Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: voiko taipuvuus päihdeongelmiin näkyä kartalla?  (Luettu 24459 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #30 : 18.11.2008 22:39:06 »

Juu, tämä tuttuni on myös  kuu leijona ja ongelma alkoholin kanssa on ilmeinen.. Sad  Itse muuten myös  kuu leijona , tosin itselläni ei (tietääkseni  Grin ) ole ongelmaa alkoholin kanssa.. Mulla kuluu välillä tosi pitkiäkin aikoja juhlien välissä, kotona nappaan siiderin tai max. pari aikasta harvoin. No, välillä on aktiivisempi bilekausi, mutta koitan välttää räkä poskella-kännejä (ei tosin ole ihan joka kerta onnistunut)  Cheesy

Saturnukselle löytyy synt. kartalla se veemäinen  saturnus aspect_squ mars - katsotaan, saako tuo mokoma rajoittava Sattari sitten vielä joskus jotain pahaa aikaiseksi, on muuten melkoinen riippakivi kartalla Angry
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #31 : 28.11.2008 05:51:21 »

Katsoin pikaisesti isoisäni, isäni ja veljeni karttoja ja tuo Kaurisenergian mainitsema  kuu/ neptunus-aspekti löytyy heiltä, samoin jokaisella on kartallaan  aurinko/ pluto-aspekti, yhtymänä tai muuna.

Kiintoisaa, minullakin on nuo  kuu aspect_con neptunus ja  aurinko aspect_con pluto mutta viimeksi nautin alkoholia yli puoli vuotta sitten ja silloinkin työpaikan juhlissa. :Smiley
tallennettu
Lia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« Vastaus #32 : 28.11.2008 11:41:30 »

Suora lainaus Erkki Lehtirannan kirjasta Astrologia ja henkinen tie:
" Kanadassa tehdyn tutkimuksen mukaan alkoholismin tai vakavien alkoholiongelmien yhteydessä yleisin kahden planeetan välinen aspekti on Marsin ja Neptunuksen konjunktio"
tallennettu
ennaneh
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #33 : 08.12.2008 17:50:02 »

Voi ompa mielenkiintoinen aihe.

Itse olen vielä ihan täysin noviisi näissä asioissa, mutta itseopiskelu otti tulta alleen kunnolla ja yllättäen monen vuoden laiskasti tarkasteltujen pääpiirteiden rinnalla.
Mutta voisinkin tutkia omien lähimenneisyyteen kuuluvien tovereiden karttoja koska suurin osa on päihteiden polulla tukevasti ja innolla jo vuosi vuoden perään enkä väitä etteikö itsellänikin olisi heikkoutta tollaisin rellestyksiin.

Mutta mitä tuli kuu leijonaan, niin kun mietinomaa äitiäni joka oli 'absolutisti' olosuhteiden pakosta n. 30 vuotta niin mun mielestä hänen alkoholionglema alkoi kehittyä vasta tossa nelikymppisenä.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #34 : 16.12.2008 12:03:20 »

 Lähisukulaiseni, joka kuoli viime vuonna, oli raskaan sarjan alkkis.

 Hänellä oli myös  kuu sekä  pluto leijona  Huhaurinko aspect_con merkurius on aivan  harka viimeisillä asteilla 7. huoneessa, piti itseään enemmän Kaksosena.
 Mielenkiintoinen on kartan  tiukka neptunus aspect_con saturnus 11. huoneessa, oppositiossa 5. huoneen   venusoinas, epäonnistuneet rakkausasiat ja avioliitto saivat juomaan vielä enemmän. Onko muuten jotain erikoiskuviota kuin Neliö? Kun 4 taivaankappaletta ovat neliössä keskenään? No olkoot tai ei niin tältä sellainen löytyy ( neptunus aspect_con saturnus aspect_squ uranus aspect_squ venus aspect_squ chiron ja neliön yli vielä vedetty ruksi kahden opposition muodossa eli  venus aspect_opp neptunus saturnus ja  chiron aspect_opp uranus)

 Tuolla kun keskusteltiin Kuuleijonasta niin tällä ihmisellä humalaminuus oli lähellä puolijumaluutta.  Undecided


 Minullapa on tuo Neptunus 4. huoneessa Evea.
tallennettu
R1ku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #35 : 19.05.2009 17:48:33 »

No tästä tulikin mieleen, että myös exälläni, joka on myös aikasta perso viinalle (en tiedä, onko viina ottanut jo yliotteen miehestä, mutta aika lähellä ollaan!), löytyy neptunus aspect_squ mars synt. kartalla, Neppari vielä perääntyvänä.
En voinut olla huomaamatta tätä viestiä, sillä itselläni kanssa syntymäkartalla on  neptunus aspect_squ mars ja syntymähetkellä sekä Neptunus että Mars tekivät perääntyvää liikettä. Voisiko tuo aspekti vaikuttaa siihen, että varsin hyvin tuo viina maistuu, ja silloin kun sitä ottaa, tulee otettua sen verran, ettei loppuillasta muista enää mitään, ja mikä pahempaa, nykyään tulee entistä useammin otettua krapularyyppyjä. Voisikohan Neptunus neliö Mars -aspektin lisäksi seuraavat planeettasijaintini vaikuttaa asiaan:
 saturnus jousimies
 uranus jousimies

Kuitenkin, tästä huolimatta, aina kun vain päätän olla ilman, pystyn monta viikkoakin olemaan ilman viinaa, ja jos alan juomaan tauon jälkeen, olen aina siinä tuloksessa että en oikeastaan mikään juoppo ole, ts. "ihan hyvin voin ottaa jo"

Voisikohan tämä aspekti pelastaa minut pahimmalta alkoholisoitumiselta:
 kuu aspect_con merkurius (molemmat  vaaka)

tallennettu

Aurinko: Neitsyt
Kuu ja merkurius: Vaaka
Venus: Leijona
Mars: Oinas
Jupiter: Kaksoset
Saturnus ja uranus: Jousimies
Neptunus: Kauris
Pluto ja nousumerkki: Skorpioni
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #36 : 20.05.2009 08:57:01 »

Jännä juttu tuo kuu leijona. Nyt kun mietin niin kyllä lähipiirin kuuleijonat ovat niitä jotka nostavat maljaa mielellään..
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #37 : 20.05.2009 16:34:25 »

No tästä tulikin mieleen, että myös exälläni, joka on myös aikasta perso viinalle (en tiedä, onko viina ottanut jo yliotteen miehestä, mutta aika lähellä ollaan!), löytyy neptunus aspect_squ mars synt. kartalla, Neppari vielä perääntyvänä.
En voinut olla huomaamatta tätä viestiä, sillä itselläni kanssa syntymäkartalla on  neptunus aspect_squ mars ja syntymähetkellä sekä Neptunus että Mars tekivät perääntyvää liikettä. Voisiko tuo aspekti vaikuttaa siihen, että varsin hyvin tuo viina maistuu, ja silloin kun sitä ottaa, tulee otettua sen verran, ettei loppuillasta muista enää mitään, ja mikä pahempaa, nykyään tulee entistä useammin otettua krapularyyppyjä. Voisikohan Neptunus neliö Mars -aspektin lisäksi seuraavat planeettasijaintini vaikuttaa asiaan:
 saturnus jousimies
 uranus jousimies

Kuitenkin, tästä huolimatta, aina kun vain päätän olla ilman, pystyn monta viikkoakin olemaan ilman viinaa, ja jos alan juomaan tauon jälkeen, olen aina siinä tuloksessa että en oikeastaan mikään juoppo ole, ts. "ihan hyvin voin ottaa jo"

Voisikohan tämä aspekti pelastaa minut pahimmalta alkoholisoitumiselta:
 kuu aspect_con merkurius (molemmat  vaaka)



Jaa, no olenkohan paras vastaamaan tähän aiheeseen.. Missä huoneessa sulla Riku tuo  neptunus sijaitsee? Jos  neptunus nimittäin on 6. huoneessa, niin se voi hankalissa aspekteissa, erityisesti persoonallisille planeetoille (näistä kait pahimmat  venus mars ) altistaa alkoholismille ja varmaan tuo perääntyminen jollain tapaa edesauttaa. Ehkä, en tiedä.. Sad

Yhdellä tutulla on  neptunus aspect_opp venus , Neppari  jousimies perääntyvänä siellä surullisen kuuluisassa 6. huoneessa ja  venus kaksoset vastapäätä 12. huoneessa. Ei hyvä yhdistelmä, pulloon on tarttunut ja tulevaisuus näyttää aika heikolta Sad  6. huonehan liitetään terveyteen ja esim. allergioihin ja siten liittyy myös taipumuksena retkahtaa nautintoaineisiin. Ja tuo  venus 12. huoneessa taas edustaa mun silmissä jonkinlaista vastuunpakoa, varsinkin kun on vielä tuuliviirimerkissä,  kaksoset :ssa. Tämä tyyppi on jo yli kolmikymppinen, lotraa viinan kanssa ja ei ota vastuuta mistään tekemisistään. Töitä ei ole tehnyt vuosiin ja lähtee baarista lähes kenen tahansa miehen matkaan, vaikka elääkin avoliitossa (!!!) Sad  Ihmettelen tätä miestä, joka antaa nämä pettämiset anteeksi..

No, se siitä.. En vain voi hyväksyä ko. elämäntapaa. Ai niin, ja tämä ym. likka on myös se legendaarinen  kuu leijona !

Exällä on tuo  neptunus aspect_squ mars , Neppari  jousimies 8. huoneessa, Mars  vaaka 6. huoneessa . Neppari perääntyvänä. On tosissaan pulloon menevä, ei osaa lopettaa ajoissa, vaan vasta sitten, kun joku ulkopuolinen (yleensä poliisi tai poke) tulee keskeyttämään tai laatta lentää ja kaveri sammuu pihapuskaan. Muuten oikein työteliäs, suht normi kaveri, joka hoitaa arkiaskareet. Tosin sitten, kun pullo aukeaa, niin korkki häviää jonnekin Sad  Pystyy vetämään ihan jopa viikkojen putkia, jos vain voisi, mutta jotenkin selviää aina maanantaisin töihin Grin  On  kuu harka , mikä ei taida olla niin viinan perään Huh

Niin, ja vastuunpaosta sen verran, että exällä  venus oinas 12. huoneessa - vastuunpakoa äkkipikaisella tavalla -> tartu pulloon Huh

Nykyisellä on myös  neptunus aspect_squ mars , Neppari  kauris 4. huoneessa, Mars  neitsyt 1. huoneessa. Neppari on etenevässä liikkeessä miehen kartalla. 4. huoneen Neppari taitaa olla niillä, joilla on esim. jompikumpi tai molemmat vanhemmat ryypänneet. Miehellä on itse asiassa hyvin normaali perhe eikä hänen vanhempansa ole tissuttelua harrastaneet Huh  Nykyinen on itse myös sellainen, että nauttii viinaa hyvin kohtuudella, joskus perjantaisin ottaa kaljan tai pari ja käy viihteellä aika harvakseltaan. Ei niin välitä kaatokännien vetämisestä eikä kyllä ole montaa kertaa vetänyt övereitä - vahinkoja sattuu itse kullekin joskus, mutta jos ne överit on jokapäiväisiä, niin sitten on ehkä aika katsoa peiliin. Mies on  kuu vesimies .

Joo, ja Riku: jos  saturnus uranus jousimies olisi alkoholismiin altistavia sijainteja, niin täällä olisi varmaan aika monta juoppoa Grin  Ehkä enemmän kannattaa katsoa ko. planeettojen huonesijainteja sekä aspekteja muihin planeettoihin. En kyllä tuota  saturnus :sta pidä alkoholismille altistavana tekijänä, sehän enemmänkin tuo kuria ja sitkeyttä Huh  No, voihan sekin altistaa tietysti retkahtamiseen, jos ei ota Saturnuksen oppitunneista opiksi ja kuri pääsee repsahtamaan (kun mikään ei tunnu enää miltään). Urkki ehkä, kun voi olla aika räväkkä aspekteissaan..

Lainaus
Jännä juttu tuo kuu leijona. Nyt kun mietin niin kyllä lähipiirin kuuleijonat ovat niitä jotka nostavat maljaa mielellään..

Mä en sitten tiedä, mikä Kuu-Jellona mä olen, koska mulle ei viina pahemmin maistu. Joskus kaveriporukassa muutama siideri maistuu ja lopetan juomisen yleensä jo suhteellisen aikaisin iltaa. Vappuna otin viimeisen jo ennen puoltayötä, vaikka osa porukasta olikin jo aika hyvässä vauhdissa. Kai mää oon sit joku friikki Kuu-Jellonaksi tai kotona ollut liian hyvä valistus viinan vaaroista crazy2  Juon aika harvakseltaan ja jos on paineita, niin silloin en ainakaan pulloon tartu. Osa kun tuntuu purkavan suruaan pullon avulla, mä en koskaan ole ongelmiani setvinyt viinan avulla *koputtaa puuta, koska ei sitä koskaan tiedä, mitä jatkossa* idiot2  Mulla on tosin hankala  neptunus aspect_con venus jousimies 11. huoneessa - en tiedä, onko tuo yhtymä viinaksille altistava aspekti. Lisäksi  kuu leijona 7. huoneessa.

Tässä nyt hiukan sekavaa ajatustenvirtaa..
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
R1ku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #38 : 20.05.2009 17:16:27 »

Neptunus huoneessa II
Lainaus
Saat loistavia ideoita rahan keräämiseksi, mutta jotkut niistä voivat olla hieman kyseenalaisia.
tallennettu

Aurinko: Neitsyt
Kuu ja merkurius: Vaaka
Venus: Leijona
Mars: Oinas
Jupiter: Kaksoset
Saturnus ja uranus: Jousimies
Neptunus: Kauris
Pluto ja nousumerkki: Skorpioni
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #39 : 20.05.2009 18:15:23 »

Ööö, no joo, piti lisätä aikaisempaan se, että kyllähän mullekin on jokusen kerran niitä överikännejä sattunut ja pitkin puskia on ördäilty Cheesy  Sai ehkä vaan tuosta aikaisemmasta vuodatuksesta, että "enhän mää ikinä vedä övereitä" yms. tekopyhää paskaa Grin  Mutta joo, hyvässä seurassa on kiva ottaa hiukkasen kuppia, tulee semmoinen pehmoinen, mukava fiilis. Se on hyvästä Smiley  Mutta jos alkaa mennä sitten rähinäkännin puolelle tai siihen, että aurataan katuja nenällä tms. jatkuvasti, niin se ei ole hyvästä. Mulle vaan tulee tosi paha olo, jos on viinaa vetäisty liikaa - ei siis pelkästään fyysisesti, enempi henkisesti. Krapulat on hirveitä, vaikka niitä ei ole aikoihin ollutkaan. En pysty krapularyyppyihin, en siis kerta kaikkiaan pysty ottamaan kuppia dagen efterinä buck2  Luokkakaverit välillä nauravatkin, kun mulla ei ole tippaakaan turnauskestävyyttä Grin

Voi mennä ihan pitkiäkin aikoja, kun en ota viinaksia ollenkaan. Ja se on tosissaan aika outoa, kun monen tapaan en vain ongelmatilanteissa pysty korkkaamaan pulloa Huh  Kuitenkin suomalaiseen identiteettiin taitaa kuulua se, että ongelmien tullessa avataan pullo ja sen mukana paetaan hetkeksi todellisuudesta. Mä en vaan pysty siihen, enemmänkin ongelmien tullessa pyrin ratkomaan ne mielessäni tai lähden kävelylle. Kotoa pois pääsy saa ongelmat yleensä näkymään ihan eri perspektiivissä ja päässä alkaa muodostumaan ratkaisu (tai sitten mulla ei ole ollut riittävän isoja ongelmia). Outoa, en voi muuta sanoa - vaikka eihän sitä tiedä, tuleeko musta joku rapa-alkkis joskus tulevaisuudessa,  kuu leijona kun olen. You'll never know..

Ei vaan pysty nyt pistämään ajatuksia näytölle ja ilmaisemaan itseäni tickedoff idiot2
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #40 : 27.05.2009 21:36:27 »

 kuu leijona -tyypit joita tunnen, vetävät monesti käytöksen pahasti överiksi kännipäissään ja siksi heidän örvellys vetää huomion pois niistä jotka juo enemmän ja useammin mutta ovat hiljaa. Väkisinkin kehkeytyy jonkin lajin draamaa. Eivät niin usein ota, mutta kun otetaan niin saattaa lähteä lapasesta. Näitä muutamaa mussukkaa seuratessani pohdin että miksi itse myös  kuu leijona en menetä kontrollia niin helpolla. Paitsi jos joku alkaa väkisin ärsyttämään. Cheesy

 neptunusmars -aspekteja olen sitten valitettavasti havainnut monilla jotka juovat koko ajan, ja sen voi luokitella riippuvuudeksi.
tallennettu
Aaada
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #41 : 07.07.2018 10:36:21 »

Moi. Vanha ketju mutta kirjoittelen silti. Itse olen toipuva addikti, nyt 2,8 vuotta puhtaana olleena. Itselläni löytyy juuri  neptunus 6 huoneesta.  uranus  aspect_opp  chiron ja myös  neptunus  aspect_opp  chironkuu  aspect_squ  neptunus? Kova aspekti, en tiedä voisiko sillä olla tekemistä?
Tutkin myös toipuvien ystävieni karttoja ja viideltä löytyy tuo uranus aspect_opp chiron
tallennettu

Aurinko kalat
ASC leijona
Kuu vaaka
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: