Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: KARMAN LAIT, UUDESTA NÄKÖKULMASTA JA 12 MERKKIÄ.....  (Luettu 40518 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #60 : 16.09.2007 19:55:21 »



                          coolsmiley

        Miksi siis suunnitelmiin ei muka kuuluisi myös ihmissuhteet,

          aviot, exsät ja jopa tulevat exsät. Jos ei näkökulma

             parisuhteeseen ja sen tuomiin kestäviin

                mahdollisuuksiin muutu !


                                                       smitten

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
venny
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Profiili
« Vastaus #61 : 18.09.2007 15:46:16 »




Jostain luin että on olemassa vähemmän tuskallisia tapoja valaistua - ja jopa että on olemassa miellyttäviä, dharmallisia suhteita joihin tuolla ylhäällä viittasin. Voinhan tietysti ajatella että KAIKKI menneet / menetetyt jutut / kontaktit / henkilöt lähtivät, koska ne eivät olleet hyväksi sielulle (ainakaan eivät korostaneet henkisyyttä). Ilmeisesti melkein kaikki maan päällä on pahaksi Grin .. no, meinasin poistua täältä jo nuorena.   2funny 2funny  smitten




Näkisin, että jokainen ihminen, jonka elämässäni kohtaan, on lahja. Jokainen voi olla hyväksi sielulleni. Jokainen voi auttaa kasvattamaan henkisyyttä. Jokainen elämääni vaikuttanut ihminen tarjoaa mahdollisuuden TULLA TIETOISEKSI. Samaa minäkin tarjoan heille (vaikken tietoisesti).

Ehkäpä ihmiset "lähtevät" silloin, kun suhde on tehnyt tehtävänsä. Kun minä olen saanut, mitä piti ja kun toinen on saanut, mitä piti.
 
Arvelen, että se, mitä toisiltamme saamme, on MAHDOLLISUUS tulla tietoiseksi. Elämä tarjoaa meille sitä mahdollisuutta kerran toisensa jälkeen. Itsestämme riippuu, käytämmekö sen mahdollisuuden.

Jos en käytä: sama kuvio toistuu.

SE HELPOMPI TAPA: Tiedostaminen.

Ihmiset pitää kiinni vanhasta ja tutusta, vaikka se olisi epätyydyttävääkin, viimeiseen saakka. Uusi on pelottavaa. Muutokseen ryhdytään vasta, kun kipu käy tässä nykyisessä olotilassa sietämättömäksi. Eli siis on kärsitty riittävästi. Toistettu samoja kuvioita, hakattu päätä seinään.

Rehellisen itsetutkiskelun kautta syntyy tietoisuus. Pitää mennä syvälle. Kysyä aina vain kysymyksiä kysymysten perään. Itseltään, ei keneltäkään muulta.

Tietoisena pysytellen ei tarvitse enää hakata päätä seinään, eikä toistaa vanhoja kaavoja. Voi oppia ja ymmärtää ja oivaltaa lempeästi.

Kun itse muuttuu tietoisuuden kautta, muuttuu kaikki muukin ihan väistämättä.

Tähän liittyy myös itsensä rakastaminen. Vain sitä, minkä tuntee, voi rakastaa. Kun on tietoinen itsestään, voi itseään rakastaa. Sellaisena kuin on. Ihan kaikkine puolineen.

Kun rakastaa itseään, voi rakastaa muita. Silloin saattaa yllättäen löytyä jopa niitä miellyttäviä dharmallisia ihmissuhteita. Usein jopa oman oivalluksen kautta.  Wink Kun on vapaa itseä ja toista koskevista harhoista.

Ei ole mitään järkeä lähteä tavoittelemaan niitä dharmallisia ihmissuhteita. Ainut tavoittelemisen arvoinen asia on tietoisuus. Muu järjestyy kyllä.

Ystävyydellä,
Venny

tallennettu
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #62 : 18.09.2007 16:16:06 »

Venny, sun kirjoitukset on ihania!  smitten
Kiitos!

(Off topic, anteeksi!)
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #63 : 19.09.2007 22:54:13 »


                           Cry


            Näkevä, joka huijaa muita on pettäjä!

               Sokea, joka huijaa muita, voi sotkeentua omiin

                   sukkahousuisiinsa. ( olipas !!  ? ).

              ( korjattu välittömästi !  -hinsa.

                                               -sinsa sotkuisiin labyrintteihin.

                                               - tai sinne jonnekin, mistä paluuta ei ole.


                                   2funny

                                                     smitten












                                       

« Viimeksi muokattu: 19.09.2007 23:02:04 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
venny
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Profiili
« Vastaus #64 : 20.09.2007 14:13:35 »

Koko tämä "tietoisuus-höpinä" ei ole minulle teoriaa, vaan ihan tavallista arkista elämää. Ihan normaaleja arkipäivän tilanteita ja ihmissuhteita.

Oikeastaan se on NIIN yksinkertaista ja arkista, että melkein itkettää, kun en aikaisemmin tajunnut. (Heti perään täytyy lisätä, että en olisi mitenkään voinutkaan tajuta yhtään aikaisemmin, joten aivan turha harmitella.)

Ja ne tunteet... Siihenhän ne juuri tarvitaan, että tulee tietoiseksi!  Grin Aina uudestaan ja uudestaan. Ne on meidän oppaita - ja elämän suola.  Smiley

...Että vapautuisi harhoista... näkisi itsensä ja muut sellaisena kuin ne on. Kaikki vähemmän miellyttävät puolet ja kaiken kauniin.

... Ettei tarvitsisi piinata itseään odottamalla itseltään tai muilta jotakin sellaista, jota ei ole olemassakaan, tai jota ei pysty antamaan.

...Että hyväksyisi itsensä ja toisen ihmisen juuri sellaisena kuin nyt, tässä hetkessä ollaan.

Ystävyydellä,
Venny

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #65 : 20.09.2007 14:18:21 »

Tunteita tarvitaan että oltaisiin tietoisia.. hmm.. minusta voi olla tunteilematta..

ehkä ajan tässä takaa sitä, että karma-käsitettä käytetään kun parempaakaan ei ole. Olisihan noloa sanoa "se kaikki vaan tapahtui, oh well".  2funny ja eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2007 07:40:25 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
pirre
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #66 : 20.09.2007 17:56:25 »

Stareyes  tuo aloittamasi juttu karmanlaista.. on kuin minusta itsestäni.. Minä käyn läpi juuri noita asioita..

Miksi ja minkä vuoksi.. Mitään pahaa en ole koskaan kenellekkään tehnyt, päinvastoin liiankin paljon hyviä asioita.. Jos he vain ne minun tekemät asiat oivaltavat, he huomaavat.. miten paljon minä olen heidän elämään tuonut jotain sellaista.. jota ilman minua heillä ei olisi.. 

Kerroin tänne kerran, siitä on jo jokunen aika, kokemuksia.. en tiedä muistaako niitä enää kukaan.. ne oli silloin tosi elämää.. ja silti, juuri nuo kokemukset ovat vaikuttaneet minuun.. Minä en niitä pahoja enää jaksa ottaa vastaan, toivon vain että minunkin elämään astuisi iloa.. tulisi jotain, että voisin nauttia elämästä, minulla olisi ystäviä.. Ihmisiä.. läheisiä.. niin kuin jokaisella suomalaisella on..
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #67 : 20.09.2007 19:39:32 »

Kiitän pirre  Smiley
Olen tällä hetkellä niin uuvuksissa, että annan kaiken olla aivan omissa oloissaan. Elämässäni, vaikkei ehkä suoraisesti munua kosketakaan, tapahtuu mullistavia asioita. Nyt menen ihan hiljaa senkunttivauhtia tai muuten kaikki vyöryy päälleni, niin etten kykene enää mitään käsittelemään.

Minua kuitenkin kosketti tuo Karmat uudesta näkökulmasta erittäin paljon ja siksi postasin sen tänne muillekin luettavaksi.
Uuden tietoisuuden Avaimeksi teille kaikille  smitten
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #68 : 21.09.2007 07:26:15 »

Niin, niitä hyvän karman ja dharman juttuja odotellessa ja onhan kaikkea hyvää jo tullutkin.  Muutenhan tässä päästää irti koko olemassaolosta kohta. Wink Mitään MUIDEN selostuksia en enää kuuntele, voi mennä pahasti pieleen. Tiedän oman kokemukseni parhaiten, myös sielullisella tasolla.

Olen jo kierrellyt niin kauan (tuhansia elämiä), että eipä täällä enää paljon tekemistä olisi.. nythän on kevyempi olo kun jättää muiden taakat heille itselleen.

September 21, 2007
Get out in the world as much as possible, for you have a great deal to share with others. Relationships with men will go especially well, so now is a good time to patch up any differences that may be dangling helplessly in the air. Open your mind up even wider and see how your energy fits in with the collective. You have strong opinions that will prove to be very useful in setting the record straight once and for all.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2007 09:30:28 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Mika-Matti
Vieras
« Vastaus #69 : 21.09.2007 10:28:59 »

Ehkä kaikkein vaikeinta ihmiselle, jota egomme on ohjannut aikojen alusta saakka, onkin juuri se, ettei ymmärrä itse luoneensa joka ikisen kokemuksensa elämäänsä, voidakseen nyt päästää niistä kokonaisuudessaan irti, ettei enää koskaan tarvitse kärsiä moisesta.

Sillä muutenhan ihmiselle tehdään aina vain uudestaan ja uudestaan niitä samoja asioita, jotta hän lopulta väsyisi siihen ainaiseen päänsä puuhun hakkaamiseen. Ja luovuttaisi teot sille korkeammalle tietoisuudellensa, jotta se voisi tehdä sellaisia asioita, jolla tuollaisistakin piinoista pääsee eroon kuin tässäkin ketjussa on kerrottuina. 

Eli ihmiselle on sula mahdottomuus silloin vapautua karmastansa, jos hän ei tajua, ettei ole uhri, koska juuri se pitää kiinni siinä karmassa!  Undecided

Eli vapaus lähtee siitä, ettei pistä hanttiin omia kokemuksiaan koskaan vaan hyväksyy kaiken, mitä eteemme tuodaan. Ja sitä kutsumme luovuttamiseksi juuri sen tähden, koska silloin ei egomme voi tehdä sille kvanttihypylle eli seuraavalle taajuudelemme menolle seuraa vaan jää suu auki. Sillä sehän on nimenomaan TOTTUNUT siihen, että sitä vastustetaan, koska siitähän se juuri saa sitä "ruokaa".  Wink Smiley



Kiitos, Kaarina! Viisaasti oivallettu!  smitten

Senkin haluan vielä sanoa, ettei elämässä ole rankaisutoimenpiteitä,
vaikka ihminen semmoista esittääkin.
Siten karmakaan ei ole takaisin makselua
vaan tilaisuus, mahdollisuus - hetki tulla autetuksi etiäpäinkin elämän leikkikehällä.

Kuten nyt, kohdallani tapahtumistaankin tapahtuu.  Wink
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #70 : 21.09.2007 23:10:21 »



                                      Embarrassed


            S.A.  ja  K. N.  Ehkä teillä on samat kuviot käsittelyssä, mutta

               toinen on jo toisella kierroksella!


                                                                   angel

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
 
Siirry: