Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä on intuitio?  (Luettu 67180 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mervi56
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3



Profiili
« Vastaus #15 : 28.10.2005 09:51:13 »

Hei!
Kysyit mitä on intuitio?
Minulla se toimii siten että kun tilanteita tulee eteen ja miettii esim. vaihtoehtoja miten asian hoitaisi, niin se vaihtoehto joka tuo mielenrauhan ja hyvän olon, se on se oikea vaihtoehto vaikka se sillä hetkellä saattaa tuntua jopa hullulta. Joskus "sen vain tietää", ei osaa sen kummemmin selittää miksi on sitä mieltä, sitä vaan on.

tv. mervi
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #16 : 28.10.2005 11:18:21 »

Hei!

kauniita vastauksia tullut koskien intuitiota ja allekirjoitan itsekin lyhyen toteamuksen "intuitio on sitä, että tietää, että tietää"  Wink Yleensä intuitio on ainakin minun kohdalla ohjannut vaikka minne ja olen monta kertaa hypännyt täysin tyhjän päälle ja luopunut entisestä - koska intuitio sanoi niin. Aina on kannattanut!  smitten

Intuition vastavoima on ego. Intuitio on osa sisäistä jumaluuttamme, sitä Todellista Minää. Ego puolestaan on persoonallisuus ja keho yhdessä (jotka molemmat vaihtuvat aina elämästä toiseen, persoonallisuus voi vaihdella myös yhden elämän aikana). Ego on minulle se, joka selittää kauheasti, pelottelee ja perustelee. Intuitio on se, joka vain sanoo asiansa, yleensä yhdellä ytimekkäällä lauseella. Paras oma esimerkki voisi olla tämä: asuin vielä Kuopiossa ja ystäväni täällä Lahdessa laittoi minulle kerran viestin. Hän surkutteli, ettei löytänyt mistään kämppistä ja asialla olisi jo kiire. Kun luin viestin, ensimmäinen ajatus oli "Muuta sinä Lahteen!" Mietin asiaa muutaman tunnin ja päätin muuttaa. Mutkia matkassa toki oli, kuten aina kaiken uuden alussa tavalla tai toisella, mutten ole katunut päätöstäni hetkeäkään - vaikka luovuinkin ihan unelmakämpästä Kuopiossa, perheeni ja kaikki ystäväni jäivät sinne, en aikonut opiskella Lahdessa, minulla ei ollut täällä mitään tuloja eikä työpaikkaa/-harjoittelupaikkaa moneen kuukauteen. Silti ne asiat vain järjestyivät, kuten yleensä passaa käymään intuition neuvoja kuunnellessa ^_^
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #17 : 28.10.2005 19:14:35 »

Kyllä se omakin totuuteni intuitiosta jo on se Jumaluuteni ääni, joka siellä ajatuksen tai tunteen avulla tuo sen kokemuksen, minkä kulloinkin tarvitsen sen oman kasvuni teoiksi. Eli nytkin täytyi tähän viestiin taas vastata, vaikka ensin ajattelin, että siellähän on jo vaikka kuinka hyviä vastauksia, joten omaani siellä ei enää tarvi. Mutta toisin oli tarkoitettua vain sen takia, että uskoani vahistaakseni tämän tein.  Wink angel
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #18 : 28.10.2005 23:53:27 »

smitten

Tuntuupa hyvältä, kun noin paljon on vastauksia! Kiitos teille kaikille. Jään toiveikkaana odottamaan lisää.

metsätonttu metsästä odottamassa talven tuloa
tallennettu
Dniwfoffup
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #19 : 29.10.2005 04:52:53 »

Minulle vielä hieman vieras asia vielä. Se on se ensimmäinen asia mikä tulee mieleen jostain. Harmin paikka että yleensä valitsen sen väärän "toisen" vastauksen  Sad. Hmm. Liikenteessä tulee jotenkin tieto aina kun poliisit ovat lähellä, niin hullulta kun se kuulostaakin. Voin vaikka ajatella jotain ihan muuta ja yhtäkkiä mieleen vain vaikka tulee sana poliisi Smiley. Esim. en mieheni autossa yleensä käytä turvavyötä, ja sitten taas joskus laitan sen vaistomaisesti kiinni. Tällöin poliisit tulevat vastaan matkan varrella. Kerran istuin kaverini auton kyydissä hanttarin paikalla ja kuski kiusasi minua jotenkin. Ajattelin pääseväni tilanteesta huutamalla täysillä POLIISI, ja näin teinkin, leikilläni. Samantien poliisi tosiaan tuli vastaan. En tiedä miksi näin, mutta kertaakaan ei ole poliisi edes pysäyttänyt police
tallennettu
Raskaiden Vesien
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #20 : 29.10.2005 20:27:24 »

Minusta tuntuu, että olen sellaisessa suhteessa intuitioon, että jos en tottele sitä, lamaannun enkä voi tehdä mitään muutakaan. Se on kuin minussa ei olisi vaihtoehtoa olla seuraamatta sitä. Joskus olisi mukava voida seurata pelkkää järkevyyttä ja fiksuutta ja käytännöllisyyttä. Siksi usein vastustan tätä "suunnannäyttäjää", mikä voi osoittaa minne vain mutakuoppaan ja sanoa "luota vain".



Tahtoni on minua vahvempi.

Sitä on kai intuitio minulle.
tallennettu
susaq
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 25



Profiili
« Vastaus #21 : 29.10.2005 21:00:17 »

:smitten:minulle intuitio on aavistus jostain asiasta ja henk.koht se on ohausta kohti oikeita valintoja
tallennettu
Khora
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Profiili
« Vastaus #22 : 30.10.2005 18:35:44 »

Näillä sivuilla mielestäni oivaa lukemista mm. intuitiosta:http://www.selfcon.fi/intuitio.htm
tallennettu

Tunne itsesi.
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #23 : 30.10.2005 22:08:39 »

Mitä on intuitio?

Se on tietoa, siitä mitä ei konkreettisesti vielä näe. Tämä on sellainen tila, jossa ei ole epäilyksiä - on vain varmuus, että asiat ovat näin.

Mulla on hyvin voimakas intuitio, kun joku ajattelee minua, on lähettänyt viestin tai muuta vastaavaa.
Tunnen kehossani sen, jos joku ajattelee minua Huh

Tähän saattaa liittyä jäsenten kihelmöintiä ja kuumotusta, muttei suinkaan aina.
Enkelin hipaisut tunnen fyysisesti kasvoillani  nykyisin aina, kuinka suloista smitten smitten
Intuitio on selvänäköä.
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #24 : 31.10.2005 14:06:53 »

Hei Raskaiden Vesien!

Juuri eilen pohdiskelimme puhelimessa rakkaan ystäväni kanssa, jonka kanssa olemme sopineet sielun sopimuksen tukea toisiamme henkisen kasvun tiellä. Hänen kanssaan tuli puhetta siitä, että miltä mahtaisi tuntua, kun vain menisi niin kuin normaalit ihmiset yleensä - ajattelematta intuitioa tai Korkeampaa Puolta asioihin. Sen kuin menisi vain pysähtymättä pohtimaan mitään! Eihän siinä loppu pelissä olisi mitään järkeä, sillä harha-askelia tulisi varmasti vaikka kuinka paljon, kun intuitio ei ole näyttämässä oikeaa suuntaa.

Rakaiden Vesien (joitain ilmeisesti  coolsmiley), älä ota intuitiota minään elämän talutusnuorana, jota on pakko seurata. Ei intuition seuraaminen ole pakkoa, saa täällä elää vapaasti niin kuin haluaa, joskin itse haluan kuunnella opastusta ja neuvoja, sekä toimia niiden mukaan.  coolsmiley
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #25 : 31.10.2005 14:22:51 »

Juuri eilen pohdiskelimme puhelimessa rakkaan ystäväni kanssa, jonka kanssa olemme sopineet sielun sopimuksen tukea toisiamme henkisen kasvun tiellä. Hänen kanssaan tuli puhetta siitä, että miltä mahtaisi tuntua, kun vain menisi niin kuin normaalit ihmiset yleensä - ajattelematta intuitioa tai Korkeampaa Puolta asioihin. Sen kuin menisi vain pysähtymättä pohtimaan mitään! Eihän siinä loppu pelissä olisi mitään järkeä, sillä harha-askelia tulisi varmasti vaikka kuinka paljon, kun intuitio ei ole näyttämässä oikeaa suuntaa.

Täytyy otta myös huomioon. Intuitio vie myös useilla "pään Karjalan mäntyyn". Pitää olla "Einstainia" eli suhteellisuuden tajua. tickedoff

 2funny 2funny 2funny 2funny
tallennettu
manjaana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 66



Profiili
« Vastaus #26 : 31.10.2005 14:30:38 »

Tämä kysymys on minulle hyvin tärkeä. Vaikka tutkisin tätä vielä tieteellisestikin.!?!
Olen kiitollinen jokaiselle vastaajalle, silloinkin kun hän sanoo, että "ei tiedä, mitä se on". Tai luulee siitä jotakin. Vastausta voisi myös laajentaa sillä miten itse on kokenut intuition, jos haluaa.

Kiitollisena metsätonttu

Hieno kysymys Smiley

Itselleni se se hetki  smitten, kun tiedän jonkin asian olevan/etenevän jollain tavalla, ennenkuin järkeni astuu kuvaan ja pyrkii tyrmäämään hienon asian/idean tai systeemin. tickedoff
tallennettu

Aurinko härkä
Kuu oinaassa
venus kaloissa
ASC leijona
DC vesimies
MC oinas
Sininen rytminen myrsky
Vesi-Jänis
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #27 : 31.10.2005 14:30:56 »

Joo, aivan! Pitää pystyä erottamaan tietenkin ego ja intuitio toisistaan sekä huolehtia siitä, että toteuttaa intuitiotaan juuri oikealla hetkellä. Esimerkiksi minä olen vain tiennyt, että menen opiskelemaan viestintää. Intuitio on sitä hokenunna pidempään, mutta vasta nyt ensi vuonna asia alkaa olla ajankohtainen.
Kun ääni voimistuu, on pakko totella  Grin

Tietenkään kaikkia päähänpistoja ei voi pistää intuition piikkiin. Intuitio kertoo yleensä sen oikean suunnan, muttei sano mitä sen jälkeen käyn. Ehkä sieltä tuleekin vastaan joku ikävä nakki, joka täytyy hoitaa pois alta. Intuitio ei aina anna tanssia ruusuilla, vaan välillä sitä putoaa terälehdiltä maanpäälle ja kömpii manaillen naama ja jalat verillä piikkien läpi takaisin terälehdille tanssimaan  laugh
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #28 : 31.10.2005 16:33:20 »

Tietenkään kaikkia päähänpistoja ei voi pistää intuition piikkiin. Intuitio kertoo yleensä sen oikean suunnan, muttei sano mitä sen jälkeen käy. Ehkä sieltä tuleekin vastaan joku ikävä nakki, joka täytyy hoitaa pois alta. Intuitio ei aina anna tanssia ruusuilla, vaan välillä sitä putoaa terälehdiltä maanpäälle ja kömpii manaillen naama ja jalat verillä piikkien läpi takaisin terälehdille tanssimaan  laugh

Juuri näin AthaMaarit juuri näin Smiley
Intuitio ei pelasta "karmasta", se laittaa hoitamaan asiat, olivatpa ne sitten mitä tahansa.
Intuitio on vapaa mielen epäilyksistä Kiss
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #29 : 31.10.2005 17:29:43 »

Hei! Intuitiivisesti tunnen kuinka olette mieltäneet tosissanne intuitio-kysymykseni. Tämä on upeaa. Nyt kysynkin teiltä, voinko käyttää vastauksianne, jos rupean työskentelemään filosofian opinnoissani tämän alueen kanssa. Onko joku teistä, joka ei hyväksy, että käytän hänen ajatuksiaan?

Olen itse törmännyt, että intuitio yhdistetään usein vaistoon, mielipiteeseen tai selvännököisyyteen. Yksi hieno ajatus on se, että "intuitio ei palvelisikaan yksilön päämääriä, vaan silloin, kun on kyseessä jokin yhteinen hyvä tai ryhmän hyvä'. Halusin näin laajentaa hiukan tätä keskustelua. Mitä mieltä olette näistä?

Kiitos teille kaikille! Yritin antaa karmaa kaikille lisää, mutta ohjelma tuli vastaan ja teki tenän. Jatkan sitä kuitenkin.

Metsätonttu
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: