Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Näyttääkö tämä enkelipallolta?  (Luettu 5001 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sanna-Mari
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« : 18.05.2014 10:23:19 »

Olin ystäväni kanssa metsässä muutama viikko sitten. Mietiskely- ja rukoushetken jälkeen hän näki liilan pallon, jonka sisällä oli ikään kuin ikkuna ja sen sisällä kaksi kartiota. Se  liikkui kadoten välillä näkyvistä ja sitten se meni lammen toisella puolella jonkin aikaa. Koska minä en nähnyt mitään, otimme kameralla kuvan. Kuvassa se näyttää punertavalta, mutta oli kuulemma todellakin liila.  

 

tallennettu
Anitaaah
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 269



Profiili
« Vastaus #1 : 18.05.2014 13:19:22 »


Saattaa olla auringon heijastumaa.
Ilta-aurinko ilmeisesti puitten takana.
tallennettu

~  kulkekaa nyt-virralla kuin kuunsäteellä ja seuratkaa sen valoa  ~
Toteo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 197


Profiili
« Vastaus #2 : 18.05.2014 20:50:11 »

Käsittelin kuvaa hieman Photoshopilla, ja siitä näkyy että pallo on samassa kulmassa linssin keskikohtaan kuin aurinko. Tein siihen lisäksi lens flare -efektin, jonka kuviot ilmestyvät samaan kohtaan kuin pallo (efekti imitoi linssiheijastusta).
Se on siis linssiheijastus.
tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #3 : 19.05.2014 07:04:56 »

Tuo on pelkkä auringon heijastuma, ei muuta.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Siiri 58
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #4 : 19.05.2014 19:05:40 »

Olen ottanu vastaavan kuvan 5 kuvan otolla kun aurinko tulee puiden takaa kirkkaasti. erikuvissa sama punainen ympyrä jonka keskeltä auringon valo tulee ja pyrstönä lila juova,ne ovat eri kuvissa  eri kohdissa  säteitä, ympyrän reunoilla. Kävin eilen tarkistamassa asian samasta kohtaa ja siellähän se sama punainen ympyrä tuli näkyviin kuin viimeksikin kameran takaa. Joskus kuvasin niin että auringon säteet tuli tumman pilvilohkareen takaa, niin siitäkin tuli isompana samanlainen punainen ympyrä jonka keskeltä valo läpäisi.

Joskus otin sisältä ikkunan läpi valokuvaa kuun sirpistä , kuvaan tuli myös paljon palloja, joissa parissa oli kasvot, suljetu silmäluomet ja suuta vähän. sekä mun omat sormet kameran ympärillä.

(Niin tarkoitin että nämä minun ympyräni tuli kameraan auringon heijastumina, päin aurinkoa)
« Viimeksi muokattu: 19.05.2014 21:27:43 kirjoittanut Siiri 58 » tallennettu
Zoja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87


Profiili
« Vastaus #5 : 20.05.2014 07:59:15 »

Mä olen niin tuore astroilija että en oikein vielä osaa hahmottaa tämän palstan tyyliä kokonaisuutena. Jostain syystä ilahduin siitä, että täällä ollaan näin jalat maassa, eikä kaikki ala hehkuttaa enkelipalloa kyseenalaistamatta asiaa. (Vaikka enkelipallo sinänsä onkin aivan ihana ajatus  smitten )
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #6 : 20.05.2014 08:55:54 »

myelene: ilmiön nimi on vastavaloheijaste.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: