Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Stressi vatsa  (Luettu 58515 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« : 20.02.2006 08:57:46 »

Mikä auttaa stressi vatsaan? Närästää, oksettava olo, vatsa ihan sekaisin... Kurjaa. Huolet, murheet ja stressi vetävät minut huonoon kuntoon. Aiemmin olen stressannut itselleni vatsahaavan, toivon ettei nyt kävisi samoin.
Mikä saisi vatsani parempaan kuntoon?
tallennettu
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #1 : 20.02.2006 09:11:07 »

Siinä kohtaa missä rintaliivit (oletan että olet nainen) menee rintojen välissä on piste jota sanotaan meidän aurinkopisteeksemme. Paina siitä ja pyöritä sormea hissuksiin myötä ja vasta päivään, tai vain painele niin kauan ettei se ole kipeä. Tämä piste laukaisee sisäelinten stressia.

Minulla on samoja ongelmia kuin sinullakin, kaikki koetaan vatsan kautta  Cry No tässä nyt kuitenkin pieni vinkki ja veikkaan 99% varmuudella että se piste on myös sinulla arka.
tallennettu

Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #2 : 20.02.2006 09:16:12 »

En tiedä painoinko liian lujaa tuosta pisteestä mutta kyllä se kipeältä tuntuikin.
Kiitos vastauksestasi Boboo. Toivon että pystyisin edes syömään jotain, tuntuu että ajatuskin ruuasta etoo enkä haluaisi taas laihtua kilokaupalla.
Täytyy kokeilla hieroa tuota pistettä
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #3 : 20.02.2006 09:38:22 »

Heips Artemis Smiley minulla sama juttu, että stressaan mahallani, on tutkittu ja hutkittu urakalla, eikä mitään elimellistä syytä edes löydy Huh Saan aikaajoin aika koviakin vatsakramppeja..polttaa masua vietävästi, meinaa välillä henki salpaantua, olen kerran joutunut soittamaan ambulanssin sen takia''siis mieheni soitti'' ja sairaalassa tutkittiin veriarvot ja kaikki, niin oli normaalit..eli tajusin että tunteet vaikuttaa vatsaan, jos pitää jotakin asiaa sisällä, niin vatsa oireilee herkemmin ja toinen kanssa mikä auttaa on lepo ja itse jätin ruisleivän ja omenan syönnin minimiin :Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #4 : 20.02.2006 09:40:13 »

Totta Sawotar, tiedän että vatsa vaivani johtuvat mielestäni. Olen armoton stressaaja ja mieliala vaikuttaa vatsaani todella paljon. Lepoa kaipaisinkin niin kovasti.
tallennettu
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #5 : 20.02.2006 10:36:16 »

Kyllä sitä pistettä pitää aika napakasti painaa,

stressi vatsa on aika ongelmallinen mutta taas toisaalta se kertoo minulle heti jos otan itselleni liikaa murehdittavaa. Itse olen päässyt vatsakivuista eroon ajattelutavan muuttamisella. Jos huomaan että murehdin kysyn itseltäni onko mitään mitä voisin tehdä asian eteen juuri NYT. jos en, lopetan asian ajattelemisen, ja jos voin tehdä jotain, teen sen samantien, kiitän itseäni siitä että reagoin ja unohdan asian.

Aluksi kun opettelin pois murehtimisesta oli minulla yksi syy murehtimiseen lisää, nimittäin se että miten lopettaa murehtiminen mutta nyt ajan kanssa on alkanut helpottamaan.

Megaluokan murehtijalle suosittelisin meditointia tai ainakin hiljentymistä ja rentoutumista iltaisin ennen nukkumaan menoa vaikka sitten ihan sängyllä. Suitsukkeissa ja aromaterapiassa on rauhoittavia tuotteita kuten laventeli jota itse käytän paljon tuoksulampussa.

Niin ja muistakaa huumori, se auttaa  smitten
« Viimeksi muokattu: 20.02.2006 10:45:57 kirjoittanut boboo » tallennettu

Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #6 : 20.02.2006 11:39:44 »

Boboo, kiitos vinkeistä. Pahinta tässä on se etten aina edes tiedosta murehtivani. Eräs lääkäri kysyi kerran että onko minulla stressiä johon vastasin että ei ole. Sitten lääkäri kyseli elämästäni ja kuulumisistani ja kertoilin siinä kuinka pari läheistä ihmistä olivat menehtyneet pienen ajan sisällä ja että parisuhde oli kaatumassa ja että töissä oli kamala kiire jne.. Lääkäri totesi että tyttö hyvä, tuo on sitä stressiä.
Olen kyllä super murehtija, Murehdin murehtimisestani ja stressaan siitä onko minulla stressi vai ei.
tallennettu
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #7 : 20.02.2006 11:55:35 »

Boboo, kiitos vinkeistä. Pahinta tässä on se etten aina edes tiedosta murehtivani.

Sama homma täällä, mutta vatsan kivut sen kertoo varmasti. Tälläisissä tilanteissa laitan aina laventelia tuoksulamppuun, se ihan tosissaan auttaa. Muutama vuosi sitten kun en vielä tajunnut stressin ja vatsakivun yhteyttä oli niin kovia kipuja että kaksin kerroin jouduin lattialle kun ei pystynyt muuta.  Sad Nämä on vakavia juttuja, voi tosissaan käydä vielä huonosti.
tallennettu

Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #8 : 20.02.2006 12:03:09 »

Laventelia siis  Smiley Pidän sen tuoksusta muutenkin  Smiley
Pitäisi vaan tosissaan oppia rentoutumaan ja yrittää olla murehtimatta asioista joille en kertakaikkiaan edes voi mitään. Välillä luulen itsestäni liikoja, sillä välillä tuntuu siltä että minä olen ainoa ihminen joka pystyy pitämään asiat ja ihmiset pystyssä...
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #9 : 20.02.2006 12:55:48 »

Laventelia siis  Smiley Pidän sen tuoksusta muutenkin  Smiley
Sama täällä ! Laventelia sitten vaan ja sitä minulta löytyykin... Olen aina itsekin stressannut vatsallani, jopa niin, että on ollut vatsakatarrikin hirmuisen stressin ja paineiden takia. Aina, jos vähänkin jännittää, stressaa, hermostuttaa, reagoin vatsallani. Mutta YRITÄN olla stressaamatta, eihän sitä itseään kipeäksi kannata tehdä...  smitten
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #10 : 20.02.2006 13:12:56 »

Vatsalla myös reagoiva ilmoittautuu!

Olen kärsinyt stressimasusta ikäni, murehdin kanssa aikoinaan katarrin Ozzetten lailla.
Minäkään en aina tiedosta stressaavani tai huolien vyöryn alla unohdan pitää itsestäni fyysisesti huolta  uglystupid2

Kamomilla tipat/tee on joskus auttanut ensiapuun. Mutta ei se iso vääntö sieltä masusta taida irrottaa, ennenkuin saa kiihtyneen ison rattaan rauhoittumaan pääkopassa. Helppo sanoa, vaikeempaa toteuttaa, tiedän.

Tsemppiä Artemis ja muut  smitten
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #11 : 20.02.2006 13:40:07 »

Kiitos kaikille  Smiley Kyllä meitä stressimahoja näköjään riittää. Pitää vaan oppia rentoutumaan ja tyhjentämään mieli kaikesta ikävästä edes hetkeksi aikaa.
Kun ei ne asiat paremmiksi muutu stressaamalla.
Minullakin oli jo parikymppisenä vatsahaava surusta ja murheista ja stressistä. Lääkäri vaan tuputti pillereitä mutta olo helpottui vasta kun sai asiat järjestykseen.

Tsemppiä kaikille saman ongelman kanssa painiville  smitten
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #12 : 20.02.2006 17:15:12 »

Nyt mulla on vähemmän ollut vatsakramppeja, kun otin sairaslomaa kunnolla töistä, myönsin että kaipaan lepoa ja oon levännyt ja kunnolla
 smitten koko aikana ei ole tullut kuin yksi vatsakramppi kohtaus, mutta se tuska on niin kova, että ei siinä voi ajatella kuin että * LOPU LOPU LOPU kipu*  tickedoff siin vaiheessa tulee luvattua maat ja mannut ja het unohtaa kun kipu lakkaa uglystupid2 * ihanaa itsepetosta* 2funny mut vakava juttu, ja tavallaan pelottaa että ei kai nyt iske se kramppi Undecided ja kierre on valmis, ois yhtä kidutusta jos se iskis jossain kaupungilla Shocked
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #13 : 20.02.2006 17:59:59 »

Nyt mulla on vähemmän ollut vatsakramppeja, kun otin sairaslomaa kunnolla töistä, myönsin että kaipaan lepoa ja oon levännyt ja kunnolla


Hei sawotar! Smiley

Minulla oli aiemmin melkein aina vatsa- eli palleakiristystä stressin seurauksena.                                                                         Paksusuoleni kuvattiin ja todettiin ärtynyt paksusuoli.

Kysyttiin onko stressiä ja olihan sitä. Undecided
Lääkäri oli tavallista viisaampi ja kehoitti minua opettelemaan palleahengitystä.

Sen jälkeen olen neuvoa noudattanut aina, kun joku jännittää tai sressaa.
Varsinkin autolla liikkuessa usein vedän pallean sisään ja ulos muutaman kerran, se auttaa.

On minulla usein vieläkin oireita, mutta rentoutuminen ja reipas liikunta auttaa.

Parempaa aikaa sinulle vatsasi kanssa, helli sitä. Hierominenkin on hyväksi.

              smitten    maarita            smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
sawotar
Vieras
« Vastaus #14 : 20.02.2006 21:47:34 »

Kiitos neuvoista maarita smitten täytyy kokeilla tuota heti seuraavaksi, kokeilin jo Boboon kirjoittamaa neuvoa, ja aika hyvälle tuntu vatsassa kun löysin sen kipu pisteen :Smiley Kiitos vinkistä Boboo smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: