Äänestys
Kysymys: kuu merkkisi?  (Äänestys päättynyt: 07.06.2007 22:46:04)
Kauris - 2 (3.4%)
Vesimies - 3 (5.2%)
kalat - 6 (10.3%)
oinas - 6 (10.3%)
härkä - 8 (13.8%)
kaksonen - 8 (13.8%)
rapu - 5 (8.6%)
leijona - 5 (8.6%)
neitsyt - 6 (10.3%)
vaaka - 3 (5.2%)
skorpioni - 4 (6.9%)
jousimies - 2 (3.4%)
Äänestäjiä yhteensä: 48

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuu merkkisi ja miten sen itsessäsi koet?  (Luettu 76820 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Norna
Vieras
« Vastaus #60 : 08.12.2008 17:38:17 »

 Mä rakastaisin siivotessa vaan järjestellä ja sisustella uusiksi, muut voisi hoitaa sen imuroinnin ja lattioiden pesun  Wink. Varmasti on tarkoituskin oppia se analysoinnin jalo taito ja sitä kehittää, mutta myös löytää tässä kaikessa tasapaino. Meistä voi varmasti tulla aika helposti myös itsensä solmuunanalysoijia ja siten psykologien vakiasiakkaita Cheesy.

 Käsialani itse asiassa vaihtelee, kirjainten kirjoitustyyli ei niinkään mutta paljon vaikuttaa mieliala, joskus kirjoitus on pystympää ja joskus se kaatuu äärimmilleen oikealle. Koko on aika vakio kylläkin.
 En saa enään vaikutteita muilta samalla tavoin kuin lapsuus- ja nuoruusvuosina ja olen löytänyt oman käsialani. Omalla kohdallani kyse oli enemmänkin tuolloin omasta epävarmuudesta, mutta tyydyttävän käsialan haku on ollut kyllä iso osa jotenkin minuuden löytymistä.
 Kirjoitan paljon käsin. Ja aikakaudesta riippuen kirjoitan aivan sairaasti tai sitten en ollenkaan, nyt alkaa taas kallistua sinne kirjoittamisen puolelle.
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #61 : 08.12.2008 19:08:36 »

Jaaha, en olekaan näköjään koskaan vastannut tähän ketjuun...

 kuu kauris ja 2. huoneessa..

Koen sen niin että olen melko varovainen, varmisteleva monen asian suhteen. Vaikka olen hyvin avoin ja tavallaan sosiaalinenkin tyyppi, niin kovin moneen ihmiseen en helpolla luota. Ei minulla ole muuta kuin pari ystävää, kelle puhelen syvimpiä tuntojani, enkä heillekään kovin usein. Joskus tuntuu että ihmisillä ei ole mitään hajua siitä, miten paljon sisälläni roihuaa, koska harvemmin päästän sitä ulos, olen hillitty ja asiallinen ainakin puolitutussa seurassa... Täysin tuntemattomassa seurassa taas käyttäydyn ehkä kaikkein avoimimmin ja ensivaikutelma minusta saattaa olla vähän sekopäinen. Luulen että saan jonkun  askendentti jousimies -kohtauksen aina sellaisissa tilanteissa kun tapaan monia uusia ihmisiä yhtäaikaa ja tiedän että tapaamisemme on lyhytaikainen juttu (tyyliin jokin leiri tai vastaava)...

Mitä tulee tunne-elämääni niin olen aina tiennyt tunteeni ja osannut tutkia ja käsitellä niitä.
Joko pidän ihmisistä tai sitten en. Kun joku ihminen saavuttaa kunnioitukseni ja luottamukseni, minusta tulee uskollinen palveluskoira, autan mielelläni käytännön asioissa ja olen tukena ja kuuntelijana. Uskon puhtaaseen rakkauteen, se on minulle pyhä asia. Kun pääsen varovaisuudesta ja analysoinnista ihmisten suhteen, niin alan suhtautua heihin pelkästään tunteella, ja ne tunteet ovat vahvoja.

Luulen että  kuu kauris:lle on myös ominaista se, että juoruilu ei järemmin kiinnosta ja jos joku juoruaa minulle toisten asioista, saatan vähän jopa tylysti töksäyttää että "minua ei kiinnosta, minulle on ihan sama mitä hän tekee, ei ole minun asiani".. Olen ystävänä ehdottoman luotettava, enkä puukota selkään edes sellaisia ihmisiä, jotka ovat minua loukanneet. Pyrin kunnioittamaan kaikkia ja antamaan anteeksi. Mutta jos joku minua joskus pahasti loukkaa, niin ystävyys on minun puolelta ohi, en jää kiinni sellaisten ihmisten seuraan jotka eivät tee hyvää, mieluummin olen vaikka koko elämäni yksin.

Lapsena ja nuorempana olin ihan älyttömän ujo ja epävarma itsestäni, mutta vähitellen olen päässyt siitäkin. Perusluonteeni kuitenkin seurassa on sellainen melko rauhallinen ja tasainen, enemmänkin tarkkailen muita ja vastailen kysymyksiin ja laon väliin jotain "vitsejä", mutta en juuri itse aloita puheenaiheita tai osallistu aktiivisesti... En juuri tuo persoonaani esille, parhaiten viihdyn ennestään tutussa ja rennossa seurassa, aitojen ja välittömien ihmisten parissa.

Vielä lisäystä, muistin juuri että kuu liittyy äitiyteen ja äiti-suhteeseen. Minulla on syvällinen suhde omaan äitiini ja hän on minulle sellainen turvallinen ihminen. Koen usein, että tarvitsen elämääni itseäni vanhempia naisia, ikäänkuin äiti-hahmoja. Töissä ystävystyn useammin keski-ikäisiin naisiin, jotka koen viisaiksi, lempeiksi ja äidillisiksi. Ja mitä tulee omiin suunnitelmiini, niin äitiys on minulle suuri haave, yksi kauneimmista asioista mitä voi olla olemassa.  Smiley

Voisimpa aikas lailla alleviivata koko sinun tekstisi  Smiley. Minulla on muuten 4 lasta  smitten

Kuu Kauriissa Pääkkösen mukaan :

Kuu Kauriissa
Jo vanhemmat patistavat paneutumaan käytännön elämään huolella. Sinun sisin on hyvin hallinnassa, tunteiden pysyessä taka-alalla kun käytännöllinen järki hallitsee. Olet asiallinen, etäinen ja lähimmäisiä ja ympäristöä hallitseva. Arjen pienten ja suurten tapahtumien organisointi on helppoa ja samallaista pikkutarkkuutta vaadit muiltakin. Olet ahkera ja kunnianhimoinen, säästäväinen ja joskus itsekäs. Tunteissa voit olla kylmä ja laskelmoiva.
Parisuhde: Koet olosi turvattomaksi ja pelokkaaksi tilanteissa, jotka eivät nykyisessä muodossa ole tarkoituksenmukaisia. Korjataksesi tilanteen, olet valmis työskentelemään uutterasti, että voisit osoittaa muutoksen tarpeettomaksi. Ensimmäinen reaktiosi pelottavissa tilanteissa on siis uppoutuminen tekemään entistä tehokkaammin, vasta kun voimasi pettävät toivottoman tilanteen puurtamisessa, joudut myöntämään pelottavan tilanteen todeksi ja silloin nousee vihan tunne peittämään pelkosi. Osoitat vihasi ja turhautumisesi kumppanille, senhän tietää mitä siitä sitten seuraa.. Ellet pysty sitä tiedostamaan rakastettuusi kohdistetut syytökset ajan kanssa ajavat liittonne karille , kulissiavioliitoksi.
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Tanita79
Vieras
« Vastaus #62 : 12.12.2008 16:48:50 »

Eipäs vielä yhtään Kuu-Leijonaa ilmaissut olemassaolostaan...  coolsmiley Noh, tässä on yksi sellainen. Kuu tosiaan Leijonassa ja vielä 5. huoneessa.

"Kuu Leijonassa 
Ihminen kasvaa auktoriteetia käyttävien vanhempien varjossa. Tämä saa kapinan nousemaan sisällä. Sinä olet tässä merkissä vapaa perinteistä ja haluat näyttää yksilölliset kykysi. Kuu Leijonassa merkitsee vaistomaista kykyä vainuta mitä ympäristö ja ulkomaailma odottavat ja vastata näihin odotuksiin omilla kyvyilläsi. Koet usein olevasi pakotettu antamaan yleisölle ja ympäristölle mitä se haluaa, tavallaan menetät itsenäisyyttä, mutta voitat ilmaisukyvyssä. Kehityt itsevarmaksi, luotettavaksi ja voimakkaaksi. Käytät usein tilaisuudet hyväksesi erottuaksesi joukosta ja tehdäksesi vaikutuksen lahjoillasi. Sinun asenteesi ovat horjumattomat ja kestävät. Torjut ulkopuolisten yritykset vaikuttaa päätöksiisi. Tunteittesi aallokot ovat voimakkaita, koska vaadit sekä itseltäsi, että ukopuolisilta näyttäviä ja dramaattisia tunteidenosoituksia. Jos jäät yksin tai vaille tunteidenosoituksia katkeroidut ja vetäydyt yhä mahdottomampien vaatimusten taakse. Turhautuessa sinulla on vaara ottaa Leijonan lapsellisen puolen voimat käyttöön."

tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #63 : 12.12.2008 16:52:03 »

( en onnistunut liittämään äskeistä lainausta tähän samaan..)

[Leijonaa] hallitsee Aurinko, ja Kuu Leijonassa on poikkeus yleisestä säännöstä, että Kuu viittaa vain varhaisessa ympäristössä hankittuihin ominaisuuksiin. Leijonassa Kuu kertoo sielun ominaisuudesta, anteeksiantavaisuudesta, joka on ihmiskunnan jaloimpia ja kauneimpia ominaisuuksia. Näin on siksi, että antamalla anteeksi toiselle, ihminen toimii Jumalan antaman mallin mukaan.

Kun Kuulla Leijonassa on etupäässä haasteellisia kulmia, sitä voidaan pitää merkkinä siitä, että lapsuuden kodin vaikutukset häiritsivät synnynnäistä taipumusta anteeksiantavaisuuteen. Ehkä vanhempi oli periksiantamaton ja kaunainen; tai ehkä olot olivat sellaiset, että lapsen osoittamaa anteeksiantavaisuutta ja suvaitsevaisuutta käytettiin hyväksi, pidettiin heikkoutena tai jollain tavoin pilkattiin. Nämä kielteiset kokemukset ovat koe, joka testaa, ylittääkö yksilö esteet ja löytääkö hän jälleen syntymälahjanaan olevan anteeksiantavaisuuden puhtaan olemuksen.

Tämän merkin haasteellisella Kuulla on toinenkin ominaisuus, jota on työstettävä, ja se on taipumus sulkea silmänsä toisten vioilta ja olla kuin vikoja ei olisikaan. Tämä on itsepetosta ja väistämättä johtaa ongelmiin tilanteen paljastuessa. Parempi säilyttää selkeä kuva ihmisistä puutteineen ... ja nähdä nämä puutteet syynä rakastaa lähimmäistään entistäkin enemmän.

- Hilarion (H.B. Cooke)


kuu leijona mutta myös  askendentti leijona

Paljon huomaan itsessäni noita asioita (ed.lainaus ja ylläoleva teksti), olen lojaali ja antelias, liiankin.. Monesti tulen petetyksi, ja sit raikaa..Ja tuttua myös tuo silmien sulkeminen toisten vioilta, luottavaisuus ja anteeksiantavaisuus.

Alan pikkuhiljaa oppia, että kaikki ympärillä olevat ihmiset eivät ehkä ole sen kaiken auttamisen ja lojaaliuden arvoisia.

Ja lapsuudenkodissani on tosiaan ehkä koettu sellainen " jalo ja puhdas anteeksiantavaisuus" heikkoutena ja mm. isäni on aina ollut aika kaunainen ja pitkävihainen ihminen..Nyt kun lähestyy viidenkympin rajaa niin alan toivoa että alkaa tuo  kausi, "vanhat ihanteet ja käsitykset korvataan uusilla", ymmärsin jotain sellaista.. Ehkä siis toivoa vielä :Smiley

Ja aikamoista draamaa pyörii päässä ajoittain , ja monesti itse hillitsen itseäni tietoisesti, että no eihän nyt sentään..Sitä näyttävyyttä ja keskipisteenä olemista, mistä, jännä kyllä kuitenkin haluan taas heti vetäytyä pois. En sitten kuitenkaan viihdy parrasvaloissa vaan koen itseni ujoksi. Tajusin tuossa joku aika sitten että johtuiskohan kenties siitä kun on  kuu 1. huoneessa...

Ehkä se selviää..

« Viimeksi muokattu: 12.12.2008 16:58:11 kirjoittanut Tanita79 » tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #64 : 12.12.2008 19:03:35 »

Tanita79, vastauksesi kiinnostaisi minuakin!  Smiley

Minulla on myös sama, eli  kuu nousussa,  aurinko vastapäätä DC:llä eli täysikuu. Ja kyllä, täydenkuun hallitsijahan on Vaaka. Diplomaatin taitoja on tarvittu, joudun monestikin kahden riitapukarin väliin, tosi harvoin itse joudun riitelemään mutta olen hyvä lepyttelemään muita.

 aurinko DC:llä on aika haastava, koska se oma ego vastaa myös kumppania. Ja Kuu-Rapu muutenkin hukkaa itsensä aika usein...  Sad
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Tanita79
Vieras
« Vastaus #65 : 12.12.2008 21:29:58 »

Joo, heips taas!

Kivaa että joku antaa mulle taas jotain uutta tajuttavaa, menee näköjään aikaa ja joutuu sulattelemaan kunnes pystyy yhdistämään noita asioita taas kerran kokonaisuutena..
Piti hetken miettiä että opposition öö,.. Siis joo tietty.

Oon huomannut ainakin sen että usein olen kuin olenkin kahden tulen välissä, ja maineeltani diplomaattinen,kuulema Grin..

En olekaan ajatellut tuota täydenkuun aikaa tolla tavalla, sen vaan huomaan että saatan valvoa muutamankin yön joskus kun on täysikuu.

Joo, ja tosiaan tuo  aurinko DC:llä on tosiaan jännä juttu.   aurinko vesimies ja  askendentti leijona ja sitten taas DC vesimies.. Myöskin etsin "itseni vastakohtaa" , joka siis kuitenkin on niinkuin minä,jollain tavalla Grin Shocked  Koen itseni aikalailla leijonamaiseksi ja sit kuitenkin tuo vesimiespuolikin on aika vahva..
Välillä tulee sellainen olo että kaksi eri persoonaa..
Ja kaipa tuo vesimiehinen vastakohtakin vaikuttaa rauhottamaan tuota leijonan ylvästelyä 2funny

tallennettu
rapuleijona
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #66 : 05.03.2009 19:36:54 »

Olipas mielenkiintoinen aihe,piti ihan nostaa.
Eli minulla siis kuu ravussa ja aurinko leijonassa.Tuo rapumaisuus näkyy loputtomana tunteitten vuoristoratana Cheesy Shocked Cry smitten tickedoff ja jatkuvana sisäisenä ristiriitana ja loputtomana herkkyytenä ja jonkunlaisena erakoitumisena.Tykkään kyllä ihmisistä ja seurasta,mutta haluan aina vetäytyä kolooni herkistelemään.Varmaan kotioloissa sitten olenkin eniten rapumaisin ja herkimmilläni ja tuo leijona sitten näkyy enemmän ulospäin ja töissä,kaikkine hyvine ja huonoine piirteineen,valitettavasti.
Välillä kyllä tuntuu,oli sitten missä hyvänsä,että ihan kun olisi kaksi persoonaa samassa paketissa,vastakohdat mitkä riitelee jatkuvasti toistensa kanssa.
Veteen ollut aina viha-rakkaussuhde Smiley
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #67 : 06.03.2009 09:52:44 »

Tääl yks kuu jouskari, laskinko oikein että 4.?
Miten tuo ilmentyy minussa... en tiedä!? En matkustele, enkä vaihda paikkaa... päinvastoin  Grin olen jäyhäjököttäjä   2funny
Huone on 12., että ehkäpä tästä sais kaivettua jotakin...  idiot2 marttyyri  Shocked no, ei tod.!
PÖH  uglystupid2
« Viimeksi muokattu: 06.03.2009 09:54:32 kirjoittanut *Kide* » tallennettu
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #68 : 07.03.2009 09:58:21 »

Kaksosissahan tuo Kuu luuraa, ja lähinnä se näkyy joskus tunne-elämän ailahteluina ja silloin tällöin iskevänä vaihtelunhaluna. Olen myös nopea toimissani, liekö vaikutusta siihenkin, ja hemmetin kärsimätön. Hermostun myös helposti (eli hermostoni on herkkä). Mutta kamalan puhelias en ole, paitsi satunnaisesti tutussa seurassa (harvoin silloinkaan). Enkä tutustu helposti uusiin ihmisiin. En ole flirttaileva (missään nimessä) enkä koskaan olisi uskoton tai suhtautuisi kepeämieliseti rakkauteen. En koe itseäni muutenkaan kamalan kaksosmaiseksi, enemmänkin Kuu-Häräksi niin kuin sideerisessä astrologiassa...
« Viimeksi muokattu: 07.03.2009 10:04:30 kirjoittanut Hopealohikäärme » tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Tanita79
Vieras
« Vastaus #69 : 18.03.2009 02:43:24 »




täysikuu on kaiketi sellainen "suora kontakti" eli "kasvokkain"...kun aurinko ja kuu on vastakkain...kuun valo on maksimissaan ja mulle se on sellainen "face it" juttu...ei voi piiloutua helposti miltään, vaan kaikki on kohdattava suoraan. joutuu konfrontaatioihin "face to face" ja usein diplomaatiksi kahden kiistaosapuolen väliin.




Myöhäinen sytytys.. Mutta tuo "kaikki kohdattava suoraan" Ja yleensä yllättäen, ..Joka saa jopa pasmat aika sekaisin ajoittain. Mutta myös itsekin hakeudun usein tilanteisiin missä haluan selvittää asiat "kasvokkain"..Ja suorimmista suoraan niin...hmmh.

Tutulta siis kuulostaa, jos nyt ymmärsin oikein.
tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #70 : 18.03.2009 02:46:13 »

Eikä siis voi piiloutua helposti joo..jännällä tavalla.
tallennettu
Chinmoku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #71 : 02.04.2009 05:08:36 »

Kuu skorpionissa. Kun ottaa huomioon että olen härkä, tässä on kestämistä kerrakseen..! idiot2
Skorpioni on ns. pimeä puoleni, täysin ristiriidassa rauhallisen härkäni kanssa.
Toisaalta skorpioni antaa minulle vahvistusta tietyille osa-alueille ja lisää kykyäni nähdä piileviä asioita, välillä jopa niin paljon että näytän suorastaan ennustavan tulevaa.
tallennettu
häärö
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #72 : 02.04.2009 14:01:41 »

Mulla kuu vaa'assa ja 6. huoneessa, ja tulkinnat pitää aika hyvin paikkansa. En tosiaan oo hyvä ilmasemaan tunteitani, kun ei mulla itekkään oo niistä välillä mitään hajua laugh
« Viimeksi muokattu: 02.04.2009 14:04:02 kirjoittanut häärö » tallennettu
pseudelia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10



Profiili
« Vastaus #73 : 09.04.2009 23:21:41 »

 kuu kalat Pystyn aistimaan tunnetiloja ihmisten välillä ja tuntuu ikäänkuin näkisin toisinaan heidän lävitseen. Olen myös todella herkkä. Liikutun todella usein ihan vain TV:täkin katsellessani ja kyyneleet alkavat virrata. Mulle on aina opetettu, että itkun saa ja pitää antaa tulla, joten mua ei sinänsä haittaa itkeä edes julkisillakaan paikoilla. Tänään meinasi tulla itku, kun näin pienen, vanhan koiran kävelevän yksin metsässä vapaana. Omistaja käveli kahden muun koiran kanssa 50 metriä edempänä. Koira oli niin vanha, ettei se jaksanut mennä niin kovaa edellä. Tuntu tosi surulliselta, ja teki mieli huutaa omistajalle että odottakaa nyt raukkaa kun se ei pysy teidän tahdissa. Olen muutenkin todella empaattinen, ja oon huomannut että mua on monasti yritetty käyttää sen takia hyväkseni. Lähinnä heikommat saavat sympatiani, ja voin puolustaa heitä kynsin hampain. Oon myös hyvä kuuntelija, tykkään siitä. Eläydyn niin suruihin kuin - onneksi myös - iloihinkin ja reagoin voimakkaasti ystävieni tunnetiloihin. Toisen onnellisuus tarttuu muhun ja saan siitä valtavasti energiaa.
tallennettu

Sun - Virgo
Asc - Sagittarius
Moon - Pisces
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #74 : 09.04.2009 23:52:58 »

kuu kalat Pystyn aistimaan tunnetiloja ihmisten välillä ja tuntuu ikäänkuin näkisin toisinaan heidän lävitseen. Olen myös todella herkkä. Liikutun todella usein ihan vain TV:täkin katsellessani ja kyyneleet alkavat virrata. Mulle on aina opetettu, että itkun saa ja pitää antaa tulla, joten mua ei sinänsä haittaa itkeä edes julkisillakaan paikoilla. Tänään meinasi tulla itku, kun näin pienen, vanhan koiran kävelevän yksin metsässä vapaana. Omistaja käveli kahden muun koiran kanssa 50 metriä edempänä. Koira oli niin vanha, ettei se jaksanut mennä niin kovaa edellä. Tuntu tosi surulliselta, ja teki mieli huutaa omistajalle että odottakaa nyt raukkaa kun se ei pysy teidän tahdissa. Olen muutenkin todella empaattinen, ja oon huomannut että mua on monasti yritetty käyttää sen takia hyväkseni. Lähinnä heikommat saavat sympatiani, ja voin puolustaa heitä kynsin hampain. Oon myös hyvä kuuntelija, tykkään siitä. Eläydyn niin suruihin kuin - onneksi myös - iloihinkin ja reagoin voimakkaasti ystävieni tunnetiloihin. Toisen onnellisuus tarttuu muhun ja saan siitä valtavasti energiaa.

Ymmärrän täysin! Esmis myös Kuu Kalat  smitten smitten Siksi ihmiset puhuvat meille usein oikeasta elämästään, ei alennusmyynneistä.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: