Äänestys
Kysymys: ÄÄNESTYS! Mikä on "piirre", joka herättää ärsytyksen/loukkaantumisen tunteita tai "saa sinut näkemään punaista", jos olet aistivinasi sellaisen toisessa ihmisessä?
alentuvaisuus
ylpeys
välinpitämättömyys
ns."tyhmyys"
kaikkitietävyys
jokin muu, mikä?

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä piirre ärsyttää?  (Luettu 42052 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
solnesko
Vieras
« Vastaus #15 : 25.10.2005 12:27:34 »

Jaa-a. Olipas outo luettelo. Huh 
Monen monta hyvää ja yleispätevämpää adjektiivia olisin halunnut lisätä tuohon listaan, mutta suurin niistä on tyhmyys. Kaikki se voittaa, kaikki se kestää, kaikki siitä kärsii... Tyhmyyden selitys eli se, mitä minä sillä ymmärrän, löytyy "signaturestani".
Taustaa: Joskus männävuosina (kauan sitten) kysyin minua muka opettavalta rouva insinöörinplantulta, että onko hänellä niin heikko itsetunto, vai onko hän vain niin tyhmä, että käsitelty asia/ongelma ei mennyt hänen jakeluunsa...
Vieressä seisova sen "aikuiskoulun" rouva vararehtori piipitti surkeana: "Ethän sinä noin voi sanoa, kun meillä on täällä noita kehitysvammaisiakin..." Silloin näin punaista ja paljon! Siis hänen mielestään kehitysvammaiset olivat tyhmiä, mutta insinööriksi vastavalmistunut ei... Silloin olin iloinen, että en ole fyysisesti väkivaltainen...
  knuppel2
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #16 : 25.10.2005 12:42:56 »

Itse näen jo asian toisin eli niin, ettemme teekään enää palvelua vain omille persoonillemme sen "ärsyttävän" peilimme avulla vaan KOKO kollektion puhdistustahan jo teimme jokainen täälläkin foorumilla kulkija, jotka niitä "ärsyttäviä" tunteita koimme. Joten sitä sanotaan jo aluksi sille Ykseydenkin kokemukselle, kun voi sen itsekin jo huomata, että tuon toisen esiin tuomia tunteita minäkin nyt tunnen. Ja sitten vain niitä oman energiakehostonsa avulla muunnetaan Rauhaksi ja Rakkaudeksi niillä teoillaan, jota sanotaan Karunaksi.  smitten

Joten tuota sanotaan uuden Ajan auttamiseksi, koska sillä tehdään palvelua kaikkeudelle eli koko ihmiskunnan alitajunnalle eikä vain yhdelle persoonalle.
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #17 : 25.10.2005 13:21:07 »

Mua ärsyttää monetkin piirteet toisissa ihmisissä   tickedoff
Mutta ehkäpä sellainen piilovittuilu ja selän takana paskan puhuminen on
ne ärsyttävimmät  Angry
Liikkuukohan sellasilla ihmisillä mitään päässä , jotka vittuilevat esim. työkavereille ja puolitutuille ihmisille ?!!!   Kyllä maailma olis paljon parempi kun ihmiset olis vilpittömästi mukavia toisilleen  smitten

  Oinas73
nouseva ja kuu-jousimies
tallennettu
punainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31



Profiili
« Vastaus #18 : 25.10.2005 13:36:24 »

Se on ikävää, kuinka paljon ihmiset tekevät pahaa toisilleen.
Löysin listalta monia piirteitä joista en pidä, mutta jostain syystä minun kelloni kilahtaa ylimielisten ja pahanlaatuisesti itserakkaiden ihmisten kohdalla. Huvittavinta on se, että olen törmännyt juuri Leijoniin paljon elämässäni, tähtitaivaan kukinkaallisiin. Mutta ehkä minun pitäisi oppia heiltä itsearvostusta, koska oma itsetuntoni ei ole hyvä...
tallennettu

Aurinko, Merkurius - Vaaka
Nouseva - Kalat
Kuu - Oinas
Venus - Skorpioni
Mars - Neitsyt

TuliJänis
Punainen Resonoiva Maa
Jasmiini
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #19 : 25.10.2005 14:03:33 »

Terppa.

Meikäläistä saattoi ennen ärsyttää ihmisissä ja asioissa hyvinkin monet asiat. Mielen ylläpitämä sisäinen dialogi arvosteli kaikkea vastaantulevaa.  

Kuten aikaisemmissa kommenteissakin on mainittu, ihminen peilaa itseään ulkomaailman, kuten muiden ihmisten kautta. Kaikki mitä ihminen näkee, on heijastusta omasta itsestä, omasta maailmankuvasta. Tässä valossa kaikenlainen muista ihmisistä ärsyyntyminen on kai turhaa. Siinä sitä vain kiehuu omissa kitkerissä liemissään.

Kaikilla ihmisillä on tilaa maailmassa olla juuri sellainen kuin on. Ärsyyntyminen kai näyttää meille vain, missä on tilaa omalle kasvulle. Meikäläiselle tämän läksyn oppiminen ei todellakaan ole ollut helppoa, vieläkin mieli tuppaa ärsyyntymään ja arvostelemaan.

Mukavan kirpeitä syyspäiviä toivotellen,

viheltäjä
tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
Jansku70
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #20 : 25.10.2005 14:36:53 »

Minua ärsyttää alentuvuus. Siis sellainen, että pitää itseään parempäna kuin muut. Pari kertaa olen nuorempana sellaisiin ihmisiin törmännyt ja kyllä on noussut karvat pystyyn  Angry

Mutta kuten joku mainitsikin, me olemme peilejä toisillemme. Sitä ei siedä toisessa, mitä ei siedä itsessä. Myös välinpitämättömyys on ikävää. Viime kuukausina olen tavannut useita ihmisiä, jotka ovat kohdelleet minua välinpitämättömästi  Sad Ja pahalta on tuntunut. Olenkin miettinyt, miksi ihmeessä olen moiseen asiaan niin usein törmännyt Undecided  Joku jujuhan tuohon taatusti sisältyy. Ehkä täytyy laittaa oma käytös tarkkailun alle ja katsoa löytyisikö sieltä välinpitämättömyyttä Embarrassed

Kiitos hyvästä aiheesta  Smiley On aina mukavaa kun joku saa itsetutkiskeluprosessin käyntiin laugh vaikka se yleensä rankkaa onkin Cheesy

Jansku
tallennettu
RistoPaavo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #21 : 25.10.2005 14:51:12 »

Kaikkitietävyys ja kun siihen kytkee se että ei kuuntele saati ottaisi vastaan kritiikkä..... tickedoff
tallennettu

Ei mikään
Ladyliketupperwaretyllerö....
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #22 : 25.10.2005 15:13:28 »

Kyllä mutkin saa kiehumaan kaikkitietävät ja sellaset tyypit jotka neuvoo ja saarnaa liikaa, siis pitää ihan tyhmänä   tickedoff                                  

  Ja auta armias jos niitä ihteesä menis neuvomaan... Shocked
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #23 : 25.10.2005 15:52:21 »

[quote author=Dark Rock link=topic=353.msg2517#msg2517 date=1130231927

Mä kuitenkin myönnän että oon jossain määrin narsisti, mutta eikai esiintyvä taiteilija ilman sitä voi ollakkaan.. Tongue Ylpee, muttei ylimielinen  Wink
Lainaus

Kyllä mä itekin koen asian niin, että meissä kaikissa on aimo annos kaikkia tunteita ja piirteitä, ei niitä kukaan pakoon pääse. Eikä kai ole tarkoituskaan.
Ennemminkin on aika niitä alkaa itsestään kaivamaan ja TUNTEMAAN isolla T:llä!
Ja etsimään niille käyttötarkoitusta, rakentavaa sellaista!
Nuo kaikki ulkoatulleet moraalit, etiikat, uskonnot, aatteet sun muut, on tavallaan estäneet tunteiden ja kokemusten terveen ja luonnolisen esiin tulon, kulun ja kehityksen ja sitten tukahdutettuina ne on saaneet melkoisen "vääristyneitä" muotoja!
On muodostunut "negatiivisia ja positiivisia" tunteita....ja sitten kun ihmisellä on taipumus hakea hyväksyntää....hän tietysti kokee niin, että tuntemalla vain niitä ns"positiivisiksi" luokiteltuja tunteita, hänestä tulee hyvä ja hyväksytty ja nimenomaan nämä ilmentyvät ns.piirteinä itsessä ja toisissa, pohjautuvat näihin tunteisiin ja niiden tukahduttamisiin.

Ja ennenkaikkea koen asian niin, että kun lapsi syntyy maailmaan, häntä ympäröivät piiloitetut ja suorat tunteiden pelot jatkavat sitä samaa "estyneisyyttä" sukupolvelta toiselle!

Ööh...meni vähän nyt asiasta toiseen....
Embarrassed

Mutta  Cheesy  Grin  Angry  Huh  Embarrassed  Undecided  Kiss  Cry  angel  crazy2  knuppel2  smitten  2funny
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #24 : 25.10.2005 16:03:36 »

Itse näen jo asian toisin eli niin, ettemme teekään enää palvelua vain omille persoonillemme sen "ärsyttävän" peilimme avulla vaan KOKO kollektion puhdistustahan jo teimme jokainen täälläkin foorumilla kulkija, jotka niitä "ärsyttäviä" tunteita koimme. Joten sitä sanotaan jo aluksi sille Ykseydenkin kokemukselle, kun voi sen itsekin jo huomata, että tuon toisen esiin tuomia tunteita minäkin nyt tunnen. Ja sitten vain niitä oman energiakehostonsa avulla muunnetaan Rauhaksi ja Rakkaudeksi niillä teoillaan, jota sanotaan Karunaksi.  smitten

Joten tuota sanotaan uuden Ajan auttamiseksi, koska sillä tehdään palvelua kaikkeudelle eli koko ihmiskunnan alitajunnalle eikä vain yhdelle persoonalle.

En välttämättä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit, mutta minä koen asian niin, että ei ole erikseen mitään kollektiivista "puhdistatumis tapaa", vaan ihan jokainen "liike" mikä jokaisen ihmisen sisällä tapahtuu vaikuttaa aina kollektiivisesti ja on aina vaikuttanut.

Ja siihen on käytettävissä se yksi "reitti ja tie" jokaisella; "oma sydän" !
Ja oma keho tietysti.
Nämä ovat minusta ne "lahjat" jotka meille on annettu ja joita meidän olisi hyvä oppia käyttämään täysipainoisesti.
Kaikki se muu, on jo valmiina olemassa ja ollut.
Vaanen se, että miten tuomme sen tähän omaan elämään oman sydämemme ja kehomme kautta on tietyllä tapaa "oppimisen paikka".

Myötäelämistä en pidä samana asiana, ennenminkin koen sen toisten kautta elämiseksi. Niin ns."negatiivisessa kuin positiivisessa".
Tarkemmin sanottuna, jos kokee, että toisissa on korjaamisen varaa, sen koen hajoittavana tekijänä, enkä näe sitä aitona myötätuntona....


 smitten   smitten   smitten   smitten   smitten

         *  ELÄMÄ ON LAHJA *
« Viimeksi muokattu: 25.10.2005 17:00:20 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
Vilja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


leij,ac-leij valkoinen yliääni peili


Profiili
« Vastaus #25 : 25.10.2005 16:07:13 »

tickedoff Kaikkitietävyys , totta tosiaan näinhän sitä omia juttujaan peilaa . Pari kertaa  knuppel2 tuolla ensin muita päähän ja sitten vois vähän hipaista omaa korkeata hyvinkehittynyttä otsaa , mullon  saturnus aspect_opp kuu tickedoff
tallennettu
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #26 : 25.10.2005 16:17:24 »

Mielestäni Mirjam on nyt asian ytimessä.
tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
Keho
Vieras
« Vastaus #27 : 25.10.2005 17:23:11 »


En välttämättä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit, mutta minä koen asian niin, että ei ole erikseen mitään kollektiivista "puhdistatumis tapaa", vaan ihan jokainen "liike" mikä jokaisen ihmisen sisällä tapahtuu vaikuttaa aina kollektiivisesti ja on aina vaikuttanut.

Ja siihen on käytettävissä se yksi "reitti ja tie" jokaisella; "oma sydän" !
Ja oma keho tietysti.

Juuri noinhan minäkin sen sanoisin, jos sen tekisin siitä näkökulmasta, mistä sitä nyt sinä katsot eli vain eri sanoja käytin.  Smiley


Eli tarkoitin vain sitä, ettemme voikaan enää tehdä muita sisäisiä "liikkeitä" kuin niitä, joilla ne esiin tuomiset niistä käsittelemättömistä, taikka muuten vain tukahdetuista tunteistamme nyt esiin tuotiin ja sitten, kun esillä eli päivätietoisuudessa ovat niin voidaanko vasta silloin niille tehdä jotain eli sydämemme uudella Rakkaudella, aidoille teoilleen muuntaa eli Rauhaksi ja Rakkaudeksi.
Sillä sehän putsaa koko kollektion ajatusta myös siitä, miten sinne voidaan tuoda uudenlaista käsitystä myös toistemme ajatuksista, vaikkei ne olekaan sanasta sanaan, kuten omani. Eli sydämen ymmärrykseksi ajatuksemme muunnettiin nytkin.
  smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #28 : 25.10.2005 19:38:32 »

Itse valitsin kaikkitietävyyden. Vaikkakin muutkin asiat noista voisi ärsyttää.
tallennettu
PieniPunainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #29 : 26.10.2005 00:00:25 »

Näistä vaihtoehdoista valitsen myös välinpitämättömyyden. Se riepoo ja pahasti.
Eikös se ole tavallaan rakkauden vastakohta?!

Kyllä Sad
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: