Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: karmivaa.. toivottavasti EI totta  (Luettu 12051 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
AnniA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 481



Profiili
« : 10.01.2011 23:57:13 »

Eli siis tänään neljävuotias poikani alkoi puhumaan minulle että

"Äiti ei näe ensi joulua"
Kysyin että kuinka niin? äläs nyt tuommoisia puhu.
"Äiti on kuollut silloin, tulee kesä, ja uusi talvi, ja se kuu ennen joulua...marraskuu..
äiti menee sairaalaan kolmeksi päiväksi, lääkärit tutkii ja sitten äiti kuolee.
Minä, veli ja isä ollaan kolmestaan"

Menin ihan vaikeaksi....
Sillä poikamme ei osaa kuukausia!
Ja mistä tuollaisen kuolema jutunkin keksinyt?

Minulla tosin nyt käynnistyy tutkimukset, kun minulla epäillään MS-tautia.
Oisko poika vaan voinu tollasen kehitellä sitten?
Vai voiko olla totta?
En tiedä mutta TO-DEL-LA karmivaa...

Myöhemmin pyysin poikaa mainitsemaan kuukauden johon sanoi "en tiedä kuukausia"
koitin että.. mikä tulee ennen joulua?
ja vastasi että syksy....  Shocked

mielipiteitä?  buck2

tallennettu

"sopivasti sekaisin"
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1 : 11.01.2011 13:56:53 »

No huhhuh  Shocked Mulle tulee ainakin kyllä semmoinen tunne kylläkin että ehkä poika muistaa jotain tällaista edellisestä elämästään?
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #2 : 11.01.2011 14:00:05 »

Jeh, ennustus on todennäköisyyksiä. Tässäkin on
aikaa hyvin luoda uudenlainen polku tuon tapahtu-
man ohitse. Pelko pois ja hihat vaan heilumaan ja
tutkimaan mitä kaikkea voit tehdä. Tai sitten ei tart-
te tehdä mitään näkyvää, vaan tää energeettinen
muutostyö oli jo tehty.  Smiley
tallennettu

Soile
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 238



Profiili
« Vastaus #3 : 13.01.2011 10:00:19 »

Tuli vielä mieleen, että pikkupadoilla on niin tosi tarkat korvat, vaikka toisaalta tuntuu aika hurjalta tuo teksti nelivuotiaan suusta. Minkä ikäinen se toinen poika on? Olisiko voineet tenavat puhella asiasta keskenään teidän tietämättä?

tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
AnniA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 481



Profiili
« Vastaus #4 : 20.01.2011 08:50:57 »

Toinen poikamme on 8kk ja ei puhu lainkaan, joten eivät ole keskenään puhuneet ainakaan....  Shocked
Ja on saattanut tosiaan kuulla minun ja miehen puhetta sairaudesta, mutta ei me kuolemasta olla kyllä mielestäni puhuttu..... ? En tiedä.... mitä tuo oli mutta aikasta karmivalta se edelleenkin tuntuu...
tallennettu

"sopivasti sekaisin"
noitatäti
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118


Profiili
« Vastaus #5 : 21.01.2011 02:27:13 »

Tuli myös mieleen, että poika muistaa edellistä elämää. Ehkä olette jopa yhdessä kokeneet tuon vaiheen.

Nyt saman ei tarvitse toistua, ja näet seuraavan joulun kyllä.
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #6 : 21.01.2011 09:47:54 »

Toinen poikamme on 8kk ja ei puhu lainkaan, joten eivät ole keskenään puhuneet ainakaan....  Shocked
Ja on saattanut tosiaan kuulla minun ja miehen puhetta sairaudesta, mutta ei me kuolemasta olla kyllä mielestäni puhuttu..... ? En tiedä.... mitä tuo oli mutta aikasta karmivalta se edelleenkin tuntuu...

Älä murehdi mistään..ei kannata..Eteen päin vaan..sano mummo lumessa. angel smitten
tallennettu
vintis
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 83


Profiili
« Vastaus #7 : 21.01.2011 10:44:02 »

Meillä tyttö sanoi saman tyyppisen jutun tuossa yksi ilta sängyssä. Tyttö on kyllä jo 9vee. Tuumasi vain, että eihän Me ehkä ens joulua nähdä. No kysyin, että miten niin... En sanatarkasti muista miten vastasi, mutta tyyliin 'tuli vain mieleen, ettei elämästä ikinä tiedä' tms. Eli taisi olla vain 9 vuotiaan pohdintoja, ettei nyt etukäteen suunnitella Smiley
Jospa teillä poitsu vain ensi kertaa ymmärtänyt, että ihmisiä kuolee ja jos jostakin syystä pelkää menettävänsä sinut. Läheisen ihmisen kauttahan lapset käsittelee kuvittelemalla asioita. Tai sitten se on vinkki muuttaa jotakin teidän elämässä.
tallennettu
vintis
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 83


Profiili
« Vastaus #8 : 21.01.2011 13:01:44 »

Niinpä,minäkin luulen aivan samoin, että peilaavat jollakin tapaa vanhempien henkistä tilaa tai aistivat jotain. Tässä tapauksessa luulen, että meillä tyttäreni on ollut mukanani elämän muutoksessa, jossa entinen arki katoaa ja kaikki tapahtuu niin vauhdilla ettei itsekään perässä pysy. Voi siis olla jotain tytön pelkoa, ettei tiedä mitä tässä milloinkin tapahtuu.
Lapset ovatkin sinäänsä hauskoja 'tulkittavia', kun ottavat ympäristöstä vastaan kaikenlaista ja tuovat sen 'symbolisesti' julki eli  itse saa hiukan lähteä arvailemaan mitähän tämäkin nyt tarkoittaa.
Otetaan siis lasten avoimuus kiitollisuudella vastaan Smiley
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #9 : 11.03.2011 16:19:32 »

Jeh, ennustus on todennäköisyyksiä. Tässäkin on
aikaa hyvin luoda uudenlainen polku tuon tapahtu-
man ohitse. Pelko pois ja hihat vaan heilumaan ja
tutkimaan mitä kaikkea voit tehdä. Tai sitten ei tart-
te tehdä mitään näkyvää, vaan tää energeettinen
muutostyö oli jo tehty.  Smiley

Samoilla linjoilla.

Ensimmäinen ajatukseni oli, että nykyinen avatar-kuvasi kannattaisi vaihtaa? Tuo kuva yhdessä tuon viestin kanssa sai selkäpiini karmimaan. Älä suostu haavoittuneeksi enkeliksi tummissa väreissä, valitse ilo, voima ja terveys.

tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #10 : 11.03.2011 16:51:06 »

Minkä ikäisestä pojasta olikaan kyse? onko pojalla vain vilkas mielikuvitus, vai onko suvussanne oikeasti ollut näkijöitä aiemmin? Onko hänellä sinun -eli Äidin- näkökulmasta katsottuna edes mahdollista löytää herkkyyttä nähdä asioita? Onko hän ennen nähnyt jotain, mikä on tapahtunut juuri niin, niin kuin hän sanoi?

Lapsethan pelkäävät paljon ja kaikenlaista,
ja jos vanhemmat sairastuvat, huolet ja pelot vain voimistuvat, silloin keksitään paljon juttuja ja suurennellaan huolenaiheita, ns dramatisoidaan, koska lapsi vain toimii sillä tavoin, leikin tavoin...  angel

Kerron esimerkin omasta lapsuudestani,
7-vuotiaana näin ikätovereitani koskevan selväunen, meillä on näitä kykyjä aina ollut suvussa. Siinä yksi samanikäisistä lapsista -minäkin olin joukossa mukana -kuoli nuorena.

Minä uskoin pitkään, että itse kuolen nuorena. Sitten pelkäsin kaikenmaailman murhaajia, tunkeutujia, murtovarkaita yms. jotka ehkä voisivat viedä hengen, jopa uskonto ja Saatana aiheuttivat pelkoa, jos kuolenkin enkä pääse Taivaaseen, kouluikäisenä siis pelkäsin tuommoisia...

Vanhemmillani oli sairauksia koko ajan, no sitten alkoi pelko, että he kuolevat, samalla olin aina varma, että olen jotenkin erityinen, että minä vielä kuolen.

Nuoruudessa elin rankat teinivuodet, uhosin ja kapinoin, uhkailin jopa itsetuholla, läheltä-piti tilanteita oli monia. No, sitten en kuitenkaan kuollut, vaan vahvistuin entisestään, pelot madaltuivat,

eivätkä vanhemmatkaan, ei kukaan lähisukulainen ole vielä kuollut, paitsi isovanhemmista jotkut, mutta se on luonnollinen elämän kiertokulku.
Että ensin vanhemmat, sitten vasta jälkikasvu, kivuliaampaa se on vanhemmille toisin päin, siitäkin tosin olen nähnyt esimerkkejä sukulaisissa...  Cry  angel

Mutta että selväunessa yksi ikäisistäni kuoli,
näin kävi,
hän hyppäsi katolta ja kuoli.

Se siis toteutui, vasta nyt yli parikymppisenä taas yksi päivä mietin sitä,
mietin että minähän tiesin,
piirsin jopa kuvia ja tauluja siitä silloin lapsena ja nuorena,

se tapahtui juuri niin, kuin olin maalannut,

yhteys oli vain niin vahva, tuon lapsuudesta asti tunnetun luokkakaverin kanssa,

Eli voisiko lapsesi nähdä jonkin muun kohtalon,
jonkun todella paljon sivullisemman,

jos hän siis PYSTYY näkemään asioita? Jos ei, hän ehkä kuvittelee ja lapsen tavalla dramatisoi, koska on huolissaan äidistään ja pelkää..?  smitten

En tiedä minkä ikäinen on lapsesi tämä, mutta äiti on niin vahva tunneside varsinkin pienille lapsille, että kaikki tunteet heijastuu hyvässä äiti-suhteessa ensin siihen.

Ole siis iloinen, että lapsesi on niin avoin, että kertoi tämän sinulle. Se kertoo luottamuksesta.  smitten Minä olin itse niin peloissani ja sulkeutunut silloin, että pidin kammottavan salaisuuden aina vain itselläni, elin sen unen tuomassa levottomuudessa ja pelossa.

Enää ei tarvitse pelätä, nyt tiedän jo, että kuka ja miksi.  angel  smitten

t. Topaasi

Hyvää viikonloppua ja parantumista tautiisi, Parantumisen Voimia, Lapselle Rauhaa  smitten  smitten
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
coon
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #11 : 16.03.2011 16:07:47 »

Paljon positiivista ajattelua ja rakkautta ilmaan, niillä on suuri voima  smitten
tallennettu
Fawn
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 321



Profiili
« Vastaus #12 : 16.03.2011 20:15:13 »

Minulle tuli mieleen, että voisiko tää olla joku näky siinä tapauksessa, että tutkimuksia ei olisi käynnistetty? en kyllä tiedä tosta taudista juuri mitään niin en tiedä miten tämä päätelmä pätee siihen.
tallennettu

"Rakasta elämää, rakasta lähimmäistäsi, rakasta eläimiä, rakasta puutarhaa ja kukkia! Rakasta, rakasta! Siinä on ratkaisu elämän arvoitukseen."
-Carl Larsson

Aurinko vaaka, nouseva skorppari
Sininen Sähköinen Yö
garou
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #13 : 17.03.2011 22:23:55 »

Lapset ei ole tyhmiä, onneksi.

Kuulostaa siltä, että poikasi on terävä kaveri ja vaistonnut aikuisten huolta, ilmeisesti sairastumisen pelkoa.. Heillä on sisäänrakennetut korvat ja aistit, sen olen itse huomannut monesti. Vaikka kuinka yrittää pimittää jotain ikävää asiaa, niin kyllä lapsi sen vaistoaa, että aikusella on kuormaa sydämellä ja reagoi aika nopeasti tähän ja vielä miten yllättävillä tavoilla...

Oma poikani oli 4 vuotias kun alkoi pelätä kuolemaa ja sitä, että joku läheinen, yleensä minä kuolen. Ja lapset on sukkelia.. Esimerkiksi tuosta kuukausien tietämyksestä.. Poikani osasi aakkosia 4 vuotiaana hyvin mutta nyt 5 vuotiaana ei muka tunnu muistavan enää olleenkaan, kun ei koe tietoa tarpeellisena. Lelu-ukkeleiden ominaisuudet ovat kai vieneet voiton tästä hetkellisestä nerouden puuskasta. Wink

Tarkoitan vain, että poikasi on hetkellisesti kiinnostunut kuukausista ihan vain kerran niitä kuultuaan,lapsilla on uskomaton muisti, mutta kun tieto ei vaikuta sen tärkeämmältä niin helpostihan se unohtuu, ihan vaikka päivässä..


Älä nyt ainakaan kovasti huolestu, lapsesi tietää, että jotain on meneillään ja reagoi siihen.
tallennettu
AnniA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 481



Profiili
« Vastaus #14 : 18.03.2011 09:59:27 »

pois
« Viimeksi muokattu: 29.03.2011 11:33:37 kirjoittanut AnniA » tallennettu

"sopivasti sekaisin"
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: