Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Romantiikan transiitit  (Luettu 49892 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #60 : 15.04.2009 18:49:13 »

Jakkaroilla on pitänyt takoa päähäni, mutta sen olen itse oppinut että tällaiset suhteet joissa on aina "petett-jätetty-hylätty" ovat todellakin oma valinta ja suuri lahja. Ne tulevat siis koska niitä tarvitaan ja niin kauan kun niille on tilausta!

Karma vaikuttaa tässä tietysti myös (mulla ainakin on erittäin kunnianhimoiset sielunsopimukset tässä elämässä, mieheni ovat usein olleet menneessä elämässä omia alistettuja vaimojani tms.), mutta myös tämän elämän tunnelukkojen purku on tärkeää, väistämätöntä.

Itse olen tyypillinen ongelmamagneettitapaus, alkoholisti-isän lapsi, joka olisi "halunnut nähdä isän turvallisena ja luotettavana". Miesten kautta olen sitten käynyt uudelleen ja uudelleen läpi tuota tunnepahkuraa. Kunnes olen nähnyt emotionaaliset motiivini ja ressukkavalintani todella kirkkaasti. Idealistille kova pala mutta tervehdyttävä!

Mikä hassuinta, niin kaikki miehet eivät suinkaan ole "pettäneet" perinteiseen tyyliin, vaan mm. sairastumalla henkisesti, siis ei pisaraakaan alkoholia, ei vieraita naisia, vaan TOINEN PERSOONA rakkaassa ihmisessä. Kuin jonkinlainen hirviöparasiitti rakkautta ja sielujen harmoniaa täynnä olevassa suhteessamme!

Yksi puoisoistani oli tavattoman ylpeä itsehillinnästään, ei juonut alkoholia, ei koskaan pettänyt fyysisesti...mutta petti henkisesti sanomattoman julmasti, koska hänen koko persoonansa vaihtui toiseksi täysin arvaamattomasti.

Jos pystyy tällaista "painajaisen logiikkaa" noudattavan suhteen jälkeen todella vilpittömin sydämin KIITTÄMÄÄN ex-puolisoa siitä, että sai kokea tuon kaiken, niin silloin on jo aika vahva rakkauden soturi, rakastaahan pitäisi ehdoitta, mutta siten että rakastaa myös itseään ehdoitta - ja rehellisesti ja rohkeasti.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #61 : 15.04.2009 18:53:21 »

"petett-jätetty-hylätty" ovat todellakin oma valinta ja suuri lahja. Ne tulevat siis koska niitä tarvitaan ja niin kauan kun niille on tilausta! - TOINEN PERSOONA rakkaassa ihmisessä.

**itse en näemmä tarvitse tuota veivausta enää, joten se ei tapahdu.. mietin ihan muuta asiaa..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #62 : 15.04.2009 19:14:01 »

Siis tuossa esimerkkitapauksessani oli kyse vaikeasta mielisairaudesta, joka tuli kohtauksina. Traaginen historiansa silläkin. Ja myös karmallinen historia sillä meille oli, olimme eläneet vastaavanlaisessa riippuvuus-rakkaus -suhteessa aiemminkin. Ja homma jäi silloin kesken ja jäi jälleen kesken, eli jatkoa seuraa vieläkin seuraavissa elämissä. Mahdollisuudet siis oli tässä elämässä kasvuun ja oivaltamiseen, mutta puolisoni valitsi toisen tien, ei itsetutkiskelua vaan vihaa ja katkeruutta ja toisten syyllistämistä omasta pahasta olosta... joka oli jo niin rajua, että vaati täydellistä, hillitsemätöntä hulluutta tullakseen ilmaistuksi.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #63 : 15.04.2009 19:21:10 »

No ainakin niihin oppii suhtautumaan paljon kevyemmin kun tarpeeksi turpiinsa saa  Grin

 Grin 2funny

Siis tuossa esimerkkitapauksessani oli kyse vaikeasta mielisairaudesta, joka tuli kohtauksina. Traaginen historiansa silläkin...


Pfffff...! Harrastakaa terveitä miehiä, eikä aina noita pahimpia mielenterveyspotilaita. buck2
Mikä masokistinen tarve tuollekin on? Huh
Minä jos aistin tai haistan vähänkään jotain mieliala-kökkökäisijä,
niin katoan sillälailla kohteliaasti, että toinen voi ihan omassa rauhassa parannella psyykettään. :Smiley Tongue
tallennettu
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #64 : 15.04.2009 19:22:06 »


Kyllä mä oon sitä mieltä, että karmallista tämän on pakko olla  :Smiley eihän tässä muuten olisi mitään järkee, että kerta toisensa jälkeen toistuu sama kuvio  idiot2

Kun viel vaan osaisi alkaa availeen tätä juttua..miten mä sen teen? Neuvoja?

Muuten oon jo ihan ok mielellä..mitä sitä sitten jäädä tuleen makaamaan.
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #65 : 15.04.2009 19:25:00 »



Lainaus
Pfffff...! Harrastakaa terveitä miehiä, eikä aina noita pahimpia mielenterveyspotilaita. buck2
Minä jos aistin tai haistan vähänkään jotain mieliala-kökkökäisijä,
niin katoan sillälailla kohteliaasti, että toinen voi ihan omassa rauhassa parannella psyykettään. :Smiley Tongue
Lainaus

 2funny
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #66 : 15.04.2009 19:29:46 »

Äh, been there done that. siinä ole mitään karmaa ellet itse sitä kaipaa. Jos kerta toisen jälkeen toistuu, et ole oppinut läksyäsi etkä sitä haluakaan oppia. Katto peiliin niin asiat muuttuvat. Tee päätös, jos et todella halua näitä tyyppejä elämääsi. Se on ihan omissa käsissäsi.

 Undecided ehkäpä...luulin vaan jo niin tehneeni  Shocked
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #67 : 15.04.2009 19:44:56 »

Juu, harrastakaa ja harrastakaa... Grin

Ei ollut tuokaan vältettävissä, viiden vuoden karma. Ja ennen tuota niin kaameita vuosia yksin, kuolleita lapsia, julmaa hylkäystä pahimmalla mahdollisella hetkellä...
Kun tarpeeksi monta vuotta rukoilee apua, ohjausta uuden puolison valinnassa, ja tällaisessa tilanteessa sitten kuin taivaan lahjana kohtaa täydellisen miehen (tämä ihan oikeasti oli sitä, ellei tuota sairautta lasketa), jonka kansa on jo lukemattomia elämiä elänyt rakkaussuhteessa, niin eipä tule ensimmäisenä mieleen juosta karkuun koska se on "mahdollisesti" mielisairas  2funny

Kyllä se karmea loppu usein kuuluu uskomattoman hienoon matkaan, ja jos ei polulle uskalla lähteä lainkaan niin mitä sitten elämässä yli päätään uskaltaa?   Tongue Eli rakkaustarina sinänsä oli aivan uskomaton, yksi miljardista, opin asioita joita ei olisi voinut opettaa minulle kukaan muu ja teimme yhdessä asioita  joita tekee vain muutama ihminen maailmassa. Siis täydellinen satu - jolla vain oli raflaava horrorloppu.  2funny

Mutta enpä olisi uuteen vaiheeseen koskaan päässytkään ilman tuota sairautta, rakkautta oli aivan liian paljon, siis sitä puolisoni toista persoonaa kohtaan. Ja minun sieluni sopimus oli kuitenkin saavuttaa jotakin vieläkin hienompaa tämän elämän aikana  Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #68 : 16.04.2009 18:21:40 »

Ei ollut tuokaan vältettävissä, viiden vuoden karma. Ja ennen tuota niin kaameita vuosia yksin, kuolleita lapsia, julmaa hylkäystä pahimmalla mahdollisella hetkellä...
Kun tarpeeksi monta vuotta rukoilee apua, ohjausta uuden puolison valinnassa, ja tällaisessa tilanteessa sitten kuin taivaan lahjana kohtaa täydellisen miehen (tämä ihan oikeasti oli sitä, ellei tuota sairautta lasketa), jonka kansa on jo lukemattomia elämiä elänyt rakkaussuhteessa, niin eipä tule ensimmäisenä mieleen juosta karkuun koska se on "mahdollisesti" mielisairas  2funny




Niin.. :Smiley Minä en vielä laskisi tuota karmaksi, vaan siksi,
että on ollut kauan yksinäisenä ja puutteessa, siis rakkauden, Tongue
niin kyllä siinä vuosien yksinäisinä/kaameina päivinä ja iltoina on kriteerit kuule laskenut aika reippaasti
ja otetaan se ensimmäinen, joka on nyt vähän-sinne-päin lähes jumalaisen täydellisenä otuksena
vain siksi, että se täyttää ne yksinäiset illat ja saa hiukan tuntemaan itsensä haluttavaksi. :Smiley

Lainaan Elwyksen viisautta tähän;
Jos on kauan nähnyt nälkää, niin kyllä näkkileipäkin on vain herkullista. coolsmiley

Karmaksi kutsuisin sitä, että ei pysty katkaisemaan tuota kierrettä. Smiley

Ottaa paskaa, voi pahoin, on sitten ilman oli paskaa ja kun aikaa menee ja on ilman yhtään mitään,
niin paskakin kaikkine pahoinvointineen alkaa taas kiinnostaa ja ottaa seuraavan paskan ja niin.
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #69 : 16.04.2009 19:18:04 »

Bull........  Cheesy Jos karmaa ei ollut tuossa suhteessa niin sitten sitä ei kyllä ole yhtään missään.

Yhteensattumat  ja  kohtalonomaisuus olivat aivan uskomattomia,  loimme yhdessä jotain sellaista mitä ei ole tosiaan koskaan tässä maassa luotu. Jouduin hetkiseksi lähes kokonaan jättämään oman menestyksekkään urani ja hyppäämään aivan uskomattomaan uuten kuvioon, josta saimme valtavasti julkisuutta ja arvostusta, mutta vain vähän rahaa (sekin kuuluu tuohon karmasopimukseen).
Meillä yhdessä oli siis erittäin tärkeä rooli tiiminä, teimme pioneerityötä.

Olisko Van Goghin pitänyt jättää maalaaminen ja ruvettava hölkkäämään vain siksi, että hän maalatessaan muuttui (kenties) vain hullummaksi?  smitten

Oma näkökulmani on siis aivan erilainen, minun piti olla pitkään yksin ennen tuota suhdetta, jotta jaksoin ottaa vastaan tämän haasteen. Se mitä näissä tilanteissa  ihmettelen on se eristäytymisen tavattoman pitkä aika, joka minulta aina vaaditaan, todellista askeesia (kuten tuo että hyvin pian lapsen kuoleman jälkeen jäin yksin synnyttämään seuraavaa). Mutta minun sopparini nyt vain ovat tällaisia, so be it.

Siis minkälaista elämää te oikein elätte, beibet? Otatte tosiaankin ensimmäisen lohduttajan joka tulee vastaaan kun on "pakko saada vähän rakkautta"??  2funny Minä en koskaan tee niin. Ei ole varaa, aivan liikaa näitä hardcore-sielunsopimuksia.

Ja eivät uskomattomat,sadunomaiset yhteensattumatkaan tietysti  karmasta todista (olkoonkin että olemme työskennelleet yhdessä samalla alalla monissa elämissä ennen tätä), visualisoinnin ja unelmien fantastisesta toteutumisesta se kyllä todistaa, mutta näkemykseni mukaan visualisoimalla luominen ja karma ei lopulta ole erotettavissa, jos sielunsopimus on vahva... ja olen antanut itselleni  kertoa useankin näkijän taholta, mistä karmamme juontui. Ja se siis tulee jatkumaan vielä, mutta vasta seuraavassa inkarnaatiossa. Hän siis oli lahja minulle ajatellen tämän elämän tunnelukkoja ja niiden selvittelyä...ja samalla menneiden elämien karmaa käytiin läpi.

Se, että sivujuonteena oli tuo puolisoni vaikea sairaus, oli näkyvissä jo heti alussa, mutta silti meidän tuli suorittaa sovittu ura, toimia tällä alalla pioneereinä ja herättäjinä. Sillä oli vaikutusta hyvin suureen joukkoon ihmisiä, heidän ajatteluunsa ja toimintaansa. Ja tuo sairaus tarvittiin myös siksi, että elämän ihmeellinen, näennäisen kaoottinen mutta kuitenkin täydellisen järjestynyt kudelma olisi saanut muodon.

"Ei saa jättää elämättä ainutlaatuista ja ihanaa rakkaustarinaa", ei siitäkään huolimatta että kumppanin haavat olivat tosiaan näkyvissä jo aivan alussa.  Wink

Useinkin löydän itseni vaikertamasta, miksi koko ajan tungetaan painetta niskaan, miksei voisi välillä olla edes hieman keveämpää, aikaa hieman hengähtää. Mutta niin olen itse prosessin suunnitellut. Toki jos ei karmaan ja sielunsopimuksiin usko vaan pelkkään "negatiivisten asioiden luomiseen", niin  voi väittää että poltin myös äitini ja taloni, ja tapoin lapseni ja isäni (negatiivisella ajattelulla, kenties?)  2funny 2funny 2funny

Visualisoinnin ja positiivisen ajattelun absoluuttista voimaa julistavat nämä liikkikset elämän golffaajat (sorry, you know who), joilla ei kenties sielunsopimukset ole aivan HIRVEÄN raskaat. Minäkin uskon että olemme Jumalia, mutta uskon myös että olemme lupautuneet tekemään elämässä muutakin, kuin takomaan rahaa ja pökkimään golfpalloa reikään. Toiset rankempia asioita, toiset vähemmän  smitten
(anteeksi jälleen, oli pakko  angel)
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #70 : 17.04.2009 09:05:13 »

Adele! Minä ainakin olen sen oppinut miehistä, että yhenkään kanssa ei kannata alkaa hetimiten lyhyen tuttavuuden jälkeen vaihtaan esimerkiksi puhelinnumeroita saati riiustamaan.
 
Nyt tämän miehen kanssa kenen kanssa olen tekemisissä, katson häntä kaukaa. Haluan kuin "seurata" mikä hän on miehiään. Nyt tuntuu kuin ei oltais ollenaan tekemisissä. Olen hänelle sanonut, että minä haluan tutustua ja katselle rauhassa, ja toivottavaa on että tämä toinen tajuaa sen.

Puhuisinko tässä siis jonkin sortin koeajasta Cool


Minä puhun aina koeAJOSTA. Cheesy Grin 2funny
...tosin se kyllä tahtoo aina venyä, kun noita muitakin auto-vaihto-ehtoja on
ja kyllä se pitää ainakin pari kertaa koeajaa, ennen kuin tietää,
että mikä on kiihtyvyys 0-100 s/km, ajomukavuus ja bensan kulutus ja onko paljon pakokaasuja.. :Smiley

Lisäksi se, että kiinnittääkö se huomiota vai onko se tavallinen perheauto..
...kuin myös, että ottaako sporttisen mallin vai tila-auton..
-ja ennen kaikkea, onko sillä jälleenmyynti-arvoa vai jääkö se käsiin ruostumaan
ja onko odotettavissa valittavaa moottoria ja muita pikkuvikoja. angel


A-haa! Sasha siis ottaa miehen koeallensa "ajellen hänellä", vai kuinka tämä sinun vs. minun vertaus muutoin siis pätee yhteen?Wink Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #71 : 17.04.2009 09:11:11 »


Kun viel vaan osaisi alkaa availeen tätä juttua..miten mä sen teen? Neuvoja?

Muuten oon jo ihan ok mielellä..mitä sitä sitten jäädä tuleen makaamaan.

Nyt ois varmasti paikallaan miettiä, että "Mikä sinussa toistaa taas samaa"; mitkä teot? kuten jo aiemmissta suhteissa olet kokenut.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #72 : 17.04.2009 10:23:45 »

voi, voi, miehet

no jos miehet koeajaa autoja niin voi kai miehiä koeajaa, jos niitä lähelleen haluaa, terveiset edelleen autokatsastuksesta
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #73 : 17.04.2009 15:08:26 »

Adele! Minä ainakin olen sen oppinut miehistä, että yhenkään kanssa ei kannata alkaa hetimiten lyhyen tuttavuuden jälkeen vaihtaan esimerkiksi puhelinnumeroita saati riiustamaan.
 
Nyt tämän miehen kanssa kenen kanssa olen tekemisissä, katson häntä kaukaa. Haluan kuin "seurata" mikä hän on miehiään. Nyt tuntuu kuin ei oltais ollenaan tekemisissä. Olen hänelle sanonut, että minä haluan tutustua ja katselle rauhassa, ja toivottavaa on että tämä toinen tajuaa sen.

Puhuisinko tässä siis jonkin sortin koeajasta Cool


Minä puhun aina koeAJOSTA. Cheesy Grin 2funny
...tosin se kyllä tahtoo aina venyä, kun noita muitakin auto-vaihto-ehtoja on
ja kyllä se pitää ainakin pari kertaa koeajaa, ennen kuin tietää,
että mikä on kiihtyvyys 0-100 s/km, ajomukavuus ja bensan kulutus ja onko paljon pakokaasuja.. :Smiley

Lisäksi se, että kiinnittääkö se huomiota vai onko se tavallinen perheauto..
...kuin myös, että ottaako sporttisen mallin vai tila-auton..
-ja ennen kaikkea, onko sillä jälleenmyynti-arvoa vai jääkö se käsiin ruostumaan
ja onko odotettavissa valittavaa moottoria ja muita pikkuvikoja. angel


A-haa! Sasha siis ottaa miehen koeallensa "ajellen hänellä", vai kuinka tämä sinun vs. minun vertaus muutoin siis pätee yhteen?Wink Smiley

Cheesy Grin 2funny Koeajo on jotenkin kivempi,
kun sillä miehen saa jotenkin miettimään omaa sovinistisuuttaan. Tongue

Mietinkin, että mikähän mahtaisi olla vastaava nimitys naiselle,
joka käyttää miestä seksistisesti vain omiin tarpeisiinsa ja eikä oikein jaksa uskoa miehen älyn voimaan
ja jos joku yllättääkin, niin tokaisu, että katos hemmettiä, sillä oikein hiukan aivojakin.. :Smiley
-tuo kumminkin se shampanjalasi tänne ja hiero jalkojani. Wink
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #74 : 17.04.2009 15:11:19 »

Naisille se nimitys on sitten Ajokoe. Sillä siinähän nainen koeajaa miestä. crazy2
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: