Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Avioliitto elämänkaaritransiittien aikana (Uranus / Saturnus)  (Luettu 2952 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
dissolve
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166



Profiili
« : 12.12.2010 14:16:41 »

Jos Leijonamieheni tietäisi että suunnittelen täällä jo sopivaa hääpäivää, sehän singahtaisi ovesta kohti Timbuktua niin että hännän tupsu vain vilahtaa. Ei siis kerrota hänelle! Wink Aloin kuitenkin katsella noita suuria elämänkaaritransiitteja ja miten ne osuvat tulevaisuudessa minun, hänen ja komposiittikartallemme.

Huhtikuussa 2013 on meillä molemmilla menossa astrologinen myllerrys - minulla on Saturnuksen paluu, ja hänellä Uranuksen oppositio radix-Uranukselle, josta kohta lisää. Molemmat siis olemme tulleet samanaikaisesti elämänvaiheeseen, jossa suuri muutos on läsnä.

Laskin kartan 'lounastaukohäillemme', joka siis olisivat kuvitellusti 17.4.2013 noin puolenpäivän aikaan. Tällöin komposiittikartallamme transitoiva Aurinko, Venus ja Mars ovat kaikki yhtymässä radix-Härkä-desciin, transitoiva Kuu on 9. huoneessa Ravussa ja tekee sekstiiliä descille. Mars tekee myöskin sekstiiliä komposiittikartan radix-Aurinko/Kuu -keskipisteelle (keskipiste yhtymässä IC:hen). Transitoiva saturnus on yhtymässä AC:lle, 1.huoneessa on myös noususolmu. Merkurius ja Uranus luuraavat 5.huoneessa, jossa transitoiva Uranus tekee yhtymää radix-noususolmulle. Jupiter on 8.huoneessa Kaksosissa.

Sanotaan että Uranuksen oppositiossa nelikymppisessä palataan takaisin 'korjaamaan' jotain sellaista, joka Uranuksen neliössä (parikymppisenä) jäi 'kyydistä'. Monille Uranuksen neliö saattaa tarkoittaa niin kiirettä päästä irti tutuista ympyröistä (mm. muutto kotoa ensimmäistä kertaa) että jotain jää väkisinkin jälkeen. Tuota jälkeenjäänyttä asiaa, joka muodostaa osan minuudestamme, palaamme Uranuksen opposition aikana hakemaan.

Olen tarkastellut tätä miesystäväni kartan pohjalta, sillä hänellä minua vanhempana (12 vuoden ikäero) on jo enemmän elettyä elämää takana. Hänen Uranuksen neliönsä osuu sille ajalle kun hän alkoi seurustella ex-vaimonsa kanssa ollessaan 20-vuotias (tarkka neliö osuu ironisesti ex-vaimon syntymäpäivälle, josta pari viikkoa myöhemmin he alkoivat seurustella). Kihlat vaihdettiin jo parin kuukauden päästä ja naimisiin mentiin 2,5 vuotta myöhemmin kun ex-vaimo oli jo 7. kuukaudella raskaana esikoistyttären kanssa. Miesystäväni on kuvannut tätä aikaa niin, että välillä tuntui kun olisi katsonut omaa elämäänsä elokuvana - ei ollut aikaa jäädä miettimään, oliko tämä todella sitä mitä halusi, koska oli tärkeämpää keskittyä huolehtimaan siitä että tuoreella perheellä oli kaikki asiat kunnossa. Naimisiinmenon aikaan miesystävälläni menossa Saturnuksen neliö radix-Saturnukselle.

Ero tuli kuitenkin jo noin 2,5 vuoden päästä naimisiinmenosta, puolisen vuotta toisen lapsen syntymän jälkeen. Asumuseron alkamisen aikaan miesystäväni kartalla Uranus transitoi radix-Venusta. Tästä seurasi 'pimeä kausi' josta miesystäväni ei mielellään puhu, mutta on kuitenkin suostunut myöntämään että silloin naisia kaatui kuin heinää - alle puolessa vuodessa lähemmäs sata. Hän sai onneksi pakonomaisen käytöksensä katkeamaan, eikä se tietääkseni ole toistunut myöhempinäkään vuosina. Avioerosta tuli viimein virallinen noin puolitoista vuotta asumuseron alkamisen jälkeen.

Tältä pohjalta mietin, voisiko Uranuksen oppositio menneiden kokemusten valossa olla hänelle viimein hedelmällinen aika toiseen avioliittoon? Minun radix-karttani ja hääkartan synastriassa merkit ovat aika selvät - hääkartan Aurinko, Venus ja Mars osuvat 7. huoneeseeni, ja hääkartan Neptunus on aivan 5.huoneeni kärjellä. Miesystäväni kartalla Aurinko, Mars ja Venus osuvat kaikki 6.huoneen kärjelle (vain Venus on varsinaisesti 6. huoneessa), hääkartan Kuu on hänen 8.huoneessaan ja Chiron sekä Neptunus osuvat miesystäväni radix-IC:lle. Huomioitavaa lienee myös, että hänen radix-noususolmunsa sekä Marsinsa osuvat hääkartan 7.huoneeseen - minun Plutoni ja Saturnukseni taas hääkartan 4.huoneeseen. Syvällistä! Wink

EDIT: Huomasin vasta että hääkartaltahan löytyy kardinaalimerkkien T-risti - Kuu Ravussa oppositiossa Plutoon Kauriissa, ja molemmat neliöivät Uranusta Oinaassa. Hyvä vai huono juttu?

Oheen olen liittänyt komposiittikarttamme, koska sitä ei ilmeisesti astro.comissa saa päivämäärän mukaan laskettua?

Jos joku haluaa tutkailla muita aspektejamme, omat radix-tietoni löytyvät tuosta alta. Miesystäväni on syntynyt 26.7.1971 klo 14:27 (Eskilstuna, Ruotsi). Kuvitteelliset lounastaukohäämme olisivat siis 17.4.2013 klo 12:00 (Sollentuna, Ruotsi).

Mielipiteet ja kommentit ovat tervetulleita! Kuten eilen pikkujoulumiitissä tulikin todettua, oma tulkinta syvenee muiden näkökulmien kautta Smiley

EDIT: Siirtämällä kuvitteellista hääpäivää viikkoa aikaisemmaksi, eli uudelle kuulle, pamahtaa hääkartan 10.huoneeseen peräti neljän planeetan stellium (Aurinko, Kuu, Venus, Mars) ja lisäksi Uranus yhtymä MC. Julkinen tunnustus? Wink
« Viimeksi muokattu: 12.12.2010 14:48:29 kirjoittanut dissolve » tallennettu

Aurinko-Skorpioni, Kuu-Härkä, nousu-Vaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: