Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neptunus ja salaisuudet  (Luettu 27025 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Norna
Vieras
« : 13.01.2009 01:58:50 »

 Olen ymmärtänyt että Neptunus huoneissa voi kertoa siihen elämänalueeseen liittyvistä salaisuuksista tai salailusta.
 Vaatiiko salaisuudet erityisen haasteellisia aspekteja, joitain tiettyjä tähtikuvioita (esim Skopu?) taakseen toteuttaakseen tätä salailua? Voiko Neptunuksen täten yhdistää myös valehteluun = todellisuuden pakenemiseen/sen muokkaamiseen?

 Millaisia kokemuksia teillä on Neptunuksesta salaisuuksien vartijana?
tallennettu
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #1 : 13.01.2009 13:14:21 »

 neptunus :ksesta syntymäkartalla en tiedä, mutta nepparin transiiteilla syntymäkartalle tai -kartalta on selkeästi salaisuuksia paljastava vaikutus.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #2 : 13.01.2009 14:01:20 »

Itse olen varsinainen mielikuvitus maailmaan vetäytyjä. Jos olen tylsistynyt tai ahdistunut tai muuten vaan vailla tekemistä, pystyn matkustamaan mihin vain Smiley Tai näkemään mitä vain. Tai vaikkapa seikkailemaan miten tahansa.
Huomaan että jos stressaannun tai koen turhautumista niin teen sitä enemmän.
Olen aina ollut sellainen. Neptunus on jousimiehessä 6.huoneessa.

Aspektit

 neptunus  aspect_tri  aurinko
 neptunus  aspect_tri  kuu
 neptunus  aspect_tri  venus
 neptunus  aspect_tri  mars
 neptunus  aspect_squ  merkurius
 neptunus  aspect_squ  jupiter
 neptunus  aspect_sex  pluto
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #3 : 13.01.2009 14:19:23 »

Mulla on  neptunus jousimies 11. huoneessa. Ilmeisesti Neppari liittyy vahvasti ystävyyssuhteisiin jne. Nuorempana olin muuten sellainen, että luotin ihmisiin liiankin helposti ja eräät "ystävät" käyttivät mua ja mun hyväntahtoisuutta hyväkseen, esim. ostin karkkia kaikille kavereilleni ilman vastapalvelusta, lainasin lelujani, joita en takaisin koskaan saanut, luotin heille salaisuuksia, joista seuraavana päivänä koko luokka tiesi (olivat siis kummasti levinneet, yksityiset asiat) jne.  Cry  Olin ja olen edelleenkin liian hyväntahtoinen ja uskon (melkein) kaikista ihmisistä pelkkää hyvää - varmaan tuon Nepparin sekä vahvan  jousimies -painotuksen ansiota.

Aspekteja Nepparille:

 neptunus aspect_con merkurius
 neptunus aspect_con venus
 neptunus aspect_ssx mars
 neptunus aspect_ssx jupiter
 neptunus aspect_sex saturnus
 neptunus aspect_sex pluto
 neptunus aspect_kvi chiron
 neptunus aspect_con ceres
 neptunus aspect_sex vesta

Eli olen neptunikko :Smiley  Haaveilu, mielikuvitus ja päiväunet ovat mulle osa jokapäiväistä elämää, tosin niillä haaveilla on tapana jäädä elelemään mun pään sisään eikä juurikaan toteutua elävässä elämässä. Tai jos toteutuvat, niin sitten ne ei ole samanlaisia kuin päiväunissa, mistä seuraa pettymys.

 neptunus aspect_con venus :n ansiosta olen ikuinen romantikko Smiley  Tykkään kaikesta kauniista ja ihanasta, tykkään helliä ja hoivata rakkaimpiani - miehet sitten hermostuvat, kun perskärpänen roikkuu koko ajan kaulassa kiinni Grin  Noh, nykyinen mies kuitenkin nauttii hellyydestä ja hellii itsekin mielellään - vahva neptunikko myös hänkin, miehellä on myös  neptunus venus -aspekti, tosin vaan  aspect_squ ..

Miinuspuolena tuossa  neptunus venus -aspektissa on se, että suhteen todellisuus ei välttämättä kohtaa päiväunien tasoa, mistä on välillä tullut pieniä pettymyksiä.

Sitten on tuo  neptunus aspect_con merkurius .. Ajatukset vain virtaavat pään sisällä keskeytymättömänä virtana, ilman mitään logiikkaa.. Olen herkkä vaistoamaan ihmisten mielentiloja ja välillä olen jopa saattanut aavistaa tulevia tapahtumia, ilman mitään vihjettä! Esim. joskus heräsin keskellä yötä ja tunsin, ettei kaikki ole hyvin.. Aamulla kuulin, että mulle rakas sukulainen oli samana yönä kuollut Cry  Tiesin myös alitajuisesti edellisen kissani kuolemasta, kissa asusteli siis vanhemmillani. Ja myös muita aavistuksia on ollut, mutta tässä nyt pari esimerkkiä. Alitajunta ei toimi pakottamalla, aavistukset vain putkahtavat päähän yhtäkkiä.

Toisaalta tuo  neptunus aspect_sex saturnus on tasapainottavana tekijänä ja pitää jalat maassa, pään kylmänä ja realismia pelissä - muuten olisin varmaan sähläillyt ties mitä Nepparin vaikutuksen alaisena Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Norna
Vieras
« Vastaus #4 : 13.01.2009 14:35:58 »

 Neptunus sijaitsee itselläni 4. huoneessa ja eräänlainen salaisuus joka kodin ilmapiirissä vaikutti lapsuusvuosina oli alkoholi. Sittemmin koti on minulle unelmointipaikka ja paikka jossa voin olla oma itseni helpommin, pidän yksityisyydestäni enkä mölötä kaikkea joka vastaantulijalle. Siten Neptunuksen salailupuoli voisi kyllä ilmentyä?

 Esim Neptunus 12. huoneessa voidaan liittää myös joihinkin erikoisiin perversioihin tms, täten mietin tuoko se mukanaan joka huoneeseen juuri tuon salaisuuksien mahdollisuuden?
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #5 : 13.01.2009 15:32:08 »

Huomasinpa että minullakin auringon lisäksi varsinkin neptunus on hyvin aspektoitunut kartallani.
Olenkohan plutonikon lisäksi myös neptunikko Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #6 : 13.01.2009 17:36:29 »

Neptunus kuvaa usein tietynlaista "hämäryyttä" tai "epäselvyyttä", joten kyllä salaisuudetkin siihen voi liittää tuota kautta. En sitten tiedä, ovatko ne aina tietoisia salaisuuksia, vaiko vain neptunusmaisesti epäselviä tai unholaan jääneitä asioita?

Itselläni neptunus on auringon hallitsija ja kököttää 9. huoneessa, lähes MC:llä. Smiley Ei tarvitse olla kummoinenkaan astrologian tulkitsija, kun jo tietää että juuri matkat ulkomaille ja opiskelu ovat varsin mieluista "todellisuuspakoa" minulle.

Myöskin jos miettii että 9. huoneeseen liitetään omat maailmankatsomukset tai ideologiat, niin siinä mielessä voisi kyllä sanoa että "salailen" niitä tai en välttämättä tuo niitä selkeästi koko maailmalle esiin. En esim. tästä astrologiaharrastuksestani yleensä pidä kovin suurta ääntä, kuten en myöskään kiinnostuksestani erilaisiin muihin rajatiedon asioihin.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #7 : 13.01.2009 18:10:19 »

Neptunus sijaitsee itselläni 4. huoneessa ja eräänlainen salaisuus joka kodin ilmapiirissä vaikutti lapsuusvuosina oli alkoholi. Sittemmin koti on minulle unelmointipaikka ja paikka jossa voin olla oma itseni helpommin, pidän yksityisyydestäni enkä mölötä kaikkea joka vastaantulijalle. Siten Neptunuksen salailupuoli voisi kyllä ilmentyä?

Miehelläni ja minulla on myös  neptunus 4.huoneessa, kuten useimmilla sukupolveni nousu-:neitsyt::illä. Yhdistettynä "kotona viihtyvään" nousumerkkiin  tosiaan tuo  neptunus aiheuttaa tällaista vetäytymistä kodin rauhaan. Toinen merkittävä piirre, jonka olen havainnut 4. huoneen  neptunus:ksen omaavilla henkilöillä on se, että unelmakodista pitäisi ehdottomasti olla merinäköala.
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #8 : 13.01.2009 18:24:12 »

Neptunus sijaitsee itselläni 4. huoneessa ja eräänlainen salaisuus joka kodin ilmapiirissä vaikutti lapsuusvuosina oli alkoholi. Sittemmin koti on minulle unelmointipaikka ja paikka jossa voin olla oma itseni helpommin, pidän yksityisyydestäni enkä mölötä kaikkea joka vastaantulijalle. Siten Neptunuksen salailupuoli voisi kyllä ilmentyä?

Miehelläni ja minulla on myös  neptunus 4.huoneessa, kuten useimmilla sukupolveni nousu-:neitsyt::illä. Yhdistettynä "kotona viihtyvään" nousumerkkiin  tosiaan tuo  neptunus aiheuttaa tällaista vetäytymistä kodin rauhaan. Toinen merkittävä piirre, jonka olen havainnut 4. huoneen  neptunus:ksen omaavilla henkilöillä on se, että unelmakodista pitäisi ehdottomasti olla merinäköala.


Mun mies on myös  askendentti neitsyt ja  neptunus on 4. huoneessa. Koti on miehelle tärkeä paikka, varsinkin, kun vielä  aurinko -merkki on aika rauhallinen ja parisuhdekaipuinen  vaaka . Kun miehen kaverit, jotka ovat vielä sinkkuja suurin osa, pörräävät paikasta ja juhlista toiseen käyden vielä välillä eripuolilla palloa, viihtyy mies nykyisin enemmän ihan kotioloissa puuhaillen, juurikin esim. remontoiden paikkoja, tehden ulkohommia esim. pihan hoitoa, askarrellen (juu, en pilaile! Mies tykkää paljon juurikin korttien askartelemisesta) tai sitten tykkää pienimuotoisista illanistujaisista kotosalla kavereiden kesken Smiley

Eli ilmeisesti 4. huoneen Neppari ei automaattisesti tarkoita lasista lapsuutta, kuten täällä eräät ovat kokemuksistaan kertoneet? Mies on kuitenkin elänyt hyvin tavallisen, vakaan ja turvallisen lapsuuden, vanhemmat eivät ole pulloon tarttuvaa tyyppiä. Se kuitenkin, että mies haluaa, että tulevassa kodissamme joitakin asioita hoidetaan samalla tavalla kuin heidän kodissaan on hoidettu - varmaan tuo 4. huone muistuttaa lapsuudenkodista ja sen asioista..

Ja kyllä, mies kiinnittää erityisesti huomiota taloihin, joista on näkyvyys merelle! Grin
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #9 : 13.01.2009 18:41:18 »

eli mun mies salailee itteään, kun sillä tuo  neptunus osuu ykköshuoneeseen. tosin voi olla kohtuuvaikea tehtävä, kun jousimiehen merkkiin osuu tuo Cheesy

mullakin  neptunus  jousimies mut kolmas huoneisto. aivan  jousimies ja  kauris rajalla.. ja huonekin just ja just toi kolmonen! mut jokuhan analysoikin jo mun työelämää, että kantelen salaisuuksia töissäni ja se on totta jo tässä vaiheessa uraa.
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #10 : 14.01.2009 10:56:18 »

Eli ilmeisesti 4. huoneen Neppari ei automaattisesti tarkoita lasista lapsuutta, kuten täällä eräät ovat kokemuksistaan kertoneet?

Ei toki, ylipäätään astrologiassa mikään yksittäinen aspekti tms. ei onneksi automaattisesti tarkoita mitään tiettyä ja samaa asiaa kaikilla. Symboliikka voi silti olla Neptunusta, vaikka kokemukset ovat erilaisia. Esim. Neptunus 4. huoneessa voi esimerkiksi suhtautua idealistisesti kotiin ja perheeseen, Neptunus 1. huoneessa taas itseensä. Smiley Merkki ja aspektit antavat vielä lisävalaistusta, miten Neptunus ko. henkilöllä "toimii".
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #11 : 17.01.2009 17:33:50 »

Minun ex:älläni on  neptunus huoneessa 12, tosin hyvin lähellä  askendentti:ia. Hän on varsinainen pokerinaama, pystyy esittämään muille aivan muuta mitä todellisuudessa on ja valehtelemaan todella vakuuttavasti. Kävelevä Neptunus koko ukko.  Angry

Näin jälkeenpäin ajateltuna tuntuu että hänen koko elämänsä on yhtä salailua. Kukaan ei tiedä mikä on totuus, hän kertoo kaikille asioistaan aina sen mukaan mikä on hänelle edullista.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #12 : 17.01.2009 22:32:02 »

Symboliikka voi silti olla Neptunusta, vaikka kokemukset ovat erilaisia. Esim. Neptunus 4. huoneessa voi esimerkiksi suhtautua idealistisesti kotiin ja perheeseen, Neptunus 1. huoneessa taas itseensä. Smiley Merkki ja aspektit antavat vielä lisävalaistusta, miten Neptunus ko. henkilöllä "toimii".

Kiitos Ajatus tästä ajatuksesta!
Mulla on toi  neptunus 1. huoneessa ja se tekee vielä tarkkaa kolmiota  venus kanssa.
Enpä aiemmin osannut hahmottaa sen sijainnin merkitystä niin, että suhtautuisin idealistisesti itseeni,
mutta kun ajattelen, niin niin se on. Mulla on jotenkin todella ihanteellinen kuva siitä mikä haluaisin olla,
ehkä jokseenkin haaveenomainen ja epäselvä käsitys itsestä.
tallennettu
Kukkamaaria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69



Profiili
« Vastaus #13 : 18.01.2009 15:52:42 »

Minulla on neptunus(R) 1. huoneessa lähellä asc:tä.
Neliössä MC:n, kuuhun ja uranukseen.
Kolmiossa aurinkoon ja venukseen.
Sekstiilissä plutoon.

Aika haaveissa eläjä olen ollut ja pettymyksiäkin on ollut elämänvarrella (kenelläpä ei olisi). Hyväuskoinen olen, joten huijatuksikin olen tullut. En silti vieläkään usko ihmisten pahuuteen, itsekkyyteen kyllä (henkisen kehityksen paikka). Oma paikka työelämässä löytyi vasta lähellä keski-ikää (onnekseni olen saanut paljon kokemuksia). Pari suurta rakkauttakin on ollut, eivät vain ole kestäneet tai vastanneet todellisuutta...

Enneunet ja aavistukset kuuluvat elämääni. Olen aina ollut kiinnostunut ns. mystiikasta ja lukenut energiaa tietoisesti. Neptunus liitetään kai myös lääkeisiin, huumeisiin ja alkoholiin. Näitä ei omassa elämässäni ole ollut, mutta sisko, veli ja isä ovat ajoittain käyttäneet liikaakin alkoholia.

Olisiko nämä niitä neptunuspiirteitä?
tallennettu

Nousuvaaka
Kuu ja Uranus Rapu
Neptunus Vaaka
Aurinko ja Venus Vesimies
Merkurius Kalat
Jupiter Kaksoset
Mars Jousimies
Saturnus Skorpion
Chiron Kauris
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #14 : 18.01.2009 16:06:54 »

Neptunus  perääntyvänä  jousimies 1.huoneessa .
Aspekteja
  neptunus aspect_sex kuu
 neptunus aspect_tri merkurius
 neptunus aspect_tri venus
 neptunus aspect_opp jupiter
 pluto aspect_sex neptunus
Ceres  aspect_ssx neptunus

Nää on kai osa niitä niin tuttuja lauseita, ettei mun lähelle pääse-varsinkaan mun sisäiseen maailmaan.
Sitä suojelen jostain syystä kynsin ja hampain  knuppel2
Niin hyvät muurit, etten ittekkään pääse mun lähelle  2funny

Varsinkin tuo pluto jaksaa kurmuttaa mua olemaan niin hiljaa, etten enää aina edes kuuntele mitä sanon-ja soppa on valmis lusikoitavaksi.. Cry buck2 :Smiley


tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: