Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Polariteetit eli 'merkkilinjat'  (Luettu 5049 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« : 02.03.2010 12:58:39 »




Tästä voi jatkaa, aloitan nyt vain nopeasti:



Oinas - Vaaka


Härkä - Skorpioni

Kaksoset - Jousimies

Rapu - Kauris

Leijona - Vesimies

Neitsyt - Kalat



Mitä teemoja näihin linjoihin liittyy ja mitkä on niiden opetukset?



on sanottu, että itseasiassa on vain 6 merkkiparia, sen sijaan että olisi 12 merkkiä.

tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #1 : 02.03.2010 13:11:26 »

 


No, ihan röyhkeästi vaan lupaa kysymättä läiskäisen tähän Nikin tekstin Kaksoset-ketjusta, koska minusta tää kuuluu muihinkin kuin pelkkään Kaksoset aiheeseen.....

   


    **********



Vs: Pinnallisuus ja kaksoset


http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2006/2006-08-03/jkr/Keharistien_arvoitus

Siinä se visio, ihan kivisen konkreettisessa muodossa,
maan symboli, elämän mysteeri? Veistäspä joku tommosen meikäläisen muistoksi, avot.

Minusta näissä astro-jutuissa pitäs enämpi tutkiskella sitä polariteettia,
ottaa vastamerkki mukaan, sen planeettaenergiat,
tyyliin mun ihan turha "opettaa"  askendentti jousimies:llä ketään jos en saa  kaksoset :n vastakaikua ja täydennystä omalle opilleni.  jousimies/ jupiter suuri visio, ympäripyöree, täydentyy vasta kun  kaksoset:n  merkurius liikkuu vision joka puolella, vastaväittelee, argumentoi.
Tässä parissa voi olla sitä mukamas pinnallisuutta, kun vaikeet asiat lyödään nauruksi,
ja siinä naurussa on elämän ymmärrys pintaa syvemmältä. kaksoset :ssahan on aina se kaksosten toinen puoli, kuolevainen mukana.

 neitsyt/ kalat linja taas on jotenkin logos-myytti linja, jolla myös selitetään elämää.
Molempia tarvitaan, on tarvittu jo luolakaudella.
Myytillä kesytettiin metsän valtias karhu, jotta se logoksen tarvitsema rohkeus saataisiin mukaan metsästykseen. Pyhitettiin eräretki. Selätettiin pelko.
Tässä linjassa on enämpi sellanen rituaalinen, uskonnollinen, eettinen,tuonpuoleinen, ymmärrys,
   neitsyt merkurius analysoiva, järjellä selittävä, joka kuitenkin tarvii sen myyttisen puolen,
 kalat/ jupiter todella ymmärtääkseen.


                 



edit. korjasin tuon lainauksen, kun symboolit ei näkynyt.....

« Viimeksi muokattu: 02.03.2010 13:18:11 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #2 : 02.03.2010 14:11:48 »

Huikeaa. Mieli saa taas töitä. Smiley

Näinhän se on, eli voima-vastavoima. Polariteetit vetävät puoleensa, sanotaan. Jokaisessa kai nuo polariteetit näkyvät jollainlailla kaikki. Akselitko määrittävät sitten nuo omallakohdalla "tärkeimmät" tai oleellisimmat polariteetit?
AC-DC / MC-IC? Vai peräti huonepainotukset? 2. huoneen vastapäätähän löytyy 8. huone jne.

Entä  harkaskorpioni ? Resurssit? konkretia-mystiikka? Toinen tarvitsee toistaan? Balanssiin täytyisi päästä. Voimakkaasti materiaan tarttuva turvallisuushakuinen  harka saa hengen ravinnon tuolta  skorpioni oppositiosta?  skorpioni taasen ankkuroituu ja löytää turvaa (?!) oppositiostaan  harka stä... I see..

Toimiihan tämä ihmissuhteissa, mutta että ihan siellä oman kartan sisäpuolella.  Avartavaa.

Korjatkaa viisaammat toki ajatusvirheet, mutta on se huisia se etsimisen ja löytämisen riemu! Grin
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #3 : 02.03.2010 14:21:43 »

Ainakin itseltäni olen kokenut ja nähnyt tuon härkä - skopu linjan... että
toiminnallisuus ja syvällisyys tasapainoon,
ei pelkkää lillumista, mutta ei myöskään pässimäistä tuuttaamista
vesi/emootiot imeytyvät maahan, ravitsevana, paras alusta näin.

Olen kokenut itseni aina myös rapumaisena, äidillisyys, koti, hoivaaminen, ehkä se tulee sitten sen polariteetin kautta.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 02.03.2010 18:03:26 »

Tässä minun tämän hetkistä tulkintaani näiden polariteettien "tehtävistä". Smiley Monia muitakin tehtäviä on, mutta nämä olivat nyt yksiä sellaisia tehtäviä, mitä mieleeni tuli.

Oinas - Vaaka - MINÄ - ME. Tasapaino omien tarpeiden ja muiden tarpeiden välille. Miten yhdistän minun tarpeeni ja sinun tarpeesi ja meidän tarpeemme? Miten otan tilani viemättä sitä liikaa muilta? Miten toteutan itseäni muut huomioon ottaen? Miten otan muut huomioon unohtamatta itseäni? Minä teen - me teemme - yhdessä teemme.

Härkä - Skorpioni - PYSÄHTYMINEN - MUUTOS. Kumpaakin tarvitaan. Ei ole tervettä pyöriä koko ajan siellä sielujen syvyyksissä etsien jatkuvasti jotain dramatiikkaa elämään, mutta ei myöskään pysähtyä totaalisesti ja olla kehittymättä. Konkretia ja tunteet - miten yhdistän? Henkinen ja syvällinen kasvu - miten saan sen toteutumaan todellisessa elämässä ja löytämään tasapainoisen onnen tilan?

Rapu - Kauris TUNTEET - JÄRKI. Tunteet ovat tärkeä osa ihmisyyttä, tunteet ovat syy miksi elämme. Mutta järjettömät tunteet ajavat ihmisenkin usein järjettömäksi. Miten tasapainotan elämässäni tunteiden ja järjen merkityksen? Miten opin ymmärtämään näitä puolia itsessäni ja muissa? Miten opin näkemään kummankin puolen tärkeyden väheksymättä toista - miten saavutan tasapainon mieleni ja sydämeni välille? Miten hiljennän mieleni ja miten sydämeni taidolla, kun siihen on tarve, miten kuuntelen niitä tarvittaessa?

Leijona - Vesimies MINÄ LUON - ME LUOMME - Leijona näkee omat mahdollisuutensa kasvaa, omat luovat voimansa ja haluaa päästä toteuttamaan niitä, kun taas Vesimies näkee ryhmän, jossa yksikään ei nouse toisen yläpuolelle paremmaksi, vaan jossa jokaisella on oma tehtävänsä. Miten yhdistän omat yksilölliset luomistarpeeni yhteiseksi hyödyksi myös muille? Miten annan ja mitä otan? Miten rakastan? Johtamisen ja ryhmän yhdistäminen. Luomisenergian suuntaaminen.

Neitsyt - Kalat PALVELU - UHRAUTUMINEN Neitsyt-Kalat -pariin liittyy voimakkaasti uhrautumisen ja palvelemisen teema 6.huoneen ja 12.huoneen mukaisesti. Miten työskentelen? Palvelenko omasta huonosta olostani muiden hyvää oloa tukien vai palvelenko tuikkivalla sydämelläni korkeampaa hyvää? Onko uhrautuminen automaattisesti hyve? Uhraudunko itseni vuoksi? Uhraudutaanko minun puolestani? Käytännön työn ymmärtäminen korkeammassa mielessä. Korkean henkisyyden yhdistäminen käytännön tekemiseen ja palvelemiseen.

Kaksonen - Jousimies LEVOTTOMUUS - LAAJENNUS Miten samaan aikaan yhdistää yksittäiset asiat ja yksityiskohdat ja samaan aikaan saada "KAIKKI"? Jousimiehen laajennushalut voivat pahimmillaan mennä ahneuden puolelle, jolloin mihinkään ei tartuta kunnolla ja kaksosen levottomuus voi johtaa ihmissuhteiden pinnallisuuteen ja yksinäisyyteen. Miten laajenen henkisesti? Miten laajenen niin, että jätän tilaa, mutta samalla tartun? Onko enemmän aina parempi? Miten yhdistän henkilökohtaiset ihmissuhteet ja henkisen minäni?
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #5 : 02.03.2010 18:49:45 »

minulla oli aikoinaan niin suuri allergia tuota Palvelu- Uhrautuminen teemaa kohtaan.


mutta mutta. siinä on perää Wink


tuossa akselissa täytyy vaan hyvin yksilöllisesti löytää palvelun muoto! tähän vaikuttaa myös sen huoneiden kärki missä ko akseli sijaitsee.

esim mulla on 6 h kärki, jossa on  neitsyt  kuu,  leijona merkissä....palvelen siis arjessa, 6 h olemalla expresiivinen ja näyttävä :Smiley teen myös 'arjesta juhlaa' mielellään.


kyllä minulle on tärkeää ollut löytää tapa palvella ja olla hyödyksi, mutta en palvele olemalla 'helppo ja miellyttävä'. joku muu voi tehdä sen.


(jälkeenpäin edit. sellainenkin palvelumuoto, jossa ollaan miellyttäviä, on hyvin tärkeä! on minullakin ollut aikoja, jolloin olisin murtunut, jos en olisi saanut nauttia toisten hienotunteisuutta...on aikoja, jolloin ihminen ei ole valmis, ei kestä kaikkea....ja silloin ei tää 'martiaaninen' palvelumuoto päde. hmm...pohdinpa tätä...sillon voisi sopia neptuniaalinen-venusiaaninen palvelu...pehmeää, lempeää, unenomaista, turvallista....)


voin palvella vaikkapa olemalla kehittävä taisteluvastustaja, provokaattori, keskustelunavaaja, psykologinen liikkeellelaittaja etc.


tälläistä oon löytänyt, ja mielellään löytäisin lisääkin palvelutapoja.


uhrautuminen on toinen teema, josta voisi puhua pitkään. olen tehnyt Sisäisiä uhrauksia, mutta ihmisuhreja en kannata Grin

'uhraaminen' sinänsä, on mysteeri....siis, mitä tapahtuu kun uhrataan?

uhratessa jotain sisällään, aina kyllä saa jotain uutta ja kehittyneempää tilallle. uhraaminen kait on transformaation muoto....


edit. ja en tarkoita tuolla taisteluvastustajalla ollenkaan sellaista taistelua, missä pyritään tuhoamaan toinen, vaan sellaista joka opettaa molempia osapuolia...öö, paremmiksi taistelijoiksi. 'taistelu' voi olla hyvin luovaa ja inspiroivaa, siinä lie oma filosofiansa, sekä etiikkansa.

tosin itse taistelulajit jätän ukoille, oon kokeillut....ja samoin tuskin koskaan tulen menemään pitkälle itämaisissa filosofioissa käytännössä, vaikka niistä on kiva lukea.

haluan luoda oman filosofiani itseni tarpeisiin, tuputtamatta sitä muille...kun mikään valmiiksi olemassa-oleva tie ei sovi. Smiley


edit. keksin vielä yhden tavan lisää miten voin palvella...


voin olla peili josta voit tarkastella omaa varjoasi löytääksesi oman sisäisen valosi...


tätä valoa taas minä en voi määritellä, mulla on oma katkaisija, varjostin ja hyvät välit sähkömieheen, kun insinöörilahjat puuttuu täysin Grin
« Viimeksi muokattu: 02.03.2010 21:18:12 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 02.03.2010 19:48:33 »

Nappaanpas tämän tähän Ebenialta:

Lainaus
Rapu - Kauris TUNTEET - JÄRKI. Tunteet ovat tärkeä osa ihmisyyttä, tunteet ovat syy miksi elämme. Mutta järjettömät tunteet ajavat ihmisenkin usein järjettömäksi. Miten tasapainotan elämässäni tunteiden ja järjen merkityksen? Miten opin ymmärtämään näitä puolia itsessäni ja muissa? Miten opin näkemään kummankin puolen tärkeyden väheksymättä toista - miten saavutan tasapainon mieleni ja sydämeni välille? Miten hiljennän mieleni ja miten sydämeni taidolla, kun siihen on tarve, miten kuuntelen niitä tarvittaessa?

Tässäpäs minulla on ollut oppikoulua! Kun tuo Aurinkoni on vieläpä 8. huoneessa. Hankalin taistelutoverini on ollut MINÄ ITSE. Kyllä tunteet vie niin arvaamattomiin soihin, että ihmettelen, miten olen niistä selvinnyt. Toki kartallani on sitten apuna muita planetaarisia voimia, mutta yhden katson tuon polariteetin vaikutukseksikin. Järkikään ei ole jättänyt minua.

Toinen juttu mikä on tukenut kasvuani ja kehitystäni ja antanut turvaisan sataman, on sitten Kauris-aviomieheni ja pari muutakin hyvää Kauris-ystävää. Heille suuri kiitos!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mirka222
Vieras
« Vastaus #7 : 03.03.2010 00:21:13 »

Meillä kyllä näkyy nuo polariteetit ukkoni kanssa: mä aurinko oinas-ukko aurinko vaaka
                                                                 mä venus harka-ukko  venus skorpioni

Venuspolariteetin puolesta sovitaan hyvin yhteen (petihommat toimii Wink) mutta nuo auringot tuottaa enemmänkin ongelmia..


Lisäksi ukolla on  askendentti jousimies ja  kuu kaksoset, liekö täydentäviä vai ristiriidassa koko persoona coolsmiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: