Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: sisustus ja kodin huone  (Luettu 43314 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #30 : 02.11.2005 15:30:55 »

Tuli vielä mieleen, kun monet puhuivat Kaloista ja valaistuksesta, että minä viihdyn parhaiten melko hämärässä, tai siis ainakin pehmeässä tunnelmavalaistuksessa. Meille tulee usein avomiehen kanssa riitaa, kun hän haluaisi pitää kirkkaita kattolamppuja päällä ja olla mahdollisimman valoisassa, kun minä taas häiriinnyn tällaisesta. Hän ei kuulemma näe tehdä mitään minun ideaalivalaistuksessani..  idiot2

Toinen asia on äänimaailma. Minä pidän koko ajan enemmän ja enemmän hiljaisuudesta, tai ainakin musiikin pitäisi olla melko rauhallista ja hiljaisella. En pidä siitäkään, jos TV on kotona kovalla ja ärsyynnyn suunnattomasti, jos kuulen yhtäaikaa esim. TV:n ja radion.

En tiedä liittyvätkö nämä astrologiaan, mutta tällainen rauhaa rakastava tiukkis usein olen. Ja siis nimenomaan kotona, jossa haluan rauhoittua.

Minulla siis neloshuoneen kärki täpärästi Vesimiehessä ja Kalojen puolella siellä on Aurinko, Kuu ja Pholus. Avomiehen IC Neitsyessä (näkyy lähinnä kaappien siivousinnossa, kun minä taas siivoan hikipäässä pintoja ja muuta ulospäin näkyvää) (mitähän psykologit tästä sanoisivat..  :Smiley) ja huoneessa Vaa'an puolella Pluto.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Enki
Vieras
« Vastaus #31 : 02.11.2005 15:42:33 »

Tuli vielä mieleen, kun monet puhuivat Kaloista ja valaistuksesta, että minä viihdyn parhaiten melko hämärässä, tai siis ainakin pehmeässä tunnelmavalaistuksessa. Meille tulee usein avomiehen kanssa riitaa, kun hän haluaisi pitää kirkkaita kattolamppuja päällä ja olla mahdollisimman valoisassa, kun minä taas häiriinnyn tällaisesta. Hän ei kuulemma näe tehdä mitään minun ideaalivalaistuksessani..  idiot2

No joo, minäkin näen aika hyvin pimeässä!  Cool Neptunus 4.-huoneen kärjellä!
tallennettu
yoniaQ
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19



Profiili
« Vastaus #32 : 02.11.2005 16:59:11 »

Mulla IC kauriissa ja 4.huone jakaantuu sille ja vesimiehelle.
Nyt tässä keskustelua seuratessani ja ystävieni ympäristöä myös mietiskellessäni olen huomannut yhtäläisyyksiä erityisesti IC-vesimiehien/4.huone vesimiehellä  ja (nousevien) rapujen keskuudessa.
Yleisimmät yhteiset tumma puu (tai puu yleensäkin) vanhat huonekalut, antiikki.
 
Meillä kotona on hallittu kaaos, melkein kaikki huonekalut puuta (tummaa tai kirsikka) väreistä löytyy punainen, sininen, violetti, oranssi, musta, viininpunainen. Valaistus on minulla hämärä ja miehelläni (IC leijona, Asc rapu, aurinko kalat, kuu vesimies) kattovalot.
 
Koriste-esineinä toimivat erityisesti kynttilät (kynttilänjalkoja löytyy olohuoneesta kaappien päältä ja pöydältä) ja muutama muu esine. Kaikki pikkutilpehööri rasittaisi.
Rapumaisesti kyllä haluan olohuoneen pyhittää ystäville jotka tulevat käymään  smitten
« Viimeksi muokattu: 02.11.2005 17:00:54 kirjoittanut yoniaQ » tallennettu
Tina
Vieras
« Vastaus #33 : 03.11.2005 13:09:36 »

Onpa jännää. Voisimme ilmeisesti Linnin ja Cleon kanssa vaihtaa heti koteja. Wink

Omakin IC:ni on Vesimiehessä, mutta suurimmaksi osaksi Kalojen puolella. Ihan alkoi naurattaa nuo tunnelmavalot, kylpyammeet etc. Nautin myös hiljaisuudesta.

Vesimiesmäisesti minulla on ollut kymmeniä koteja idiot2, mutta nykyisessä toivon saavani asua pitkään. Moderni tyyli on erityisesti mieleeni, ja onneksi minua siunattiin vaakamiehellä, joka jaksaa toteuttaa Venustaan myös kodin sisustuksessa. Meillä on nykymittojen mukaan melkoisen iso olohuone, jonne vaihdamme koko sisustuksen vuodenajasta riippuen (ja vähän muihinkin huoneisiin). Keräilemme kotimaisia 50-60-luvun kamoja, (Suomen futuristisinta suunnitteluaikaa) ja mukava varasto onkin kertynyt. Auto ei siis mahdu talliin...

Kohta vaihdetaan taas syvänpunaiset valtaisat ryijymatot ja muu talvivarustus ja kaivan esiin yhden kynttilänjalkakokoelmistani (tanskalaisia punaisia, valkoisia ja mustia vinkuroita). Meillä on myös iso avotakka (johon ei ikipäivinä laiteta mitään nunnauuniluukkua), jonka edessä tuijottelemme tuleen, ellemme istu kylpyammeessa. Kirkkaita valoja ei ole missään, mikä joskus kyllä rassaa, kun pitäisi nähdä jotakin tarkasti.
tallennettu
Miisu67
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Voimariimu: Fehu


Profiili
« Vastaus #34 : 03.11.2005 14:25:59 »

Minun IC:ni nököttää Kaksosissa ja Ceres siihen yhtymässä. Joten kaipa se koti on sellainen "äidillinen" turvapaikka. Meillä on kyllä kaikenlaisia elektronisia vempaimia kotona, ne eivät tosin ole minun sinne hankkimia  Wink Minusta kotona on kiva tehdä usein muutoksia, vaikka pieniäkin. Järjestellä kalusteita uuteen järjestykseen, uusia verhoja tai mattoja (Cereksen edustamia vuodenaikoja?) Juuri nyt on ollut tapetilla voimakassävyiset verhot ja tyynyt (Pluto  aspect_opp IC?) Seinillä on tauluja, joilla on jokin tunnearvo (äitini, avopuolison tyttären tai jonkun tuttavan tekemiä). Lievästi on sellaista "runsaudensarvi" -fiilistä, mutta onneksi siitä on tullut opeteltua hieman pois.

Ihan nappiin osui myös Ajatuksen idea kahdesta kodista; koen mummolan vieläkin kodikseni - se kun oli lapsuudenkotini 4 ensimmäistä ikävuottani ja muutoinkin tärkeä paikka minulle (vaikkakin melko kaukana). Ja samoin sohvan tärkeys  :Smiley

Kumppanin IC on Härässä ja esteettisyys onkin hänelle tärkeää. Vaikka maanläheiset värit ovatkin perussävyinä hänelle ok, hän pitää kuitenkin myös värien tuomasta energiasta. Kaikki luonnonmateriaalit olisivat hänen valintansa (joskus tingittävä kukkaron mukaan).

Oman värinsä tietty tähän asiaan on tuonut meidän ison uusioperheen muutto saman katon alle (mies minun ja tyttärien luo kolmen viikonloppumuksunsa kera). Sai tuo minun Cerekseni hoivattavaa.  Kiss Ja hienosti on elo sujunut ja varastotilaa järjestynyt tavara-arsenaalille...
tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
Cleo
Vieras
« Vastaus #35 : 03.11.2005 16:08:24 »

Heh, sinäkin Tinaseni!  Grin

Tämä toinen puoli jäikin mainitsematta, mutta siis hiljaisuus on minullekin hyvin tärkeää. Mikään ei ole sietämättömämpää kuin vaikkapa television melu aamulla, kun muutenkin tarvitsee rauhaa ja aikaa palatakseen tähän maailmaan yöunien jälkeen..

Olettekos katsoneet muuten Pholusin sijaintia? Jollain saksalaisella sivulla kun siitä sanottiin, että jos se sijaitsee 4. huoneessa ja vielä Vesimiehen puolella, niin yksilö joutuu määrittämään juurensa ja jopa kansallisen identiteettinsä uudelleen.

Cerestäkin voi tutkailla kotiin liittyvissä asioissa, nimenomaan lapsuudenkodin ilmapiiriä ajatellen ja sen aspekteja esim. Aurinkoon tai Marsiin jotka kuvastavat sitten sitä miten sovittaa omat ja muiden tarpeet yhteen, etenkin jos saman katon alla asuu.
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #36 : 03.11.2005 19:54:39 »

Ehkä minullakin se IC-Vesimies on aiheuttanut tiheitä muuttoja. Tosin samassa elämäntilanteessa oleville se on varmaankin aika yleistä.

Minulla on Pholus nelosessa, tosin muistaakseni Kalojen puolella. Mielenkiintoinen heitto, Cleo. Minulle on ennustettu muuttoa ja perheen perustamista ulkomaille, mikä ei ole tällä hetkellä suunnitelmissa, muttei missään nimessä mahdottomuuskaan. Pitääpä tsekata se ja Cereksen sijainti jne. kunhan ehdin.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Cleo
Vieras
« Vastaus #37 : 03.11.2005 20:00:15 »

Katsopa samalla ysihuoneesi tai sen hallitsijan sijainti, samoin Jupiterin sijoittuminen kartalle ja sen aspektit.
Kunhan jossain vaiheessa taas terästäydyn (nyt on energiat tosi alhaalla) niin kaivan sen Pholus-jutun esiin ja käännän sen. Voi kyllä mennä aikaa, jos tämä alienergisyys on perääntyvän Marsin syytä niin jopa joulukuulle... Huh
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #38 : 03.11.2005 22:24:11 »

Ei kiirettä, Cleo. Keräile vain rauhassa energioitasi.  Smiley

Ysihuoneeni kärki on Ravussa, puolet ko. huoneesta on Leijonassa. Siellä on Vesta (Ravussa), Saturnus ja Pallas (Leijonassa). Huoneen hallitsija Kuu on nelosessa Kaloissa yhtymässä Auringon ja sen Pholuksen kanssa.

Jupiter on seiskassa Härässä ja yhtymässä Lilithiin. Tekee neliötä Auringolle ja MC:lle. On heikoiten aspektoitunut planeettani.

Tuo Saturnus ysissä on muuten sinällään hyvin merkittävässä asemassa, että se on osa kaikkia aspektikuvioitani, eli suurkolmiota, kahta leijaa, mystistä suorakaidetta, kirjekuorta ja t-ristiä.

Tr. Uranus hengailee nelosessani vielä yli viisi vuotta, joten en yhtään epäile etteikö muuttoja olisi vielä edessä.. Se ennustus ulkomaille muutosta ei muuten tullut astrologilta, vaan erittäin luotettavalta selvännäkijältä.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
selkälokki
Vieras
« Vastaus #39 : 03.11.2005 22:25:25 »

Hah,
huomasin juuri, että rakkaan NEITSYT mieheni IC on juuri ja juuri leijonan puolella, mutta muuten koko nelos huoneen on valloittanut  NEITSYT.
Ja senhän kyllä huomaa.
Aika direktiivilleen on tietyt asiat oltava. Vaatekaappi on niin järjestyksessä että.
Toisaalta, kun mulla IC härässä, niin se kyllä ihan hyvin käy yksiin.
On ihan kivaa hoitaa tietyt kotiasiat niin kuin tapana on. Wink
Se tuntuu turvalliselta. Ja kai hänellä tuo leijona näkyy siinä, että kerralla hankitaan sitten kunnollinen ja laadukas huonekalu/kodinkone.
Ja suhtautuu epäluuloisesti jos ei ole jotain tunnettua merkkiä joku isompi hanke. Hänellä näköjään aurinkokin 4 huoneessa. :Smiley
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #40 : 03.11.2005 22:28:35 »

Lainaus
mieheni IC on juuri ja juuri leijonan puolella, mutta muuten koko nelos huoneen on valloittanut  NEITSYT.

Onkohan tuo muuten mahdollista oikeasti, vai näyttäneekö se vaan kartalla siltä??? Siis että se IC on todellisuudessa neitsyessä?
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #41 : 04.11.2005 10:11:07 »

Lainaus
mieheni IC on juuri ja juuri leijonan puolella, mutta muuten koko nelos huoneen on valloittanut  NEITSYT.

Onkohan tuo muuten mahdollista oikeasti, vai näyttäneekö se vaan kartalla siltä??? Siis että se IC on todellisuudessa neitsyessä?

Onko syntymäaika täysin varma?

Minun syntymäajakseni äitini oli virheellisesti laittanut perheraamaattuun 13.30, mutta ihan varmuuden vuoksi kävin kysymässä asiaa arvauskeskuksen arkistosta. Siellä oli syntymäkellonajaksi merkitty 13.50.  Cheesy

Tämä 20 minuuttia riitti siihen, että MC/IC akseli siirtyi toiseen merkkiin, samoin Pluto ja Vesta nousivat 1 huoneesta 12 huoneeseen.  Wink
tallennettu
Tina
Vieras
« Vastaus #42 : 04.11.2005 10:35:32 »

Olettekos katsoneet muuten Pholusin sijaintia? Jollain saksalaisella sivulla kun siitä sanottiin, että jos se sijaitsee 4. huoneessa ja vielä Vesimiehen puolella, niin yksilö joutuu määrittämään juurensa ja jopa kansallisen identiteettinsä uudelleen.
Cerestäkin voi tutkailla kotiin liittyvissä asioissa, nimenomaan lapsuudenkodin ilmapiiriä ajatellen ja sen aspekteja esim. Aurinkoon tai Marsiin jotka kuvastavat sitten sitä miten sovittaa omat ja muiden tarpeet yhteen, etenkin jos saman katon alla asuu.

Alan jo vähän kyllästyä karttaani.buck2 Arvatkaas vaan, missä Pholukseni luimii? Jeputi jeps, tarkassa yhtymässä Aurinkooni, Venukseen, Merkuriukseen sekä Jupiteriin. Eli siis neliössä Neppariin... Hauskaa, että samaan kasaan kiilaa myös Amor. Ovat kaikki kolmoshuoneessa tosin. Terveisin nimim. "Plutotransiittia odotellessa"!

Ja voi, miten hauskaa, että Ceres on 7. huoneessa Härässä, tarkassa neliössä ennenmainittuihin. Ja oppositiossa f-n Neptunukseen. Kotiteemaan merkiltään kyllä sopii hyvin.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #43 : 04.11.2005 11:01:05 »

Mulla IC Kauriissa ja sisältää kokonaan Vesimiehen merkin. Olen pienestä pitäen tottunut muuttamaan usein ja viime aikoina muutostahti on vain kiihtynyt, mutta lopputulos on aina sama: koruton, toimistomainen. Tietokone, printteri, faksi, kuntoiluvälineitä, vähän huonekaluja ja nekin lainattuja. Minimalismi on jees. Tongue
tallennettu
Shar
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 61



Profiili
« Vastaus #44 : 08.11.2005 08:41:58 »

IC kaloissa.
Viihdyn hyvin erilaisissa mestoissa. Jos olisin rikas ja olis useempi huone, niin sistustaisin huoneet eri teemojen mukaan. Rakastan kaikkea omituista, uranusmaista sistustusta. Esim. punaisia seiniä ja sohvia, turkooseja mattoja jne...

Haaveenani on myös joskus saada ns. "kellarihuone". Tunnelmallinen, tumma huone, jossa voi kuunnella ja tehdä musiikkia... Seiniin ja kattoihin olisi spreijattu graffitteja ja tageja, pohjaväri olisi punainen ja joku akvaario tai laavalampun näköinen hieno systeemi loistais siellä jossain hämäryydessä... smitten Haaveilen kyllä myös hempeästä tyttömäisestä lookista, japani-aiheesta, intialaisesta tyylistä jne... Kalat on haaveilija  smitten


Heh, itselläni on hyvin samanlaisia haaveita. Juuri noita eri huone eri teemalla, sekä intialaista sisustusta ja tunnelmallisia juttuja.. Kuulostaa kyllä tuo muukin hyvin tutulta. Smiley Haaveiden tasolle tosin usein kaikki jääkin..

Mutta eikö täällä ole muita IC-Oinaita? Shocked

Vielä kerran.. Outoa, että IC:ni on Oinaassa kun en tunne olevani lainkaan oinasmainen, eikä siinä merkissä kartallani ole mitään muuta.
tallennettu

aurinko harka
kuu neitsyt
askendentti skorpioni
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: