Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Maailmankaikkeuden johdatus / irti päästäminen kartalla  (Luettu 5675 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
isla-vera
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49



Profiili
« : 26.08.2014 11:59:35 »

Oletteko huomanneet elämissänne, että asiat, joita yritätte saada onnistumaan harvemmin onnistuvat? Mutta kuitenkin maailmankaikkeus tuo kaikenlaista hienoa eteen? Itse nimittäin löydän itseni mitä ihmeellisempien tapahtumien keskiöistä ja onnistumiset tapahtuvatkin sellaisilla elämänalueilla, joiden tilanteisiin minulla ei ole osaa eikä arpaa, olen siis vain maailmankaikkeuden johdattelemana (tai joku voisi sanoa, että sattuman kaupalla) päätynyt sinne missä olen. Mutta jos yritän saada jotain onnistumaan, niin harvemmin asiat etenevät tai onnistuvat.

Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Yritätte saada jonkun jutun onnistumaan, mutta päädytte vain hakkaamaan päätänne seinään ja tuntuu, että koko maailma on asettunut poikkiteloin eteenne. Sitten tapahtuukin jotain upeaa, mutta se vain tapahtuu, ette ole lainkaan suunnitellut sitä tai osannut edes kuvitella, että jotain sellaista voisi omalle kohdalle sattua.

Miten tätä voisi tulkita astrologisesti? Jos löytäisi kartalta ne alueet, joihin on parempi olla koskematta ja antaa vaan elämän viedä, niin voisi energiaa käyttää kehittävämmin, kuin ainaiseen yrittämiseen, joka harvemmin johtaa mihinkään. Mitä olisi otettava huomioon (aspektit yms)? Tietysti ideaalitilanne olisi se, että voisi antaa maailmankaikkeuden johdattaa kaikilla elämänalueilla, mutta toistaiseksi olen siihen kykenemätön, joten irti päästäminen on helpoin aloittaa sellaisista asioista, joihin ei kuitenkaan voi vaikuttaa, vaikka kuinka yrittäisi.

Mulla tämä kulminoituu oikeastaan 2. huoneeseen ja sen teemoihin. Olen huomannut, että raha-asiani esimerkiksi hoituvat parhaiten niin, etten käytä niiden vatvomiseen lainkaan energiaa. Maksan laskut ja vuokran, kun niiden aika on ja sitten loppu on arpapeliä. Älkää kuitenkaan ymmärtäkö väärin, olen hyvä rahan kanssa, eikä sen järkevä käyttö tuota minulle ongelmia. Mutta se rahan hankkiminen... Yhtäkään työpaikkaa jota olen hakenut, en ole saanut (ja töitä olen hakenut PALJON). Olen kuitenkin tälläkin hetkellä töissä ja vieläpä mielekkäissä luovissa töissä, mutta se miten päädyin tähän työhön ei ollut minusta riippuvaista vaan työtä tarjottiin minulle. Huomaatteko mitä tarkoitan?

Myös sellaiset asiat, joihin liittyy korkeamman auktoriteetin luvan saaminen, tuntuvat usein vesittyvän täysin, eli lupaa ei irtoa. Tästä esimerkkinä viimeisin yritykseni tehdä näkyvästi luovaa työtä. Tarvitsin kaupungilta ja suurelta yhtiöltä luvat projektin toteuttamiseen. Kaupungilta tuli innostus, kiinnostus ja lupa, mutta homma ainakin toistaiseksi kaatui siihen, että suurelta yhtiöltä sitä lupaa ei herunut. Lapsuudessa ja nuoruudessa auktoriteettinä toimivat vanhemmat ja no, harvemmin sain lupaa mihinkään huvituksiin, joten selkeästi tämän "ongelman" juuret ulottuvat ihan lapsuuteen saakka.

Olisi hauska kuulla onko muilla vastaavia huomioita elämästä ja millä elämänalueilla olette huomanneet tämän ilmiön sekä näkyykö se myös kartallanne ja miten!
« Viimeksi muokattu: 27.08.2014 08:40:49 kirjoittanut isla-vera » tallennettu

plutonic power
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 374



Profiili
« Vastaus #1 : 31.08.2014 20:04:18 »

Oppositiot lienevät se suurin opettaja näissä. Etenkin Saturnuksen oppositiot ja neliöt.

Itse olen kokenut monissa asioissa saman, itselle tärkeät asiat eivät etene kuten olettaisi kun taas monet muut asiat sujuvat sen kummemmin yrittämättä. Taitaa olla aika paljolti kosmisesta rytmistä kiinni ja pitää tajuta ettei oma ego hallitse maailmaa. Egonikaan puolesta en voi valittaa sillä koen olevani elämässä onnellisessa asemassa vaikka jotkut sisäisesti tärkeät asiat etenevätkin hiirenaskelin.
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #2 : 31.08.2014 20:26:05 »


Sama havainto, että haluamani asiat etenevät hitaasti, jos ollenkaan.  Huh
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Sydänpuu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 265



Profiili
« Vastaus #3 : 31.08.2014 20:31:12 »

Itselläni näkyy sielllä tavalla, että parisuhde asiat menevät aina pieleen. Aivan kuin kosminen ovi laittaisiin aina kiinni nenäni edestä. Muut asiat mitä tavoittelen onnistuvat kyllä hienosti. Sitten kartalta löytyykin vahvistusta tälle, että onnea ja "taivaallista jelppiä" on kaikessa muussa paitsi rakkaudessa. Uskoisin, että hitaassa prosessissa kasvaminen johonkin/joksikin (?) on avain tässä mutta itselläni se ei suju kovin kivuttomasti.
tallennettu
isla-vera
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49



Profiili
« Vastaus #4 : 01.09.2014 08:39:14 »

Niinpä, egosta luopumisesta tässä juuri on kyse ja ego ei tykkää, se kun tahtoisi olla maailman napa. Chiron ei tee sitä liian helpoksi mulle ja siksi elämä hetkittäin tuntuu pelkältä sisäiseltä taistolta, ego huutaa, että sun tarvii olla sitä ja tätä ja tehdä näitä asioita saavuttaaksesi onnen, kun taas sisäinen tietous vaan myhäilee, että onni on tässä ja nyt, läsnäolossa. Kun vaan oppisi nopeammin päästämään irti egon illusioista, niin pääsisi vähemällä pään seinään hakkaamisella ja turhautumisella.

Mutta kiitos Hamal, olen hyvin huvittunut, koska Saturnus ei kartallani mitään muita aspekteja teekkään kun oppositoita ja neliöitä  :Smiley. Oppositiot on Kuuhun ja Chironiin, neliöt Aurinkoon ja Marsiin. Tämä selittää todella paljon. Varsinkin toi oppositio Chironiin on yksi murheenkryyni, todella hallitseva ja nyt kun viime viikkoina olen sen tiedostanut, niin tuntuu, että oppiläksyjä puskee joka nurkan takaa. Ei niitä ehkä oikeasti yhtään sen enempää tule kuin ennenkään, mutta osaan nyt tunnistaa ne. Tai ainakin luulen osaavani   Grin :Smiley Cheesy!

Ehkä kyse on juuri siitä haluamisesta. Ego kun haluaa. Ehkei niitä asioita kuulu saada, mitä haluaa. Ainakaan kaikkea. Mulle ainakin on hyvin vaikea päästää irti haluamisesta, yrittää erottaa mikä on "oikeaa" haluamista ja mikä haluamista haluamisen vuoksi. Haluan jotain, koska "tarvitsen" sitä. Mutta tarvitsenko todella? Tarvitseeko kukaan todella haluamiaan asioita, vai onko kyse vain egon tyydyttämisestä?

"I am trying to see things in perspective.
My dog wants a bite of my peanut butter
chocolate chip bagel. I know she cannot
have this, because chocolate makes dogs
very sick. My dog does not understand this.
She pouts and wraps herself around my leg
like a scarf and purrs and tries to convince me
to give her just a tiny bit. When I do not give in,
she eventually gives up and lays in the corner,
under the piano, drooping and sad. I hope the
universe has my best interest in mind like I have
my dogs. When I want something with my whole
being, and the universe withholds it from me,
I hope the universe thinks to herself: "Silly girl.
She thinks this is what she wants, but she
does not understand how it will hurt."

– THEORIES ABOUT THE UNIVERSE by Blythe Baird
tallennettu

plutonic power
Downtempo
Vieras
« Vastaus #5 : 10.09.2014 23:07:09 »

Jep.
Pakottamalla ei saa asioita mihinkään suuntaan, ja jos on asioita, mitkä eivät riipu minusta, ja ovat esteenä,
niin jätän siinä vaiheessa asiat oman onnensa nojaan. Ennen olin sellainen joka tuppasi pakottamaan toisia, eli raivaamaan tietäni,
mutta ei siinä ollut mitään järkeä.

joskus elämässä heittäydyn tuuliajolle, juuri siksi. moni voi pitää sitä holtittomana, vaikka olenkin hyvin tarkka varsinkin taloudestani ja elämän tilanteestani, mutta kaikkeen ei voi vaikuttaa.

Ja tuntuuhan se vapauttavalta joskus vaan heittäytyä.
ja olla kuuntelematta toisten *pakottavia* neuvoja miten täytyisi tehdä.
Yleensä kuuntelen vähän liikaakin muita, mutta joskus elämässä pistän luukut kiinni ja menen elämän mukana.

Elämän alueellani tuo korostuu etenkin 2. huoneen ja 8. huoneen aspektien kautta ja 4. ja 10. huoneen kautta.
Oppositiot... riesat... saturnus ja pluto...

Sitä suuremmalla syyllä, annan luvan itselleni hengähtää ja päästää irti kaikesta aina välillä.
koska en muuten pysty hengittään.  Undecided
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: