Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä on elämäntehtäväsi tässä elämässä?  (Luettu 61749 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #105 : 13.08.2006 11:36:16 »

Onko siis kirkosta eroaminen ainut ratkaisu?  :Smiley

Ei todellakaan... En ole itsekään kaikesta huolimatta kirkosta eronnut.  Wink
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #106 : 13.08.2006 11:56:34 »

Joskus on muuten ihan mukavaa katsella tv:n Jumalanpalvelusohjelmiakin.  Wink Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #107 : 13.08.2006 12:24:24 »

Hihii, pitäisiköhän tässä ryhtyä papiksi ja sitä kautta tuoda "uusia tuulia" kirkkoonkin...  Cheesy Grin Wink angel Tosin, ehkä minut hyvinkin pian "savustettaisiin" ulos pappistehtävistä, liian erilaisen ja "väärän" uskon ja näkemyksien takia...  Grin  :Smiley
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #108 : 13.08.2006 12:24:42 »

Joskus on muuten ihan mukavaa katsella tv:n Jumalanpalvelusohjelmiakin.  Wink Smiley
Hui Shocked , elämäntehtäväni on välttää tv:stä tai radiosta tulevia Jumalanpalveluksia,
menen mieluummin paikanpäälle..
Nimim. Pienenä tuvan penkillä kädet pöydällä hiirenhiljaa Sunnuntaisin istunut idiot2
traumojako kenties.. Huh Grin
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #109 : 13.08.2006 12:36:30 »

Pappina pääsisin ehkä lööppeihin...  :Smiley

"Naispappia syytetään kirkkoa halventavista ja radikaaleista näkemyksistään. Pappi väittää mm. että raamattuun ei ole uskominen 100% totuutena, elämme useammin kuin kerran, kanavoi Jeesusta, puhuu henkisistä enegiavärähtelyistä yms.
Muut papit ovat jo alkaneet epäilemään ja syyttelemään tätä punapäistä naispappia suorastaan pakanallisuudesta ja pitävät syntisenä noitana. Eikun roviolle vain!  2funny"

No juu, leikki leikkinä... Olen kuitenkin oikeasti joskus pohtinut suvaitseeko kirkko miten hyvin tänä päivänä, esim. jos minä tai joku minunkaltainen pappina olisi? Itsellä on ainakin sellainen käsitys, että tietyn kaavan ja uskon mukaan papin pitää olla ja elää että hän voi pappina olla... Mitä tapahtuisi, jos oikeasti yrittäisi lähteä tätä muuttamaan? Menisi opiskelussa kuuliaisesti kaavojen mukaan, mutta sitten valmistuttuaan ja töihin päästyään, toisikin näitä "uusia tuulia". Potkutko saisi?
tallennettu
Aniel
Vieras
« Vastaus #110 : 13.08.2006 15:13:17 »

hmmmmm  idiot2 Jos minä menisin mukaan niin en osaisi alistua "vääränlaiseen" ajattelutapaan vain koska minulle niin sanotaan. Uskoisin asiaani enemmän kuin he ja uskoni avulla asiat alkaisivat muuttua. Jos itse on suvaitsevaisempi kuin muut, niin kuinka voi kaventaa näkökantaansa pienemmäksi?  Undecided
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #111 : 13.08.2006 19:01:01 »


No juu, leikki leikkinä... Olen kuitenkin oikeasti joskus pohtinut suvaitseeko kirkko miten hyvin tänä päivänä, esim. jos minä tai joku minunkaltainen pappina olisi? Itsellä on ainakin sellainen käsitys, että tietyn kaavan ja uskon mukaan papin pitää olla ja elää että hän voi pappina olla... Mitä tapahtuisi, jos oikeasti yrittäisi lähteä tätä muuttamaan? Menisi opiskelussa kuuliaisesti kaavojen mukaan, mutta sitten valmistuttuaan ja töihin päästyään, toisikin näitä "uusia tuulia". Potkutko saisi?

Itse sain potkut, tai itse asiassa minut savustettiin ulos hoitajakoulusta kun en osannut olla tarpeeksi nöyrä ja kuuliainen oppilas enkä hiljaa rivissä. Hermoni menivät erääseen uskovaiseen naisopettajaan ja sen jälkeen olinkin lopullisesti tuomittu siinä laitoksessa. Tämä nainen kun oli niin vaikutusvaltainen niissä piireissä,mutta taisin kuitenkin jonkun verran murentaa sitä vaikutusvaltaa, vaikkei se varsinainen tarkoitukseni ollutkaan.  :Smiley

En ole jaksanut tehdä valitusta opetusministeriöön, vaikka on monesti mielessä käynytkin. Tuntuu niin suurelta se muuri, ettei viitsi edes yrittää. Niin no, se laiskuus onkin perisyntini..  tickedoff
tallennettu
Aniel
Vieras
« Vastaus #112 : 13.08.2006 19:32:06 »

Tai sitten se ei ollutkaan Sinun tehtäväsi! Sielusi haluaa jotakin muuta... smitten
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #113 : 14.08.2006 10:17:17 »

Niinkin se saattaa olla, härkäpäisyyteni esti luovuttamasta aikaisemmin ja päähän tuli pahoja kolhuja.  buck2 Lisäksi härkämäinen itsepäisyys ei huomaa uusia mahdollisuuksia aivan vieressä.  :Smiley
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #114 : 14.08.2006 18:40:17 »

Hihii, pitäisiköhän tässä ryhtyä papiksi ja sitä kautta tuoda "uusia tuulia" kirkkoonkin...  Cheesy Grin Wink angel Tosin, ehkä minut hyvinkin pian "savustettaisiin" ulos pappistehtävistä, liian erilaisen ja "väärän" uskon ja näkemyksien takia...  Grin  :Smiley
Minä mietin joskus ihan samaa.... Cheesy Ja samaan lopputulokseen päädyin!  coolsmiley

Toisaalta; olin juuri konfirmaatiotilaisuudessa ja kuuntelin pappia ja raamatun sanaa ihan eritavalla kuin ennen!
Ajattelin, että voi kumpa ne kaikki kirkossa olevat ihmiset pyydettäisi rukoilemaan maailman kaikkien ihmisten puolesta ja lähettämään enkeleitä tuomaan rauhaa tähän kaaottiseen maailmaamme... Minkä mahtavan voiman noissa jumalanpalveluksissa saisikaan aikaan...! angel
Ja ihanaa oli rukoilla niiden muiden ihmisten kanssa ja virsiäkin veisasin ihan antaumuksella ja nautin siitä!! Tongue smitten

Aina oppii jotain uutta... Ihanaa! smitten
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #115 : 15.08.2006 21:56:32 »

 uglystupid2

     Todellisuudessa, ---  perin  harmaata,  jopa  kuollutta

      lienee  tuo  KR:listen  maailma kaikkinensa  jo,

        vielä  kun  lisää  kaivetaan  VAT. KAAN.

          kellareista, niin  onkohan  mitään

            jäljellä. HERRA  PARATKOON !


                      Cry   :Smiley   2funny 
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Aniel
Vieras
« Vastaus #116 : 16.08.2006 12:01:07 »

No eikse nyt ole sitten ihan sama, mistä sen voimansa hakee. Ihan SAMA, miten toiset tulkitsevat SANOJA, kun se mikä merkitsee, on OMA USKO. Ja kun se on kokemuksena ruumiissa, voi istua hyvillä mielin kirkon penkillä TIETÄEN mihin ITSE uskoo. Tai voi olla istumatta, voi olla kuulumatta, mikä kenellekin nyt sitten sopii. Usko on henkilökohtaista ja sitä voi halutessaan vahvistaa ryhmässä toimitettavilla rituaaleilla. Eihän siinä ehtoollista jakaessa juuri ehdi juttelemaan, kuka mihinkin oikeasti uskoo.

 uglystupid2  Lips Sealed  Huh  :Smiley  smitten
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #117 : 29.09.2016 09:52:56 »

Auttajan viitta näkyy harteilla roikkuvan smitten
tallennettu

Kuuntele tuulta.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #118 : 29.09.2016 11:44:46 »

Ettei ois kuvittelua?
tallennettu

.
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #119 : 29.09.2016 13:48:52 »

Mikä?  Huh
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: