Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: mitä valveunet käytännössä ovat?  (Luettu 12546 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
zanah
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32

"only innosence can save the world..."


Profiili
« : 20.01.2006 17:01:08 »

ystävääni piinaavat valveunet, jotka toistuvat hänen ollessa kotonaan. Unessa demonit vetävät häntä jaloista pois makuuhuoneesta... Mistä tällaiset johtuvat ja mitä ne tarkoittavat? Ystäväni on kämppiksensä kanssa varmoja, että talossa on demoneja, sillä tavarat liikkuvat itsestään ja kuuluu ääniä... mitä he voisivat tehdä Huh

kiitoksia avusta jo etukäteen =)
tallennettu
windwind
Vieras
« Vastaus #1 : 20.01.2006 18:02:21 »

Yksi näkökulma kyseisestä ilmiöstä:

http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/valveuni.html
tallennettu
zanah
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32

"only innosence can save the world..."


Profiili
« Vastaus #2 : 20.01.2006 18:23:58 »

Kiitoksia =)
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #3 : 20.01.2006 18:52:23 »

Valveunista (englanniksi lucid dreams) löytyy Googlella aika monta linkkiä. Tässä yksi suomalainen:

http://elonen.iki.fi/articles/selkounet/index.html
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
windwind
Vieras
« Vastaus #4 : 20.01.2006 18:54:56 »

Lucid-unet ja valveunet eivät tarkoita samaa asiaa.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #5 : 20.01.2006 18:57:24 »

Ahaa, selittäisitkö sitten maallikolle eron? Smiley

Anteeksi jos sekoitin asiaa, tuolla Jarno Elosen sivuilla vain sanottiin näin: "Suomenkielisen materiaalin vähyyden vuoksi mitään vakiintunutta suomennosta Lucid Dreamingille ei tietääkseni ole kehittynyt. Aiemmin olen käyttänyt teksteissäni sanoja valveuni, tai selväuni, mutta mielestäni molemmat ovat hieman harhaanjohtavia. Selväunesta tulee mieleen selvännäkö ja valveuni-sanalla on toinenkin merkitys."

Oletin että kyse on samasta, mutta ilmeisesti tarkoitatte tätä "toista merkitystä"?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
windwind
Vieras
« Vastaus #6 : 20.01.2006 19:00:31 »

Tässä vielä valveunista:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Valveuni
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #7 : 20.01.2006 19:23:11 »

Kiitos Windwind, tuoltahan ero selkiskin. Jos oikein ymmärsin, valveuni on ainoastaan tajunnantilan muuttumista ja selkouni sitä, että tiedostaa näkevänsä unta (ja voi oppia sitä ohjailemaan).
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #8 : 20.01.2006 21:59:30 »

Tässä on yksi linkki unifoorumille, jospa sieltä löytyisi vinkkejä  Smiley

http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=1194.0
tallennettu
Inke_1
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #9 : 21.01.2006 18:20:33 »

Aiemmin olen käyttänyt teksteissäni sanoja valveuni, tai selväuni, mutta mielestäni molemmat ovat hieman harhaanjohtavia.
Lainaus

Minä en ole koskaan ymmärtänyt selväunen merkitystä ja olen sekoittanut sen selkouneen, jossa näen unen tapahtumat jotka toteutuvat yks-yhteen juuri sellaisina kuin olen ne unessani nähnyt.

Uniani olen oppinut ohjailemaan, mutta ohjailussa on se riski, että jotain oleellista jäisi huomioimatta minkä alitajunta haluaisi nostaa käsittelyyn.

Nykyään olen nähnyt muutaman kerran unta toiseen potenssiin. Näen unta että nukun ja siinä näen unta jota ensimmäisen tason unenäkijänä analysoin. Hassua
« Viimeksi muokattu: 10.07.2011 15:01:06 kirjoittanut Inke_1 » tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 12.03.2009 16:24:32 »

Saturnalia, en oikein osaa kunnolla tulkita mitä unesi merkitsee, mutta oletko varma, että sinä et ole se, joka "varastaa", mitä se ikinä onkin? Sekin täytyy aina näissä itsetutkiskeluissa kuitenkin ottaa huomioon, en kyllä tiedä voisiko se mitenkää olla noin - mutta oma mottoni on, että kaikki täytyy aina kääntää ensin itseensä ja sitten vasta miettiä muita juttuja. Smiley

Tuli jotenkin mieleen chakrat myös tuosta punaisesta väristä - eikös punainen väri symbolisoi viimeistä chakraa, eli juurichakraa? Tällaisen jutun löysin reiki-sivuilta:

"väri: punainen
tehtävä: ohjaa selviytymistarpeita ja itsesuojeluvaistoa; yhdistää meidät fyysiseen maailmaan aineellisten tarpeiden tyydyttämisen, olemassaolon ylläpitämisen ja oman lajin säilyttämisen kautta.
Juurichakra sijaitsee selkärangan juuressa, peräaukon ja sukupuolielimien välissä. se on yhteydessä lisämunuaisiin, vereen, selkärankaan, hermostoon, sukuelimiin, sääriin ja luustoon. Juurichakra on ns. maadoituschakra. Kun energiamme on keskittynyt Juurichakraan, voimme kokea pelkoa loukatuksi tulemisesta sekä fyysisessä että psyykkisessä mielessä tai olla vahvasti taipuvaisia loukkaamaan muita. Fyysisesti se vaikuttaa meihin ohjaamalla adrenaliinin ja noradrenaliinin erittymistä.Kun Juurichakra on tasapainossa se tuo elinvoimaisuutta, hyvinvointia, juurtumisen ja keskittymisen tunteita, seksuaalista hellyyttä ja itsehillintää.

Kun Juurichakrassa on liikaa energiaa (kun chakra pyörii liian nopeasti) se voi johtaa agressiivisuuteen, määrääväisyyteen, egoismiin tai seksuaaliseen pidättyväisyyteen
Kun Juurichakrassa on liian vähän energiaa (kun chakra pyörii liian hitaasti) siitä voi seurata epävarmuutta ja masennusta, tahdonvoiman puuttumista esim. oman elämän päämäärien toteuttamiseen, kiinnostumattomuutta tai vastenmielisyyttä seksiin, epävarmuuden tunnetta, levottomuutta ja huolestuneisuutta. Joitakin fyysisiä sairauksia saattaa esiintyä, kun Juurichakra on epätasapainossa: selkäranka- ja sääriongelmat, kivessairaudet."

Epävarmuuden tunnetta, levottomuutta, huolestuneisuutta? Jotenkin sopisi ainakin noihin elämäsi tapahtumiin nyt...Joku "vie" sinulta punaista, eli vie hyvinvointia, keskittymisen tunnetta, itsehillintää, elinvoimaisuutta -> masentuneisuutta, epävarmuutta...etc? Hmm...Smiley
« Viimeksi muokattu: 12.03.2009 16:26:35 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 27.02.2010 16:06:30 »

Pelkäätkö Saturnalia että näissä muutoksen kourissa menetät "kaiken arvokkaan"?

Tiedän itse kuinka vaikeaa muutoksiin on välillä suhtautua, itselläni menossa Pluto MC:llä ja niin mielettömiä muutoksia tulossa, että tuntuu että tukka tippuu kauhusta ja samanlaisia pelkoja ollut täälläkin - mitä jos menetänkin kaiken, mikä on minulle arvokasta?

Mutta rakkaudella eteenpäin...Smiley  smitten Siellä missä on pelkoa, ei ole tarpeeksi rakkautta....
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: