Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henna ja indigo  (Luettu 18627 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« : 30.12.2011 00:39:17 »

Käytättekö hiusten hoitoon ja/tai värjäykseen hennaa tai indigoa; tai amlaa ?
tallennettu

.
Mainad
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 89


Profiili
« Vastaus #1 : 24.01.2012 00:41:20 »


Olen käyttänyt amlaa ja ns. väritöntä hennaa eli cassiaa. Amla teki tosi hyvää mun hiuksille ja kuorin sillä myös kasvojani, toimi siinäkin tosi hyvin. Cassiasta olen pari kertaa tehnyt naamion hoitoaineeseen sekoitettuna ja hyvin on sekin toiminut. Jos haluisin sitoutua punapäisyyteen niin hennalla sen varmasti tekisin!

Amlaa ostin pienestä tuoksukaupasta mutta enää sitä ei ole valikoimissa, en oikein tiedä mistä sitä löytäisi...
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #2 : 24.01.2012 13:32:24 »

Amlaa, cassiaa ja kataamia saa muistaakseni tilattua Englannista ainakin hennaboy:sta, Pienessä tuoksukaupassakin on aina sillon tällön noita, ja Ruohonjuuressa, saattaa olla myös joissain noissa esim Hakaniemen etnisissä

Henna-indigoseoksella saa muuten suht helpostikin hiuksista kastanjanruskeet tai mustat - ite olen tässä erilaisten vaihtoehtojen vaiheilla; teknokemian hiusmyrkkyjä en nää päähäni pistä, omat harmahtuneet hiukset näyttää ankeilta, hennan kanssa pläträäminen on aika hankalaa ja tulos voi olla epävarma tosin voimakkaat ärsytysreaktiot on harvinaisia, sitte ois yks vaihtoehto alkaa taas vaalentamaan hiuksia, vetyperoksidihan ei oo sinänsä myrkyllistä. Siis jos on varovainen eikä liruta sitä silmiin tai liikaa iholle, mut siinä ei oo mitään erityismyrkkyä niinku noissa tummissa värjäävissä väreissä.
tallennettu

.
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #3 : 11.04.2012 09:57:49 »

Minä iskin tuossa aamulla ensi kertaa elämässäni kasvivärin päähäni (cassiaa). En ole värjännyt hiuksiani ~6 vuoteen, mutta nyt päätin kokeilla tätä. Luulen, että ainakaan suurta väri muutosta ei tapahdu, mutta mahdollisesti tuo kullanhohtoa, kiiltoa ja tuuheutta (tätä ainakin toivon kovasti). Olen myös alkanut pestä hiuksiani viime aikoina sellaisella palashamppoolla, jossa on vain luonnon öljyjä ym. ja sekin on tehnyt tukalle tosi hyvää Smiley Tavoitteena onkin nyt siirtyä kaiken kosmetiikan osalta luonnonkosmetiikkaan pikkuhiljaa kun vanhat rasvat ja meikit loppuvat. Mutta mua kiinnostaisi kovasti ihmisten kokemukset näistä kasviväreistä, etenkin ennen ja jälkeen kuvat värjäyksestä, kun tulos voi olla hyvin erilainen eri ihmisillä.

Ite käytin nyt noin 150g MacUrthin vaalea sävyistä hennaa (pääasiassa sisältää siis cassiaa), johon puristin yhden sitruunan mehut ja loput lisäsin vettä kunnes seos oli jogurttimaista. Kokeilin heti perään pieneen hiussuortuvaan niskassa ja annoin vaikuttaa pari tuntia ennen kuin pesin pois. Lopun väriseoksen jätin yön yli muhimaan pöydälle ja nyt aamulla laitoin hiuksiin. Oli muuten sen päiväsen sottasta hommaa, sain koko kylppärin oikein menestyksekkäästi muta-paakkujen peittoon buck2 Että onneksi oli vaan tota cassiaa, joka ei niin voimakkaasti värjää...
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #4 : 11.04.2012 12:06:44 »

No, tässä on nyt kuva mun cassia-hoidosta ennen ja jälkeen. Tulosta on kyllä vaikea tuoda esiin kuvassa, koska se näkyy parhaiten hiusten liikkuessa. Mutta siis ite tykkään, kiiltoa tuli ihan hurjan paljon! Ja hiukset ovat myös massavamman tuntuiset ja varsinkin auringon valossa loistaa sellainen lämmin kullan sävy. Suosittelen Smiley Kuulemma tulokset paranevat, kun tekee hoidon useamman kerran. Mä annoin cassian vaikuttaa tällä kertaa 1,5 tunnin ajan, tarkotus oli antaa olla pitempään, mutta enpä malttanutkaan odottaa.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Lady Lilian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Elämä kantaa


Profiili
« Vastaus #5 : 11.04.2012 21:05:19 »

Mulla on henna käytössä, tehostan sitä kahvilla, sitruunalla tai etikalla fiiliksen mukaan. Punertava luonnollinen sävy Smiley
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #6 : 12.04.2012 13:00:46 »

Kuinka hyvin toi kahvi vaikuttaa siinä mielessä että poistaa sitä hennan pelle-oranssisuutta ? Eli saatko sekotuksella punaruskeat hiukset kunnolla vai punaset jotka ei oo niin räikeen punaset ? Onks heittää kuvaa ?
tallennettu

.
Dowie
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #7 : 01.08.2012 22:39:19 »

Itse värjäsin menestykellisesti hiukseni mustaksi hennalla ja indigolla vuosien ajan. Ensin henna päähän vaikuttamaan, pesu, indigo perään ja pesu ja tadaa! Mustat tuuhean tuntuiset hiukset. Tykkäsin kovasti, kun aikoinaan kaupan hiusvärit polttivat päänahkani niin oli pakko keksiä vaihtoehto.

Mikä huono puoli tuossa on niin jos haluaa muutosta sävyyn mustasta niin kaikki on kasvatettava pois...  Tongue Kampaajan kanssa yritettiin räjäytellä hiuksian ties millä mömmöillä, jossain välissä indigo tuppasi esiin ja hiukset olivat aivan sähkönsiniset.  Grin Jos olisin vielä nuorempi ja taiteellisempi niin ehkä olisin voinut senkin komistuksen pitää päässäni.  Wink Onneksi omasin muutenkin lyhyen mallin, eikä tovin juurikasvua kasvateltua tuntunut aivan lyhyeksi leikkaaminen aivan järkyttävältä. Taas omalla blondilla mennään ja siihen totutellaan. Smiley Ehkä palaan hennausmenetelmään jos tulee taas tarvetta synkistellä mustan kanssa, se kun sopi minulle muuten tosi hyvin.

Muoks. Hennan heinämäinen haju vähän inhotti, mutta sain sitä vähentymään huuhtelemalla värjäyksen jälkeen vähän laimennetulla etikalla. Huljutin päätäni siis etikkavedessä ämpärissä. Henna haisi tällöin vain muutaman päivän tuoreeltaan ja kostuessaan.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2012 22:41:57 kirjoittanut Dowie » tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #8 : 14.08.2012 09:20:57 »

Hennaan siirtynyt henkilö täälläkin ja syy, PPD allergia (empiirisesti havaittu)  Grin Ts.viimeisen kerran blondin kaveriksi vedetty suoraväri sai aikaan päänahan palamisen (lievän), mutta todella pahan korvan ja silmäluomen palamisen (vaikka siis siellä ei väriä luonnollisesti ollutkaan!)
Koko iän blondius päättyi siihen, vaikka blondaaminen ei ole allergisoivaa... kasvoin vain ulos siitä  Huh
No, luomukampaajalle mars ja ulos räikeän oranssinpunaisena...WOW  smitten
Kolme kertaa kävin kampaajalla, jolloin kerran tehtiin syvähoito merilevälläkin, jotta saatiin ihosta ja hiuksista kaikki myrkyt ulos. Nyt värjäilen itse Santen leiskuvalla punaisella ja väri punertuu joka kerta (syvenee).
Käytän lähes vallan luomukamaa hiusten ja muun kosmetiikan suhteen, kiitos tuon uuden lisäaineallergian. Mutta nyt iho voi hienosti ja hiukset myös! Tuntuma hiuksiin on aivan toista luokkaa, kuin blondina  Shocked Kuin olisi lisäkkeitä tai muutama miljoona uutta hiusta päässä. Lisäksi ne ovat kiiltävät, olematta liukkaat ja löysät. Kampausten teko on iso ilo nykyään, eikä tarvee kähertää, tupeerata ja tukea muotovaahtoja yms. päänahkaa täyteen.
Luomutuotteissa on se jännä puoli, ettei ne näy missään, niiden käytöstä ei kerrota (ovat erilaisia), ihan kuin ne eivät saisi olla vaihtoehto (?). Pitää itse kysellä ja kaivaa tietoa... kaikki kampaajatkaan eivät edes suostu keskustelemaan luomuvaihtoehdoista  idiot2 Ja sitten niin, kampaajien tarjoama (poistettu nyt kai jo markkinoilta?) luomuvärisarja sisältää todella paljon PPD-yhdisteitä ja musta "henna" iholle -näpit irti! Se on lähes puhdasta PPD.myrkkyä  buck2 Hiuksiin se indigo on ihan eri juttu...
Kannattaa tutustua linkkiini, kirjoittaja todellakin tietää mistä kirjoittaa ja kirjoittaa paljon  smitten

Nyt omaa hennalla värjättyä hiusta on ylipuolet ja tykkään todella paljon "omasta" väristä... hieman mietin, meniskö laitattamaan muutaman vaalean raidan päälle, "aurinkoraidaksi" ja sitten henna päälle... sais oranssinhehkuiset raidat  Cool
http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2011/11/vakavia-seurauksia-hiusvareista.html

Ps.kiitos tuosta etikka vinkistä... itseänikin hieman ällöttää varsinkin treeneissä, kun hikoaa se hennan jälkituoksu  smitten Koetan!
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #9 : 14.08.2012 10:44:58 »

Mäkin olen suorittanu tässä parisen vuotta siirtymävaihetta myrkyistä kaikkiin luonnonmukaseen - mitään markettien tai kampaamoiden ppd-pitosia hiusvärejä en enää päähäni oo kohta vuoteen pistäny - yllättävää kuulla että suoraväristäkin voi saada noin voimakkaan reaktion, mutta onhan niissä joissakin, esim Scwarzkopfin Duality, tosiaan ollu sitä ppd:tä, kannattaa lukea inci tarkkaan - se ppd muuten esiintyy eri nimillä - pirulla on monta nimeä, tavallisimmat johdannaiset siitä on 2,5 tolueenidiamiini ja aminophenol.
Yhdysvalloissa on muute just lanseerattu "ensimmäinen, täysin ppd:tön kestoväri" - (Farouk Systems) ja hoh hoijaa - eikös siitä incistä löydy toi 2,5 tolueenidiamiini.

Itse olen aika paljon hendigoinnu eli siis hennaa ja indigoa - Suoraan sanottuna hiukan rasittavaa puuhaa - Eilen laitoin päähäni Lushin palahennaa, lopputuloksena jotain luonnollisen kastanjanruskeeta, ei niillä mitään ihmeellistä saa aikaseks mut ihan kivasti anto sävyä ja tuuheutta - Eltaantuneen kaakaovoin tuoksu näissä Lushin hennoissa on aika etova, mut kyl sen sietää - Hennan heinäntuoksusta mä tykkään, tulee sellanen intialainen fiilinki, heh heh.

Vaikka olenkin myös kosteusvoiteiden suhteen ja shampoiden ja kaiken siirtyny yhä enemmän täysin luonnonmukaseen, mieluiten ecosert, niin meikeissä on vielä vähän silleen että ostan kyllä esim jostain Anttilasta tarpeen vaatiessa ripsivärit, rajausvärit sun muut jos ne on hyviä ja halpoja, just ostin uudesta hyvästä sarjasta ripsarin, pehmeen kohlin ja voidemaisen kajalin siveltimen kera, yhteensä parikymppiä ja on hyviä.

Ja mitä hiustenvärjäykseen tulee, niin olen kahden vaiheilla ryhtyiskö tilaamaan Saksasta Elumen-kestoväriä, joka ei sisällä lainkaan ppd:tä - Sitä on moni kehunu, ja päässä sitä pidetään  vaan 30 min, ois se niin helpompaa ku toi hennamehiläiskeon pitäminen päässä 4 tuntia  crazy2.
tallennettu

.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #10 : 14.08.2012 20:44:33 »

Mistä sä Logonaa tilaat ? - Paljon maksaa ja kuinka helppoa/turvallista tilaus ?

Oletko saanu sävytettyä hiuksia minkäväriseks, siis pystyykö sillä esim sävyttämään kunnolla kastanjanruskeeks, vai onko kyseessä saman tyyppinen kevytsävyte ku esim Santee, siis tää luontaistuotekaupan henna joka tarttuu aika huonosti terveeseen, käsittelemättömään tukkaan vai onko Logona kohtalaisen intensiivinen ?

Onks se tosiaan valmiiks voidemainen, mä katoin jostain sivustolta et siinäkin ois jotain jauhetta kuten perushennajauheet ja pitäis sekottaa veden kanssa.
Onko sitä myynnissä jossain ihan noin maatasossa maatodellisuudessa ?  Grin
tallennettu

.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #11 : 15.08.2012 19:56:11 »

Logona on varteenotettava vaihtoehto jota vois kokeilla, mut tilasin nyt kuitenkin Saksasta Goldwellin Elumen-kestoväriä jossa ei oo lainkaan ppd:tä, vaikka sekin on värinä vähän kinkkinen juttu. Ei tartu ekalla kerralla välttämättä hyvin, eli käsittelyn voi joutua uusimaa 2-3 kertaa vähän niinku esim indigo-käsittelyn, mut suurin syy miks päätin siirtyä tähän on se, et sitä pidetään sit päässä vaan puoli tuntia, helpotuksen huokaus - en kerta kaikkiaan jaksa stressailla sen hennan kanssa hennakeko päässä vähintään 4 tuntia, tollanen Logonan 2:kin tuntia on mun mielestä aika pitkä aika.
tallennettu

.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #12 : 20.08.2012 09:11:07 »

Sähköpostiin tuli tilausvahvistus et Elumenit ovatten käsittelyssä ja tulossa - vähän tyyristähän se nyt oli, 1 pullo (josta pitäs tulla kyllä ainaki 2 käsittelyä), Clean-puhdistusaine ja postikulut, 47 e. Mut kampaaja ottais yhdestä Elumen-käsittelystä 85 e, ja se pitäis ehkä vielä uusia et näin se on kyl halvempaa.
tallennettu

.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #13 : 23.08.2012 21:31:37 »

Ja ei muuta ku kaduttaa tässä vaiheessa että tilasin  uglystupid2 - On kuulemma niin tehokkaasti sotkevaa ainetta, jämähtää kiinni kylppärin kalusteisiin kuulemma, no ne saa kyllä esim kloriitilla ja taikasienellä puhdistettua, mut karmeempaa on sen sijaan mitä oon lukenu et tarrraa kiinni päänahkaan ja jollakulla oli korvatkin värjäytyny, eeeiiiiii   idiot2
Tekis mieli lähettää takas Saksaan tai puketti, hain sen postista mutten oo ees avannu vielä - joudun sit kuitenki maksaa siitä taas postituskulut ja odottamaan ties kuinka monta viikkoa et rahat on taas tilillä vai tuleeko koskaan.
Jospa vaan yrittäisin varovasti värjätä ja olla viikon päivät lakukorvainen  laugh

Sitten siirryn kyllä taas hennaan ja indigoon, tuhansia vuosia vanhaan menetelmään.
tallennettu

.
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #14 : 27.08.2012 23:10:39 »

body electric, saat ne varmaan helposti myytyä eteenpäin jos et itse käytä.
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: