Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä Ravuissa keittää?  (Luettu 16126 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« : 31.05.2011 11:45:47 »

Haluaisin nostaa esille tämän aiheen, koska...  crazy2

Tuntuu että Rapu on kaikissa äänestyksissä ärsyttävin merkki heti skorpparin ja oinaan kanssa ja jostain syystä ihmiset tuntuu vieroksuvan Rapuja.

Mikä siis ravuissa keittää? Huokuuko ravuista liika äidillisyys tai loistaako ravusta kenties joku viesti otsasta että läheisriippuvainen, ärsyttävä takertuja? Tai ehkä loistaa varoitusvalo: ailahtelevia mielialoja luvassa ja suuria tunneheilahteluja? Ei siis tyyppi, jonka voisi ottaa vakavasti tai johon voisi luottaa, liian häilyvä?

Vai mistä on kyse, kertokaa?

 askendentti rapu ihmettelee



tallennettu
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #1 : 31.05.2011 12:54:57 »

Nooh, itse  aurinko  merkurius ja  mars Rapuna allekirjoitan ainakin ailahtelevat mielialat, oikullisuuden ja herkät tunteet.  kuu kaksoset:ssa ei kyllä varmaan auta asiaa... Takertuja/omistushaluinen/dominoiva voin myös vähän olla, mutta toisaalta myös aika itsenäinen ainakin henkisessä mielessä (jos nyt siis puhutaan parisuhteista, nimittäin  venus kaksoset). Ainakin minulla tuo vesi/ilma-yhdistelmä on välillä vähän hankala ja ristiriitainen. Äidillisyyttä en tunnista ollenkaan, mutta maailmani selvästi kiertää oman itseni ympärillä, niin kuin Ravuilla yleensäkin. Ehkä se ärsyttää joitain avarakatseisempia merkkejä? Myös tietty sulkeutuneisuus voi olla rasittavaa.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2011 12:57:05 kirjoittanut Hopealohikäärme » tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Lizzy
Vieras
« Vastaus #2 : 31.05.2011 15:50:34 »

joo minulla tuli-vesi yhdistelmä ja allekirjoitan kyllä nuo kaikki... Jos on huonolla tuulella (mitä rapu välillä on...) niin silloin sitä ei näe omaa napaansa pidemmälle ja sitten on sulkeutunut. Toisaalta minulla tuli tekee sen, että olen sitten myös todella vihainen samalla, sellaista sisäistä kuohuntaa...
 buck2

Ristiriitaista, kyllä... Mutta kun Ravun tunteet ja mielialat on tasapainossa niin Rapu on mitä ihanin merkki. Smiley Miinusta se, että vaatii aikamoiset tähtikuviot, että näin on, ainakaan kovin pitkään...  2funny
tallennettu
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #3 : 31.05.2011 16:30:14 »

Itse tunnen ainakin 5 rapua, joista vain kahta jaksan katsella  :Smiley Ne 3 joita en jaksa katsella ovat joko niin pahoja suustaa, aggressiivisia tai muuten hankalia, että ei onnistu.En siis riidoissa ole kenenkään kanssa, mutta en vain jaksa olla kovin kauaa samassa huoneessa heidän kanssaan, t.Skorppari  Grin
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Ambrel
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 373



Profiili
« Vastaus #4 : 31.05.2011 20:53:14 »

Tunnen yhden ravun läheisesti, ja hän on poikaystäväni.
Itse olen jousimies (oi, mikä loistava yhdistelmä :'D)

minua ainakin poikaystävässäni ärsyttää varsinkin se, että mielialat tuntuvat vaihtelevan joka toinen minuutti. JA KAIKKI, KAIKKI asiat pitää ottaa niin h*lvetin raskaasti....
anteeksi kärkkäät lausuntoni, mutta itse asiassa tälläkin hetkellä kiehun hänelle näitten asioitten takia.

mieheni on hankala.
tallennettu

Viisain on se, joka tietää, mitä ei tiedä~
unelmassa
Vieras
« Vastaus #5 : 01.06.2011 00:32:46 »




  Minullakin kokemusta ravusta  Huh  Ei kiitos enää.  buck2

  Minulla oli mies rapu ja jotenkin tuntui viimmeset vuojet kun oltiin yhessä

    et en enää voi sulattaa häntä Undecided   Huh Niin eri aaltopituudella mentiin että huh.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2011 00:10:16 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #6 : 01.06.2011 07:47:38 »

Sama juttu ärsyynnyn myös usein itseeni, kun pitäisi toimia mutta ei vaan saa aikaan...  knuppel2

Toisaalta sitten kun pääsen vauhtiin niin olen ihan innoissani.  Cheesy Enkä tiedä onko se rapumainen piirre, että jos loukkaannun ja minulla on paha mieli niin onnistun näyttämään vihaiselta ja siltä että pysykää kaukana.  Huh Vaikka oikeasti sitä vain kaipaa lohdutusta. Joskus asiat tuntuu kamalan raskailta vesimerkeistä, mutta se on vähän kuin vuorovesi sen täytyy vain antaa tulla ja mennä. Ei vesimerkille voi sanoa, että älä ole noin tunteellinen.

Tietysti, jos mielialan jatkuvat heilahtelut häiritsevät niin kannattaa vaihtaa tasaisempaan merkkiin, koska ravusta ei kyllä sellaista saa.

Ravut muuten voi olla vihoissaan jollekin, vaikka ne ei olis edes ollut tekemisissä koko ihmisen kanssa. Tiedän yhden tällaisen aurinko ravun, jolla on lähes voisi sanoa mielikuvitus riitelykavereita.  uglystupid2 Ravulla asiat tuppaa oleen pään sisällä ja siksi niitä tunteita pitää saada tuulettaa, että rapu pääsee kuorestaan ja tajuaa, että ai ei se niin ollutkaan kuin oli mielessään kuvitellut.
tallennettu
Soile
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 238



Profiili
« Vastaus #7 : 01.06.2011 08:16:39 »



Ravut muuten voi olla vihoissaan jollekin, vaikka ne ei olis edes ollut tekemisissä koko ihmisen kanssa. Tiedän yhden tällaisen aurinko ravun, jolla on lähes voisi sanoa mielikuvitus riitelykavereita.  uglystupid2 Ravulla asiat tuppaa oleen pään sisällä ja siksi niitä tunteita pitää saada tuulettaa, että rapu pääsee kuorestaan ja tajuaa, että ai ei se niin ollutkaan kuin oli mielessään kuvitellut.

Ihanasti sanottu!!  Grin Joo, miulla on joskus raskasta olla rapujen kanssa, mutta onneksi heissäkin on monenlaisia tyyppejä ja onhan heissä hyvääkin. Tuota äidillisyyttä en välttämättä kaikista edes löydä. Mutta olen kokenut sen monet kerrat, että ovat nokka kippurassa ja suuttuneena, enkä edes tiedä miksi. Kai he ovat taipuvaisia luulemiseen ja mielikuvitukseen. Tai heillä on niin herkät tuntosarvet ja sitten tekevät vääriä johtopäätöksiä, kun eivät oikeasti kuitenkaan ota selvää asiasta ja tiedä mistä on kyse.
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Lizzy
Vieras
« Vastaus #8 : 01.06.2011 09:26:35 »

Ravut ei aina välttämättä itsekään tiedä miksi ovat nokka solmussa. Useimmiten kyse on jostain aivan mitättömästä ja silloin on parasta vaan antaa olla ja odottaa, että rapu tajuaa sen itsekin ja on taas oma itsensä. Tai sitten voi kysyä, että painaako joku mieltä pari kertaa, yleensä siinä vaiheessa tulee ilmi mikä rapua on vaivannut ja sen voi kuitata pikkuasiana. Tai jos kyse on jostain isommasta ja rapu ei heti löydä sanoja niin kannattaa toistaa kysymykset ja tentata mikä painaa mieltä. Ravut on niin herkkiä, että ne joskus kuvittelee voivansa lukea toisen ajatuksia ja ovat aivan varmoja miksi toisella on juuri nyt tuollainen ilme tai miksi toinen teki jotain tai jätti tekemättä. Useimmiten ravut ei kuitenkaan ole ajatustenlukijoita ja vaivaantuvat kun itsekin tajuavat sen lopulta.  crazy2

Herkät tuntosarvet, tapa tehdä johtopäätöksiä ja sitten kuoreen meneminen on hankala kuvio. Rapujen täytyy melkein aina opetella sanoon, että nyt painaa mieltä se tai se asia. Tai opetella kysymään, että onko asia nyt näin kun kuvittelen. Tuo on jo aikamoista kuoresta tulemista, mutta mikä tahansa mikä tuo pois sieltä omasta päänsisästä ja antaa näkökulmaa on hyvä. Niin ja vaikka jousimiehenä pääsee joskus sammakoita suusta niin rapujen vasta todella täytyykin miettiä mitä läheisilleen sanoo. Jos ravulla on päässään joku riita menossa jonkun kanssa niin kannattaa ottaa kynä ja paperia ja purkaa sinne eikä toiselle päin naamaa ja sitten ihmetellä kun toinen loukkaantuu verisesti. Embarrassed Ravun on parempi puhua sitten kun ne suuremmat tunteet on purettu vaikka paperille tai lenkkipolulle. Ja rapu voisi helpommin unohtaa toisten sammakot eikä märehtiä niitä varsinkaan yksin.

Rapurallaa...  Grin
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #9 : 01.06.2011 12:25:43 »

Pahoittelen muuten, jos tyylini kirjoittaa on jotenkin "kaikkitietävän" oloinen. Se johtuu  merkurius jousimies  Embarrassed Niin ja kaikki mitä tässä olen Ravuista kirjoittanut pätee myös itseeni eli tämä on samalla jonkinlaista itseanalyysia...  crazy2 tai omaan napaan tuijottelua rapumaiseen tyyliin...  Grin

Mutta Ravut kaipaa sitä peiliä eli kokemuksia vaan kehiin lisää. coolsmiley

tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #10 : 01.06.2011 17:51:39 »

Meilläkin riittää Rapurallaa.  Molemmat siskot ja äiti (ehkä) nousevia Rapuja, mulla DC Ravussa.  Tytär sitten AurinkoRapu ja poika KuuRapu. 

Joo, ollaan me vaikeita.  Se herneen nenuun vetäminen on varmaan se ittellekki vaikein asia.  Joskus pitää oikein miettiä, että mikä hitto täs nyt otti näin päähän, kun toinen osapuoli ei välttämättä edes tiedä, mitä tapahtui.  Grin

Myös tietty marttyyrinviitan kantaminen taitaa olla ominaista varsinkin nouseville Ravuille, meilläkin sen sisarista huomaa.  Ja miksei myös DC-Ravuille, sehän on kuitenkin se akselin toinen pää.

Saamattomuutta en kyllä mieltäisi välttämättä rapumaiseksi piirteeksi, ainakin mun tytär on oikeinkin touhukas.  Samaten yks ystävätär.  Molemmat vaihtelee huonekalujen paikkaa melkein viikottain.  Ja nyt tätä kirjoittaessani oivalsin, että niinhän meillä kotonakin aina tehtiin, varsinkin toinen sisko saattoi jyristellä huonekaluja seinältä toiselle vaikka öisin.  idiot2
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #11 : 01.06.2011 18:38:23 »

Läheisriippuvuus, mustasukkaisuus, muutosvastarintaisuus ja kateus. Tässä on muutama niistä asioista, joihin olen  aurinko ja  askendentti rapujen kanssa törmännyt. Jonkin sortin ylidramaattisuus on myös nostanut näiden kohdalla päätään. Siinä ei voi  kauris kuin vaan puistella päätään.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Lizzy
Vieras
« Vastaus #12 : 02.06.2011 11:03:18 »

Ehkä saamattomuus on sittenkin väärä sana. Tuntuu että ainakin nousu-rapuja vaivaa pikemminkin arkuus. Mutta minäkin tykkään puuhata kotona juuri vaihdella järjestystä. Pienenä en mitään muuta halunnutkaan kuin oman huoneen, jota sisustaa ja laittaa. Muutenkin tykkään, että elinympäristö on miellyttävä. Ei tarvitse olla mitenkään pramea, mutta sellainen, että itse tykkää ja viihtyy ja sellainen, että se tuntuu hyvältä. Se on ainakin minulle nousu-rapuna hyvin tärkeää.

Allekirjoitan kyllä omalla kohdallani nuo SanctAstran mainitsemat piirteet. Ne on Ravun huonoja puolia.  Undecided Liiallinen mielikuvitus voi mennä minulla myös kuu kalojen piikkiin.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #13 : 02.06.2011 11:11:34 »

Rapujen ja kalojen ärsyttävät piirteet ovat jossain määrin paljolti samoja, mutta kalat on muuttuva merkki, joten onnistuu liukenemaan helpommin pienistä vihjeistä toiselle miellyttävämmäksi. Rapu kun on johtava merkki, on aika voimakas ja vaativakin noissa tunteissaan. Ehkä se luo helpommin ärsytystä?
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #14 : 02.06.2011 13:14:05 »

Rapu on aina ollut vähän sellainen merkki, jonka kanssa joko synkkaa mukavasti tai sitten on ihan täyttä helvettiä Huh  Parhaimmillaan Rapu on tosi miellyttävä, lämmin, sympaattinen, luotettava ja huolehtiva ihminen. Pahimmillaan ailahtelevainen marttyyri, joka valittaa koko ajan, syyttelee muita, on passiivinen.

Yleensä en Rapuihin kuitenkaan liittäisi passiivisuutta, koska mun tuntemat  aurinko ja  askendentti Ravut ovat suurimmaksi osaksi touhukkaita ihmisiä, jotka saavat aikaan paljon.

Yhden erittäin epäkypsän Ravun tiedän, ja tämä Rapu on siskoni, joka on  aurinko askendentti rapuaurinko 1. huoneen puolella. Täysi egoisti (1. huoneen  aurinko , ja kun lisäksi vielä  kuu leijona ?), joka vaatii muilta paljon, muttei itse suostu tekemään mitään. Syyttelee muita omista ongelmistaan, on omaksunut marttyyrin roolin, valittaa kaikesta ja kaikista, mutta mitään ei siltikään tee asioiden parantamiseksi! Mielialat vaihtelevat joka sekunti, piiloutuu kovan ja ilkeän kuoren taakse - on muuten harvinaisen ilkeä ihminen! Miessuhteet ovat olleet suurimmaksi osaksi lyhytaikaisia ja katkenneet sitten riitoihin - siskoni on sitä mieltä, että miehet olivat kusipäitä, jotka eivät ymmärtäneet/halunneet ymmärtää häntä. Kaverisuhteetkin ovat alkaneet katkeilemaan, koska siskoni ystävätkään eivät enää kestä häntä... Undecided

Koska mä olen  askendentti kauris , niin jollain tapaa jaksan vaan ihmetellä sitä riippuvaisuutta muista ihmisistä, mitä Ravuilla saattaa olla. Mutta mullahan on vastaavasti DC rapu , joten omassa parisuhteessani rapumaisuus tulee ainakin jossain määrin näkyviin - turvallisuus ja läheisyys on erittäin tärkeitä. Ja kyllä mä tykkään hemmotella ja passata, ainakin jossain määrin, sekä pussata ja halata Cheesy  Ja olen erittäin pippurinen ja ailahtelevainen Grin  Vaadin huomiota ja hellyydenosoituksia (olenhan lisäksi  kuu leijona ) ja jos en saa arvostusta, kiukuttelen aika helposti. Tai sitten vetäydyn kuoreeni, jos koen oloni epävarmaksi.

Mukavampiin aiheisiin: Tunnen lisäksi pari  aurinko rapu -naista, joista on muotoutunut jonkinasteisia kavereita. Esim. lähin esimieheni (nainen) on  aurinko rapu ja hänen kanssaan käymme paljon mielenkiintoisia keskusteluita. Esimies on varsin huolehtivainen (leipoo pullaa/kakkuja alaisille yms.), erittäin muita huomioiva ihminen, kunnon koti-ihminen (mitä on kertonut työn ulkopuolisesta elämästään). Tosin hänelläkin on hiukan taipumusta valittamiseen aika ajoin... :Smiley  Toinen työkaverini on  aurinko rapu , tosi ihana ihminen smitten  Vahvatahtoinenkin on, ja on varsin puuhakas! Koti-ihminen hänkin. Ex-anoppi on myös  aurinko rapu , koti-ihminen, huolehtiva ja varsin perinteinen nainen (välillä vähän kauhisteli mua, koska mä en nyt niin perinteinen ole Grin ) ja ihmisenä ihan mukava - vaikkakin mä olin aina ex-anopin seurassa vähän varautunut. Erittäin aikaansaava ja energinen ihminen, oikea superäiti! Ex-anopissa oli myös marttyyrin ja valittajan vikaa...

Nousu-Rapuja en nyt niin tunne. Yksi on eräs kaverini  aurinko neitsyt askendentti rapu . Äärimmäisen aikaansaava, tarkka ja tunnollinen ihminen, erittäin nöyrä ja sopeutuvainen. Sisimmältään pehmeä, mutta tunnepuolella tuntuu olevan joku blokki, en tunnetasolla saa tästä ihmisestä juurikaan mitään irti, pidättelee tunteitaan ja/tai piilottelee niitä, paljastaa itsestään varsin vähän. On myös hyvin ailahtelevainen ja ottaa asiat henkilökohtaisesti, tekee itsestään uhrin, jos jotain sattuu. Tämän ihmisen kanssa kaverisuhde on sinällään luottamuksellinen, mutta vähän varautunut edelleen, koska meillä oli pahaa verta jossain välissä Undecided

Äkkiseltään tulee mieleen, että tunnen vain yhden mies-Ravun (hällä superstellium  aurinko kuu merkurius venus rapu ja vielä  mars vesimerkissä Shocked ). En tiedä tästä ihmisestä oikeastaan mitään. Mitään henk.kohtaista ei paljasta itsestään, viihtyy tiukasti kotona lähes kaiken vapaa-aikansa. Työasioista tulee kuitenkin keskusteltua, mutta jos keskustelu menee vähänkin henk.kohtaisemmalle tasolle, kääntää mies sen heti takaisin työasioihin. Tämän miehen seurassa on fiilis, että olemme aivan eri planeetalta... Huh
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: