Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kofeiinilla lisää asiakaskuntaa Big Pharmalle?  (Luettu 12876 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #15 : 05.07.2014 10:47:54 »

Oon huomannut saman, että jollain tapaa jo ennestäänkin tuttuihin puolituttuihin muodostui ihan uudenlainen suhde raskauden myötä. Itse tykkäsin siitä, toiset taas ei tykkää, kun on kuullut niitä juttuja siitä että tullaan lääppimään mahaa sun muuta. Mua ei kovin moni lääppinyt, mutta tuskin ois kauheasti haitannutkaan. Riippuu tietysti miten lääppii..  Wink

Eikös se imetyksen suositusaika ole vuosi? Ainakin alun kiinteät kun on niin pieniä lusikallisia, niin pakkohan siinä on jatkaa imetystä melkein yhtä paljon kuin ennen. Velleistä noissa lappusissa, mitä neuvolasta saatiin, sanottiin ettei kannata ainakaan alussa antaa jos imettää, koska kilpailevat silloin imetyksen kanssa. Mielummin lusikalla.

Toi sukupuolijuttu, ehkä johtuu jostakin sellaisesta, että pojat ovat yleensä painavempia kuin tytöt, niin ajatellaan tarvitsevan enemmän energiaa? En ole kyllä itse kuullut tuollaista ajatusta, ehkä sitten kansanperintöä?


Ja niin, siitä kofeiinista:
En yleensä juo kahvia, mutta teetä sitäkin enemmän. Tulin kuitenkin raskausaikana todella herkäksi jopa teen kofeiinille, joten jouduin vähentämään sitä. Teestä tuli siis samanlainen ylikierroksilla-olo kuin kahvista mulle normaalisti. Erikoista. Tosin mulla oli jotain muitakin, esim maito, mitä en raskaana pystynyt syömään ilman vaivoja.
« Viimeksi muokattu: 05.07.2014 10:51:10 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #16 : 05.07.2014 16:13:26 »

Ainahan sitä sanotaan, että teinipojat syövät kuin pohjattomat kuilut.  Grin Mutta en tiedä, toisaalta tossa voi olla vauvan kohdalla jotain biologista perustaa, tai sitten ei.

Vai meilläkin päin.  Wink Entä jos olinkin Lapista.. no joo, en ole, mutten hkistäkään.  Grin Mutta niin, voihan näissä olla ihan maakuntakohtaisia juttujakin näissä uskomuksissa.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #17 : 14.07.2014 21:49:58 »

Juon nykyään oikeastaan yksinomaan kofeiinitonta kahvia.

Olen useita kertoja ollut havaitsevinani, että kahvilakko (usein sen jälkeen kun pikakahvi pääsee
loppumaan) tuntuu saavan aikaan "testosteronimyrkytyksen".

Joillakuilla ihmisillä puuttuu maksasta jokin entsyymi, jolloin tietyillä lääkkeillä voi olla jopa
erittäin haitallinen vaikutus, kun maksa ei metaboloi niitä kuten se useimmilla tekee.

Ja useimmat lienevät kuulleet lukuisien aasialaisten heikosta alkoholin siedosta juuri kenties
em. kaltaisesta syystä.

Tuli mieleen, että voisiko kahvissa olla (jopa decafissa) noin 400(?) yhdisteen joukossa jokin
sellainen, joka joillekuille (kuten kenties meitsille) saa aikaan testosteronitason laskun rikastuessaan(?) systeemiin heikon metabolian
johdosta?

Mjooh, yoga-suutra suosittelee brahma-caryaa (brahma-tsharjaa) eli selibaattia yogan (joogan)
tavoitteen eli nitya-samaadhin (pysyvän samaadhin, päivätajunnan "taustalla") saavuttamisen edistäjänä.

Patañjali toteaa Yoga-suutra -pläjäyksessään:

brahma-carya-pratiSThaayaam viirya-laabhaH


Eli jos pitäytyy tiukasti selibaatissa, siitä seuraa viirya eli energiatason kohoaminen.
Mitä tod. näköisimmin tuo energia perustuu lähinnä testosteroniin. Ilman testosteronia
ihmiset (myös naiset) taitaisivat olla lähinnä zombieita, ja kuolisivat hyvin nopeasti sukupuuttoon?

Siis ilmeisesti siitä, että selibaattia helpottaakseen juo kylliksi kahvia, jotta testosteroni
taso laskisi, ei taida olla hyötyä vaikkapa kuNDalinii-shaktin aktivoimisyrityksissä. Mitä ilmeisimmin
myös kuNDaliniin aktivoituminen liittyy jotenkin testosteroniin. Blaah, blaah, blaah...

 :Smiley   Grin
« Viimeksi muokattu: 14.07.2014 21:52:00 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #18 : 01.08.2014 12:54:21 »


Jiihaa! Tulipa mahtavan maittavaa kahvin korviketta, kun sikurijuomaan (Prewett's Organic Chicory'sta
valmistettuun) lisäsin kolmannes teelusikkaa Nestlen murukahvinpurua.

 Cheesy   smitten  smiley6600
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: