Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voiko masennukseen löytyä syy edellisestä elämästä?  (Luettu 21294 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #15 : 19.11.2009 16:58:27 »

Sasha:
Tarkempaa lukemista.
Kirjoitin:
Oman henkilökohtaisen mielipiteeni mukaan rivien väliin lukeminen on...

Huomasitko? Kyse on mielipiteestä, ei faktasta.  Wink
Mielipide on mielipide. Jos minä en tykkää maksalaatikosta, niin se on mielipide,
eikä se kerro mitään maksalaatikon ravintosisällöstä, joka puolestaan on fakta.
En siis väitä, että rivien väliin lukeminen on ihan faktana kognitiivinen häiriö,
vaan se on minun mielestäni eräänlainen kognitiivinen häiriö. Mielipide, ei fakta.

Miten muut mainitsemasi asiat liittyvät tähän?
En ole puhunut bipolaarihäiriöstä tai skitsofreniasta mitään. Sinä otit ne puheeksi.

Kerron vain ajatuksia, joita tekstisi herätti. Muuta en voi, koska sinua edustaa
minulle internetissä vain tekstisi, enkä tiedä sinusta mitään.

Siitä olisin kuitenkin kiinnostunut, onko sinulla mielipidettä ajatusten vaikutuksista,
kuten sinulla oli ravinnon vaikutuksista masennukseen. Sitä kun et kommentoinut
lainkaan, vaan puhuit vain ravinnosta.

Itse pidän molempia asiaan vaikuttavina tekijöinä, tosin omalla kohdallani ravinto
ei auttanut yhtään mitään, kun ajatukset olivat pielessä.


tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Asterix
Vieras
« Vastaus #16 : 19.11.2009 17:13:55 »

Sasha:
Tarkempaa lukemista.
Kirjoitin:
Oman henkilökohtaisen mielipiteeni mukaan rivien väliin lukeminen on...

Huomasitko? Kyse on mielipiteestä, ei faktasta.  Wink
Mielipide on mielipide. Jos minä en tykkää maksalaatikosta, niin se on mielipide,
eikä se kerro mitään maksalaatikon ravintosisällöstä, joka puolestaan on fakta.
En siis väitä, että rivien väliin lukeminen on ihan faktana kognitiivinen häiriö,
vaan se on minun mielestäni eräänlainen kognitiivinen häiriö. Mielipide, ei fakta.

Miten muut mainitsemasi asiat liittyvät tähän?
En ole puhunut bipolaarihäiriöstä tai skitsofreniasta mitään. Sinä otit ne puheeksi.

Kerron vain ajatuksia, joita tekstisi herätti. Muuta en voi, koska sinua edustaa
minulle internetissä vain tekstisi, enkä tiedä sinusta mitään.

Siitä olisin kuitenkin kiinnostunut, onko sinulla mielipidettä ajatusten vaikutuksista,
kuten sinulla oli ravinnon vaikutuksista masennukseen. Sitä kun et kommentoinut
lainkaan, vaan puhuit vain ravinnosta.

Itse pidän molempia asiaan vaikuttavina tekijöinä, tosin omalla kohdallani ravinto
ei auttanut yhtään mitään, kun ajatukset olivat pielessä.


Hmmm.. olisko Berocca-kuuri paikallaan..?  Smiley
Sillä on positiivista vaikutusta hermoihin ja yleiseen kimpaantumisiin. Smiley

En osaa puhua kuin omasta elämästäni, ja se pysyy balanssissa, kuten masennuskin
työtä tehden, opiskellen, laskut maksaen ajallaan, ruokavaliosta huolta pitäen,
harrastaen liikuntaa ja miellyttäviä asioita, ystäviä tapaillen
ja miesystävän rakkaudesta ja huomiosta nauttien. Smiley

Kait kodin järjestyksellä ja kauneudella on vaikutusta mieleen..?
Siksi tuo kotona odottavat pyykkikasat ja epäjärjestys ahdistavat..? Undecided

Masentuneiden ihmisten elämän perusasiat ovat usein vinksallaan, olen huomannut. Wink
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #17 : 19.11.2009 17:47:02 »

..mystistä.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #18 : 19.11.2009 18:01:35 »

 Cheesy Grin 2funny
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #19 : 19.11.2009 18:02:52 »

... ottakaamme opiksemme. Joskus on ihan hyvä miettiä, ennen kuin laukoo.

Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #20 : 19.11.2009 18:21:03 »

... ottakaamme opiksemme. Joskus on ihan hyvä miettiä, ennen kuin laukoo.

Smiley

Mitä jos on sellainen kognitiivinen häiriö, että ei tajua, ei huomaa, ei myöskään opi..? :Smiley
Onko ylireagointi -> liika tunteellisuus ja vastaavasti laukominen, ilman tunteita -> tunteettomuus
kognitiivisia häiriötiloja..? : Shocked Shocked

Mitä jos jonkun elämä ja tunteet myllertyy netti-vastauksista..? Shocked Shocked Lips Sealed Lips Sealed

Sanokaa, mitä sanotte, mutta minusta jotkin mielenhäiriöt ja sairaudet
ovat aivan turhaan aliarvostettuja. Työpäiväni olisi huomattavasti tylsempää ilman niitä.  :Smiley
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #21 : 19.11.2009 19:15:49 »

 Uskon että jotain kaikuja voi tulla edellisestä elämästä, kaikuja ja masennusalttius voi myös tulla lapsuudesta. Olen itse ollut masentunut ja silloin on ollut jokin syy jonka vuoksi olen tuntenut itseni voimattomaksi ja kykyni hallita elämääni olemattomaksi. Mutta alakuloisuuteen on ollut aina jokin Syy, se ei ole kirkkaalta taivaalta tullut. Uskon että joidenkin on helpompi valita se masisfiilis, varsinkin jos se tullut tutuksi ja ikäänkuin osaksi normieloa.

 Oli myös dokkari jossa kerrottiin pitkäaikaismasentuneesta jonka masennus on muuttanut aivojen rakennetta ja tietyt yhteydet ovat muuttuneet niin että mielihyvähormonituotanto ym on laantunut. He operoivat aivoihin jonkun sähköhärpäkkeen jonka taajuus säädettiin ulkoisesti ja se vaikutti suoraan mielialaan. Vipua käännettiin säätimessä toiseen suuntaan ja nainen alkoi itkeä, toisessa suunnassa tuli parempi sekä positiivisempi olo. Ajan kuluessa aivot ehkä osaavat hänen kohdallaan rakentaa uudestaan nuo yhteydet kun niitä stimuloidaan ulkopuolisesti tarpeeksi kauan. Ajatukset siis vaikuttavat konkreettisesti fysiikkaan.
tallennettu
sherry
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62



Profiili
« Vastaus #22 : 19.11.2009 19:19:14 »

Hieno juttu, että kysymykseni herätti näin paljon keskustelua Smiley

Siinä olen kyllä täysin samaa mieltä, että Suomen terveydenhuolto - ja etenkin psykiatrinen sellainen - on niin syvältä. Hyvinvointivaltio muka... Kun puhuin kaikista mahdollisista keinoista, tarkoitin lähinnä niitä keinoja, joita yleensä käytetään masennuksen hoitoon (lääkkeet, terapia ym.). Tai ainakin sellaisen käsityksen olen ystäväni puheista saanut. Mutta verikokeiden ottamisesta en tiedä yhtään, itse asiassa ei ole edes tullut mieleen kysyäkään että onko otettu ja tutkittu.

Taidankin ehdottaa ystävälleni edellisiin elämiin palaamisen sijasta verikokeisiin menemistä. Olisi kyllä huippua, jos sairaus johtuisikin vain esim. jonkun vitamiinin puutteesta ja mielen tasapaino lähtisi palautumaan sitä kautta Smiley
tallennettu

aurinko oinas, kuu neitsyt, askendentti rapu
Asterix
Vieras
« Vastaus #23 : 19.11.2009 19:35:26 »

Uskon että jotain kaikuja voi tulla edellisestä elämästä, kaikuja ja masennusalttius voi myös tulla lapsuudesta. Olen itse ollut masentunut ja silloin on ollut jokin syy jonka vuoksi olen tuntenut itseni voimattomaksi ja kykyni hallita elämääni olemattomaksi. Mutta alakuloisuuteen on ollut aina jokin Syy, se ei ole kirkkaalta taivaalta tullut. Uskon että joidenkin on helpompi valita se masisfiilis, varsinkin jos se tullut tutuksi ja ikäänkuin osaksi normieloa.


Totta. Minulla on suomalainen ystävätär, joka ei osaa/pysty valitsemaan
tietoisesti edes nyt sitä tekohymyä naamalleen,
että muut tuntisivat olonsa mukavaksi, eikä vaivautuneeksi.

Hän myös seurassa tekee speciaalin masennusesitykset
(vaikka se ei olisi edes sopivaa käytöstä tilanteeseen),
valittaa elämän surkeutta, vähättelee omaa ulkonäköään ja muuta, hei-huomatkaa-minut,
elämän-ja-kaiken-pitää-pyöriä-minun-ympärilläni, kaikki-on-minua-vastaan
ja kaikki-vihaa-ja-inhoaa-minua osioilla.
Siitäkin huolimatta, että muu seura ja ihmiset ympärillä olisivat hyvin iloisia ja huomioon ottavia. Grin 2funny

Se on tehnyt sitä niin kauna kuin olen hänet tuntenut, kohta 16 vuotta
ja se ei ole siitä muuttunut miksikään. Smiley


Oli myös dokkari jossa kerrottiin pitkäaikaismasentuneesta jonka masennus on muuttanut aivojen rakennetta ja tietyt yhteydet ovat muuttuneet niin että mielihyvähormonituotanto ym on laantunut. He operoivat aivoihin jonkun sähköhärpäkkeen jonka taajuus säädettiin ulkoisesti ja se vaikutti suoraan mielialaan. Vipua käännettiin säätimessä toiseen suuntaan ja nainen alkoi itkeä, toisessa suunnassa tuli parempi sekä positiivisempi olo. Ajan kuluessa aivot ehkä osaavat hänen kohdallaan rakentaa uudestaan nuo yhteydet kun niitä stimuloidaan ulkopuolisesti tarpeeksi kauan. Ajatukset siis vaikuttavat konkreettisesti fysiikkaan.


Kyllä siinä on taikaa, kun tietoisesti alkaa, siis jo pitäisi kohteliaisuus syistä mielestäni,
hymyilemään, -vaikka siihen ei olisi aihettakaan- kuten suomalaiset sanoo.
Hymyyn on aina aihetta, koska se ei tarvitse aihetta. Wink
« Viimeksi muokattu: 19.11.2009 19:44:51 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #24 : 19.11.2009 19:41:29 »

Hieno juttu, että kysymykseni herätti näin paljon keskustelua Smiley

Siinä olen kyllä täysin samaa mieltä, että Suomen terveydenhuolto - ja etenkin psykiatrinen sellainen - on niin syvältä. Hyvinvointivaltio muka... Kun puhuin kaikista mahdollisista keinoista, tarkoitin lähinnä niitä keinoja, joita yleensä käytetään masennuksen hoitoon (lääkkeet, terapia ym.). Tai ainakin sellaisen käsityksen olen ystäväni puheista saanut. Mutta verikokeiden ottamisesta en tiedä yhtään, itse asiassa ei ole edes tullut mieleen kysyäkään että onko otettu ja tutkittu.

Taidankin ehdottaa ystävälleni edellisiin elämiin palaamisen sijasta verikokeisiin menemistä. Olisi kyllä huippua, jos sairaus johtuisikin vain esim. jonkun vitamiinin puutteesta ja mielen tasapaino lähtisi palautumaan sitä kautta Smiley


Valitettavan totta Suomessa tuo.  Undecided

Minulla on monia tuttavia hoidettu masennuksesta, vaikka syy on ollut kilpirauhasen vajaatoiminta.
Itsekin olen Suomessa saanut masennuslääkkeet raudan puutteeseen,
kun väsytti ja oli voimaton olo.  Grin

Itseironiasta on hyötyä! Jos pystyy vitsailemaan omista nuppi-krampoista,
niin se on jo askel eteenpäin, jos pystyy nauramaan sille/niille.

Eipä siinä, eipä tätä elämää ja muita ihmisiä selväjärkisenä kestaisikään... Grin 2funny


tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #25 : 19.11.2009 20:25:29 »

Suomessa todella on aika huonolla tolalla mielenterveyden hoito. Periaatteessa täällä osataan jossain määrin, mutta kun maa on niin masentunutta väkeä pullollaan ja eikä rahoja panosteta tälle alueelle, niin kyllä se sitten näkyy. Myös hoitohenkilökunta on aika huonosti koulutettua monin paikoin ja esim. tutkimusten mukaan täällä Suomessa valmistuvat psykologit ja psykiatrit eivät ole ollenkaan valmistautuneet konkreettiseen työelämään opiskeluissaan ja heillä on todella huonot taidot mennessään työelämään verrattuna moneen muuhun maahan. Eli kyllä tämäkin varmaan vaikuttaa. Itsekin olen sellaisiin urpoihin törmännyt, että enemmänkin hoidettavaksi kuin hoitajaksi pitäisi moiset laittaa.  idiot2
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Asterix
Vieras
« Vastaus #26 : 19.11.2009 20:57:38 »

Niinpä.  Undecided

Toinen juttu on se, että talvisin pimeys vielä lisää Suomessa noita mielenterveysongelmia.
Taroteissakin on tuttua, että Kuu tuo esiin, pelkoja, harhoja, surua,
väärinymmärryksiä ja valheellista valoa ylipäätään.

Täällä kun olen suhteellisen tasaisessa auringon valossa, niin huomaan
joka syksy ja talven aikaan minun pitää olla todella varovainen sanoissani
kaikessa kanssakäymisessä suomalaisten kanssa, josta nettikirjoittelussa
se oikein korostuu.

Tuntuu, että keväisin ja kesäisin voi puhua paljon suorempaa ja vitsailla enemmän,
porukalla löytyy joustavuutta, ymmärrystä ja huumorintajua.

Pahin, siis riitaisin aika suomalaisten kanssa mielestäni on Lokakuun puolesta välistä
Helmikuun puoleen väliin.

Ystäväni, joka on TJ:na eräällä elektroniikka-alan yritysryppäässä,
joka tekee mm. mikrofoneja Nokian puhelimiin, päivitteli justiinsa,
että tähän aikaan suomalaisia on turha saada innostumaan mistään uudesta
ideasta ja mallista ja Suomen päästä tulee valituksia, väärinymmärryksiä
ja kohtuuttomia vaatimuksia niin paljon,
että isoimmat jutut kannattaa tehdä vasta Helmikuun jälkeen,
kun porukka on paremmalla tuulella. Grin
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #27 : 19.11.2009 23:58:46 »

Kyllä voi, olen melkoisen varma, että oma sairastumiseni, joka tosin oli fyysinen, mutta minulla oli psyykkisesti huono olo ilman syytä aikaisemmin ja syy olooni osittain johtui siitä, että oli vain minun aikani puhdistaa karmaani. En osaa sitä vielä oikein sanoin selittää tai antaa neuvoam aihe on minulle aivan liian tuore ja ajatukseni eivät ole vielä jäsentyneet ja toisaalta kyse voi olla myös varhaislapsuudessa koetusta traumasta, jolloin on ymmärtänyt jotakin väärin ja muuttanut luonnollista ajattelutapaansa. Näitä muistoja ei välttämättä terapia tuo esiin, mutta hypnoosi, matka itsetuntemukseen jne. voi auttaa.

Sen neuvon voin antaa, että joskus on vain helpointa kuunnella itseään ja pyrkiä ymmärtämään, että kaikkea pahaa oloa ei tarvitse sanoin selittää, niiden merkitys aukeaa jos on aukeakseen. Tärkeintä on vain koettaa löytää myötätunto itseään kohtaan sydämestään, jos yksin ei siihen kykene niin ehkä avun voi saada joltakin muulta henkilöltä vaikkapa auttajalistasta.

 
tallennettu
Veskari-83
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 289


Inner peace is found through passion


Profiili
« Vastaus #28 : 20.11.2009 13:05:19 »

Korkeat värähtelyt tekevät myös sen, että karmasta voi nykyään sanoutua irti ottamalla yhteyden korkeampaan minäänsä ja sanomalla irroittautuvansa kaikesta vanhasta karmasta.

Valitettavasti karmasta irtipääseminen ei ole noin helppoa. Kuvitellaan vaikkapa tilanne, että olet kerryttänyt karmaa edellisistä 30 000 elämästä, ja nyt sitten päätätkin, että en enää kanna niitä mukanani. Karma on suoraan resonanssinlakiin sidonnainen tekijä, ja sen olemassaoloa ei kukaan määritä, mutta se on silti olemassa (ristiriitaista, eikö totta Cheesy). Resonanssi lienee ilmiönä kaikille tuttu, mutta se toimii myös niin, että kaikki ne ajatukset, tunteet, teot jne. mitä meissä on vaikuttavat niin ympäristöömme kuin sisimpäämme. Toisinsanoen voimme kuvitella, että se karma jota olemme kerryttäneet itseemme vaatii jonkin vastateon (resonanssinlakiin viitaten) että se kumoutuu. Poistaessamme karmaa taas vastaavasti, emme voi/saa odottaa mitään palkintoa jotta se oikeasti vaikuttaa. On olemassa todella tehokkaita meditaatioita karman poistamiseksi, mutta parasta mitä yksilö voi tehdä ilman erinäisiä tekniikoita on jokin yhteiskunnallisesti hyödyllinen teko (vaikkapa sairaiden auttaminen jne).

Asia on niin laaja, että siitä voisi kirjoittaa vaikka raamatun uusiksi (jossa muuten on hyvin paljon viittauksia myös tähän karmaan), mutta nyt en sitä tämän enempää ala puimaan Smiley Hauskaa syksyn jatkoa. smitten
tallennettu

aurinko vesimies (4. huone)
nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)
Kuunsolmu rapu (10.huone)

"Esiinnyt naismaailmassa itsevarmana ja haluttuna miehenä, jota ei kuka tahansa nappaa mukaansa ja etsit koko ajan naista, joka mitään kyselemättä vain ottaisi sinut.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #29 : 20.11.2009 13:33:40 »

Lainaus
Valitettavasti karmasta irtipääseminen ei ole noin helppoa. Kuvitellaan vaikkapa tilanne, että olet kerryttänyt karmaa edellisistä 30 000 elämästä, ja nyt sitten päätätkin, että en enää kanna niitä mukanani. Karma on suoraan resonanssinlakiin sidonnainen tekijä, ja sen olemassaoloa ei kukaan määritä, mutta se on silti olemassa
<clip>
. On olemassa todella tehokkaita meditaatioita karman poistamiseksi, mutta parasta mitä yksilö voi tehdä ilman erinäisiä tekniikoita on jokin yhteiskunnallisesti hyödyllinen teko (vaikkapa sairaiden auttaminen jne).

Ylläoleva on vanhan energian vastaus, joka oli voimassa ennen harmonista konvergenssia vuonna 1987. Sen jälkeen kaikki vanhat säännöt alkoivat muuttua uuteen uskoon.

Toki jos uskoo olevansa edelleen sidottu karmaan, niin sitten on, mutta se on silloin ihmisen oma vapaa tahto olla kiinni vanhassa karmassa. Mutta nyt, ensimmäistä kertaa ikinä näissä uusissa energioissa, karmasta voi todella sanoutua irti, jos vapaa tahto on sellailnen.

Jopa astrologisesta kartastaan voi nykyään sanoutua irti ja ryhtyä olemaan jotakin aivan  muuta, kuin mitä se näyttää. Tämäkin korkeamman minän kautta.

DNA:hansa voi vaikuttaa myös suoraan korkeamman minän kautta.

Nämä kaikki ovat aivan uutta ja ensimmäistä kertaa mahdollista nyt juuri harmonisen konvergenssin ja värähtelyjen nousun kautta. Asiat, jotka olivat ennen mahdottomia, ovat nyt mahdollisia. Asiat, joita varten ennen piti paastota lannevaatteessa selibaatissa vuorenhuipulla vuosikymmenen verran, onnistuvat nyt tavallisilta pulliaisilta puolivahingossa.

Tämä on se, mitä Kryon ja lukuisat muut kanavat ovat kanavoineet jo pitkän aikaa.

Toisaaltahan tämä on aika "pelottava" tieto:
Olemme täydellisesti vastuussa omasta elämästämme ja siitä millaiseksi se muodostuu. On mahdotonta enää heittäytyä avuttomaksi ja syyttää karmaa, astrologista karttaa tai mitään muutakaan omista ongelmistaan. Olemme kaikki luojia ja luomme oman todellisuutemme. Vastuu on meidän, ei kenenkään eikä minkään  muun.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2009 13:36:07 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: