Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapseni lukee ajatukseni ??  (Luettu 38585 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #30 : 02.11.2005 18:35:02 »

Jos se onkin niin, että indigot osaavat suojata itsensä muiden ajauksilta ja tunteilta niin hyvin, etteivät tunne syyllisyyttä. Kai he myötätuntoa kuitenkin osaavat tuntea? Etenkin sitä halutessaan.

Suuri lahja ympäristölle onkin ottaa osaa muiden pahojen tunteiden kantamiseen, ja jopa puhdistaa niitä. Näinhän sanotaan pyhimysten ym. hengellisten johtajien tekevän. Jopa sairastuvan itse imettyään niin paljon pahaa pois ympäristöstään. Toki kaikille toivon suojautumiskeinoja sitä ylimäärää pahoja tunteita vastaan, joita voi ympäristöstään joutua imemään ja  joita ei itse pysty käsittelemään.

 Smiley Smiley Smiley
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Mirjam
Vieras
« Vastaus #31 : 02.11.2005 19:03:15 »

Jos se onkin niin, että indigot osaavat suojata itsensä muiden ajauksilta ja tunteilta niin hyvin, etteivät tunne syyllisyyttä. Kai he myötätuntoa kuitenkin osaavat tuntea? Etenkin sitä halutessaan.
Suuri lahja ympäristölle onkin ottaa osaa muiden pahojen tunteiden kantamiseen, ja jopa puhdistaa niitä. Näinhän sanotaan pyhimysten ym. hengellisten johtajien tekevän. Jopa sairastuvan itse imettyään niin paljon pahaa pois ympäristöstään. Toki kaikille toivon suojautumiskeinoja sitä ylimäärää pahoja tunteita vastaan, joita voi ympäristöstään joutua imemään ja  joita ei itse pysty käsittelemään.

Hmm...lapsi on aina lapsi, oli ns.'indigo' tai ei. Sana Indigokin on vain 'käsite' tietyllä lailla.
Tunteet on kaikilla ja vahvoina. Ja niitä tunnetaan kun tunne tulee.
Tuo toisten tunteiden puhdistaminen on nähdäkseni vain siirtymistä tunteissa syvyystasolla kollegtiivisten tunteiden tasolle.
Ja niitähän tässä kai kovasti nyt putsaillaan... smitten
Jokaisella siihen on mahdollisuus.

Ja toisaalta 'pahoja' tunteita ei ole olemassakaan, vain käsittelemättömiä tunteita. Ja se, että niiden käsitteleminen/kohtaaminen saattaa tuntua tuskalliseltakin ehkä, voi tuntua 'pahalta'...
'pahamieli'... on aika kuvava sana...mielellä on 'paha' olla....
 Cheesy

'Puhdistautumisen' jälkeen ei ole mitään miltä suojautua...kaikki on suoraa ja rehellistä...näin niinkuin pieneen tiivistäen...


 smitten
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #32 : 02.11.2005 19:10:20 »

Anteeksi että käytin sanaa paha. Sanotaan nyt sitten että taitamaton tunne. Vaikkei mitään hyvää aiheutakaan. "Hyvät" tunteet levittävät rakkautta, niistä voi nauttia. Pitäisikö nekin puhdistaa?Huh?
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Mirjam
Vieras
« Vastaus #33 : 02.11.2005 19:18:16 »

Anteeksi että käytin sanaa paha. Sanotaan nyt sitten että taitamaton tunne. Vaikkei mitään hyvää aiheutakaan. "Hyvät" tunteet levittävät rakkautta, niistä voi nauttia. Pitäisikö nekin puhdistaa?Huh?

Eipä kai sillä merkitystä minulle ole mitä sanaa käytät  Smiley
Itse en vai käytä sitä sanaa tosissani, sattuneista 'syistä'.

En osaa ajatella asiaa tuolta kantilta...
Itselle kaikki tunteet on 'tarpeellisia'.  Cheesy
Ehkei niitä tunteita itsiään tarvitse puhdistaa, vaan suhtautumistapansa tai kokemistapaansa niihin...


 smitten
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #34 : 02.11.2005 19:34:34 »

Ehkei niitä tunteita itsiään tarvitse puhdistaa, vaan suhtautumistapansa tai kokemistapaansa niihin...[/color]

 smitten

Taas kiinni siitä mitä sanaa siitä käyttää?

"Siihen" on olemassa monenlaisia tekniikoita, joista monet käyttää omia termejään. Luulin yllä, että sulla oli niihin mielenkiintoa jo omista syistäsikin. Iän myötä näitä abstrakteja teorioita voi hyödyntää paremmin. Minäkin teen niin, vaikka ihan tavallisesti aistiva pulliainen olenkin. Onnea. smitten smitten
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Mirjam
Vieras
« Vastaus #35 : 02.11.2005 19:57:23 »

Lainaus
Taas kiinni siitä mitä sanaa siitä käyttää?
"Siihen" on olemassa monenlaisia tekniikoita, joista monet käyttää omia termejään. Luulin yllä, että sulla oli niihin mielenkiintoa jo omista syistäsikin. Iän myötä näitä abstrakteja teorioita voi hyödyntää paremmin. Minäkin teen niin, vaikka ihan tavallisesti aistiva pulliainen olenkin. Onnea. smitten smitten
Lainaus

 Kiitos!
Wink No ehkei nyt ihan sanoista ollut nyt kiinni, vaan lauserakenteista  Grin
Kyllä nuo sanojen merkitykset sekoittaa välillä ymmärystä ihmisten välillä, mutta sille ei vain mitään voi. Jos tahtoa/kiinnostusta riittää, niin niitä sitten vain väännellään, kunnes tullaan ymmärretyksi, jos tullaan.  Smiley

Ja mielenkiintoa minulla riittää kyllä, mutta aina ei jaksa 'vääntää'ajatuskuvioita, vaan olla vain.
Omista syistäni en niin tiedä, miten ne tässä vaikuttaa.

Jos tarkoitit näitä "tekniikoita" joilla pääsee käsiksi sinne tunteiden ja mielen maailmoihin kosketuksiin sisällään, niin niitä tosiaan on varmaan yhtä monta kuin ihmistäkin.
Ja lisäksi on näitä ns.'yleistekniikoita'.

Ja kyllä nuo kaikki 'aistit' on meillä ihan kaikilla, eikä kukaan sen pulliaisempi kai ole kuin muutkaan.


 smitten smitten
« Viimeksi muokattu: 02.11.2005 20:48:23 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #36 : 02.11.2005 20:46:40 »

Sait minut kiinni ainakin yhdestä kirjoitusvirheestä. Tarkoitin koko ajan näitä "yleistekniikoita", niilläkin siis usein omat terminsä. Ihmisten omiin suhtatuisin kyseenalaisesti. Mutta, mitätahansa... Huhhuh. Nyt saat karmapisteitä minulta!  Grin  Grin
Hei, hei!
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Mirjam
Vieras
« Vastaus #37 : 02.11.2005 20:55:52 »

Sait minut kiinni ainakin yhdestä kirjoitusvirheestä. Tarkoitin koko ajan näitä "yleistekniikoita", niilläkin siis usein omat terminsä. Ihmisten omiin suhtatuisin kyseenalaisesti. Mutta, mitätahansa... Huhhuh. Nyt saat karmapisteitä minulta!  Grin  Grin
Hei, hei!

Hööh... siis en minä nyt päällimmäisenä (jos lainkaan) mitään sana virheitä etsi, tarkoitus on vaan päästä edes hiukan "hajulle" mitä se toinen tarkoittaa....  Cheesy
Kun vähän tarkistaa, ollaanko nyt samoilla linjoilla, on hiukan helpompi jatkaa keskustelua...... Smiley
Tulee turhia väärinkäsityksiä, jos toinen puhuu perunasta ja toinen omenasta.

Tuosta tulikin mieleen, että kyllä niitä kirjoitusvirheitä sattuu itse kullekin...eipä ole montaakaan hetkeä sitten, kun luin yhden viestin ja nauroin (hyväntahtoisesti) kirjoitusvirheiden paljoudelle ja niiden komiikalle.... 2funny

 smitten
tallennettu
avecmoi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #38 : 02.11.2005 22:21:56 »

Hei Saai,

Yritän antaa sinulle yhden esimerkin siitä milloin se ei välttämättä ole rakkautta puhdistaa toisen negatiivisia tunteita. Ensinnäkin jokaisella tod. näk. on oma karmansa niinkutsuttu oppiläksy tässäkin elämässä. Jos lähimmäinen toimii sellaisen ihmisen puhdistajana, joka elää niin että tuottaa paljon sellaista negatiivista energiaa ajatuksin, teoin tai erilaisin riippuvuuksin esim.  nautintoaineita käyttämällä ( alkoholi tuottaa pelkotiloja = mustaa energiaa). Tapoja on monia vahingoittaa itseään ja ympäristöään. Toinen putsaa ja toinen tuottaa lisää neg. energiaa. Eli summa summarum toinen väsyy ja toinen ei opi elämästä yhtään mitään. Tämä pätee ihan yhtä hyvin lapsi / aikuinen suhteeseen. Aikuinen tekee vaikka liiaksi töitä ja tulee kotiin väsyneenä ja haluaa olla rauhassa ja näin torjuu lapsen. Kuten sanottu tapoja on vaikka kuinka.
Toivottavasti tuli ymmärrettävään muotoon.
tallennettu
mandi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #39 : 02.11.2005 22:30:06 »

Kristallilapset ovat todella sellaisia, jotka pystyvät lukemaan ihmisten ajatukset ja jopa tuntemaan toisen ihmiset tunteet. Itse olen jo melko iäkäs, mutta vasta muutama vuosi sitten minulle selvisi, että tunnetasolla pystyn lukemaan ihmisiä. Taito ei missään tapauksessa ole aina miellyttävä vaan monasti pikemminkin päinvastainen. Vanhemmille tämä tallaisten lasten kasvattaminen asettaa kovia vaatimuksia, mutta on todella tärkeää tiedostaa, että tallaisiakin lapsia on. Vielä kun saisimme nämä tiedot kouluihin voisi olla, että monet oireyhtymät poistuisivat ja näitä lapsia osattaisiin kohdella toisella tavalla. smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #40 : 02.11.2005 22:39:38 »

Vielä kun saisimme nämä tiedot kouluihin voisi olla, että monet oireyhtymät poistuisivat ja näitä lapsia osattaisiin kohdella toisella tavalla. smitten

Sanoppa muuta!  Sad

Mutta toisaalta olen huomannut senkin, että tällainen lapsi kuin menee koulujärjestelmän läpi ja jos hänen vanhempansa tukevat lastaan ( eivät suostu kaikkiin tapoihin ja järjestelmiin, vaan kyseenalaistavat niitä) se muuttaa koulujärjestelmää, hitaasti kylläkin, mutta muuttaa.

Kärsivällisyyttä siinä tarvitaan ja aktiivisuutta sekä oman itsen kanssa työskentelyä 'puhdistamalla' omia tunne yms 'tarumojaan', jotta lapsi ei niitä päällimmäisenä heijastele koulumaailmassaan.

On todella yllättävää, miten paljon vielä opettajina esim. on kovinkin 'traumaattisia' ja omia asenteitaan ja tunteitaan lapsiin projisoivia ihmisiä.


                        *hiljaakin hyvä tulee*
 smitten
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #41 : 02.11.2005 22:41:38 »

Hei Saai,

Yritän antaa sinulle yhden esimerkin siitä milloin se ei välttämättä ole rakkautta puhdistaa toisen negatiivisia tunteita. Ensinnäkin jokaisella tod. näk. on oma karmansa niinkutsuttu oppiläksy tässäkin elämässä. Jos lähimmäinen toimii sellaisen ihmisen puhdistajana, joka elää niin että tuottaa paljon sellaista negatiivista energiaa ajatuksin, teoin tai erilaisin riippuvuuksin esim.  nautintoaineita käyttämällä ( alkoholi tuottaa pelkotiloja = mustaa energiaa). Tapoja on monia vahingoittaa itseään ja ympäristöään. Toinen putsaa ja toinen tuottaa lisää neg. energiaa. Eli summa summarum toinen väsyy ja toinen ei opi elämästä yhtään mitään. Tämä pätee ihan yhtä hyvin lapsi / aikuinen suhteeseen. Aikuinen tekee vaikka liiaksi töitä ja tulee kotiin väsyneenä ja haluaa olla rauhassa ja näin torjuu lapsen. Kuten sanottu tapoja on vaikka kuinka.
Toivottavasti tuli ymmärrettävään muotoon.

Tämä ei ole toisen tunteiden puhdistamista. Jos tunteet puhdistetaan, jäljelle jää puhtaat tunteet. Kaikkea *****  "ymmärtäväisesti" kuuntelemalla voi yllyttää toista siihen. Tätä voisi kutsua vaikka pelastaja-kompleksiksi.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #42 : 02.11.2005 23:07:54 »

Kristallilapset ovat todella sellaisia, jotka pystyvät lukemaan ihmisten ajatukset ja jopa tuntemaan toisen ihmiset tunteet. Itse olen jo melko iäkäs, mutta vasta muutama vuosi sitten minulle selvisi, että tunnetasolla pystyn lukemaan ihmisiä. Taito ei missään tapauksessa ole aina miellyttävä vaan monasti pikemminkin päinvastainen. Vanhemmille tämä tallaisten lasten kasvattaminen asettaa kovia vaatimuksia, mutta on todella tärkeää tiedostaa, että tallaisiakin lapsia on. Vielä kun saisimme nämä tiedot kouluihin voisi olla, että monet oireyhtymät poistuisivat ja näitä lapsia osattaisiin kohdella toisella tavalla. smitten

Millaisia oireyhtymiä sinulle on tullut tästä kyvystä johtuen?

Ymmärrätkö kenties itse muita paremmin ja osaat sovitella tilanteita vai käytätkö kykyä hyväksesi? Vai tuleeko siitä sekopää?

Ketään lapsia ei enää kasvateta syyllistämällä, oli indigo tai mikä lie, eikä pidäkään.

Mutta jos he ovat kykenemättömiä tuntemaan syyllisyyttä niin silloinhan meillä olisi ikäpolvi psykopaatteja jaloissamme.

Eikä tässä olla suojelemassa opettajia, vanhempia tai muita aikuisia. Heillä pitäisi olla keinot selviytyä. Siinä koululuokassa vaan on muitakin samanikäisiä lapsia, joilla ei ole ymmärrystä tunteiden käsittelyyn aikuisen tavoin. Ja he joutuvat, niin leikissä kuin opetuksessa, sietämään sitä esittäjää, joka häiritsee opetusta ja aiheuttaa niitä tunteita.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #43 : 02.11.2005 23:18:50 »

Myös minä olen aina aistinut herkästi ihmisten todelliset tunteet, jotka usein ovat muuta kuin "esittävät". On jokseenkin surkuhupaisaa, kun joku ihminen yrittää olla niin kaveria, mutta samalla aistii ettei tuo ihan tosissaan aidosti ja rehellisesti minusta edes kauheasti välitä. Aistin myös herkästi ihmisten ns. henkisen "tason", onko nuori vai vanha sielu jne.

Vaikka tällainen toisten tunteiden herkkä aistiminen on välillä rankkaa, niin on siinä hyvätkin puolensa. Pystyy mm. erottelemaan "jyvät akanoista". Toinen tyttäreni taitaa olla vähintään yhtä herkkä kuin minä itse aistimaan näitä toisten tunnetiloja...  coolsmiley
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #44 : 02.11.2005 23:19:42 »

Iltaa  Smiley

Tämä aihe itsessään on niin laaja että on täysin mahdotonta edes supistaa
sen kokonaiseksi alueeksi, siihen totta tosiaan tarvitaan kokonainen kirja.

Netin kautta löytää jo aika paljon tietoa, lisäksi on ainakin 1 kirja suomeksi ja 2 englannin kielellä jossa kerrotaan heistä ja miten heitä voi lähestyä, kasvatusvinkkejä jne

Vaikka täällä on väännetty kättä "suojauksesta" onko tarpeellinen vai ei, voin sanoa
jo omien lapsien kokemuksesta ja pyynnöistä, että on ajoittain ihan tarpeellinen.

Lapset eivät ole AIKUISIA vaikka olisivat kuinka "tietoisia" tahansa.

Ns uuden ajan lapset tunnistavat KAIKEN mitä ympäristössä tapahtuu, ainoa
ongelma on pienempänä ilmaista tai kanavoida ne vastaanotetut ja tunnistetut energiat, kun ei osaa puhua tai ilmaista ne tunnistetut energiat, puhumattakaan osaavatko aina edes erottaa mikä on omaa ja mikä on toisten.

Itse suosittelen että kodin ympäristö pidetään mahdollisimman rauhallisena, jokaisella
on varmasti omat konstinsa ylläpitää harmoniaa kotona.

TÄYSIN PUHTAAKSI emme vielä kykene saamaan ympäristömme, joten ihan terveellä maalaisjärjellä voi asettaa arjensa ja myöskin ajoittain SUOJATA lapsen kenttää, niin ettei se KUORMITTUISI liiakseen, ei ole kyse lasten kohdalla mistään "minä pelkään jotain ulkopuolista", vaan niikuin niin hyvin Enkin ilmaisi, HYGIENIA.

Varsinkin jos lapsi on sen verran pieni ettei itse osaa.

Suosittelen myöskin vaihtoehtoisia hoitomuotoja jos lapsi reagoi liian
voimakkaasti ympäristöön.

Energiahoito tepsii omiin lapsiini  Smiley

Telepaattista/tietoista lasta on haastava kasvattaa, koska ei voi mennä piiloon eikä myöskään syöttää mitään "puppua", tämä on yksi syy miksi ovat täällä  Wink

He auttavat meitä olemaan rehellisiä itseämme ja toisiamme kohtaan, he ovat täällä auttamassa meitä ja tuovat mukanaan myöskin ihan uusia asioita.

Rohkeutta ja valoa   smitten
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: