Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pois negatiivisuus ja pelot  (Luettu 5322 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ametisti82
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« : 22.04.2013 19:05:49 »

Kertokaa minulle kuinka saan ns. turhat ajatukset pois päästäni joista tietenkin aiheutuu turhaa pelkoa. Olen ihminen joka elää tunteella aika paljon. Mietin ihan turhia asioita ja niistä todellakin koituu pelkoa minulle ja joka taasen aiheuttaa sen että en pysty elämään normaalia onnelista elämää. Sairastelen aika paljon ja luettuani erään kirjan tajusin että mieleni tekee tepposia joista minulle koituu näitä sairauksia. Kuinka siis saan kaiken negatiivisen pois kehostani ja mieleni kirkkaaksi. Kiitos jo etukäteen teille  smitten
tallennettu
Amber
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 227



Profiili
« Vastaus #1 : 22.04.2013 19:20:06 »

Et pystykään saamaan niitä ajatuksia pois. On turha jättää pelkoihin perustuvat ajatukset huomiotta, koska silloin niihin liittyvä pelko ei katoa minnekään. Olisi sama asia laittaa pää pensaaseen. Se mitä voit tehdä on se että kuuntelet näitä ajatuksia kun ne nousevat ja mietit onko niihin liittyvä pelko aiheellista vai järjenvastaista. Kuuntelet ja koulutat näitä pelkoja. Usein pelko saa huomion keskittymään vain yhteen (rajalliseen) vaihtoehtoon, ja tavoitteena on ajatella että on olemassa sata muutakin lopputulosta tai vaihtoehtoa tietyssä tilanteessa kuin vain se mihin pelko huomiosi vie. Pelko on ystäväsi siinä mielessä että se vain yrittää suojella sinua. On sinun tehtäväsi siinä tapauksessa miettiä yrittääkö pelko suojella sinua joltain sellaiselta joka on täysin luonnollista. Ja sitten miettiä keinoja joilla voit tehdä valintoja myös mukavuusalueesi ulkopuolella.
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 374



Profiili
« Vastaus #2 : 23.04.2013 00:41:29 »

Mitään muuta pelättävää ei ole kuin pelko itse. Se että jo tiedostat noiden ajatusten olevan turhia ja aiheuttavan turhaa pelkoa avaa sulle peloista pääsemisen jo puoliksi. Se että on pikkuisen irralla arkimielestään ja pääsee "laatikon ulkopuolelle" auttaa sua näkemään omaan mieleesi ja tunteisiisi paremmin ja näkemään ne objektiivisemmin. Nuo pelot ovat sulle subjektiivisesti "tosia" mutta voit puhdistaa itsesi noista kaikista negatiivisista tunteista kun vain itse annat siihen itsellesi luvan.

1. Ota hetki rauhassa itseksesi. Jos meditointi on tuttua, aloita meditoimalla mielesi hiljaiseksi
2. Tutkaile mitkä ovat ne negatiiviset tunteet ja pelot. Tutki mitä ne ovat, mistä ne oikein tulevat ja missäpäin kroppaa tunnet ne.
3. Hyväksy ne osaksi mieltäsi, älä tukahduta.
4. Tajua että voit elää ilman noita pelkoja, se on vain päätöksestä kiinni. Sinulla on päätösvalta. Vapaudu.
5. Tajua miten positiivinen ajatusvaihtoehto voisi oikeasti auttaa sinua noissa asioissa paremmin
6. Alat tuntea noita positiivisia fiiliksiä
7. Positiivinen mielikuva vie sua eteenpäin ihan "oikeassakin elämässä"

Pelossa ei kannata elää sillä pelko, kuten sanoit, peilautuu aina todellisuuteen negatiivisina tapahtumina. Itsekin tuli joskus ressattua terveyden puolesta ja niinhän siinä kävi että sairaalaan jouduin  Grin

Ainoat ihmisellä olevat luontaiset pelot ovat kovien äänien pelko ja korkealta putoamisen pelko. Loput pelot tulevat alitajunnasta. Ihminenhän voi valita tajunnassaan ja todellisuudessaan olevat asiat mutta useimmat meistä viittaavat tällaiselle mahdollisuudelle kintaalla ja siksi mieli vaeltaa murheessa. Itsetutkiskelun kautta päästään kuitenkin vapauteen, onneen ja harmoniaan.

Pelkojen hävitessä nopeasti energiakeho reagoi voimakkaasti. Tuon ylläolevan harjoituksen jälkeen voi tuntua kipuja selässä mutta ne on ohi alle puolessa tunnissa jos niitä edes ilmenee. Seljälle vain makaamaan ja odottamaan että tuo paine kropasta lähtee.
tallennettu
Ametisti82
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #3 : 23.04.2013 08:08:06 »

Kiitos teille ihanat  smitten tästä vaan nokka kohti "pelkoa" ja vapautumaan niistä  2funny
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 23.04.2013 09:03:38 »

Tuotamme jotakuinkin kaikki tunteemme omilla ajatuksillamme.
Meditaatio voi auttaa oireisiin, itse ongelma ovat kuitenkin nuo totutut ajatusketjut, joita ei aina itse edes huomaa ja jotka aiheuttavat ahdistusta ja pelkoja. Ne on yleensä opittu varhaisessa lapsuudessa ympäristön aikuisilta ja sikäli emme ole niihin itse syypäitä, mutta olemme silti itse ainoat jotka voimme niille mitään tehdä. Aivan, maailma ei ole reilu, mutta sen odottaminen että maailma olisi reilu, on juurikin yksi tuollainen ahdistusta aiheuttava ajatus/odotus.  Wink

Tässä vähän ensiapua, englanniksi:
http://powerstates.com/10-cognitive-thinking-errors#.UXYj-Up1SDU

Ylläoleva on hyvä sivusto sikäli, että siinä kerrotaan myös miten noita ahdistusta aiheuttavia ajatushäiriöitä korjataan. Hyvä ensiapu on aina se, että kirjoittaa ne ahdistavat ajatukset paperille. Silloin niiden epäloogisuuden huomaa helpommin ja niihin voi sitten soveltaa ylläolevan linkin keinoja.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
epona
Vieras
« Vastaus #5 : 23.04.2013 09:42:43 »

Heips Ametisti82,


Eli tosiaan meditointi on hyväksi. Toisaalta jos ajatukset pyörii ylikierroksilla tai on meneillään tavallista rankempi elämänvaihe ei kannata olla itselleen liian ankara. Ei ole mitään mieltä väkisin yrittää meditoida ja pahoittaa mieltänäsä entisestään siitä, ettei ajatukset millään hiljene..
Noh, erilaiset tekniikat on kyllä tässäkin hyvä ja energiakehon puhdistus (Esim. mantrojen avulla) on kyllä hyvin puhdistavaa ja mieltä piristävää jo itsessään.

Hei, sain itse aivan jumalattoman paljon apua Bach-kukkaterapiasta! Suosittelen lämmöllä. Se ei tietysti tuonut mitään ihme-parannusta, mutta tunne siitä, että asiat on hyvin oli aivan ihana ja odottamaton apu.

Oletko koittanut hyväksyä sen, että voi olla ettei asiat koskaan muutu? Sinun asenteesi elämääsi koskaan voi muuttua ja sitä kautta koko elmäsi saa uuden ulottovuuden, mutta Voi olla, ettei nuo ajatukset koskaan lakkaa olemasta tai tunteet vaikuttamasta sinuun. Tällainen hyväksymisprosessi voi olla hyvin vapahduttavaa.


Olen itse saanut reiki-kurssien kautta älyttömästi apua ja keinoja itseparannukseen. (ehkä vielä jonain päivänä muidenkin auttamiseen)  Reiki on auttanut oivaltamaan, että voin lähettää itselleni reikiä ajan illuusion ohi. Eli silloin kun tulee oiekin huonoja päiviä saan äärimmäisen paljon lohtua siitä, että ajattelen, että vanhempi, varttuneempi kokneempi ja eheämpi minä tulevaisuudessa seisoo rinnallani koko ajan rakastaen, neuvoen, lämmintä läsnäoloa tuoden...


PIkkasen hulluja juttuja ehkä, mutta : You know what they say: It takes a fool to remain sane. Wink



/A

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: