäin epäkohteliasta kieltäytyä.  Undecided

Meillä on Vaa'an kanssa hiukan polemiikkia aiheesta.
Hänellä tahtoo business tapaamisissa heittää liiaksi alkoholia.
Ei nyt siksi, että hän joisi kerralla paljon, vaan se, että hän nauttii alkoholia useasti viikossa
ja sitten on se "pakollinen" kaveri-ilta välillä, jolloin virtaa vodka-drinkit tiuhaan tahtiin
ja seuraavana aamuna hän aina inhoaa itseään.

Tuloksena on se, että hän menee keskuksestaan pois, on levoton ja muuttuu riidankylväjäksi. Embarrassed
Kun hän oli USA:ssa Avatar Master-kurssilla, siellä on alkoholi kielletty kurssin ajan
(koska siinä työskennellään koko henkisen energian kanssa, niin sitä ei häiritä alkoholilla/tupakalla/huumausaineilla)
ja hän on niin loistava persoona kun hän on kokonaan ilman alkoholia
tai jättää sen siihen lasiin tai pariin viiniä/shampanjaa viikossa. Smiley

Olen itse lopetanut viikolla ilta viinilasilliset ja toivon Vaa'an jättävä ne
pois myöskin. Me emme tarvitse alkoholia joka ilta.
Lasillinen proseccoa, shampanjaa tai viiniä silloin tällöin ihan ok, enkä mene keskuksestani pois.
Jos juon enemmän olen poissa keskuksesta ja kestää pari päivää,
kun alkoholi on kokonaan poistunut elimistöstä, että pääsen takaisin "touchiin"
keskukseni kanssa.

Olenkin ohjannut häntä siten päin, miten se (minun) mieheen(i) tehoaa; Wink

Rakastelu on niin ihanaa kanssasi, kun emme ole nauttineet niin paljon alkoholia.
Näytän huomattavasti kauniimmalle ja pysyn laihana, kun en juo niin paljon.
Näytät niin hyvälle, kun et juo niin paljon.
Olet niin ihana persoona, kun et juo niin paljon ja kehosi on tasapainossa.
Olet niin ihanan levollinen ja keskuksessasi, kun et juo niin paljon
ja handlaat asiat ja ihmiset niin taitavasti.
Jne...

Hänelle on tärkeää, että hän/minä näyttää täydelliselle, käyttäytyy/ajattelee täydellisesti.
Hän on siis perfectionisti ja käytän sitä keinona, koska hän tietää varsin hyvin alkoholin seuraamukset.
Hän on hyvin tietoinen itse, että käyttää alkoholia himpun verran usein.

Hän on vielä sen verran "uusi" tulokas henkisellä tiellä, että ei (halua) tunnusta(a),
että hän ei ole keskuksessaan, levollinen ja "touchissa" universaaliin,
kun hän käyttää alkoholia, koskapa hän on perfectionisti, joten hän mielestään
on koko ajan touchissa, mutta muut eivät.  :Smiley

Sanoinkin tänään, että on se varsin ihmeellistä, että aina kun hän juhlii kuningas alkoholin kanssa,
niin seuraavana päivänä kaikki muut hänen mielestään ovat poissa keskuksestaan,
mutta ei hän. Tongue
Hän oli eilen juristimme ja liike-ystävänsä kanssa päättämässä golf-turnausta
ja kas, taas tänään hän sanoo inhoavansa itseään. :Smiley

Itse-inho kertoo, että hän on prosessissa. Smiley
Kun henkiselle tielle astuu, kuten hän ja aikaisemmin hänen veljensä (joka kieltäytyy lihasta ja alkoholista),
se tie vie...pikku hiljaa eteenpäin, joten en ole huolissani. Wink
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #12 : 15.06.2008 18:37:50 »

Minulle taitaa olla hamaraa mita on todellinen alkoholin kayttaminen-itse juon noin pullollisen punaviinia viikossa ja Italialaiset, Ranskalaiset ja Espanialaiset juovat sita ruan kanssa-vahintaan pullon ja heilla ei ole kolestrooli ongelmia-mutta vakevimpia noin 1/2 pulloa vuodessa tulee otettua tietyssa seurassa-kaljasta en pida, mutta joskus tulee juotua pullollinen
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #13 : 15.06.2008 19:22:35 »

Suomessahan tämä viinan kulutus on muutenkin sivistyneeseen ja normaaliin elämään kuuluvaa toimintaa, että moni varmaan siksikin repsahtaa tuonne viinan puolelle niin helposti. Olipa pirskeet mitkä tahansa, isot tai pienet, viinaa täytyy olla. Tulee mieleeni eräs pätkä jostakin suomalaisesta TV-sarjasta, jonka satuin sivusilmällä näkemään. Kyseessä oli sot juhlat, taisi olla ihan häät, mutta vieraat olivat hyvin kiusaantuineita ja keksivät tekosyitä lähteä juhlista pois heti, kun kuulivat ettei alkoholia tarjoilla lainkaan näissä häissä. Kuvastaa hyvin tätä suomalaista kulttuuria.

Itse otin eilen siiderin ja lakuja, kun intuitio niin kehotti ja mätin molempia, vaikka karkeista ja alkoholista yhteensä tuleekin minulle paha olo. Nukuin kunnon pitkät yöunet ja tänään olo on ollut aivan loistava! Ilmeisesti alkoholi ja lakujen lääkehiili yhdessä vähän auttoivat elimistöä puhdistumaan jotenkin.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #14 : 15.06.2008 19:36:58 »

Kaylee -minä tempaisen samat määrät kevyesti kitusiini, kun ollin aikoinaan viihteellä. Totuus on vaan, että nämä kerrat ovat aina harvemmassa mitä enemmän aikaa kuluu. Silloin kun tänne kirjauduin, seisoin kuilun reunalla ja koen henkistymisen jollakin tavalla "pelastaneen" minut  angel Nyt osaan kuunnella kehoani ja myös mieltäni... ei synny pahaa mieltä, kun ei suostu kaikkeen skeidaan ja näin ollen, ei tarvetta juoda "makua alas suusta"  :Smiley Voin kai nyt jo oikesti myöntää olleeni suurkuluttaja silloin ja varmasti alkis myös  Embarrassed
Nykyään otan tissuttelemalla, jopa viihteellä ollessani yleensä tai olen autolla liikenteessä... "vahinkoja" sattuu todella harvoin, max.kerta/vuodessa  Cheesy
...tissuttelulla tarkoitan todellakin sitä max.2dl drinkkiä tai 4cl väkevää punssina /ilta.
Minulla häiriintyy liian viinan takia yöunet ja päivisin koen olevani samoin kuin Sasha kertoili, poissa keskustasta  idiot2 hukassa, vaikken krapulassa ehkä... säikky, ärtynyt, kuulen harhojakiin ja jopa näen epämukavia vilauksia silmäkulmissa... pikku miehiä  Shocked
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: