Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Valoakantava musliminainen  (Luettu 40899 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Amonra
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48


Profiili
« : 17.02.2014 18:37:58 »

Hei kaikki astrolaiset ja Suurinta Rauhaa Teille? Kyselen nyt ajatuksianne kummallisesta asiasta. Minä olen uskonnoltani muslimi ja tunnen uskontoani melko hyvin. Kuitenkin marraskuun alussa 2012 tapahtui jotakin hyvin odottamatonta ja ihmeellistä. Siirryin toiselle värähtelytasolle (toinen maailma) ja vietin tässä tilassa useita tunteja. Hetkessä ymmärsin kaikkeuden luonteen ja se oli niin ihanaa etten olisi halunnut palata takaisin. Olin hämilläni. Vähän myöhemmin täytyin ihmeellisellä Rakkaudella ja vain itkin. Sitten myöhemmin ajauduin jotenkin väärälle tielle ja nyt tulee se paljon kiistelty kohta: olen varma että jouduin djinnien (paha henkimaailma) johdattamaksi. Sitten palasin taas islamiin ja nyt tasapainoilen henkisen ja islamilaisen maailmankuvan välillä. Kirjoittakaa ihmeessä minulle neuvoja ja tietoja... smitten
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 374



Profiili
« Vastaus #1 : 17.02.2014 19:02:39 »

Islamiin kuuluu käsittääkseni oppi yhdestä jumalasta ja jumaluudesta. Eli, jos olet ollut rakkauden taajuuksilla, ei varmaan ole hirveää ristiriitaa sen kanssa?

Nuo djinnit/pahat henget ovat riesana jos niiden kanssa alkaa kikkailla ja tällöin on aivan sama onko muslimi tai jotakin muuta.

Lopulta tulet ehkä huomaamaan että islam ja nämä henkiset asiat eivät ole eri asia vaan sama asia. Samasta jumalasta on useita eri tulkintoja ja eri "oppijärjestelmien" erot ovat vain mielen luomaa harhaa. Mutta jos ajattelet että ns. henkisyys sisältää jotain pahaa ja islam vain hyvää niin olet vielä dualistisessa, mielesi luomassa ajattelumallissa. On lopulta aivan sama mitä oppia noudattaa, pahuuteen pääsee käsiksi jos sille tielle lähtee.

Mutta jos islam tuntuu turvalliselta, noudata sitä. Ja ennen kaikkea, luota sydämesi ääneen ja omaan kokemukseesi, älä siihen mitä joku "oppinut" sanoo.
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #2 : 17.02.2014 19:50:53 »

Ihan mielenkiinnosta kysyisin miten päättelit että se oli "paha" henkimaailma?
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Amonra
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48


Profiili
« Vastaus #3 : 17.02.2014 19:56:12 »

 :kuu:Kiitos Teille ihanista vastauksista! Päättelin pahan voiman lähteneen viemään minua, koska ajauduin tielle, jossa puhuttiin monijumalaisuudesta, noituudesta, taioista, magista yms. ja sen jälkeen putosin alkoholin väärinkäyttöön ja moneen muuhun likaiseen asiaan ja tunsin kylmiä tuulia. Masha Allah, Kiitos Korkeimmalle, että olen hengissä ja saan jatkaa valon tiellä!
tallennettu
Amonra
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48


Profiili
« Vastaus #4 : 18.02.2014 09:31:08 »

 :angel:Niin, minäkin otin sen lauseen sydämeeni, että kuuntelisin intuitiota. Islam suhtautuu negatiivisesti selvännäkijöihin ja ennustukseen ja varoittaa, ettei Allah kuule rukouksiasi 40 päivää. Olen kuitenkin käynyt keskustelun, jossa minulle selvisi, että Korkein on Puhdas Rakkaus, joten sellainen Rakkaus ei voi olla vihainen ja rankaiseva. Toinen ongelma on jälleensyntyminen, johon jotenkin uskon, mutta se on tosi islamin vastainen ajatusmalli. Kiperien kysymysten äärellä  smitten
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 18.02.2014 11:38:53 »

Kaikki uskonnot ovat oikeassa kun ne sanovat että niiden kautta vilpittömästi etsivä voi löytää sisältään sen oman henkilökohtaisen kontaktinsa Jumalaan. Ne ovat kaikki väärässä silloin kun ne väittävät olevansa ainoita joiden kautta tämä on mahdollista.

Tämä on kaiken ydin.

Monet uskonnot ovat tässä suhteessa ongelmallisia sellaisten asioiden vuoksi joilla on itse asiassa aika vähän tekemistä varsianaisen uskon ydinajatuksen ja hengellisyyden kanssa.  Tämä on perua ajalta jolloin uskonnot ovat kilpailleet keskenään kannattajien määristä ja suosiosta ja oman uskon suosiota ja kannatusta on tunnettu tarvetta lisätä tuomitsemalla kaikki mikä ei siihen kuulu.  Motivaatio näille opeille ei kovinkaan usein ole ollut kovinkaan hengellinen.

Mutta jos usko itse väittää että kaikki mitä se sisältää on puhtaasti hengellisistä motivaatioista johtuvaa ja Jumalan käskyä, on mahdotonta edes pohtia sitä mahdollisuutta että uskonto olisi oman historiansa aikana käynyt läpi vaiheita, joissa siihen on lisätty muka Jumalalta tulevia käskyjä puhtaasti maallisin motivaatioin. Tälllöin ei ole  oikeastaan tehtävissä juuri mitään itse uskon sisäpuolelta käsin. Tämä on muunmuassa kaikkien kirjan kansojen uskontojen ongelma.


tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 18.02.2014 12:23:23 »

Siirryin toiselle värähtelytasolle (toinen maailma) ja vietin tässä tilassa useita tunteja. Hetkessä ymmärsin kaikkeuden luonteen ja se oli niin ihanaa etten olisi halunnut palata takaisin. Olin hämilläni. Vähän myöhemmin täytyin ihmeellisellä Rakkaudella ja vain itkin.

On myös se mahdollisuus että otat tuon kokemuksen omana henkilökohtaisena kontaktinasi Jumalaan kuten islam Jumalan käsittää.

Ei ole mitään syytä, miksi sinun pitäisi ajatella, että millään muulla kuin Jumalalla olisi tekemistä kokemuksesi kanssa, eli ajatus djinneistä saattoi olla ihan vain oman mielesi tuotetta jolla ei ole mitään tekemistä itse kokemuksesi kanssa. Tällöin ei välttämättä ole ristiriitaa kokemuksesi ja Islamin välillä.

Jälleensyntymä on toki sitten ongelmallinen tässä kuviossa, mutta niin se on ollut toisellekin kirjan kansalle eli kristityille: Raamatussa on jälleensyntymään viittaavia pätkiä tekstejä ja vasta vuoden 553 Konstantinopolin kirkolliskokouksessa se määriteltiin harhaopiksi. Erään kohtuullisen tuoreen tutkimuksen mukaan luterilaisista kristityistäkin aika iso osa silti uskoo jälleensyntymään, ihan piittaamatta siitä mitä luterilainen oppi asiasta sanoo.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014 12:25:05 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 18.02.2014 12:24:21 »

Juurikin noin. Tuosta syystä mainstream hindulaisuus onkin uskontojen aatelia, koska se käsittääkseni
hyväksyy lähes kaikki muut uskonnot. Toki hindujenkin joukossa on omat äkkiväärät fanaatikkonsa...

Buddhalaisuus on vielä aatelimpi: Se ei vain hyväksy, vaan sanoo jopa että ihminen tarvitsee aina senhetkiseen inkarnaatioonsa sopivan uskonjärjestelmän, eli sanoo sitä kautta että ei itse ole ollenkaan aina se sopiva.  Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Amonra
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48


Profiili
« Vastaus #8 : 18.02.2014 13:13:34 »

 kuu Mielenkiintoista keskustelua. Koraanin mukaan Abraham ja Jeesus olivat suuria profeettoja ja Mohammad viimeinen profeetta, joka heti kirjoitti saamansa sanat Jumalalta. Koraanissa kirjan kansoilla tarkoitetaan juutalaisia ja kristittyjä. Haluan vielä mainita sen, että islamin ja kristinuskon kannattajien välillä on suuri ero, koska länsimaalaiset kristityt pitävät uskontoa erillisenä elämään kuuluvana saarekkeena, mutta islam on elämäntapa ja maailmankatsomus, joka käsittää kaiken olevan yhdessä. Jos nyt kuitenkin ajattelemme niin, että Koraani on suoraa ja muuttumatonta puhetta suoraan Jumalalta, löytyy ikävä ajatus helvetistä. Pelkään oikeasti sitäkin mahdollisuutta. En tiedä onko paha ihmisessä itsessään vai djinneissä, mutta joka tapauksessa noituuden harjoittamista pidän pahana ja vaarallisena (vaikka kaikki eivät pidäkään) koska pakanakontaktien kautta koin jotakin todella kauheaa, joka oli tuhota elämäni. Palaaminen islamiin pelasti minut.  angel
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 18.02.2014 13:23:12 »

Ehkä minun pitää sitten poistua tästä ketjusta, olen shamaani eli noita ja panteisti eli monijumalainen.

Sunna suunnan Islam sisältääkin yhden hadithin, jonka mukaan minut tulee ottaa hengiltä ellen käänny islamiin. (Kuten myös jumalankieltäjät; tällä planeetalla on yhteensä noin 1,5 miljardia ihmistä joita koskee tämä käsky, joka jurdisesti katsoen on suoranainen kehotus viharikokseen).

Tämä on se ongelma nimenomaan: Että islam ei ole vain uskonto, vaan uskonto, yhteiskuntajärjestelmä ja lainsäädäntö kaikki samassa paketissa. Se on ollut aikoinaan ehkä tarkoituksenmukaista, mutta sopii aika huonosti nykymaailmaan ja ennen kaikkea huonosti yhteen YKn ihmisoikeuksien julistuksen kanssa.

Toivotan kaikkea hyvää sinulle, mutta en näe että sinulla on kovinkaan paljoa vaihtoehtoja jos todella haluat olla hyvä muslimi: Sinun on otettava koko paketti kaikkineen, helvetteineen ja tappokäskyineen, tai sitten etsittävä oma tiesi.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #10 : 18.02.2014 14:34:16 »


Minäkin olisin kiinnostunut kuulemaan mitä tapahtui.
Rukoilemme kaikki samaa voimaa, olipa hänellä mikä nimi hyvänsä. Silloin kun rakkauden taajuudella liikumme. Rankaiseviin uskontoihin en usko. Niissä puhuu mielestäni maallisen vallan tavoittelu.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #11 : 18.02.2014 15:45:36 »

Toivotan kaikkea hyvää sinulle, mutta en näe että sinulla on kovinkaan paljoa vaihtoehtoja jos todella haluat olla hyvä muslimi: Sinun on otettava koko paketti kaikkineen, helvetteineen ja tappokäskyineen, tai sitten etsittävä oma tiesi.

Samaa mieltä ja en itse lähde nyt tähän keskusteluun sen enempää mukaan mutta jokainen löytäköön se autuus ja toivottavasti on valmis myös hyväksymään ne ns kielteiset ja pimeät puolet (myös kristinuskoiset jotka eivät aina halua kohdata nämä).
Tämä voi olla hankalaa, minulta se ei vain onnistunut, tipahdin polvilleen ja tuskaisena totesin, ei dogmisia uskontoja minulle, en vain yksinkertaisesti kykene siihen. Ottaen huomioon että on laskettu että maailmassa on n 10 000 uskontoa niin eiköhän sieltä löydy itselleen sopivaa. Hyvää ja turvallista matkaa sinulle  smitten

Ps. se uskonto ja maailma johon uskot avautuu sinulle niin hyvässä kun pahassa, itse olet sen kulkuväylän valinnut joten pysy siellä missä sydämellä on hyvä olla.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Amonra
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48


Profiili
« Vastaus #12 : 18.02.2014 16:57:15 »

 kuu Vastasin jo aiemmin päivällä niille, jotka halusivat kuulla tarinani, mutta vastaus taisi lentää bittiavaruuteen...tarinani on surullinen, kokemusteni jälkeen aloitin innolla henkisen tien kulkemisen, kiinnostuin luonnosuojelusta, vaihtoehtoisista hoidoista, luin valtavan määrän kirjallisuutta ja päädyin wiccan pariin. Tämä voi olla jollekin hyvä tie, mutta minut se tutustutti pimeään puoleen, ennen kaikkea alkoholiin. Aloin juoda aina vain enemmän, kunnes menetin tajun. Minua pidetään kauniina ja jouduin joukkoraiskauksen kohteeksi, sairaalaan, poliisin kanssa tekemisiin ja katkohoitoon. Kylmä tuuli puhalsi ja tunsin tulevani hulluksi. Rakkaan imaamin ja hänen perheensä avulla pääsin jaloilleni. Olin menettämässä lapseni, avioliittoni, terveyteni, työni, koko elämäni. Pikku hiljaa asiat alkoivat selkiytyä ja sain pitää kaiken. Tässä kohti kiitän enkeleitä, koska tiedän ainakin yhden väkivallan tekijän sairastavan B-hepatiittia, joka jostain syystä ei tarttunut minuun. Olen lapsuudessani jäänyt myös auton alle ja minua on purrut kyy. Olen taistelija, ja tiedän uskontoni varjopuolen ja jämähtämisen keski-aikaan ja huudankin apua henkilökohtaisen maailmankuvan ja kosmologian löytämiseksi!
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #13 : 18.02.2014 17:38:16 »

Miten Wicca on saanut sinut tutustumaan alkoholiin?
Tuntuu jotenkin hassulta että tässä syytät näitä uusia asioita että juuri ne on johdattanut sinut väärälle tielle ja voi näin olla että nämä eivät ole sinun juttusi, mutta en itse syytä alkoholin käyttöäni ketään ulkopuolista se on oma valintani, ei pimeyden tai valon. Mutta ymmärrän että sinulla on ollut rankkaa joten ei ole varmasti helppoa lähteä tätä vyyhtiä selvittämään. On se jännä miten subjektiivisesti koemme nämä asiat. Itse pidän viileää energiaa korkeammaksi ja puhdistavaksi ja niin moni muukin mutta sinä liität sen pimeyteen.
Mutta tsemppiä sinulle ja luota itseesi ja kykyysi selvitä!
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 18.02.2014 17:44:55 »

Sinun kokemuksesi ei liity Wiccaan vaan yksittäisiin ihmisyksilöihin. Ei Wiccassa ketään pakoteta mihinkään, varsinkaan alkoholin juomiseen. (Minäkin olen muuten absolutisti, en uskoni vuoksi vaan sen vuoksi että alkoholi on eräs myrkyllisimmistä ja hankalimmista päihteistä mitä on.)

Jos sinä tuomitset Wiccan noilla perusteilla, voivat muut ihmiset tuomita koko Umman yhden ainoan itsemurhapommittajan vuoksi.

Ja siitähän muslimit nimenomaan aina muistavat sanoa: Älä tuomitse koko Islamia yhden muslimin teon vuoksi. Samoin ei mitään muutakaan filosofiaa/uskontoa voi tuomita sen vuoksi että yksi sen edustaja tekee jotain ikävää.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: