Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Stressi vatsa  (Luettu 58421 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #15 : 21.02.2006 00:41:49 »

Hei Ystäväin.

Stressi ilmoittaa, että elämä menee liian lujaa.
Kuunnelkaa mitä kehonne teille kertoo.
Myönnä, että olet väsynyt ja tarvitset lomaa ja lepoa.

Homeopatiasta saa apua,
mutta ennenkaikkea sinun täytyy hidastaa vauhtiasi
ja jättää kahvi, alkoholi ymv. pois. 

Tilalle riittävästi ulkoilua;
rauhallisia kävelylenkkejä ilman aikatauluja ja kiirettä
- kulje metsäpoluilla ymv.
  - nauti luonnosta ja sen kauneudesta, äänistä, väreistä ymv.

Kuuntele rauhoittavaa musiikkia, rentoudu, meditoi tmv.

Laita TW pois käytöstä vaikka viikon ajaksi.

Lue jotakin rentouttavaa kirjallisuutta tai tee vaikka palapelejä.

Nauti elämästäsi.

"Maadota itsesi"
- tasapainottavalla ruokavaliolla
- tunne-elämäsi vakauttamisella
- riittävällä levolla
- rentoutumalla


http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=2154.msg34813#msg34813


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #16 : 21.02.2006 03:00:55 »

Stressi vatsa voin sanoa, että yrittäkää otta hieman rennommin, sillä stressi vatsan kroonisotumisen jälkeen voi tulla pahempia sairauksia. Yleisin on Parantumaton mahahaava, fibromyalgia, reuma, lihas- ja nikamatulehdukset ym. Elimistö kostaa sairaudella, jos ei osaa tarpeeksi ajoissa hellittää. Tärkeää on siis mielen ja kehon rentous, ravinto, liikunta, suorituspaineet ja traumat.
Liikaa murehtiminen on pahasta, sillä on vain asioita joille me ei voida mitään ne vain tapahtuvat siis miksi rasittaa päätä jokaisella pikkuvaivalla, sillä tätä kutsutaan nykyään informaatioähkyksi, kun aivot/mieli ylirasittuu.

Megaluokan murehtijalle suosittelisin hiljentymistä ja rentoutumista iltaisin ennen nukkumaan menoa ja kalenterin siivousta eli varaamaan aikaa omalle laatu ajalle, jolloin hellii itseään kiireettömästi ilman murheita.

Ruokavalio pitää muuttaa vatsaa vahvistavaksi eli EI kahvia, alkoholia, karamellejä, tupakkaa ja maustetut rasvaiset ruuat ym. vatsaa, happotasapainoa ja verenkiertoa rasittavaa. 

Rentoa mielekästäl iikuntaa ja riittävästi ulkoilua, sillä happi tekee hyvää sressaantuneelle. Turha TV:n töölötys vähemmälle, sillä esim. uutiset on huono viihde ohjelma, kun se on täynnä sotaa, julmuuksia, nälänhätää, onnettomuuksia, johan sressipipoa kiristää. Nauti elämästäsi. Pura mielestä ulos tunnelukot. Jäsenkorjaus mielessä voin sanoa, että näillä vatsa stressiä potevilla on kipuja lapaluiden välissä selkälihaksissa, rintalastassa ja niskassa yläosassa vasemmalla sekä ohimoilla.

Ei muuta kuin ruokavalio tasapainoon ja tunne-elämän paineet mielestä pois (selvitettävä) sekä rentoa elämänasennetta ja hyvää lepoa.
Hyvällä levolla en tarkoita 13 tunnin yö unia vaan syviä rentoja unia ilman murheita. Jollekkin voi riittää esim. 5 tuntia unta, kun on unien ajan aivot "narikassa" ja lepo syvän rentouttavaa.

Mitä me pienistä kun ei pienetkään mitään meistä. Antaa mennen olla ja olleen mennä, kun mennyttä emme voi muuksi muuttaa, sillä se on jo historiaa. Tulevaisuutta emme saa kiinni, vaikka kuinka yritämme lisätä vauhtia eli nauti elämästä tässä ja nyt elämäsi arvoisesti, sillä huomenna kaikki voi olla toisin kuin oli alunperin suunnitellut. Grin

 smitten      smitten     smitten    smitten  smitten    smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #17 : 21.02.2006 09:05:57 »

Kiitos Salomi ja Elämänilo. Ohjeenne ovat järkeviä ja hyviä. Tänään teen pitkän kävelylenkin ulkona ja nautin raittiista ilmasta  Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #18 : 21.02.2006 11:18:54 »

Minä olen myös kammottava vatsalla stressaaja ja valitettavasti stressi alkaa tulla nykyisin ulos myös käsitaipeista. Ennen kuukautisia närästys ja turvotus on päällä 24/7 hyvin vahvana.

Ja mikään ei tunnu auttavan! Liikunta tällaisessa tilassa vain lisää närästystä ja nostaa vatsahapot kurkkuun. Murehtimista en osaa jättää, varsinkin kun murehdin usein asioita, jotka koskettavat minua, mutta joille en itse voi tehdä mitään vaan avaimet ovat toisten käsissä (esimerkiksi uusi työpaikka - päättääkö esimies ottaa minut töihin. Raha-asiat - ehtiikö virkailija tarkastaa anomukseni ajoissa jne jne jne jne). Tämä vain pahenee vuosien myötä enkä nykyisin tiedä mitään ruokaa, joka ei närästäisi ja/tai turvottaisi edes vähän..
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #19 : 21.02.2006 14:55:05 »

smitten  "A S E N N E   ON KAIKKI KAIKESSA"    smitten

"Viime vuosisadan suurin keksintö oli se,

että   m i e l e m m e   a s e n n e 

ratkaisee elämän laatumme,

eivät olosuhteet.

smitten

Menikö perille?

A s e n n e,

Angry   negatiivinen tai   Smiley    positiivinen,

on energiaa,

joka vaikuttaa elämänlaatuumme,

eivät olosuhteet.

smitten

Entä tuuri? Pah! 

Silkkaa humpuukia!

smitten

Joko ymmärsit?

smitten             

Hyvä!" 

 
Harvey Cohen




 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 22.02.2006 02:05:07 »

Moikka AthaMaarit

Ei mikään ihme, että olet vatsalla stressaaja, kun olet impulsiivinen heti mulle kaikki tänne Oinas ja noseva merkki kauris tuo luonteeseen murehtijaa ja arkuutta. elimistön liian korkea kuona-aine kuorma aiheuttaa onhelmia käsitaipeissa. Ennen kuukautisia närästys ja turvotus, johtuu kun kuukautiset ovat naisilla luontainen puhdistus ja elimistölle aika rankka, joten ei ihme, vaikka mieli ailahtelee. Naisilla on muuten parempi laatuine veri kuin miehillä, johtuen kuukautisten aiheuttamasta veren uusiutumisesta.

Liikunnaksi suosittelen kevyttä luontokävelyä ja samalla rauhallista syvähengitystä pallealla. Naiset yleensä stressaa miehiä pahemmin elimistöllä, koska he eivät osaa hengittää pallealla kuin miehet luonnostaan. Kannattaa opetella niin syvät vatsa lihakset vahvistuvat ja stressin sieto kyky vahvistuu sekä mieli kevenee, kun sydämmen lyönti tiheys tasaantuu ja happipitoisuus veressä kasvaa.
Koitappa aluksi syödä pieniä aterioita kerrallaan ja pitää pientä paastoa, jolla hellit vatsaasi ja annat sille aikaa toipua hengisestä, fyysistä ja vääränlaisesta ravinto kuormasta. Närästykseen helpottaa pii-valmisteet ja maitohappobakteereilla nukka pinta kuntoon vatsassa.

Lopeta turha murehtiminen asioilla, joille et voi mitään.
Itse kärsin aikoinani vatsahappovaivoista, jotka johtui murehtimesta, sillä kannoin päivittäin murhetta selviänkö maksuista ettei omaisuus mene pankille. Nykyää en enää murehdi, miksi pitäisi, sillä elämä kulkee ja välillä on tiukkaa, mutta elämä kantaa. Jos joku asia kaatuu elämässä niin mitä sitten, sillä asioilla on tapana järjestyä sellaiseksi kuin ne on tarkoitettu meille.

Hyvä ruokavinkki: Kaurapuuroa ja merisuolaa.
 smitten    smitten   smitten   smitten   smitten   smitten   smitten
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #21 : 22.02.2006 09:29:27 »

Salomi nams kaurapuuroa ja merisuolaa smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #22 : 22.02.2006 09:33:48 »

Kiitos kaikille vinkeistä. Eilen tein rauhallisen kävelylenkin ja kävin ajoissa nukkumaan. Söin rauhallisesti (enkä hotkien niinkuin yleensä) ja join vain kaksi kuppia kahvia. Olo on tänään vähän parempi, ei närästäkkään juurikaan  Smiley
Tämä on mulla tälläistä aaltoilua, välillä parempi ja välillä huonompi.
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #23 : 23.02.2006 18:01:38 »

Moikka artemis

Kahvi pois valiosta niin loppu närästys ja vasta kipuilu

 smitten
tallennettu
marzukka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 125


Jos en hyväksyisi itseäni tälläisenä-en olisi mtn!


Profiili
« Vastaus #24 : 23.02.2006 19:51:13 »

Sama vika täällä mutta kahvista en luovu  smitten

pitää kokeilla tota pistettä kohan kotia pääsee  Wink
tallennettu

Nouseva Rapu                   chiron-härkä-h.12
Aurinko Skorpioni
Kuu Kauriissa
Merkurius Skorpionissa
Venus Jousimiehessä
Mars Kauriissa
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #25 : 28.02.2006 13:34:30 »

Terve kaikki stressivatsat!

Myös reagoin kaikki tunteet vatsallani, oikein nielaisen ne kaikki sinne. En osaa raivota, olen niitä ns. viilipyttyjä.  Huh

Se tekee sen, että vatsa on kova ja täynnä ylimääräisiä höyryjä. Vatsahapot eivät toimi. Ja seurauksena vatsakatarri ja se väsynyt maksa (voi olla ne munauaisetkin).

Olen kelannut paljon elämääni ja huomannut, että vatsa on sellainen, miten elää.
Olen liian paljon 'pidättänyt' tunteitani. Ja näin olen pidättänyt myös suolistoni toimintaa tiedostamatta. Suolisto tottuu varmaan niin vauhtiin kuin pidätykseenkin. Se alkaa totella suurempiansa.

Siksi pyydänkin Sawottaren kysymään itseltään, onko kyseessä tunteet, joissa on mukana pelko ja riittämättömyys, haluaa olla niin HYVÄ ja OSAAVA. Nämä tunteethan tulevat usein rakastumisen mukana. Tai sitten elämisen halua kokea hirvittävästi kaikkea ja on vaikea pysähtyä.
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #26 : 01.03.2006 11:15:39 »

Moikka

On muuten aika yleistä, että eniten reagoi vatsalla kaikkia tunteita kalat ja ravut. 

Kun sitten stressaa niin vatsa voi huonosti, kun tulee syötyä stressin vuoksi huonoja mössöjä: suklaa, pulla, kahvi, alkoholi, roskaruoka, karamellit ym. Johan menee vatsahapot sekaisin, kun hyvät bakteerit on pilalla stressin ja ravinnon vuoksi. Kun sappi kiehuu vatsaan niin vatsa huutaa apua vatsakatarin muodossa, että maksa ja munauaisetkin käy yli kierroksilla.

On väärin ajatella, että sydän on ihmisen tärkein elin, sillä esim. kiinassa ja japanissa on ihmisen kehossa tärkein vatsan alue ja sen toiminta määrittelee ihmisen kunnon. Hyvin pitkälle tämä pitää paikkansa, sillä suurin osa infarktin saaneista on huono vatsasia esim. miksiköhän sydän kohtaus alkaa usein varoitella itsestään närästyksenä tai pallea kipuna?Huh??

Pienet lapsetkin hakee huomiota ja etujaan vatsan pidätyksellä, sillä kyllähän vanhemmat huolestuu, jos ei vatsa toimi.

Vatsa stressi johtuu usein tunteista kuin pelko ja riittämättömyys sekä usein on kyse riippuvuussuhteesta. Ollaan riippuvaisia työstä, tittellistä, puolisosta ym. vaikka sisältä ääni sanoo, että mä en halua tätä ja miksi en voi tehdä sellaista mitä on aina halunnut.

Irwin lauloiosuvasti aikoinaan, että eletään vaan vaikka piruttaan ilman turhia murheita, sillä haudoissa lepää turhaan monia urheita. Eli elämisen halu kokea elämä tässä ja nyt olisi itselle suotava. Mennyttä et voi muuttaa - se on historiaa. Tulevaa et voi saavuttaa - sitä ei vielä ole. Joten elä tälle hetkelle, sillä huomenna nautinto voi olla myöhäistä.
Liian moni sanoo, että sitten kun mä .....niin teen sitä ja tätä, mutta liian monelle " ei ikinä päivänä " elämä näyttää mitalin toisen puolen ja haave jää elämättä, kun kroppa ei jaksa.

 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #27 : 01.03.2006 12:07:51 »

Tiedän kahvin haitat  Smiley mutta kun olen niin riippuvainen kofeiinista, olen heikko, tiedän  Embarrassed
Saan kamalan päänsäryn jollen saa kahvia edes kuppia päivässä. Olen vähentänyt sen juontia kyllä.
Stressissä syöpöttelen myös liikaa, riippuen mistä stressi johtuu niin joko olen syömättä tai syön yli. Lohduttelen itseäni ruualla ja siitäkin jo tällä palstalla aiemmin puhuttiin. Nyt olen siirtynyt kohti terveellisempää ruokavaliota sillä minulle on hiukkasen kohonnut kolesteroli...
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #28 : 01.03.2006 13:39:38 »

Siksi pyydänkin Sawottaren kysymään itseltään, onko kyseessä tunteet, joissa on mukana pelko ja riittämättömyys, haluaa olla niin HYVÄ ja OSAAVA. Nämä tunteethan tulevat usein rakastumisen mukana. Tai sitten elämisen halua kokea hirvittävästi kaikkea ja on vaikea pysähtyä.

Metsätonttu puhut asiaa smitten tunteet vaikuttavat tosi paljon ja reakoin vatsani kautta niihin, en uskaltanut olla se mikä olen ja rakkaus teki minusta erittäin haavottuvaisen..elin menneessä pelko astu kuvioon, olin tehnyt itselleni vahvan suojaavan kuplan ympärille, että EI KUKAAN voi enään satuttaa minua knuppel2 mutta tulipa tenkkapöö astu kuvioon sellainen mies joka murtaa tämän mennen tullen smitten kun olen tuon asian tiedostanut ja työstänyt..pelko on hiipunut ja samoin oireetkin Wink
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #29 : 01.03.2006 13:56:41 »

Puhut viisaita ja meille kaikille lohduttavia sanoja siitä, kuinka elämä kannattaa ottaa rohkeasti vastaan!

Toivon uudelle liitolle kaikkea hyvää, olet varmasti siinä vahvempi ja kypsempi!

 smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: