Äänestys
Kysymys: Mikä merkki suomalaiset olisivat?
Oinas - 2 (2.9%)
Härkä - 12 (17.4%)
Kaksoset - 0 (0%)
Rapu - 5 (7.2%)
Leijona - 8 (11.6%)
Neitsyt - 5 (7.2%)
Vaaka - 2 (2.9%)
Skorpioni - 3 (4.3%)
Jousimies - 2 (2.9%)
Kauris - 23 (33.3%)
Vesimies - 3 (4.3%)
Kalat - 4 (5.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 54

Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suomalaisten heimon aurinkomerkki  (Luettu 59931 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #105 : 31.12.2006 01:33:05 »



Suomalaiset ei oo korvaamattomia tällä maapalalla mutta parhaita mahdollisia tällä hetkellä Wink

OHOH!

Toivottavasti joku rätisee tästä oikein olan takaa taas... tickedoff

mutta jos ajattelis niin, että itseä opetellaan rakastamaan, hyväksymään, niin tästähän se maailman rauha lähtee: minusta, kodistani, naapurustostani, kunnastani, SUOMESTA!

Vaikka olenkin rapu. Ihailen kyllä oikeasti Kauriita, siinähän Suomi on aivan ihana!

...öh, ärähtäkää rauhassa vain.

tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #106 : 31.12.2006 10:40:44 »

Ihailen kyllä oikeasti Kauriita

 coolsmiley coolsmiley coolsmiley
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #107 : 31.12.2006 21:46:44 »


Usvametsän neito


Rölli:
Kun kerran metsässä kuljeksin,
hämärän tulleen huomasin,
ja puiden lehdet olivat pudonneet
Ja sumupilvet laskeutui,
ja ympärilleni kietoutui,
ja taivaan linnut olivat vaienneet
Mikäs paikka tämä oikein on,
näin usvametsän aution
ja silloin kuulin laulun ihmeellisen...

Mä huomasin metsässä neitosen
ja se neitonen oli surullinen
ja poskellaan mä näin kyyneleen
Usvametsän neitonen
hän kertoi läpi kyynelten
tarinansa surullisen
ja se oli niin ihmeellinen,
että minä ymmärtänyt oikein en

Neito:
Oon usvametsän vanki tään
ja ainiaaksi tänne jään
vaikka viihdy täällä en mä ollenkaan
Tahtoisin mennä pois
kauniimpaa varmaan muualla ois
mutta löydä en kai tietä milloinkaan

Rölli:
No lähdepä sitten matkaani mun,
Röllimetsään opastan sun,
siellä kukkii metsä ja puut ja laulaa lintujen suut,
niin laulaa lintujen suut

Neito:

En poistua täältä saa
tää on minun kotimaa
vaikkei ruoho täällä enää kasvakaan
Jos ajatella kauniisti
sä osaisit niin varmasti
saisit kaikki kukat kukkimaan

Rölli:
Mutta enhän minä kauniita
osaa paljon ajatella
kun tuhma täytyy olla mun, minä muuten auttaisin sun,
muuten mä kyllä auttaisin sun

Neito:

Voi eikö kukaan kaunista,
osaa enää ajatella,
vain niin voi tämän metsän pelastaa
Jos yrittäisit kuitenkin,
mä iloiseksi tulisin
ja kauniiksi myös muuttuis tämä maa

Rölli:

No minäpäs koetan ajatella
jotain hyvin kaunista,
rakkaus ja ystävyys, ne ovat kauniita,
nehän ne ovat kauniita

Neito:

Nyt linnut tulevat takaisin,
kai huomaat se jo sinäkin
ja puiden lehdet ovat kasvaneet
Metsä jälleen kaunis on
ei kukaan ole onneton,
ovat kaikki tänne takaisin saapuneet

Rölli:

Ovat kaikki tänne takaisin saapuneet

Rölli & neito:

Ovat kaikki tänne takaisin saapuneet

-Säveltäjä/sanoittaja   Tuppurainen Allan Rauli Kristian-
[/color]

Tuon kaiken muun paasauksen keskeltä haluaisin palata vielä tuohon Mirjamin viestiin. Se nimittäin oli mielestäni oikein osuva ja itse asiassa olin aikeissa kertaalleen jo itsekin nostaa ystävämme Rölli peikon yhdeksi suomalaisuuden kuvaksi (mutta alkoi kyllästyttää jo tää jauhaminen). Allu Tuppuraisen luoma hahmo tuntuu todella olevan ikään kuin eräänlainen läpileikkaus tai karikatyyri meidän suomalaisten kansanluonteesta; vähän ujo, hiukan jörö, mukamas muista piittaamaton ja vain omista asioistaan välittävä, mutta kuitenkin sisimmässään lempeä ja helläsydäminen metsien asukki, luonnon ja eläimien ystävä. Eivätkä Röllinkään "keskustelutaidot ja käytöstavat" aina ole ihan justiinsa tai etiketit kohdallaan, small talkit hanskassa, vaan silti on sydämensä kultaa ja hyvän tahtoinen luonteeltaan, vaikka sen pyrkiikin juron kuoron alle visusti salaamaan.

Monet suomalaiset, minäkin, todella kykenevät samaistumaan tähän metsän peikkoon -siitä kertoi jo sekin, että Rölli oli mukana taannoin järjestetyssä Satusuomalainen finaalissa. Ei tosin tainnut ihan voittoon asti päästä, vai miten oli...tässä kohtaa mulla muisti pätkii. Minusta olisi kyllä ansainnut ihan vaikka sen ykkössijankin, koska kyllähän me taidamme enemmän Röllejä kaikki olla kuin vaikkapa Pikku-Myitä tai Uuno Turhapuroja (no joo, tiedän että tällekin henkilöhahmolle löytyy esikuvia todellisuudestakin...onneksi ei sentään ihan kaikki tuollaisia olla Wink). Röllillä on myös hyvät arvot; usein toistuvia teemoja Röllin seikkailuissa ovat luonnon- ja eläintensuojelu, ystävyys ja suvaitsevaisuus, elämän ja kaikkien olevaisten monimuotoisuuden kunnioittaminen.

Olisi muuten jännä kuulla, mitä ulkomaalaiset tai "ulkosuomalaiset" ovat Röllistä mieltä Smiley. Sykkiikö heidänkin sydämensä tälle hienostelemattomalle, aidolle sankarillemme, vai onko hänkin kenties vain sivistymätön moukka, häpeällinen rikka fiinissä Euroopan sopassa Grin.

Asterixille haluaisin vielä kommentoida erästä taannoista lausahdustasi, että minä taas olen sitä mieltä, että onneksi kaikki suomalaiset eivät ole kuten Eva Biaudet. Hän on kieltämättä sivistynyt ja hieno nainen, mutta mielestäni kovin kehno esitys varsinaisesta suomalaisuudesta. Sittenkin, vaikka olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei suomalaisuus sulje pois sen paremmin sivistyneisyyttä kuin hienouttakaan. Hänestä nyt vain jotenkin mielestäni puuttuu kokonaan se jokin, mikä meille on tunnusomaista, mikä erottaa meidät muista kansoista ja muista eurooppalaisista. En osaa aivan tarkasti tässä määritellä, että mikä tai mitä se jokin on, mutta toisin kuin ehkä Asterix, en missään nimessä häpeä sitä kansassamme, enkä haluaisi sen siksi koskaan meistä kokonaan katoavan -olkoonkin, että sen seurauksena olisi vääjäämättä aina muiden kansojen silmissä jotenkin karkeita ja "maalaisia".

Vaikka kuinka naurettavalta tällainen kommentti saattaisi sieltä jostain metropoliitista maailman navasta käsin kuulutuna tuntua, niin minusta Suomi on kuitenkin upea maa (enimmäkseen, kaikissahan omat miinupuolensa on, eikä tämä kamara liene tässä poikkeus) ja kansamme hieno kansa. Olen aidosti ja vilpittömästi ylpeä ja iloinen suomalaisuudestani kaikkinensa, enkä usko, että milloinkaan tulen kieltämään tai häpeilemään juuriani. Ja se tunne on sellainen, jota ei ulkoa käsin voi horjuttaa Smiley. Siksi suon kernaasti jokaiselle poikkeavan mielipiteen vain sitä toivoen ja odottaen, ettei jokaista omaani vastaavaa kannan osoitusta tai mielen ilmaisua heti automaattisesti tuomita vain jonain säälittävänä sepittelynä ja herkkähipiäisenä puolusteluna. Ottakaa hyvät immeiset huomioon, että joskus, ihan vain joskus, suomalainenkin voi kehua itseään muutenkin, kuin huonosti salatun itsesäälin syövereissä Wink

 smitten
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #108 : 31.12.2006 21:59:52 »


Asterixille haluaisin vielä kommentoida erästä taannoista lausahdustasi, että minä taas olen sitä mieltä, että onneksi kaikki suomalaiset eivät ole kuten Eva Biaudet. Hän on kieltämättä sivistynyt ja hieno nainen, mutta mielestäni kovin kehno esitys varsinaisesta suomalaisuudesta.
Sittenkin, vaikka olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei suomalaisuus sulje pois sen paremmin sivistyneisyyttä kuin hienouttakaan. Hänestä nyt vain jotenkin mielestäni puuttuu kokonaan se jokin, mikä meille on tunnusomaista, mikä erottaa meidät muista kansoista ja muista eurooppalaisista. En osaa aivan tarkasti tässä määritellä, että mikä tai mitä se jokin on,

Oikeassa olet! Hän on varsin kehno esitys suomalaisesta! Wink

Yritän vain arvailla, mikä mielestäsi hänestä puuttuu. Smiley

Hän tekee maailmanlaajuista työtä raiskauksien uhrien puolesta,
siinä, missä suomalaiset ainoana maailmassa tuomitsee raiskaajia lievistä raiskauksista.

Hän on adoptoinut neljä orpolasta, saanut vielä yhden biologisen
ja on kaiken hyvän lisäksi yksinhuoltaja,
mutta oletteko koskaan kuulleet hänen valittavan
ja ruikuttavan kohtaloaan ja elämän epäreiluutta
ja sitä kun mies jätti,
vaikka juuri oli synnyttänyt lapsen? Wink
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #109 : 31.12.2006 22:16:04 »

Äsken kun olin tuolla ulkona paukkeessa ja savussa "meditatiivisella" pulpahti minulle ajatus, että ehkä yksi suomalaisuuden "se jokin" on se, että suomalainen ei arvosta ulkokultaisia tai ulkoisia tekoja kelluvina ja irrallisina, eikä panosta niihin ollenkaan niin paljon, kuin mitä arvostaa syvältä kumpuavaa, mikä ei ehkä muiden silmissä ole kovin ylevää, pientä raadoillista lähipiirissä tapahtuvaa tekoa, joka kumpuaa sydämen liikahduksesta ja liikuttaa maailmaa siellä ruohonjuuri tasolla, enemmän kuin uskommekaan!  Smiley

Röllimäistä ajattelua  Wink Grin
tallennettu
Yökulkija
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #110 : 31.12.2006 22:57:10 »

Ehdoton kauris, ei voi muuta sanoo  Smiley
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #111 : 01.01.2007 12:10:46 »

Voi Katja-Q, kirjoitit taas niin kauniisti, upposi suoraan tämän Kuu-Kauriin sydämeen.

Minäkin ehdin jo kyllästyä tähän topiciin, mutta onneksi palasin takaisin lukemaan viestisi.
Omatkin juureni kietoutuivat taas vähän lujemmin rantakallion rakoihin ja sammalentuoksuisen aarnimetsän maaperään. smitten

Rölli muuten voitti satusuomalainen -äänestyksen!
http://www.yle.fi/satusuomalainen/

tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #112 : 01.01.2007 15:05:29 »

Vai niin se sitten olikin, että Rölli sen voiton kuitenkin vei Smiley. No eipä voi muuta sanoa kuin että oikeaan osoitteeseen meni! Go Rölli, go!

Tässä pieni lainaus tuolta Pluton laittamasta linkistä:

Rölli on hyväntahtoinen peikko, joka ei halua kenellekään pahaa. Hän ei ole tuhma, vaikka joskus tekeekin tyhmyyksiä ja hölmöilee. Hän tykkää kuljeskella luonnossa ja jupista itsekseen. Rölli pohtii suuria asioita: miten maailma on syntynyt, kuka kaiken on luonut. Rölli osaa olla myös hyvin vihainen. Hän vihaa varsinkin roskanheittäjiä ja muita luonnonpilaajia. Myös hankala Rölli osaa olla, niin hankala, että hänen on vaikea löytää ystävää.

Kotina Röllillä on rähjäinen tölli, varpaat ovat likaiset, ilmeet kiukkuiset, mutta sydän on suuri, se on puhdasta kultaa! Harrastuksena hänellä on urheilu – ja joskus murheilu. Suurimpana toiveena Röllillä on, että ihmiset oppisivat elämään sovussa metsänväen ja toistensa kanssa. ”Niinhän se on, että jokaista maailmassa joku toinen voi pitää omituisena.”


Eikös siinä ollutkin aika hyvin paitsi Röllin persoona, myös meidän suomalaisten kansanluonne kiteytettynä Smiley. Voi olla, että tämä nykyinen teknologiayhteiskunta on hiukan vieraannuttanut meitä perimmäisten arvojemme ääreltä ja ehkä juuri siksi olemme joskus niin hukassa, koitamme syyttä suotta lunastaa paikkaamme muun maailman silmissä pyrkimällä pätemään asioissa, joissa meitä ei ole tarkoitettukaan loistamaan. Se on kyllä vähän sääli, sillä toisin kuin muu Eurooppa (Asterixin ohella Wink) ehkä toivoisi, niin meidän tulisi ehkä sittenkin ja kaikesta huolimatta vain etsiä ja juhlia sitä todellista, aitoa suomalaisuutta itsessämme, etsiä sisäistä Rölliämme ja pysyä sille uskollisina.
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #113 : 01.01.2007 15:14:24 »

Jos lähdetään "Rölli-pohjalta" miettimään suomalaisuutta, niin minkälaisen syntymäkartan laatisitte nyt Röllille ja ehkä sitä kautta suomalaisuudelle? Tai vaikka nyt tuota  aurinkoaskendentti , kuu yms pohjalta vaan...  Huh

Voi muuten miten samaistuinkaan tuohon Röllin persoona kuvaukseen. Osittain kyllä symboliikan kautta, koska "kautta likaisten varpaiden", varpaat minulla on puhtaat!
 Smiley
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #114 : 01.01.2007 16:31:46 »

Laitoin härkä, koska mielestäni suomalaisille koti on niin tärkeä ja koska tallaamme hitaasti, mutta varmasti eteenpäin  Smiley
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #115 : 01.01.2007 18:35:37 »

Jos lähdetään "Rölli-pohjalta" miettimään suomalaisuutta, niin minkälaisen syntymäkartan laatisitte nyt Röllille ja ehkä sitä kautta suomalaisuudelle? Tai vaikka nyt tuota  aurinkoaskendentti , kuu yms pohjalta vaan...  Huh

Mietiskelin tuossa päiväunia turhaa odotellessani ihan samaa. Harmi, ettei Röllin synnystä ainakaan äkkiseltään löydy sen tähdentävämpää selontekoa, kuin että 1980-luvun alkuvuosina on Allu Tuppurainen hänet luonut.

Allu Tuppuraisen taasen mainitaan syntyneen Kuopiossa 1. huhtikuuta 1951, mutta ei sitäkään mielestäni voi oikein Rölliin suoraan rinnastaa. Tuppuraisen luoma peikkohahmo on kuitenkin jo aikaa sitten alkanut elää niin omaa elämäänsä meidän suomalaisten mielissä, että Rölliä tulee tarkastella ihan itsenäisenä olentona ja ilmiönä, vaikka kenties Tuppuraisen eräänlainen alter ego olisikin.

Jos ihan fiilispohjalta lähtee arvuuttelemaan, niin ehkä tässä äänestyksessä suosituksi vastaukseksi noussut Kauris ei kuitenkaan ensimmäisenä tulisi mieleen Röllin aurinkomerkkiä arvuutellessa. Itselläni tulisi mieleen lähinnä Rapu tai miksei vaikka tuo juuri ilmoille heitetty Härkäkin.

...vai kuvastaisiko tuo Rapu ennemminkin sitä kuumerkkiä sitten? Mun mielestä meidän suomalaistenkin kuumerkiksi sopisi Rapu ihan hyvin, sillä eihän Rapukaan aina ulospäin ilmennä sitä pehmeyttään, vaan saattaa hyvinkin tarkasti suojella herkkää tunne-elämäänsä. Murheiden hukuttaminen viinaan ja rakkaus tuhansiin järviimme, sekä kaipuu aika ajoin yksinäisyyteen ja luonnonrauhaan sopisi kuvaan myös, vai?

Tota Skorpionia pitäisin suomalaisten nousevanamerkkinä. Ihan jo tietty siksikin, että se tosiaan taitaa olla näillä leveyspiireillä yleisin (tai ainakin yksi yleisimmistä). Mutta myös siksi, että se skorpionimaisuus ihan oikeastikin myös hyvin passaa yhteen kansanluonteemme kanssa (muistaakseni *Mirjamilla siitä tuolla aijemmin jo joitakin esimerkkejä olikin).

Jottei liian vetiseksi menisi, niin kyllä siellä jotain maamerkkiäkin olisi, niin Röllin kuin meidän suomalaistenkin kartalla. Olisiko se sitten juuri se aurinkomerkki...täällä joku joskus hienosti ilmaisikin, että aurinko on se valo, jonka muut meistä näkevät (tjsp.). Niinpä kansana ulkomaailmalle varmasti eniten kuvastamme juuri aurinkomerkkiämme. Kauris kyllä olisi yksi mahdollisuus, mutta ei se Neitsytkään ihan poissuljettu vaihtoehto ole...Jotenkin se sisäinen ääneni kallisuu kuitenkin tuohon Härkään. Sehän selittäisi hyvin senkin, miksi meille se maatalous on vaan niin tärkeä juttu, että niistä tuista kannattaa aina vaan mankua Wink. Ja senkin, miksi haraamme hiukan kaikkea uutta ja edisyksellistä vastaan. Miksi arvostamme maanläheisyyttä ja ruumiillista työtä, kaipaamme pysyyvyyttä ja turvallisuutta.

Että intuitiolla sanoisin niin suomalaisten heimon kuin Rölli-peikonkin kartan näyttävän näiltä osin seuraavalta:  aurinko - harkakuu - rapu ja askendentti - skorpioni

Kommentteja? Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #116 : 01.01.2007 19:22:53 »

Sideerinen näkemys Suomen valtion itsenäisyyspäivän mukaan. Lisättynä entinen presidenttimme Kekkonen, jonka kartta stemmaa Suomen valtion karttaan aika jännästi. Sideerisesti Suomen valtion kartalla on Kuu Leijonassa. Vaakunassakin komeilee kyseinen eläin, samoin kuin jääkiekkojoukkueemme nimessä. Sattumaa  ? :Smiley Smiley Tällä systeemillä Suomen Valtion aurinkomerkiksi tulisi siis vakaa, sitkeä, tunnevoimainen ja syvällinen Skorpioni.


Suomen Valtio, 6. 12. 1917

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomi

Aurinko Skorpioni
Kuu Leijona
Merkurius Jousimies
Venus Kauris
Mars Leijona
Jupiter Härkä
Saturnus Rapu



 
Urho Kaleva Kekkonen

 

http://fi.wikipedia.org/wiki/Urho_Kekkonen


Aurinko Leijona
Kuu Skorpioni
Merkurius Leijona
Venus Kaksoset
Mars Kaksoset
Jupiter Skorpioni
Saturnus Skorpioni


« Viimeksi muokattu: 01.01.2007 19:25:00 kirjoittanut sign9 » tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #117 : 01.01.2007 19:29:47 »

Onpas mielenkiintoista.... siis vaikka minulla tuota astrologista tietoutta ole juurikaan vielä, olen tuota skorpparia ollut tunkemassa väkisin joko  aurinko :ksi tai  kuu :ksi... ja olihan minulla tuo  leijona :kin mielessä... tuolla jo aiemmin ekoilla arvauksillani.

Miten paljon muuten eroaa sideerinen kuvaus  aurinko skorpioni tästä "tavallisesta" (olikos tämä trooppinen..  Embarrassedaurinko  skorpioni :n kuvauksesta...
Käynpäs kurkkaamassa, jos tuolta sideeris-osasta löytyy jotain...

juuh, tälleen minä veikkailin;
Minä heitin tuon  skorpioni :nin Suomelle lukematta ketjua... hmm... mielenkiintoista.
Ainakin uskon, että se sopii juuri johonkin näistä  aurinko ,  askendentti tai  kuu . Kuuhun voisinkin sopia aikas hyvin. (minulla ei siis ole asiasta fakta tietoa)  Wink Myös  leijona sopii hyvin... varmaan tuo  kauris :kin ehkä jossain mielessä, mutta tuohon merkkiin en ole juurikaan perehtynyt...


« Viimeksi muokattu: 01.01.2007 19:32:51 kirjoittanut *Mirjam* » tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #118 : 01.01.2007 19:35:23 »

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=2549.0

Sideerisestä  skorpioni :sta.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #119 : 01.01.2007 19:43:40 »

http://www.phpbbserver.com/sideerinenastro/viewtopic.php?t=24&mforum=sideerinenastro

kuin myös tässä  Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: