Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 24
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unisymboleiden pieni ABC  (Luettu 1511353 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Sunami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 41



Profiili
« Vastaus #225 : 15.09.2009 13:50:19 »

Siistii  :Smiley
tallennettu
piip
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #226 : 25.09.2009 02:16:06 »

Olen nähnyt unia suuresta vedenpaisumuksesta jo viisi vuotta.  Joka unessa silti jotenkin eri 'juoni' sen vedenpaisumuksen suhteen, ihan niinkuin joka kerta lähtisin eri lähtökohdista, ja kokeilen sitten eri keinoja selviytyä tästä jotenkin myyttisestä katastrofista.  Tämän suuren tapahtuman näyttämöt eli maisemat ovat siis käyneet hyvinkin tutuiksi, ja lukemattomat ja taas lukemattomat unet ovat liittäneet eri geologiset alueet toisiinsa.

Tarkoittaisiko tämä sitten suurta tunne-elämän katastrofia, jossa olen rämpinyt jo viisi (5!!!) vuotta? Grin 
Vai lieneekö kysymyksessä valmistautuminen tulevaan suureen ilmastonlämpenemiskatastrofiin?  2funny
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #227 : 03.10.2009 22:35:59 »


Luottokortti/pankkikortti

Luottokorteista uneksiminen liittyy arvoon ja arvostukseen/luottamukseen. Riippuen valve-elämäsi kokemuksista luottokortti unessa voi symboloida veloissa olemista ja suhtautumistasi rahaan, työhön ja varallisuuteen.
Jos hukkaat unessa luottokorttisi kertoo se huolettomasta ja välinpitämättömästä asenteestasi jotakin valve-elämässäsi olevaa asiaa kohtaan.
Jos uneksit, että joku varataa korttisi, uni vihjaa, että joku tai jokin varastaa elämänenergiaasi ja uuvuttaa sinua.
tallennettu
porvoo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #228 : 10.10.2009 19:17:44 »

Yritin etsiä täältä unitulkintaa unesta jossa itse olen humalassa. Vedän hirveet lärvit, etten enää muista mitä olen tehnyt ja sit kaduttaa, et miten mä nyt sillee taas tein. Tää on toistuva uni, eli ilmeisesti yrittää jotain kertoa, mitä en itse tajua. Osaakohan joku auttaa???  Huh
tallennettu
Nem
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18



Profiili
« Vastaus #229 : 22.10.2009 23:20:35 »

Yritin etsiä täältä unitulkintaa unesta jossa itse olen humalassa. Vedän hirveet lärvit, etten enää muista mitä olen tehnyt ja sit kaduttaa, et miten mä nyt sillee taas tein. Tää on toistuva uni, eli ilmeisesti yrittää jotain kertoa, mitä en itse tajua. Osaakohan joku auttaa???  Huh

Onko sinulle kenties tarvetta piilotella joitain negatiivisia tunteita, joita sinulla on itseäsi kohtaan?
tallennettu
alsa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #230 : 09.03.2010 18:45:38 »

Oli pakko tulla kysymään tulkintaa unelleni, koska se oli oudoin uni mitä oon ikinä nähnyt. Näen paljon unia, ja puhun unissani. Uneni ovat useimmin painajaisia, tai ainakin negatiivissävyisiä.

Näin unta missä ajoin isäni kanssa maasturilla äitini luo. Äitini luona oli nainen, joka oli entinen potilaani, (joka siis on kuollut oikeassa elämässä.) Nainen kertoi olevansa meedio(?) ja pyysi kaikkia lapsia istumaan pöydän ääreen, eli kahta siskoani ja veljeäni. Nainen katsoi meitä pöydän toiselta puolelta ja kertoi että, kaikki näyttää olevan hyvin, mutta pikkuveljeni, pikkusiskoni ja minun takanani on haamu. Isosiskoni takana ei ollut anisen mukaan mitään. Nainen katsoi minuun ja sanoi että sinun haamusi on pahin, ja se repii sinua. Panikoin unessa ja sitten heräsin.

En pääse unesta eroon millään, ja se oli hyvin todentuntuinen. Näen myös usein eli noin viikottain unta maailmanlopusta, jossa joudun alistumaan mieheni kanssa tuleville tapahtumille.   
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #231 : 02.04.2010 11:26:51 »

^Onko teillä sisaruksilla jokin "menneisyyden haamu" liittyen äitiisi (ajoitte äitisi luo), isäsi jotenkin myös liittyy siihen, ainakin tietää sen (halusi viedä sinne/"näyttää/tuoda" sen asian sinulle). Jokin joka satuttanut erityisesti sinua/koskettaa sinua (sulla pahin haamu) mutta myös kaikki teitä sisaruksia. Mikä tahansa kauna tai koskettava asia. Tällainen intuitio vaan tuli. Mieti kaikki tunnetiloja mitä unessasi oli, jos oli. Esim. millainen tunnelma oli kun isäsi vei sinua, kun meedio kertoi, tms. Ne usein syventää unen tulkitsemista.

Maailmanlopusta ollaan nähty aika paljon unia, ehkäpä se kollektiivisesti tulee herkemmille.
Tai sitten se on jokin muu iso asia elämässänne jolle joudutte alistumaan, sen hyväksymään. Ja se voi olla negatiivisen tuntuinen mutta lopputulos ei välttämättä (tod.näk) ole.


-MK (:- 
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
ruuti15
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #232 : 03.04.2010 11:17:05 »

Ajattelinpa tuoda oman uneni tänne mikäli joku osaisi sen tulkita minulle (unirikas yö):

Olin sähkönsinisessä ja timantein koristellussa iltapuvussa muotinäytöksessä, joka tapahtui niin kirkkaan sinisen meren äärellä, että tunsin kuinka silmiäni häikäisi. Catwalk tehtiin laiturilla, laiturin alla ui delfiinejä. Seuraavaksi siskoni oli menossa toistamiseen naimisiin (on jo naimisissa), minulla oli jälleen sininen puku; tällä kertaa laivastonsininen. En löytänyt kenkiä ensin ja löydettyäni en voinut laittaa niitä jalkaan, koska minulla oli vain mustat nilkkasukat.

Seuraavaksi olen jossain ladossa, josta häädän variksia, kaneja, hämähäkkejä jne. Heitän vettä sankollisen, jossa on ulosteita mukana. Tuntuu kuin linnut puhuisivat minulle.

Sitten unessa isäni ilmoittaa, että hänellä on kahdenlaista luusyöpää ja jatkaa tupakan polttamista.. tunnen hieman ahdistusta.

Seuraavaksi istun iltaa jossain mieheni kanssa, ja mieheni alkaa nenäni edessä kopeloimaan vierasta naista, josta saan raivarit. Jätän unessa mieheni, jaan tavarat ja yritän istuttaa takaisin pensasta, jonka mieheni suutuspäissään repi maasta. Pensas oli elinkelpoinen, keltaisia kukkia täynnä. Kohta sitten makaankin vanhemman miehen kainalossa ja sanon kuinka minusta on turvallista olla tasapainoisen ja vanhemman miehen kanssa. Kohta samaisessa jatkamme tavaroiden jakoa ja löydän 40 000 euron edestä rahaa 200 euron seteleinä kirjekuoressa.

Voiko tätä univyyhtiä edes tulkita.. ?! Osaisiko joku kertoa  angel
tallennettu
Johanne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Profiili
« Vastaus #233 : 23.04.2010 22:12:44 »

Mulla on muutama, silloin tällöin toistuva, erittäin inhottava uni.
Toisessa unessa kaikki hampaani irtoavat ja tippuilevat ihan holtittomasti. Yritän keräillä niitä hädissäni.
Toisessa unessa taas ihoni on täynnä vierivieressä olevia isoja rakkuloita tai paiseita.

Heräämisen helpotus on suunnaton.

Itse arvelen, että unet johtuvat siitä, että olen huono sanomaan, tai vaatimaan, mitä haluaisin tai tarvitsisin muilta ihmisiltä. Olen myös erittäin ankara ja kriittinen itselleni.
Korjatkaa, jos olen ihan hakoteillä..  Undecided
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Kuu - Kauris
Asc - Rapu
Mc - Vesimies
Dc - Kauris
Ic - Leijona
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #234 : 30.04.2010 22:07:16 »


   Johanne ! Tulkitsit hienosti unesi.Unet liityvät molemmatkin esmes seksiin,oletko siitä hädissäsi,et tohdi  Wink Embarrassed"puraista"" kunnolla,pidätkö toista tärkeämpänä?
Kaipaisit hellyyttä,niin että ihoon tulee paiseita?
Haleja tulee,kun halailee itse ensin,käy käsiksi vain ja pureskele kunnolla.Tavallaan upea uni,kun tippui hampaat(sinulla on siis hampaat,joilla käyt elämänleivän reunaan kiinni)Ei ne kauan tipahtele. Smiley
tallennettu
Johanne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Profiili
« Vastaus #235 : 01.05.2010 17:22:29 »

Juurikin varmasti näin!
Kiitos sinulle tulkinnasta ja kannustavista sanoista.
Minulla on taipumus olla "liian epäitsekäs", tai ikään kuin unohdan omat tarpeeni, silloin kun olen kiinnostunut jostakusta miehestä. Minun täytyisi rakastaa myös itseäni.  Kiss
Tunteiden osoittaminen on sitä vaikeampaa, mitä useammin on pettynyt.
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Kuu - Kauris
Asc - Rapu
Mc - Vesimies
Dc - Kauris
Ic - Leijona
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #236 : 04.06.2010 12:57:29 »

Olen nähnyt unia suuresta vedenpaisumuksesta jo viisi vuotta.  Joka unessa silti jotenkin eri 'juoni' sen vedenpaisumuksen suhteen, ihan niinkuin joka kerta lähtisin eri lähtökohdista, ja kokeilen sitten eri keinoja selviytyä tästä jotenkin myyttisestä katastrofista.  Tämän suuren tapahtuman näyttämöt eli maisemat ovat siis käyneet hyvinkin tutuiksi, ja lukemattomat ja taas lukemattomat unet ovat liittäneet eri geologiset alueet toisiinsa.

Tarkoittaisiko tämä sitten suurta tunne-elämän katastrofia, jossa olen rämpinyt jo viisi (5!!!) vuotta? Grin 
Vai lieneekö kysymyksessä valmistautuminen tulevaan suureen ilmastonlämpenemiskatastrofiin?  2funny

Moi piip. Itselläni myös ns. Juoni uni, mutta kyse ei ole myrskystä vaan. Asunnosta jonka hankin ostin tai jossa asun ja jota sisustan ja muokkaan joka kerta.Aina kun näen unen niin totean "taas täällä". Joka kerta löytyy jotain uutta (huoneita uusi sisustus jne..).  Joskus joku asuu kanssani, joskus ei mutta jokaisessa unessa yhetistä on se että kun löydän ns. uuden tilan reitin asunnossa niin huomaan kulkeutuvani joidenkin muiden asuntoon/ alueelle. Huomaan ajattelevani, tässä menee raja mutta tämä huone kuuluu vielä minulle jne.. Joka kerta asunto on valmiimpi... Ehkä joskus valmistuu kokonaan! Wink
 
Ajatuksena vain että olen ajatelllut unen koskevan nimenomaan itseäni ja elämän etenemistä/edistystä. Se ilmoittaa mihin milloinkin olen valmis, mitä tarvitaan lisää.

Ehkä sinukin unesi nimenomaan tarkoittaa pääasiassa omaa elämääsi ja itseäsi Muutosten keskellä?
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #237 : 06.06.2010 14:15:22 »

Mitähän vaatteet unessa symboloivat? Entä juuri housut?
Näin unta että joku nainen (ehkä vanhempi) arvosteli punaisia toppahousujani. Grin Lopuksi kuitenkin oli mulle hyvät vaatteet löytyneet unessa (jkonkin asian kautta), ja olin tyytyväinen olooni niissä vaatteissa. Smiley Uskon tän liittyvän parantuneeseen äitisuhteeseeni mutta kiinnostaa silti mitä yleisesti ajatellaan vaatteiden merkityksestä (ja housujen)? Smiley
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #238 : 08.06.2010 03:49:50 »


 Metsänkeijun uni oli hyvä esimerkki siitä miten ympäristön ihmiset voivat vaatimuksillaan,laittaa meidät sopimattomaan rooliin "vaatteisiin jotka eivät ole itselle mieluisia"
Unessa löytyi kuitenkin sopivat vaatteet,joka usein kuvaa,että tuntee itsensä hyväksytyksi,punainen vielä housujen värinä voisi kuvata iloa,vihan tunteitakin läpi käytynä.

Itse olen nähnyt aikanaan unta,että kiskon puseroa päältäni tukehtumaisillaan siihen.Tuolloin olen tuntenut olevani tiukilla monien asioiden kanssa,tukehtumaisillaan.Se on ollut kovaa vapauden kaipuuta myös.

Tuon tyyppisiä unia aiheuttaa myös kriisi tilanteet esim.parisuhteessa.

Unessa vaatteiden sovittelu,on myös jonkinlaista oman itsen etsimistä,hyvät vaatteet,joista itse pitää,olkoot muut millaisissa vaatteissa hyvänsä,niin sopusointua itsensä kanssa kuvaavat.

Kauniit alusvaatteet ovat niitä romantiikan kaipuu unia,kenties alkanuttakin suhdetta.

Eräs nainen oli suunnnittelemassa häitä,mies suunnitteli vielä enempi.
Nainen näki unessa olevansa lumoavassa hääpuvussa,mutta sukat olivat roikkuvat ja rikki,ranteissa oli jotakin repaleisia,likaisia kangas sidoksia.
Nainen muutti miehen kanssa yhteen ja huomasi,ettei halua häitä,se olisi ollut virhe.
Nainen olisi halunnut häät,mutta piilotajunta ilmoitteli mahdottomuudesta.

Jos häpeää vaatteitaan,on itsetunto jotenkin heikoilla,ulkoa päin vaatimukset ovat ehkä kovia.

Nykyaikana en ole huomannut,että pitkillä housuilla olisi erityistä merkitystä,kun niitä käytetään niin yleisesti,suurempi merkitys ehkä on,ovatko ne sopivat,vai sopimattomat.

Nyky ihminen muuntautuu reippaasti toiseksi sukupuoleksi unessa,(Freudille kiitos)edelliset sukupolvet vain sovittelivat esm.miesten vaatteita ylleen kainosti,silloin oli housuillakin merkitystä.
Saman tyyppistä muuntautumista siis.
Aivan arkisissa unissa,voi olla vaatteiden sovittelua,vaihtamista ja kaikenlaista vaatetouhua,kuten valve elämässäkin

Vaatteiden värit ..Jos ovat mieluisia värejä,ja vaatteet mukavia,ovat asiatkin mukavasti.Värit ovat äärettömän henkilökohtaisia.Mustakin on monelle se paras väri,joka joskus mielletään suruun.
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #239 : 10.06.2010 14:11:00 »


Unessa löytyi kuitenkin sopivat vaatteet,joka usein kuvaa,että tuntee itsensä hyväksytyksi,punainen vielä housujen värinä voisi kuvata iloa,vihan tunteitakin läpi käytynä.


Punainen väri mulle henkilökohtaisesti symboloi vihaa, päämäärätietoista aggressiivista voimaa..

Se on myös äitini lempiväri - ja nämä symbolit kietoutuvat hyvin noihin mieltämiini teemoihin, siis sitä kautta miten olen kokenut äitini/suhteemme.. Olen kokenut äitini arvostelevan minua, valintojani, ulkomuotoani, ym. - josta syntyi paljon vihaa aikanaan. Pidin häntä vihaisena persoonana.. Unessa hän siis arvosteli punaisia housujani. Wink
Vaikkei hän ollutkaan suoraan äitini - tuli sellainen olo että vanhempi nainen tässä unessa oli verrattavissa äitiini. Kuten kerroin, unen näkemisen aikaan tunsin suhteemme parantuneen paljon. Unessa lopuksi tuo vanhempi nainen olikin eri tyyppi - kuitenkin jotenkin sama. Kuvastaa Minun suhtautumiseni häneen muuttuneen (ennenkaikkea, myöskin toisinpäin). Minulla oli päälläni minun näköiset, mukavat vaatteet - tunsin oloni hyväksi ja tuo muuttunut ihminen oli siinä vierellä. smitten Olen hyväksynyt itseni näin, ja sitä kautta äitini hänen omana persoonanaan. Täten me pystymme olla väleissä, joka on ollut tosi yllättävän ihanaa. smitten

Mielenkiintoisia merkityksiä vaatteilla. Smiley Värit todellakin on unissamme siten kuin itse ne koemme, yleensä, ainakin minulla. Smiley
« Viimeksi muokattu: 10.06.2010 14:16:42 kirjoittanut Metsänkeiju » tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 24
  Tulostusversio  
 
Siirry: