Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pallas  (Luettu 45621 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #45 : 24.11.2008 23:04:16 »

Tiedoksi...

kun minua kiinnostaa aina tuo fyysinenkin todellisuus.

Asteroidit liikkuvat tuolla Marsin ja Jupiterin välissä olevalla vyöhykkeellä.

Pallas on säteeltään n. 261 km, Vesta vähän isompi ja suurin asteroidi Ceres 466.

Tässä nettitietoa:

Tammikuun 1. päivänä 1801, Giuseppe Piazzi löysi kohteen, jonka hän luuli ensin olevan uusi komeetta. Mutta kun sen rata tuli paremmin lasketuksi oli selvää ettei se ollut komeetta vaan pikemminkin kuin pieni planeetta. Piazzi antoi sille nimen Ceres, after the Sicilian goddess of grain. Kolme muuta pientä kappaletta löydettiin muutaman seuraavan vuoden aikana (Pallas, Vesta ja Juno). 19-vuosisadan lopussa niitä oli jo useita satoja.

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #46 : 10.03.2009 14:26:07 »

Nostan tätä kanssa ylös, jos uutta mielipidettä tulis ilmoille.

pallas = PALLAS ATHENE (astrologisesti Pallas-asteroidi)


Taruston Pallas Athene syntyi isänsä Zeuksen päästä. Vihje on suora; Pallas on "aivonainen", oppinut tietäjä ja taitaja, joka on aina isänsä tyttö. Naistyyppinä Pallas on tyttö-tyyppi, jonka psykologisen perustan muodostaa isän hyväksyntä. Pallas on lahjakas ja tavoitetietoinen, joka opiskelee nuorena ahkerasti, tähtää korkealle opinnoissaan ja usein väläyttelee nerokkuuttaan tavalla, joka saa yhteisön hyväksynnän puolelleen. Tieto, tietäminen ja tekeminen ovatkin Pallaksen aseet vallata maailma teorian ja käytännön tasolla. Opintojen jälkeen aktiivinen työelämä, uraputki ja kunnianhimoinen pärjäämisen tarve pitävät häntä hallussaan. Pallas voi kehittyä lukeneeksi naiseksi ja käden taitojen luovaksi käyttäjäksi. Pallas-nainen ei ole suhteiden kautta elävä, eikä naisena perinteinen. Sen sijaan hänen asenne- ja arvomaailmassaan on piirteitä, jotka tulevat juuri suhteesta isään ja puolustavat miesvaltaista yhteiskuntakäsitystä. Oma perhe ja lapsi eheyttvät Pallasta ja vetävät häntä kohti naisen maailmaa, omaa äitiä ja äitiyttä joiden tunteminen ja tunnistaminen lisää hänen elämänsä moninaisuutta.


Rooli: "Isäntyttö", poikamiestyttö, uranainen
Luonnehdinta: Ajattelija
Tehtävä: (Luopua) Tunteiden älyllistäminen
Tunnemaisema: Tunteiden hyväksyntä
Ammatti: Akateeminen koulutus, suunnittelutyö, taideteollisuus
Pukeutumistyyli: Asiallinen, androgyyni, keltainen ja ruskea


- Mitenkäs näätte Pallaksen kartallanne?

tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #47 : 11.03.2009 11:39:25 »

Mulla  pallas 7 astetta  jousimies 10. huoneessa. Aspektit Pallakselle:

 pallas aspect_con aurinko
 pallas aspect_tri kuu
 pallas aspect_con uranus
 pallas aspect_con keskitaivas
 pallas aspect_squ vertex

Elikkäs miltä tuo näyttää Grin
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #48 : 11.03.2009 12:07:35 »

Mulla pallas = Allekirjoitan lahjakkuuteni taiteisiin ja älynväläykset nopealla temmollakin, välillä. Poikamiestyttö, vähän kuin "unelmien poikamiestyttö" Cheesy

Huoneessa 11. Siellä on myös  saturnus ja nämä kaikki  leijona:ssa.

Ja kun  saturnus kuvaa freudilaista yliminää, egoa, niin itseni kohdalla -ei isäntyttönä- vaan oman polun kulkija -poikamiestyttönä- ja sitä myöten tienraivaajaminänä. Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #49 : 11.03.2009 14:11:11 »

Myös minulla pallas on 11.huoneessa, härässä. Pallas on oppositiossa uranukseen ja sekstiilissä merkuriukseen.
tallennettu
rhoda
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 261



Profiili
« Vastaus #50 : 11.03.2009 18:18:38 »


Tuo Pallas on itselläni vähän kaksijakoinen huone- ja merkkisijainniltaan (Kalat 6.huone)
että vaikkakin teen asioita ihan mielelläni pyytettömästi,
joskus tuntuu että jään liikaakin ns. "antavaksi osapuoleksi"
tai että joudun käyttämään hirveästi energiaa siihen,
että saan itselleni edes kohtuulliset perusoikeudet joissain asioissa.

Haluan myös pärjätä omillani ja pärjäänkin
enkä ole vailla vastapalveluksia tai apua,
mutta joskus tekee mieleni huutaa että
käyttäkää ihmiset omaa päätänne
älkääkö kuormittako aina minun aivokapasiteettiani
tuollaisella turhauttavalla vatuloinnilla..Ääärrgh!

 pallas tekee myös sekstiilin Venukseeni:
Pyrin tukemaan erilaisia sosiaalisia/yhteiskunnallisia uudistuksia
ja osallistumaan niiden läpivientiin resurssieni mukaan

neliön Marsiin:
Ajoittain puolustan itsenäisyyttäni raivokkaastikin
ja koen kuvottavana kaikenlaisen naminami-lässytyksen tai
pliisunplatkun ja väkisin ylläpidetyn konsensuksen.

opposition Plutoon:
Tämä on hieman vaikeampi, mutta tukee edellistä aspektia,
koska joskus tahtoisin sen lässytyksen sijasta käsitellä
vähän syvällisempiä ja oikeasti merkittävämpiä asioita.

Myös läheisissä ihmissuhteissa ristiriitaa siinä,
kenen, mitä ja miten tarpeita tulisi ottaa huomioon
ja sisällyttää yhdessäoloon.


Jännää on myös se että  pallas on tarkassa yhtymässä
Aurinko Kuu keskipisteeseeni.

Koska tuo midi kuvaa muun muasssa mask/fem-voimien yhdistymistä,
huomaan käyttäväni niitä aika Pallasmaisesti:
Molemmat puolet tiedostan itsessäni ja
osaan hyödyntää sitä mitä milloinkin tarvitaan.

Olen myös isäntyttö ja useimmiten, ainakin julkisesti
ikuinen poikatyttö.

tallennettu
TaruTuulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141



Profiili WWW
« Vastaus #51 : 11.03.2009 22:32:48 »

Mulla on Pallas  aspect_con uranus vaaka askendentti. Kaikki kahden asteen tarkkuudella samassa ryppäässä. Ei ole kuulkaa helppoa luopua siitä tunteiden älyllistämisestä aina, varsinkaan kun 12 h. löytyy  kuu aspect_con pluto vaaka samasta asteesta.
Näin ollen olen kyllä erinomainen diplomaatti ja havainnoija, mutta myös samalla omat suhteet ovat joko A) tuomittuja epäonnistumaan heti lähtöön, koska ladon kaikki totuudet tiskiin samalla osaamatta olla lainkaan ah niin naisellisella tavalla salaperäinen tai B) ne vetävät syviin syövereihin ja muodostuvat pakkomielteiksi puolin tai toisin, joissa sitten mietitään loputtomiin, että mites tää nyt menikään ja kuka nyt taas antaa ja kuka saa...
En ole vieläkään 36 v. löytänyt sitä todellista paikkaani tässä elämässä, mutta monenmoisilla tahoilla on tullut pöllönä liikuskeltua. Isän tyttö toki olen, ihan selkeästi ja loppuun asti. Äiti taas on joku tyyppi, joka on minut synnyttänyt, mikä ihmettyttää minua joka kerta, kun tekemisissä olemme..
tallennettu

Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #52 : 11.03.2009 23:09:33 »

Isäntyttö tässäkin! Siksiköhän 'otin' myös miehekseni vähän vanhemman miehen!?
En isän puutteesta vaan enemmänkin hyvästä ja toisaalta vaativasta isä-kokemuksesta.  :Smiley

Mutta aika jännästi minulla sijoittuu Pallas. Se on huoneessa 5 ollen oppositiossa vastakkaisen eli 11-huoneen Kheironia (jouduin jotenkin isän hoitajaksi monella tapaa ja nyt mieheni hoitajaksi). 11-huoneessa on myös Kuunsolmu alas, kun taas 5-huoneessa Kuun yläsolmu. Kuulostaa vähän karmalliselta.

Pallas on neliössä Plutoon ja Vestaan, joten hyvin paljon minulta vaaditaankin jotakin...mutta elämän myötä se kaikki on myös silotellut rosojani.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #53 : 27.03.2009 03:44:21 »

Pallas H 5 ja 18 astetta kalat Jipii, ensimmäinen virallinen vesimerkkini.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #54 : 27.03.2009 12:22:37 »

Jaa-a.  pallas  aspect_con  askendentti  kalat 1.huone  . Pakko sanoa, että taitaa tuo kuvaus hieman ylempänä kuvata minua aika hyvinkin. Poikatyttö en kuiteskaan halua ainakaan ulkoisesti olla, mutta taitaa se tuolla korvien välissä soida että tämä elämä on minun elämäni ja minun rakennettavissani eikä miehen varaan nojattava. Lapsuudessa kasvoin isäntyttönä ja ajatukseen, että miehet nyt ovat aina sentään miehiä, mutta nykyään olen lähtenyt siitä täysin eri teille ja arvostan feminiinisyyttä todella paljon. Itsessäni sitä on runsaasti ja olen ylpeä siitä nykyään, lapsena usein toivoin että olisinkin syntynyt pojaksi, niin olisin parempi. Nykyään pidän paljon siitä jännitteestä mikä syntyy feminiinisyyden ja maskuliinisuuden välille, ja juuri siitä että maailmassa kuuluukin olla kaksi erilaista näkemystä, joista kumpikaan ei ole toista parempi.
tallennettu
Aurorah
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15



Profiili
« Vastaus #55 : 31.03.2009 00:02:23 »

Pallas Kauriissa 5. huoneessa, samoin kuin Llilith.

Kaarina Pääkköstä lainaten:
Kauriissa Pallas - Athen on vahva , oikeudenmukaisuuden etsintäsi onnistuukin parhaiden etsiessäsi täydellisyyttä poliittisiin ja sosiaalisiin rakenteisiin lain ja järjestyksen laadinnan alueella, yhteiskuntaan, kulttuuriin ja taidelaitoksiin. Sinä koet että kaiken pitää toimia täsmällisesti, olla oikeaan aikaan oikeassa paikassa.

V Viidennen huoneen Pallas- Athene edustaa henkilöä, joka voi olla erittäin luova ja uusia ideoita kehittävä. Seksuaalista eristymistä voi ilmetä, kun energia suuntautuu intohimoiseen työskentelyyn tyydytystä tuoviin ihmissuhteisiin ilman parisuhde riippuvuutta.
tallennettu

Aurinko, Kuu & Merkurius Kalat.
Nouseva Neitsyt.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #56 : 25.10.2009 11:15:09 »

http://www.space.com/scienceastronomy/091008-protoplanet-pallas.html

oivalluksia?
Pallas syntyi isänsä Zeuksen ( jupiter) päästä ( mars). Luomiskertomus?
 pallas nyt 9  vaaka luopumiskertomuksia?
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #57 : 25.10.2009 16:45:40 »

Vitosessa Kaloissa ja neliössä Venukseen sekä trinissä Plutoon ja Aurinkoon. Voisin itse asiassa panna aika montakin attribuuttiani Pallaksen piikkiin, ainakin kaikenlaisen viihteeseen ja vapaa-aikaan liittyvän.
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #58 : 25.10.2009 18:18:24 »


Pallas
Viisauden neitsytjumalatar.Athenen nimi annettiin Ateenan kaupungille, joka oli Kreikkalaisen sivilisaation älyllinen keskus. Sodan ja voiton jumalattarena Pallas, taktiikan ja strategian mestari oli taistelussa voittamaton. Ateenan suojelijana ja vartijana Pallas käytti viisauttaan opettaakseen kansaa rauhanomaisesti sopimaan erimielisyydet ja säilyttämään laki rauhanomaisin keinoin. Astrologisesti Pallas hallitsee ne parantamistekniikat jotka yhdistävät mielen ja ruumiin. Erityisesti Pallas hallitsee kaikkia mentaalisia itsensä parantamisen tekniikoita visualisointi, vahvistus, meditaatio, mielenhallinta, ohjattu mielikuvitus ja hypnoosi.

Jousimies
Totuuden, uskontojen ja filosofioiden merkki. "Minä etsin totuutta"

4 .huone
KODIN HUONE vastaa lähinnä keskiyötä. Sisäinen turvallisuus liitetään usein ulkoiseen kotiin ja siksi tälle huoneelle on tullut melko vääristynyt merkitys astrologian piirissä. Planeetat neljännessä huoneessa ovat se osa sinua, joka tarvitsee rauhaa ja hiljaisuutta voidakseen toimia ja fyysinen koti on usein viimeinen paikka, jossa se voi toteutua.

Olen aina luullut, etta Pallakseni on 5 huoneessa, kun pistin tarkan syntymakaupunkini-niin se muuttuikin 4 huoneeseen  Shocked-mielestani tama todella kuvaa enemman itseani!
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #59 : 25.10.2009 23:33:22 »

Kartat täällä eivät aina ole mitä näyttävät juuri huoneiden kohdalla. Vasta kun näpäytän planeettamerkkiä, tulee esiin oikea huone, vaikka se näyttääkin olevan viereisessä huoneessa.

Minun Pallas viidennessä huoneessa Härässä, takaa luovuuteni voimaa, mutta joskus jään turhaan märehtimään sitä.  :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: