Sivuja: 1 ... 106 107 [108] 109 110 ... 544
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kysymys ja vastaus  (Luettu 3014826 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #1605 : 14.07.2008 15:32:06 »

Pakko kommentoida vähän OT, että mielestäni
tietoa on kyllä maailmassa tarjolla yllin kyllin -
peräänkuuluttaisin enemmänkin ymmärrystä tyhmyyttä lievittämään.

Tietotulvan suodattamiseen, siis kriittiseen tarkasteluun sitä ymmärrystä nimenomaan tarvitaan.
Minun kriittinen silmäni katsoo esimerkiksi mediaa pyrkien aina näkemään sen toisenkin puolen.
Toki myös 'mediaKaikkeuden' lainalaisuudet huomioonottaen Wink

Miten lisätä ymmärrystä?
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1606 : 14.07.2008 15:39:39 »


 Kuinka kriittisesti suhtaudut mediaan ja sen antamaan kuvaan maailmasta?

Hyvin kriittisesti. police
Useammassa maassa asuneena ja vielä useammassa pidemmän aikaa oleskelleena
olen oppinut, että jokainen maa pitää itseään juuri kaikista erinomaisempana
ja tämä näkyy maakohtaisessa uutisoinnissa.

Mitä "tuoreempiin" valtioihin mennään, siis valtioihin,
joilla ei ole pitkää historiataustaa ja kulttuuria, sitä sokeampia ne ovat itselleen
ja epäkohdilleen.
Uutisoinnissa se näkyy suurena uutisointina, kun jossain muussa maassa tapahtuu
jokin yksittäinen onnettomuus/huono asia, mutta oman maan jatkuvat pahemmat ongelmat
ovat varsin mitättömiä uutisia.

Siis toisin sanoen jotkin maat ovat niin nuoria, että eivät osaa vielä tunnustaa rehellisesti
omia epäkohtiaan vertaamatta omaa erinomaisuutta ns."itseään huonompiin" maihin. Wink

Nuoren valtion~maan itsetunto-ongelma.  Tongue

Mikä on sinun versiosi~hajatelma siitä,
kuinka ihminen ensimmäisen kerran keksi käyttää kananmunia ja jauhoja
tehdäkseen taikinan ja kuinka hän keksi paistaa sen? Smiley
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #1607 : 14.07.2008 16:37:19 »

Mikä on sinun versiosi~hajatelma siitä,
kuinka ihminen ensimmäisen kerran keksi käyttää kananmunia ja jauhoja
tehdäkseen taikinan ja kuinka hän keksi paistaa sen? Smiley[/color]

 Hmm, ensin pitää lähteä kyllä siitä miten joku tajusi tehdä jauhoja ja miksi. Jyviä oltiin varmasti naposteltu, koska ne ovat sellaisena tähkänpäästä napattuna hyviä  Smiley. Sitten joku tajusi kuivata niitä ja jauhaa... ja viskoa sekaan vähän vettäkin ja hiiva jostain  Huh. No hiivan oikeasti ajattelen tulleen syljestä tai ihosta, kun huomattiin että se karvalakkileipätaikina joka piti paistaa olikin turvonnut hullun lailla ja paistettaessa maistui hyvälle. Sitten jossain vaiheessa tajuttiin että sitä "ihmeainetta" pystyi itse lisäämään sinne (sylki esim, namiii). Luulen että alunperin osa taikinaa säästettiin ruisleipäjuuren tapaan jossain.
 Mutta siis kysymykseen takaisin, joko jollain vaan oli liikaa vapaa-aikaa ja kokeilemalla onnistui paistamaan itselleen jotain leivän tapaista. En vain keksi miksi jauhoja olisi jauhettu ellei tarkoitus olisi jo ollut tehdä leipää tai vastaavaa känttyä. Joten ensin oli leivän idea jota ehkä ensin tehtiin muussaamalla jotain kasviksia tai vastaavia ja paistamalla niitä, sitten myöhemmin tulivat edistyneemmät jauhot. Mutta paistamisen luulen olevan pidempää alkuperää, alunperin auringon kuumentama kivi ja linnunmuna siinä rikkimenneenä ja paistuneena tms.
 Olen itsekin miettinyt tällaisia juttuja ja ne tuntuu ihan ufoilta, vaikea ymmärtää miten asioita on keksitty. Kah, ehkä joku pieni vihreä mies tuli taivaalta kertomaan miten leipää tehdään  :Smiley
 

 No jatketaan tällaista historian mysteerien selvittelyä ja jatketaan kysymystä. Miten luulet että leipä keksittiin jauhoineen, hiivoineen ym?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #1608 : 14.07.2008 16:49:41 »

Minä en todellakaan tiedä, mutta jotenkin minulla on käsitys että ensin oli puuro, jota sitten joku tajusi paistaa nuotiolla ja hokkuspokkus, kas kummaa siitä tuli joku kahvileipä... Grin

Jatketaan samalla kysymyksillä, koska en osannut yhdistää munia ja hiivoja tähän... uglystupid2

Sinun näkemyksesi siitä miten leipä tai yleisesti tuommoiset on keksitty ja kehitelty?
  smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #1609 : 14.07.2008 17:04:52 »

Kokemalla, kärsimällä ja iloitsemalla itse kaiken läpikäyden. Uskon että harvalla ja jos on niin ihmisten myötätuntotaito ei ole korkeimmillaan, mutta toivottavasti opimme sitä koko ajan. Jotta ei vaikean karman kautta tarvitsisi.... Huh

Öhöh! Taisin olla muutamaa juttua jäljessä, vastasin miten lisätä ymmärrystä ja kuuseen menin, että vilahti!  Grin

Leipä keksitty? Ensin puuro, kun jyvät ovat nahkarepussa murskaantuneet ja hoksattu sitten paistaa ne...?

Miltä sinusta tuntuu juuri nyt?
« Viimeksi muokattu: 14.07.2008 17:07:28 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #1610 : 14.07.2008 17:12:24 »

Siltä että ihmiskunnan tietoisuus maapallon yhteisestä tulevaisuudesta tulisi  aspect_con  aurinko

Miten vaikuttaa maapallon ja ihmiskunnan tulevaisuuden puolesta vaikuttavammin?
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Norna
Vieras
« Vastaus #1611 : 14.07.2008 17:15:50 »

 Tekemällä muutokset omassa elämässään kulutustottumusten ja henkisen "koulimisen" saralla, olettamatta että riittää kun muut tekevät.
 Ja tietämällä että kaikella on tarkoituksensa.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1612 : 14.07.2008 17:22:44 »


Miten vaikuttaa maapallon ja ihmiskunnan tulevaisuuden puolesta vaikuttavammin?

Hmmm.. luonnonsuojelu kaikkine sen osa-alueineen, mutta en ole jotensakaan
niin varma, tulisiko ihmisiä suojella niin paljon tällä ylikansoitetulla Telluksella? Huh idiot2

Toisaalta, luontohan yrittää karsia ihmisten määrää erilaisin sairauksin
ja luonnonmullistuksilla, esim. hirmumyrskyillä, tulvilla, maastopaloilla ja kuivuudella.

Ihminen on oppinut vastustuskykyiseksi, kuin tällä hetkellä jotkin virukset ja bakteerit. Wink
Niin isossa kuin pienessä universaalissa.  coolsmiley

Millaiseen maapallon ja aurinkokuntamme kehityshistoriaan~evoluutioon~tms sinä uskot? Smiley
tallennettu
sekku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 102


Profiili
« Vastaus #1613 : 14.07.2008 19:21:37 »

Siihen ikivanhaan, joka on ollut meillä tiedossa hamasta menneisyydestä asti.
Olemme kehittyneet monta miljardia vuotta ja kehitymme edelleen tuhansia vuosia. Olemme paljon enempi kuin mitä tiedämme tai pystymme käsittelemään tässä todellisuudessa. Maailmankaikeudessa on elämää paljon. On naurettava ajatella että tämä kaikki on vain meitä varten. Jälleensyntymä selittää meidän jatkuvan syntymisen ja kuolemisen sekä antaa sille merkityksen. Usko jumalaan joka on kaikki ja kaikkialla.
Voi kun on vaikeaa vasta hienoon kysymykseen lyhyesti ja ymmärrettävästi.

Kuka on tärkein auttaja tai yhteistyökumppani verhon toisella puolella?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1614 : 14.07.2008 20:35:45 »

Minulla on heitä useita, myös henkilöitä jotka ovat yhä elossa, mutta joiden kanssa työskennellään paljon toisiamme auttaen esim. unien aikana. Ketään kuollutta verhontakana auttajaa minulla ei tässä elämässä ole.
En pysty millään sanomaan, kuka auttajista olisi tärkein, sillä jokainen antaa oman panoksensa minulle aina sellaiseen aikaan, kun kaipaan juuri tietyn oppaan/auttajan apua ja tukea. Tällä hetkellä vahvin apu on minulle vielä tuntematon maskuliinista energiaa edustava "voima", joka on kaarrellut lähelläni koko vuoden. Ehkä jossain vaiheessa saan selville mikä tai kuka se on. ^________________^

Haluaisitko itse toimia oppaana kuoltuasi?
tallennettu
Viper Venus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 88



Profiili
« Vastaus #1615 : 14.07.2008 20:54:50 »

Luultavasti haluaisin toimia oppaana kuoltuani, koska jotenkin tahdon auttaa ihmisiä jo nyt löytämään oman polkunsa ja luottamaan sisäiseen ääneensä. Smiley

Jos saisit olla päivän ajan jokin eläin, mikä eläin olisit ja miksi? Miten kuluttaisit tuon päivän?
tallennettu

*Aurinko Härkä
*Nousu Rapu
*Kuu Neitsyt
*Merkurius Oinas
*Venus Oinas
*Mars Oinas
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #1616 : 14.07.2008 21:07:15 »

Joko olisin kotka ja liitelisin korkealla taivaalla tai joku trooppinen kala ja sukeltelisin merten syvyyksissä korallien seassa. Eri elementtien takia siis molemmat.


Paras lääke kurkkukipuun?
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1617 : 14.07.2008 21:09:59 »

Jäätelö ja hunaja!  laugh Jäätelö turruttaa ja hunaja hoitaa kurkun haavoja. Jos makunystyrät kestää, niin kurlaus Molkosanilla ja hörppy perään, niin johan lähtee pöpöt!

Mihin haasteeseen et lähtisi mukaan?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #1618 : 14.07.2008 21:11:38 »

jos herään yöllä kurkkukipuun, menen ottamaan reilun teelusikallisen hunajaa.. se jotenkin pehmentää ja voitelee kurkkua ihanasti....

Haluun kierrättää toissaedellisen  :Smiley kyssärin:
Jos saisit olla päivän ajan jokin eläin, mikä eläin olisit ja miksi? Miten kuluttaisit tuon päivän?
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #1619 : 15.07.2008 12:12:49 »

Vastaan sekä Athan että Elwynin kysymyksiin:

Haaste, johon en lähtisi mukaan, olisi kilpailu jostakusta.
Se on aina ollut juttu jota olen kaihtanut.
Siis ymmärrän kyllä että miehet - sehän on vain luonnollista Grin mutta että naiset Huh

Jota en ole vielä kokenut, mutta haluaisin, olisi kohdata ja tulla kohdatuksi kaikilla tasoilla.
Siis kokonaisvaltainen ykseyden kokemus jonkin ihmisenkaltaisesti tiedostavan olennon kanssa.
(Ihmettelen kyllä, miksi luontokokemuksena tämä on helpostikin mahdollista, sillä onhan ihminenkin luontoa.
Tietoisuusko se siinä tekee temput :Smiley)

Onko halu päästä tuohon ykseydentilaan inhimillistä?
lopulta perimmäinen toiminnanmotivaattori?
hengissäselviytymisen ja lisääntymisen taustoilla?
kaikilla?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 106 107 [108] 109 110 ... 544
  Tulostusversio  
 
Siirry: