Äänestys
Kysymys: Mikä merkki suomalaiset olisivat?
Oinas - 2 (2.9%)
Härkä - 12 (17.4%)
Kaksoset - 0 (0%)
Rapu - 5 (7.2%)
Leijona - 8 (11.6%)
Neitsyt - 5 (7.2%)
Vaaka - 2 (2.9%)
Skorpioni - 3 (4.3%)
Jousimies - 2 (2.9%)
Kauris - 23 (33.3%)
Vesimies - 3 (4.3%)
Kalat - 4 (5.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 54

Sivuja: 1 ... 7 8 [9]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suomalaisten heimon aurinkomerkki  (Luettu 59944 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #120 : 01.01.2007 23:43:28 »

Oikein huokaan,

niin mielekkään ja monivivahteisen keskustelun Triton on pystyttänyt pelkästään kuvitellusta suomalaisuuden aurinkomerkistä.

Tulee mieleen aivan henkien moninaisen värikäs ilotulitus Suomemme tulevalle vuodelle!  :Smiley Grin Angry tickedoff uglystupid2 2funny

Heh, tästä on kiittäminen kaikkia keskustelijoita. On ollut jos vaikka mitä kommenttia...

 laugh
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Asterix
Vieras
« Vastaus #121 : 02.01.2007 00:27:42 »

Asterix kiittää ja kumartaa. Smiley
Ilo oli kokonaan minun puolellani. smitten
tallennettu
Miu@Mau
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #122 : 03.01.2007 20:12:56 »

Pakko vielä vastata Asterixille..
Lainaus
Miu@Mau, olet kyllä loistava esimerkki ihmisestä,
jonka pitäisi matkustaa muuallekin kuin vain
naapurikuntaan 20 km päähän.

On aivan turha oikeuttaa laput silmillä puhutut
rasistisilta ja muiden kansallisuuksien epä-arvostavat
asenteet "suvaitsevaisuudella" ja "rakkaudella".

Minä kritisoin joitain epäkohtia suomessa,
kokemuksella, että olen asunut suomessa
enemmän tai vähemmän lähes puolet elämästäni. 

Kritisoin sitä paitsi suoraan päin naamaa suomalaisille
itselleen, enkä valita muista kansallisuuksista
ja heidän tavoistaan heidän selkänsä takana,
kuten sinä ja monet muut "rättipäistä" ja muista
kansallisuuksista, naivisti vailla syvempää kokemusta
elää ko. kulttuurissa ja maassa.

Sen toisen puolen, minkä olen asunut muualla,
antaa laajemman perspektiivin,
- yllätys-yllätys, pikkuinen suomi
kun ei ole koko maailma. 

Kaikkien asioiden ymmärtämiseen ei riitä yksi elinikä, mutta olet oikeassa siinä, että minun pitäisi tosiaan matkustella enemmän ja päästä vieraiden kulttuurien keskelle. Teen sen eteen työtä, niin että pääsisin matkaan, vaikkei minulla rahaa olekaan. (Eikä luultavasti tule olemaankaan tässä elämässä, rikastumisen kun jouduin jättämään häntäpäähän tavoitelistassa).

En kirjoittanut ”muista kansallisuuksista” mitään, puhuin ainoastaan tavoista, joita en hyväksy. Se on sellaista konkreettista vastustamista, jota voin tehdä ymmärtämättä sen enempää miksi ihmiset niin tekevät. (Voin vain kuvitella millaista vastustusta tämä ajatus joissain herättää) Vastustan väkivaltaa kaikkialla, enkä vähiten itsessäni. Väkivallan synnystä on mielenkiintoista tekstiä ”Suomen pakanasivuilla” osoitteessa http://pakana.greatnow.com/rauhanuskonto1.htm

Minä vain ilmaisen oman moraalikäsitykseni ulospäin avaamalla suuni, kerron mikä minusta on oikein minusta päin katsottuna. Tämän itsekeskeisempää ihmistä tuskin ihan heti löytyy, sillä katson maailmaa aina ja ikuisesti omasta näkökulmastani.

On aivan mahtavaa elää Suomessa juuri tänä vuonna, juuri tällä hetkellä! Täällä voin päästellä suustani aivan mitä sattuu eikä minua silti kivitetä, ainakaan fyysisesti. Tosin on kyllä olemassa suuri ristiriita sen kanssa mitä sanon ja mitä tarkoitan. Kun haluaisin sanoa asian mahdollisimman lyhyesti, niin jää pois paljon selventäviä näkökohtia.

Lainaus
Ei pidä paikkaansa. Keski-Eurooppa täynnänsä Venäläistä
ja Itä-Eurooppalaista alkuperää olevia ihmisiä.
Toinen suunta on nykyisten arabien jälkeläisiä.

Käsite "länsimaat" ei ole mitään tekemistä rotukehityksen
ja ihmisevoluution kanssa.
Se kylmänsodan aikana keksitty poliittinen ilmaisu tietyistä maista.

En kai puhunut missään vaiheessa ”länsimaista” vaan ”läntisen ihmisen” ominaisuuksista. Tässä kohtaa on pakko pyytää anteeksi termieni epämääräisyyttä. Puhuin ”meistä” (jolla tarkoitan todella laajasti kaikkia niitä, jotka tuntisivat sisimmässään vanhan pakanallisen uskonnon lähimmäksi oikeaa jos siitä mitään tietäisivät) verrattuna ”muihin eurooppalaisiin”. Oikeammin olisi verrata ”meitä” ”indoeurooppalaista (kielellistä) alkuperää oleviin kansanryhmiin” jolloin ”me” edustaisimme ”uralilaista alkuperää”.

Lainaus
Kuinka moni nykyään edes ymmärtää, että kristillisyys,
kuten myös monet muut uskonnot maailmassa ovat
näitä polittisia unioneita, joihin liittyivät
samaa aattetta kannattavat? 

Minä ymmärrän sen vallan hyvin ja juuri siksi haluaisin, että Suomi valtiona irrottautuisi Unionista, jonka kehityksessä ei ole näkyvissä kuin entistä suurempia uhkia. Milloin ketäkin ajetaan vastakkain ja aina taustalla vaikuttaa uskonnot, joiden päämääriä politiikalla ajetaan. Ei voi erottaa politiikkaa ja uskontoa toisistaan, mutta molempia voisi harjoittaa naiseutta ja seksiä kunnioittaen kuten matriarkaalisissa kulttuureissa oli tapana.

Lainaus
Aikojen päästä, palvovatko ihmiset mahdollisesti EU:ta
uskontona ja ideologina, jossa
kansat yhdistyivät yhteiseen kehitykseen
ja menestykseen? 

Tässä käynee niinkuin Kullervon runossa, jossa Kullervo voisi kuvata kansallista identiteettiä (läntisen ja itäisen ihmisen sekoitus, vailla omaa jäsentynyttä ajattelua)ja Ilmarisen emäntä EU:n taustavoimia. "Moni kakku päältä kaunis, mutta on silkkoa sisältä" ajattelee Kullervo leipää (EU:n perustuslaki ym. perussopimukset) katsellessaan. Vasta kun puukko (jotkin meille pyhät arvot, esim. puhtaat järvet) hajoaa leivän sisään laitettuun kiveen (EU:n mukanaan tuomat huonot asiat, esim. ydinjätteet Olkiluotoon), Kullervo tajuaa oman paikkansa idän ja lännen välissä, omana itsenään. Mutta silloin on jo esi-isien voima ja viisaus puukon muodossa menetetty ja on alettava uuden rakentaminen.

Lienee kuitenkin aihetta avata jo uusi keskustelu suomalaisuuden syvimmästä olemuksesta jonnekin muualle..

~MiuMau~

P.S. Kiitos kaikille hyvistä viesteistä. Tosiaan hieno keskustelu tästä tuli, vaikka työnsinkin milloin mitäkin politiikkaa tuonne väliin  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 03.01.2007 20:19:08 kirjoittanut Miu@Mau » tallennettu

Aurinko   20°   49'   Oinas   9. huone
Kuu   7°   46'   Leijona   11. huone
Merkurius   6°   36'   Härkä   9. huone
Venus   3°   17'   Oinas   8. huone
Mars   28°   12'   Skorpioni   4. huone
Askendentti   7°   49'   Neitsyt
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]
  Tulostusversio  
 
Siirry: