Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 18
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Masentaa, todenteolla!!!!  (Luettu 101149 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #15 : 02.04.2006 13:17:44 »

Asioilla on tapana järjestyä... Voimia ja kärsivällisyyttä sinulle! Ja ennenkaikkea  smitten ja  angel
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #16 : 05.04.2006 14:47:51 »

En tiedä lohduttaako tämä yhtään, mutta itselläni oli 17-19-vuotiaana suunta ihan totaalisen hukassa... Ensin isä kuoli, siitä johtuen lukion käynti pitkittyi puoli vuotta. En hakenut ensin mihinkään kouluun, enkä millään meinannut saada töitä. Junnasin äidin kanssa kotona, kun kaikki kaverit olivat muuttaneet jonnekin opiskelemaan tai kävivät töissä... En edes yhtään tiennyt mitä haluaisin opiskella, kaikki tuntui toivottomalta. Tunsin itseni väliinputoajaksi ja luuseriksi, joka ei ikinä pääse mihinkään.

Sitten kuin ihmeen kaupalla pääsin tehtaaseen kesätöihin ja kun yhteishaku koitti, pistin arpoen hakupapereita sinne tänne ja päädyin hoitoalalle.. Nyt opiskelen sairaanhoitajaksi AMK:ssa ja tuntuu ihan oikealta alalta, vaikka pistin ne hakupaperit tänne ihan "vitsinä".. Wink

Eli siis vaikka tuntuukin että on suunta hukassa, eikä saa töitä, niin ei se ole pysyvä tila... Aina se elämä kuljettaa johonkin suuntaan. Ehkä tuollaisilla välikausilla, jolloin ei "pääse eteenpäin" on suuri merkitys itsensä löytämiselle. On aikaa pohtia ja pähkäillä, mitä todella elämältä haluaa... Anna unelmillesi vapaat siivet äläkä vaivu epätoivoon! Elämä pitää lapsistaan huolta!


 smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #17 : 05.04.2006 15:02:49 »

Hei!

Minä muutin lukion jälkeen pois kotoa opiskelemaan kokkialaa. Noh,viihdyin koulussa 3kk kunnes totesin itselleni, ettei se ole mitä haluan. Sen jälkeen olen ollut tämän 4 vuoden ajan työharjoitteluissa sekä työkokeilussa.

Nuorella, alle 25-vuotiaalla henkilöllä on oikeus työkokeiluun, jos hänellä ei ole ammatillista koulutusta. Työharjoitteluun pääsee alle 25-vuotias nuori, mutta tässä harjoittelussa aika on rajallinen - vain 12kk. Työkokeilussa voi olla niin usein kuin vain on paikkoja tarjolla, kerrallaan samassa paikassa tosin vain 6kk. Voit laittaa minulle YV:n tulemaan, jos tahdot tietää lisää!

Noilla olen sitä työkokemusta kartuttanut. Tuskin minua vieläkään otettaisiin sen kummemmin ihan palkalliseen työhön (tosin kerran olin 6kk palkallisena harjoittelijana media-alalla). En silti jaksa stressata - asioilla on ollut tapana järjestyä ja ne järjestyvät jatkossakin. Ehkeivät juuri niin kuin haluaisin, mutta juuri niin kuin minulle on parhaaksi. ^_____^

Olen tälläkin hetkellä työtön, mutta en ole jaksanut murehtia asiaa. Olen pitänyt näitä työttömyyskausia eräänlaisina hengahdystaukoina, jolloin pääsen matkustamaan Savoon kotikonnuilleni perheen ja ystävien luo, sekä pystyn vain oleilemaan tekemättä mitään. Oinas ja Kauris minussa eivät tosin anna minun levätä kauaa, sillä alan potea tekemisen puutetta jos en pääse edes jonnekin puuhailemaan jotain! Cheesy

4 vuoden aikana olen ollut harjoittelussa paikallislehdessä (12kk), MLL:n lasten iltapäiväkerhossa (3,5kk), teatteriavustajana (3kk), mainos- ja internetsivutoimistossa (6kk) ja Lahden kaupungintalon viestintä- ja tiedotusosastolla (7 kk) ^_____^
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #18 : 06.04.2006 09:09:29 »

Huomenta!!!  Smiley

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä...  smitten

Monsterilta ei ainakaan omanalani töitä ollut ja mol.fi sivuilta olen aina yleensäkkin käynyt katsomassa työpaikkoja...  Cheesy
Noh mutta eiköhän kaikki viel järjesty!!!

AthaMaarit: Olisin kiitollinen  jos YV:nä kertoisit lisää tuosta työharjoittelusta!!!

Raha ei Asterix tee onnelliseksi (niin kuin sanoit).. Sen tiedän itsekkin.. mutta se voisi kuitenkin kumman paljon helpottaa asioita...

Aurinkoa ja lämpöä kaikille!!!  smitten
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #19 : 06.04.2006 11:52:16 »

Huomenta!!!  Smiley
....
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä...  smitten

Hei "Jinx"


Onko Aarrekartan teko sinulle tuttu juttu.
- kokeileppa mitä se saa aikaan[/color]


http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=1790.msg18663#msg18663
Aarrekartta


Aarrekartta opastaa unelmiin


(http://www.yle.fi/terveys/aitounelma/kuvat/unelma_5.jpg)(http://www.yle.fi/terveys/aitounelma/kuvat/unelma_6.jpg)

http://www.nicehouse.fi/omahuone/elamanvo/aarre.htm

http://www.fakta-fiktio.fi/aarrekartta.html

http://www.yle.fi/terveys/aitounelma/aarrekartta3.html

http://www.mynamaki.fi/yritykset/tarinayrttitarha/Aarrekarttakoulutus.htm

http://www.city.fi/artikkeli/Nuoren+kodin+aarrekartta/1529/


Elämänilo

(http://smileys.smileycentral.com/cat/5/5_7_7.gif)
« Viimeksi muokattu: 06.04.2006 11:57:59 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #20 : 06.04.2006 12:29:30 »

Itse olen työskennellyt muutamallakin alalla ja todella eri tyyppisissä töissä. Nyt olen viimeiset kolme vuotta tehnyt sellaista työtä johon minulla ei ole edes koulutusta mutta minuun uskottiin joten sain mahdollisuuden  Smiley
Tämä työ ei ehkä ole unelmatyöni, en edes tiedä mikä olisi, mutta tässä työssä on kivat työkaverit, opin joka päivä uutta ja rahallisesti tämä työ kannattaa. Olen vaihtanut työpaikkaa aika tiheään tahtiin ihan sen takia että olen etsinyt "sitä oikeaa". Ihmeen kaupalla aina on työtä löytynyt. Älä siis Jinx lannistu!!! Onni potkaisee kyllä kun vaan yrittää  Smiley

 smitten
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #21 : 06.04.2006 12:46:52 »

Artemis!!!

En suinkaan lannistu, turhauttaa vaan kun töihin haluaisin oikein kovasti...
Olen tässä kouluttautumassa ja jos vaikka tämän uuden koulutuksen avulla avatuisi uusia mahdollisuuksia työelämään..

Tilasin tuon luonneanalyysin äsken ja hmm...
VOI LUOJA!!! MIKÄ TUOMIO!!!
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #22 : 06.04.2006 13:01:48 »

Hieno homma! Koulutus on aina hyvä juttu  Smiley
Tsemppiä!
tallennettu
sammaletar
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #23 : 06.04.2006 18:36:36 »

Moikka Jinx,

mikäs tuomio tuli?  Wink  Grin  angel

 smitten
tallennettu

Aur Kauris
Asc Leijona
Kuu Kauris
Venus Skorppioni
Mars Kauris
Maa-Hevonen
Omenapuu
Valkoinen Kosminen Maailmojen Sillanrakentaja
Jinx
Vieras
« Vastaus #24 : 07.04.2006 09:11:50 »

Huomenta sammaletar!!!  Cheesy

Juu tilasin tosiaan tuon luonneanalyysin ja hmm...
Olihan siinä kyllä positiivistakin mutta mieleen painui seuraavat kohdat:

*Sinulle kaurisnousuisena asetettu haaste on yksi eniten väärin ymmärretyistä ja myös väärin eletyistä.

*Lopulta haudan partaalla onkin sitten jo koko maallinen majasi, vaikka pystytkin ihailtavasti peittämään heikkoutesi viimeiseen hetkeen niiltä, jotka eivät halua nähdä väsymystäsi.

* Saatat jopa itsekin väittää nauttivasi siitä, että saat hoitaa sinulle langenneet tehtävät mutta ennemmin tai myöhemmin totuus valkenee sinulle. Toivottavasti ei myöhemmin, sillä silloin olet jo sairaalan kroonikko-osastolla voimasi menettäneenä, eikä fyysisellä tasolla ole enää mitään tehtävissä. Varoitukseksi vain sanon, että suurin osa kaurisnousuisista tajuaa tilanteensa vasta tuossa vaiheessa.

* Saatat simahtaa totaalisesti muutama kymmenen vuotta ennen elämäsi tarkoitettua määränpäätä.

*Deskendenttinä Rapu on yksi kiusallisimmista, koska se vaikuttaa syvimmän turvallisuuden tasolla ja iskee kimppuun heti, kun hetkeksikään yrität rentoutua tai hiljentyä. Ilman televisiota et saisi varmaan hetkenkään rauhaa päivittäisestä touhuamisestasi. Lopulta luonto ottaa käyttöön järeämpää kalustoa ja mitäs teet, kun heräät ennen aikojaan, etkä saa enää unta. Moni kaurisnousuinen kärsii unettomuudesta.

*Suurin haasteesi on oppia kuuntelemaan ja pitämään suusi kiinni ainakin kymmenen sekuntia sen jälkeen kun toinen on lopettanut oman osuutensa.
(liian vaikeaa  Cheesy )

*Olet seksuaalisesti tunteeton tyyppi. (ihme ettei leimannu kaiken hyvän lisäks frigidiks  2funny )

*Turvattomuuden tunne iskee ukkosmyrskyn lailla kimppuusi tilanteissa, joissa elämän tasapaino on uhattuna. Olet jo lapsuudessasi reagoinut voimakkaasti kaikkeen liian voimakkaaseen tunneilmaisuun ja aggressiiviseen käyttäytymiseen joko itkemällä tai jollain muulla aikuisia häiritsevällä tavalla, koska todella pelkäsit sitä mitä ympärilläsi tapahtuu.

*Sisäinen tasapainosi kuitenkin järkkyy kerta kerralta voimakkaammin.

*Tarvitset itsellesi älykkään ja mielenkiintoisen kumppanin, jonka kanssa aika ei pääse tulemaan pitkäksi. (Just.. ja mistähän sellasenki saa?)

*Oman mielenrauhasi vuoksi sinun on opittava voittamaan suuri herkkä-tunteisuutesi kaikkea epäsopua kohtaan ympäristössäsi.

Yms. Jne...

*syvä huokaisu*

Litania jatkuis vielä mutten jaksa kaikkea laittaa...
Siinä nyt ens alkuun!!!

Aurinkoista päivää!!!  smitten
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #25 : 07.04.2006 09:59:47 »

Masentaa aivan hirvittävästi ja pakko purkaa ahdistusta johonkin!!!  Sad
(siis tänne)

Olen vuoden etsinyt töitä aika ahkerasti.
Tänä vuonnakin olen pistänyt kaikkiin mahdollisiin paikkoihin kesätyö hakumuksenkin. Aina vaan tulee Ei- kirjeitä ja useimmiten työpikoista ei kuulu mitään... Olen työkkärin järjestämällä työvoimakoulutuksessa mutta haluiaisin niin kovasti töihin ja aloittaa oman elämän. Muutta pois vanhempien luota omaan asuntoon.

Noh.. Äsken kymmenen minuuttia sitten paras ystäväni soitti ja kertoi että hänen pomo oli soittanut ja ilmoittanut hänen vakinaistamisesta.
Hän on ollut siinä työpaikassa joulukuun puolesta välistä asti.
Olen toki iloinen ja onnellinen ystäväni puolesta... Rakastan häntä erittäin paljon!   smitten
Mutta itsestäni tuntuu siltä kuin olisin totaallinen luuseri!
Olen kovasti yrittänyt saada työpaikkaa ja ei ole onnistanut...
Missä vika?
Tietysti olen vielä nuori (19) mutta turhauttavaa kun vielä vetelehdin vanhempieni luona ja rahaakaan ei ole ikinä.
Työkokemusta minulla ei ole, koska en ole saanut töitä.
Yleensä avoimissa työpaikka ilmoituksissa vaaditan 1-5 vuoden työkokemusta, mutta mistä sitä saa kun kukaan ei ota töihin?  Shocked
En haluaisi valittaa... Mutta tällä hetkellä v******* niin paljon!

Kiitos... Helpotti ehkä hiukan!

Tervetuloa joukkoon tummaan!minäkään en ole saanut töitä ja se jos mikä vituttaa. tickedoff

Itselläni on menossa sellainen elämäntilanne,että olen yksinkertaisesti vaihtamassa alaa eli en jatka datanomin opintoja syksyllä.Hain diakonia-ammattikorkeakouluun nuorisotyönlinjalle.Eli töitä pitäisi saada tai käy kalpaten sillä jos en saa sitä opiskelupaikkaa niin en kovin mielelläni viitsisi olla tyhjänpanttina koko kesää ja varsinkin kun tiedän,että opinnot eivät syksyllä jatku niin olisi kiva saada jotain.Toisena vaihtoehtona olisi sitten tietysti tuo työkkärin työharjoittelu jos en muuten mitään saa.
Yritän koko ajan ajatella positiivisesti mutta jotenkin tuntuu,että siitä ei tule mitään olo niin turhautunut tällä hetkellä.Olisin varmaan loman tarpeessa...
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
sammaletar
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #26 : 07.04.2006 15:00:18 »

Olipas tarinaa Jinx  Cheesy

Mäkin oon kyllä aikamoinen hölppä..nyt olen tämän vuoden opetellut kuuntelemista  Smiley
tallennettu

Aur Kauris
Asc Leijona
Kuu Kauris
Venus Skorppioni
Mars Kauris
Maa-Hevonen
Omenapuu
Valkoinen Kosminen Maailmojen Sillanrakentaja
Jinx
Vieras
« Vastaus #27 : 10.04.2006 10:18:27 »

Sammaletar; Paistaa se aurinko vielä risukasaankin, ehkä...  Cheesy
 
Onneksi oli luonneanalyysissä jotain positiivistakin...
Muutenkin aika jännää miten siellä oli paikkaansa pitäviä juttuja...  Cheesy
tallennettu
Henja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 71



Profiili
« Vastaus #28 : 23.04.2006 14:25:56 »

Tuo elämänilon mainitsema aarrekartta on hyvä juttu, Olen kokeillut ja suosittelen sydämestäni...

Toinen (nopeami ja kkevyempi) tapa aloittaa on myös ihan tehdä oma elämänkaari paperille: Piirä alalaitaan jana ja vuodet-> merkitse kaikki Omasta mielestäsi oleelliset ja elämääsi vaikuttaneet seikat -> piirrä kaari janan päälle -> milloin kaari on ollut alamaissa? Milloin keskitasoa ylenpänä-> Miten toivot janasi jatkuvan?


Voimalla ilolla ja väkevyydellä

henju
tallennettu

Aurinko*OInas***Kuu*Kalat***Nouseva*Skorppiooni
Punainen Kristalli Lohikäärme
Jinx
Vieras
« Vastaus #29 : 30.05.2006 11:19:28 »

Heippa hei rakkaat astrolaiset!!! smitten

Ajattelin pistää välillä vähän väliaika raporttia  Smiley

Olin ihka ensimmäisessä työhaastattelussa 26.5.2005.
Vielä jopa oman alan töitä  Cool
Puhelin soitto tuli totaallisesti yllätyksenä kun olin ystäväni luona Kotkassa vierailulla.

Haastattelu meni omasta mielestäni hyvin, vaikka miulla ei ollutkaan ottaa mukaan todistuksia koska haastattelu oli Haminassa ja kaikki paperit oli kotona 160km päässä. Lupasin faksata ne maanantaina (eli eilen) heille sinne.

Nyt odottelen vaan vastausta ja toivon että saisin paikan! Työ ei kestä kuin pari kuukautta mutta kuitenkin!!!
Mutta eihän se ole kuin ensimmäinen työhaastattelu ja tästä ei pääse kuin ylöspäin! Ehkäpä sittenkin, vai mitä?

Toivossa on hyvä elää  crazy2
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 18
  Tulostusversio  
 
Siirry: