Äänestys
Kysymys: Vastaa käytännön elämäsi REHELLISYYDESTÄ! Kummasta menet/menisit ENEMMÄN yhteen rahasta vai rakkaudesta?
Ehdottomasti vain rakkaudesta! Naamataululla ja varakkudella ei ole väliä! - 19 (28.8%)
Rakkaudesta, mutta raha ei ole pahitteeksi, jos sitä löytyy. - 38 (57.6%)
Kyllä sitä tulevaisuutta ja käytännön normaali-elämää pitää myös miettiä, rakkaus kuivaa kokoon kuitenkin muutamassa vuodessa. - 9 (13.6%)
Katsastan kumppania varakkaista ympyröistä, etsiihän se mieskin kaunista naista, -kumpi siis on materialistisempi/itsekkäämpi? - 0 (0%)
Ehdottomasti rahasta yhteen, mitä rikkaampi, sen parempi! Naamataululla ja iällä ei ole väliä! - 0 (0%)
Äänestäjiä yhteensä: 56

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rahasta yhteen, vaiko rakkaudesta?  (Luettu 82744 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #45 : 29.12.2008 12:04:10 »

Raha voi olla myös petollinen "väline". Raha tuo myös valtaa.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #46 : 29.12.2008 13:22:09 »

Suomalaisissa miehissä minua häiritsi se tietty "avuttomuus",
joka saa ne odottamaan naiselta äidillisyyttä parisuhteessa.

Minulla on kyllä ihan päinvastaisia kokemuksia tässä asiassa. Ulkomaalainen eksä kaipasi huomattavasti enemmän sekä materiaalista että emotionaalista paapomista kuin nykyinen, suomalainen mieheni.

Lainaus
Sain molemmat YV:si, eikä minulla ole asian suhteen mitään salattavaa.

Ei minullakaan, mutta en halua sotkea Suomessa asuvaa ja työskentelevää miestäni näihin keskusteluihin niin, että hän olisi niistä tunnistettavissa. Kyseessä on täysin yksityisyyden suojaan liittyvä kysymys.

Lainaus
Älä ota niin henk.koht. asioita, mitä kirjoitan.
Tapanani on karrikoida, koska se tuottaa paitsi keskusteluita, niin myös uusia ideoita ja ajatuksia,
niin myös viihtyvyyttä ja siksihän tämä foorumi on olemassa. Wink

Olen kirjoitellut kaikenlaisille foorumeille niin kauan ja paljon, että otan enää harvoja virtuaalimaailmassa sanottuja asioita kovin henkilökohtaisesti.  Tiedän myös, että kun karrikoi, on syytä varautua siihen, että vastaukset tulevat samaan sävyyn. Pidän itsekin debatista (mars 3. huoneessa) , mutta sanottakoon, että näin "vanhimmiten" en enää jaksa ottaa kaikkeen kantaa yhtä kärkevästi kuin vaikkapa vielä 5 vuotta sitten.

Lainaus
Suhteeseenkin menen rakkaudesta ensisijaisesti, mutta toki minua on auttanut paljon
ns. "sosiaalisessa kiipeämisessä" oma koulutukseni ja työni PR and Communication Managerina,
niin myös tapaamani ihmiset, niin myös mieheni.


Itsellänikin on viestintäalan koulutusta,  joten yritän olla tekemättä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisistä vain muutaman luetun viestin perusteella. Mutta sanottakoon, että viime aikoina kirjoittamiesi viestien perusteella uudelle lukijalle, joka ei historiaasi tunne, saattaa tulla kyllä vähän toisenlainen kuva prioriteeteistasi kuin niille, jotka ovat seuranneet palstaa pidempään.  Wink

Siitä olen tietysti samaa mieltä, että kun nykyään elämä on hyvin työkeskeistä niin miehillä kuin naisillakin, sitä tapaa tietysti helpoiten ihmisiä tavalla tai toisella työn kautta. Eikä se ole välttämättä huono asia ollenkaan, sillä samalla alalla on yleensä samanhenkisiä ihmisiä.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #47 : 29.12.2008 14:42:14 »

Kyllä on myös sellaisia miehiä joille RAHA näyttää olevan jotenkin itse elämää suurempaa. Olen tavannut ylimielisiä miehiä, joilla vain raha on merkannut työn lisänä kaikkein eniten. Naista saatetaan jopa polkea ihan alas jos nainen on vähävaraisempi osapuoli. Hyi helvetti millaisia kusipäitä jotkin raharikkaat voivat olla!
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #48 : 29.12.2008 15:44:06 »

kuulinpa että Intiassa naiset pysyvät edelleen rahan takia naimisissa, koska ei ole kaikilla koulutusmahiksia. ja jos haluaa eroon, lähipiirin miehet on valmiita oikeasti tappamaan naisen. jos ei lähipiiri, niin joku muu sitten, rahan takia, suorittaa kys. asian. että siellä on kyllä naiset ajatelleet rahaa, kun menevät naimisiin, tai pysyvät naimisissa. Kiinassa on miljardi ihmistä, ja Intiassa toinen miljardi, entäs montako Lähi-Idässä muslimimaissa, missä miehet rahoineen määräävät, ja omaisuuskin periytetään mielellään pojille?
« Viimeksi muokattu: 29.12.2008 19:42:09 kirjoittanut ^^Ixpiyacoc^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #49 : 29.12.2008 15:50:53 »

Minä taas olen ymmärtänyt (siis uskonto nyt kyseessä) että eikö se ole Intiassa jokin pakko tuo avioliitto, että nainen voisi elättää itsensä ja esim lapsensa. Vai heittikö nyt metsään tietoni?? Vai oliko se nyt Arabimaissa näin??
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #50 : 29.12.2008 18:08:47 »

Minä taas olen ymmärtänyt (siis uskonto nyt kyseessä) että eikö se ole Intiassa jokin pakko tuo avioliitto, että nainen voisi elättää itsensä ja esim lapsensa. Vai heittikö nyt metsään tietoni?? Vai oliko se nyt Arabimaissa näin??

No siellä idässä nyt ylipäätään. Kamalaa.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #51 : 29.12.2008 18:27:18 »

Jos miettii tuota äänestyksen viimeistä vaihtoehtoa, niin se tuntuu todella karmivalta. Tuossa vaihtoehdossa ei ole mitään ihmisarvoa mukana, KUN RAHA VIE VOITON!

Tuota on nähtävissä varmasti meillä täällä suomen suihkuseurapiireissäkin, jotka minua eivät kiinnosta, mutta pakostakin joskus nähnyt.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Asterix
Vieras
« Vastaus #52 : 29.12.2008 19:13:02 »

La Papessa, koska sinulla näyttää olevan kova tarve lähestyä minua henkilökohtaisella tasolla, niin vastaanpa henkilökohtaisella tasolla.

Olen ymmärtänyt rivien välistä YV:istäsi ja näistä kirjoituksistasi,
että jokin sinua mättää, ja ihan oikeasti, minä en ole henkilökohtaisesti edes kiinnostunut, että mikä. Smiley

Minulla ei ole salattavaa oman elämäni suhteen, jos sinulla on/haluat pitää omat asiasi ominasi,
niin kunnioittakoon sitä sitten.
Kukaan täällä, en edes minä, ole kehottanut tai pakottanut minkäänlaisiin avautumisiin topiceissa
tai YV:nä.
Voit aivan hyvin puhua asioista yleisellä tasolla tai olla puhumatta.

Kukaan ei pakota tai kehoita sinua todistelemaan mitään, eikä sinulta ole pois mitenkään
minun elämäni juristini ja oman työni kanssa täällä Wienissä mitenkään.

Sinä voit ja varmasti kykenet luomaan ihan sellaisen elämän itsellesi kuin itse haluat.
Minä en ole mitenkään vastuussa siitä, onnistutko siinä vai et.

Minä en myöskään välitä, onko kirjoittaja uusi vai vanha, joka lukee tai on lukematta tekstejäni.
Minä en ole vastuussa heidän tunne-elämästään tai reaktioistaan. Smiley

Jos haluat olla yhteyksissä kanssani, niin kannattaisiko harkita hiukan toisenlaista lähestymistä?  Wink

Jatkettaisiinko topiceissa itse aiheesta, kiitos. Smiley


tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #53 : 29.12.2008 19:38:51 »

Tuosta uskonnon, avioliiton ja rahan merkityksestä,
niin tunnen useita muslimi-miehiä (täällä heitä on paljon liikemiehinä), ja heillä on lain mukaan
oikeus neljään vaimoon.
Harva kuitenkin ottaa enempää kuin yhden, yleensä korkeimmillaankin kaksi,
koska yksinkertaisesti he sanovat, että se on ihan jumalaton stressi
ja kuulema pirun kallista kenelle tahansa. Grin

Muslimi-mies on lakien, myös uskontonsa ja yhteiskuntansa velvoittamana
velvollinen pitämään kaikki vaimonsa samanvertaisina.
Esim. jos hän ostaa yhdelle vaimolle asunnon, niin hän joutuu antamaan saman arvoisen asunnon/rahaa
kaikille muillekin vaimoille ja tämä pätee ihan kaikessa arkipäivän asioissa.

Unohtakaa nyt fundametalistit, ja kivitykset ja naisten hakkaamiset, kun puhutaan muslimeista.
Suurin osa heistä on kuin suurin osa kristityistäkin,
suurin osa kuuluu kirkkoon, mutta hyvä kun joulukirkkoon menevät
ja löytyy noita naisten hakkaajia ja murhaajia ihan yhtälailla länsimaistakin.
Niiden nimitykset vain vaihtelevat.

Suurimman osan muslimimiesten vaimoista/tyttöystävistä ei tarvitse käyttää mitään burkhia
tai huiveja, etenkin jos hän on länsimainen nainen, mutta toki, jos menee moskeijaan,
(kristityissä piireissä myös ortodoksiseen kirkkoon nainen peittää huivilla hiuksensa)
ja vierailee siellä Dubaissa tai Teheranissa,
mutta silloinkin kysymyksessä on kunnioituksesta ko. maan tapoja kohtaan,
kuten missä tahansa maailman kolkkaa vieraillessa
ja yleensä ihmisten pitäisi sen verran käytöstapoja omata. Wink

Yleisesti ottaen olen tullut siihen tulokseen, että muslimimiehet pitävät keskiarvoa parempaa
huolta naisestaan kuin länsimainen mies, mutta kolikon toinen puoli taas on se,
että ne on huomattavasti omistushaluisempia ja mustasukkaisempia kuin länsimainen mies,
mutta jos sen suhteen ei ole ongelmaa, eli näkee vain ja ainoastaan sen oman miehensä,
eikä koe tarvetta flirttailla tai testata omaa viehätysvoimaansa muiden miesten kanssa,
niin ei välttämättä mikään huono vaihto-ehto joku komea saudi-biljonääri.  :Smiley Tongue
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #54 : 29.12.2008 19:56:34 »

Jos miettii tuota äänestyksen viimeistä vaihtoehtoa, niin se tuntuu todella karmivalta. Tuossa vaihtoehdossa ei ole mitään ihmisarvoa mukana, KUN RAHA VIE VOITON!

Tuota on nähtävissä varmasti meillä täällä suomen suihkuseurapiireissäkin, jotka minua eivät kiinnosta, mutta pakostakin joskus nähnyt.

Tuota olen miettinyt, että Suomessa ollaan ehkä vielä inhimillisissä puitteissa
raha-avioliittojen suhteen,
koska Suomessa kait on olemassa ehkä vain jotain 1-2 todella varakasta ihmistä
-vertaen nyt kansainväliseen keskiarvoon, jossa he jäivät silloinkin sinne häntäpäähän.

En muista missä tuohon vertailuun törmäsin, mutta jos joku näppärämpi löytäisi sen?

Myöskin Suomen lainsäädäntö ei suosi rahan vuoksi naimista, muuta kuin pysymällä siinä avioliitossa.

Wien on sen verran keskellä koko Eurooppaa, josta on lyhyt matka joka paikkaan,
joten tänne on majoittunut paljon super rikkaita Aasiasta, Venäjältä, Arabimaista, USA:sta
ja tietenkin muista Euroopan maista.
Nuo entiset itä-blokin maat ovat kasvamassa ja niiden yritysmaailmaan satsataan paljon rahaa,
mutta tietenkään ne eivät ole niin mielyttäviä paikkoja taas asua
kuin Wien kaikin puolin korkeakulttuureineen ja niin,
joten täällä niihin törmää helpommin kuin Suomessa.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #55 : 29.12.2008 20:05:52 »


hahaha näitä Sashan juttuja. kaikki on Wienissä (joka ei monia meitä hetkauta), Pohjoismaissa kellään ei ole rahaa, jne ymv. mitä oikein yrität todistaa??
    Grin
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #56 : 29.12.2008 20:17:30 »


hahaha näitä Sashan juttuja. kaikki on Wienissä (joka ei monia meitä hetkauta), Pohjoismaissa kellään ei ole rahaa, jne ymv. mitä oikein yrität todistaa??
    Grin

Matkailu avartaisi sinuakin ^^Ixpiyacoc^^ .  coolsmiley
Se on tilastollinen facta, mistä puhun ja perustelut ovat juuri Wienin sijainnilla
ja miellyytävyydellä.
Wien oli viime vuonna 4. miellyttävin kaupunki asua koko maailmassa
asumiskustannusten ja tason, arkkitehtuurin, kulttuurin ja mitä siihen tutkimukseen nyt laskettiinkaan.
Sitä edellisenä se oli 5. parhain. Olen todella ylpeä kotikaupungistani. Smiley

Ja kyllä monia näyttää hetkauttavan, sinuakin näemmä. Wink

Sanoin, että Suomessa (ei siis koko Scandinaviassa) on kansainvälisen vertailun valossa
vain muutama todella varakas ihminen,
mutta toki mikä kenellekin on paljon omassa elämäntilanteessaan.

Menikö jakeluun? Smiley
« Viimeksi muokattu: 29.12.2008 20:21:55 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #57 : 29.12.2008 22:12:07 »

Em. avioliittoja solmitaan usein myös serkusten välille, minkä vuoksi olen itsekin tavannut kuusivarpaisen miehen  Embarrassed

No kuusi varvasta ei kai ole se pahin juttu, vaan ne psyyke-häiriöt ja kehitysvammaisuus.

Isäpuoleni, joka on muuten suomalainen, suvussa on menty 4-5 kertaa serkun kanssa naimisiin,
josta viimeisin oli ihan tässä n. 15 vuotta sitten, jolloin pikkuserkukset menivät keskenään naimisiin,
mutta ovat jo sen verran ikä-ihmisiä, ettei yhteisille lapsille ole mahdollisuutta. Luojan kiitos. buck2

Isäpuoleni suku on ollut "varakasta" ennen vanhaiseen aikaan ja omaisuutta ei suotu valuvan vieraille,
joten kyllä vähintäänkin, ellei nyt järjestetty, niin ainakin jonkin näköisellä pakolla suosittiin,
että nai omasta suvusta, että tulee ainakin "kunnon perheestä".

Hänen isovanhempansa ja heidän vanhempansa olivat täysiä serkkuja keskenään.
Kylä, josta isäpuoleni on kotoisin, kaikki ovat jollain tapaa sukua toisilleen.
Lapsia tuli paljon ja nykyäänkin noista jälkeläisistä voi havaita tiettyjä "outouksia"
käytöksessä, ulkonäössä, mielenterveydessä ja heillä on uskomattoman paljon vakavia kehon sairauksia.

Siis eipä tuo Suomessakaan ole uusi asia naida omasta suvusta ja onhan se niinkin,
että ennen vanhaan ei ollut paljon ihmisikään siellä,
vaan mentiin naimisiin siitä naapuritalosta ja/tai suvusta.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #58 : 29.12.2008 22:32:10 »


Ja kyllä tuolla Irakin/Iranin perukoilla on aivan tavallista, että naisia edelleen kivitetään syystä jos toisestakin, ei suurin osa ole länsimaistuneita muslimeja, tosin ei fundamentalistejakaan, mutta jotakin siltä väliltä.

Off topicia, mutta...

Niin, mutta ei sillä minun mielestäni ole mitään tekemistä uskonnon, kulttuurin tai kansallisuuden kanssa,
vaan miehen egon ja ns. "kunnian" kanssa.

Siinä, missä muslimimaissa nainen tapetaan kunniamurhana, niin esim. Suomessa sen nimitys
ns. intohimomurha, joka sitten oikeudessa selitetään joko tappona tai murhana,
riippuen siitä, suunnitteliko se mies sitä 2 sekunttia vai pari tuntia vai pari päivää. buck2

Tiesitekö muuten, että suhteutettuna väkilukuun,
prosentuaalisesti Suomessa tapahtuu eniten väkivaltarikoksia ja henkirikoksia koko Euroopassa?

Tämä Veskarini (juristi) tuoreesta ammattilehdestä,
jossa oli koottuna vuoden 2008 rikostilastoja.
Jutussa oli maininta, että Suomi on perinteisesti Euroopan kärkimaa näissä,
mutta taas mietittiin suomalaista pehmeämpää rikosseuraamusta,
joka taasen estää useimmassa tapauksessa rikoksen uusimisen,
mutta ei estä uusien äkkipikaistuksissa tehtyjä rikoksia yhtä tehokkaasti
kuin taas maissa, joissa on kovempi rikosseuraamus.

Ei kai tässäkään täydellistä mallia löydy..?

Mutta nyt ollaan jo hirveän paljon off topic!  Shocked  Embarrassed
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #59 : 30.12.2008 09:40:53 »

Koitetaas pysyä nyt pikkasen realiteettisella tasolla. Varakas voi olla ilman miljonaarinä olemista. Varakas voi olla monin tavoin. Perus duunari voi ansaita akateemisen tulotason verran. Tästä on ollut ihan uutisjuttujakin.

Akateemisuus on hyvä asia mutta myös sieltä ruohonjuuritasolta lähtenyt (vähemmän "lukenut") ja ylös kivunnut.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
  Tulostusversio  
 
Siirry: