Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kääpiö ovella  (Luettu 3269 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Aretha
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118



Profiili
« : 07.10.2012 08:49:38 »

Näin karmaisevan unen viimeyönä.. Se meni näin "istuin olohuoneessa yöllä, näin kun kääpiö käveli kohti ulko-ovea. Kääpiö ei ollut mikään hirveän pieni, ehkä noin 130-140cm. Sillä oli musta silinteri päässä ja joku musta hyvin istuva takki. Kädessään se kantoi salkkua. Hän oli TODELLA ryhdikäs. Juoksin nopeasti piiloon ettei kääpiö minua näkisi, olin eteiskäytävässä kun huomasin että kääpiö oli jotenkin tullut meidän tuulikaappiin. Menin paniikkiin. Kääpiö jostain syystä ei tullut sisälle asti vaan lähti pois, en kuullut missään vaiheessa että ovi olisi käynyt. Menin keittiöön ja näin kuinka kääpiö lipui pois ja ulkona oli lunta. Yht äkkiä kääpiö huomasi minut ikkunassa ja kääntyi takaisin kuin huomatakseen että olinkin kotona... Menin suunnattomaan paniikkiin ja huidoin kääpiölle että menisi pois!! No ilmeisesti se sitten menikin, en muista. Heräsin. Tunnelma oli inhottava.. Aiemmin ulkona oli satanut ja nyt oli ihan pimeää, sade oli ilmeisesti juuri loppunut ja mieskin oli aivan hiljaa vieressä eikä kuorsannut edes.. Piti tarkastaa että hän oli hereillä. Huhhuh.. en ole näin painostavaa painajaista nähnyt aikoihin!!! Mitä tämä kääpiö mahtaa merkitä?? Huh ?
tallennettu

Nousumerkki NEITSYT, Aurinko VAA'ASSA, Kuu HÄRÄSSÄ, Merkurius SKORPIONISSA, Mars SKORPIONISSA...
Lilim*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 268



Profiili
« Vastaus #1 : 08.10.2012 08:55:36 »

Pakko vastata kun ensimmäisenä tuli jostain syystä mieleen omatunto  coolsmiley Pikku-ukko taitaa muistuttaa sinua jostakin, jokin "pikkujuttu" joka kuitenkin tärkeä ja merkittävä, haluaa että kohtaat sen. Jos ei kyseessä jotain mitä itse olet tehnyt, kenties jotain mitä olet itse kokenut. Lumi kuvaa sitä miten "jäädytät" ja hautaat tunteesi, häädät asian pois mielestäsi mutta et lopullisesti, odottaa tilaisuutta putkahtaa esiin jälleen kunnes olet käsitellyt asian.

Tällaista tuli mieleen. Toinen vaihtoehto on että olet katsonut Twin Peaksia lähiaikoina  Wink
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 08.10.2012 09:01:31 »

Vähän samoilla linjolla kuin Lilim, minulle tuli ensimmäisenä mieleen kääpiöstä hovinarri, sillä siinä ammatissa heitä menneinä vuosisatoina myös näkyi.

Hovinarri oli sen vuoksi tärkeä henkilö hovissa, että kun kuka tahansa muu saattoi menettää päänsä jos sanoi mitään hallitsijaa suututtavaa tai epämiellyttävää, hovinarri oli se henkilö joka saattoi puhua suoraan myös hallitsijan kannalta kipeistä, noloista tai vaarallisista asioista ihan luvan kanssa. Jokainen hovi tarvitsisi oman narrinsa.  Smiley

Eli ehkä hieman kuin omatunto, mutta minä näen tässä myös arkkityypin joka tuo esiin niitä asioita, jotka haluaisi itseltään kieltää, joista haluaisi vain olla hiljaa tai unohtaa. Sellaiset asiat voivat myös olla tavalla tai toisella pelottavia, mikä selittäisi myös unen tunnelmaa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Aretha
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118



Profiili
« Vastaus #3 : 08.10.2012 23:09:17 »

Hmm.. Noissa tulkinnoissa saattaisi olla perää!! Te ootte taitavia! Ja twin peakseilla ei oo tähän mitään osuutta, en oo vuosiin nähnyt enkä silloinkaan kun vahingossa jonkun jakson  Cheesy
tallennettu

Nousumerkki NEITSYT, Aurinko VAA'ASSA, Kuu HÄRÄSSÄ, Merkurius SKORPIONISSA, Mars SKORPIONISSA...
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: