Äänestys
Kysymys: Pelkäätkö kuolla / kuolemista / kuolemaa?
Kyllä - 17 (20.5%)
En - 51 (61.4%)
En tiedä - 15 (18.1%)
Äänestäjiä yhteensä: 62

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pelkäätkö kuolemaa?  (Luettu 40065 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Nefertari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #15 : 20.12.2005 12:31:15 »

Eniten minua pelottaa se ajatus, että kun kuolee tapahtuu täydellinen kuoleminen eli sielu ja ruumis kuolevat. ettei jää mitään, ei ole mitään kuoleman jälkeen. Eniten pelottaa ajatuksen kuoleminen.

Toisaalta, minä kuulun tähän masentuneeseen ryhmään joka sanoo toisinaan haluavansa kuolla. Mutta, olettaen että elämä alkaa jossain muualla. Minusta tuntuu, että elämä jatkuu kuoleman jälkeen. Ei sielu voi kuolla! En jaksa tai halua uskoa että kuolema on viimeinen etappi johon päättyy kaikki. Toisin sanoen en pelkää kuolemaa.

Mutta jos menen vielä syvemmälle omissa pohdinnoissa, niin enitenhän kuolemisessa pelottaa se hetki, jolloin kuolee. EI niinkään itse kuolema vaan se miten se tapahtuu. Ja hirveämmäksi sen tekee ajatella jokin hirveä kidutus kuolema yms. Mutta ajatellaas positiivisesti, jokaisellehan on jollakin tavoin ennakkoon määrätty elämä ja sen loppuminen.

Mutta kuolema on osa elämää ja uskon, että elämä jatkuu kuolemankin jälkeen.  Wink
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #16 : 20.12.2005 12:35:34 »

Hei Nefertari!

Muistan itse muutaman aikaisemman kuoleman ja olen irronnut ruumiistani muutamia kertoja tahattomasti (sehän on melkein sama kuin kuolisi sillä erolla, että ruumiista irrottuaan sielua ja ruumista ylläpitävä "hopeinen lanka" on vielä paikoillaan ja sielu pääsee takaisin ruumiisteen).

Voin sanoa, että kuoleman kokemus on hyvin, hyvin miellyttävä! Shui! Sillälailla sitä vaan suhahtaa irti kropasta muuttumatta miksikään. Olet edelleen se sama sinä, samoine ajatuksinesi ja tunteinesi kuin nytkin. Ainoastaan olomuotomme muuttuu  Wink

Silloin kun minut ammuttiin kuoliaaksi olin aivan paniikissa ja peloissani. "En tahdo kuolla, en tahdo!" Lopulta luodit lävistivät minut ja yllätyksekseni tunsin vain pienin nipistyksen, sitä irtosi ruumiistaam ja sen jälkeen tuli rauha. Sitä vain ajatteli "Kas, eihän tässä käynytkään tämän kummemmin"  Grin
tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #17 : 20.12.2005 12:42:11 »

Hei AthaMaarit!

Heti heräsi mielenkiinto, kuinka muistat aiemmat kuolemasi? Siis ihan oikeasti kiinnostuneena. Olisin nimittäin todella kiinnostunut aiemmista elämistä ja tietenkin myös kuolemista. Mutta koska olen kokematon vielä, ei ole juurikaan tietoa. Ennustajilta saa kuulumma jotain tietoa mutta miten sinä olet saanut tietää omistasi?

Tämähän alkoi kiinnostamaan kovastikin!  Smiley
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #18 : 20.12.2005 12:50:59 »

Sitä mukaa kun henkinen tieni on edennyt, olen vain alkanut muistaa menneitä elämiä. En yleensä muista kuolemiani, muistan suuremmaksi osin joitain päätapahtumia joistain elämistä (eräänlaisen tiivistelmän ilman kuolemaa), mutta jos istuutuisin oikein toden teolla pohtimaan, varmasti nämä vielä muistamattomat kuolemat tulisivat muistiini.

Entisien elämien ja kuolemien muistamista voi toki harjoittaa esim. meditoinnilla ja tutkimalla unia (esim. tuo ammutuksi tuleminen muistuu unistani), mutta sanoisin, että jokainen alkaa muistaa elämiään sitten kun on siihen valmis Wink Harjoituksilla voi edesauttaa asiaa, mutta kun aika on kypsä asiat alkavat vain pomppia mieleen yksikseen.

Eniten kuoleman tunteeseen, millaista todellakin on kuolla, ovat vaikuttaneet tuo ammutuksi tuleminen unessa (heräsin siihen ihanaan tunteeseen kun kuolin) sekä ruumiistairtautumiset, varsinkin viimekertainen jossa pomppasin jonnekin ihan toisiin sfääreihin! Shocked Olihan se pelottavaa, kun ei tiennyt minne joutui, mutta samalla opin huomaamaan sen, etten ole ruumiini vaan minä pysyn ihan minuna kuoltuanikin. Maan päälle jää vain ruumiini ja persoonani (eli kun AthaMaarit kuolee, silloin AthaMaarit kuolee, muttei hänen sielunsa. Seuraavassa elämässään hän on sieluna sama, mutta henkilönä eri. JOS nyt syntyy enää, toivon mukaan ei  Grin)
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #19 : 20.12.2005 21:11:10 »

Hei AthaMaarit!

Heti heräsi mielenkiinto, kuinka muistat aiemmat kuolemasi? Siis ihan oikeasti kiinnostuneena. Olisin nimittäin todella kiinnostunut aiemmista elämistä ja tietenkin myös kuolemista. Mutta koska olen kokematon vielä, ei ole juurikaan tietoa. Ennustajilta saa kuulumma jotain tietoa mutta miten sinä olet saanut tietää omistasi?

Tämähän alkoi kiinnostamaan kovastikin!  Smiley

Kuten AthaMaarit  jo sanoikin, niin "tietä" edetessä alkaa muistamaan yhtä jos toista. Sinulla on muuten hyvä nimimerkki. Smiley Melkein sama kuin minulla toisaalla. Nefertiti nimittäin... Hän muuten liittyykin erääseen entiseen elämääni. Enpä kerro sen tarkemmin.  santa_wink
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #20 : 20.12.2005 21:35:30 »

Hei santa_smiley

Otan osaa minäkin. Kuolema? Onko sitä? Ei. Minä siirryin synnyttyäni ajan yli, mutta tulin takaisin, koska niin olin sopinut Olevaisen kanssa. Paiskauduin takaisin kehooni. Ja isäni itki Cry. "Tehkää tyttärelleni jotain tehän olette sairaanhoitaja, hän ei saa kuolla...."
Tämä kokemus palautui mieleeni, kun kävimme äitini kanssa keskustelua mun tämän elämän vaikeasta lähtöasemista santa_shocked.

Kyllähän sitä on ajatellut, ettei tule äkkilähtöä, läheisten, rakkaiden ihmisten kanssa on hyvä saada tasata tilit jo tässä, ei siellä mihin menen.
Mutta ei sitä kyllä halua kitumallakaan poistua.
Vaan rauhallisesti nukkuen - vieno hymynkare kasvoilla angel  angel
Ennen lähtöä sanoa kaikille rakkaille:
MINÄ OLEN AINA RAKASTANUT TEITÄ, NYT AINA JA IKUISESTI!
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #21 : 20.12.2005 21:48:36 »

MINÄ OLEN AINA RAKASTANUT TEITÄ, NYT AINA JA IKUISESTI!
Tuonhan voisi sanoa itseasiassa ihan kaikille. Ei pelkästään niille läheisille, vaan ihan "tuntemattomillekin"....  :Smiley smitten
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #22 : 20.12.2005 22:13:20 »

Tuonhan voisi sanoa itseasiassa ihan kaikille. Ei pelkästään niille läheisille, vaan ihan "tuntemattomillekin"....  :Smiley smitten

Tasan näin on santa_cool
Mutta ovatko kaikki vierelläni kun lähden, näenkö jokaisen sielun jota rakastan?
Niitä on tuhansia ja tuhansia ja tuhansia, loputtomiin. Mutta yksi on, jota rakastan erityisesti ja ikuisesti.
Se rakkauden virta häneen on loputon santa_kiss santa_kiss santa_kiss

Jos hän lukee tämän,niin tässä hänelle  santa_kiss Kiss santa_kiss smitten santa_afro
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« Vastaus #23 : 20.12.2005 22:29:36 »

Kiitos. Lisää mielenkiintoisia vastauksia. (Ja ihania jouluisia hymiöitä  santa_afro)

Erityisesti oli kiva, kun AthaMaarit kerroit omista kokemuksistasi. En siltikään pysty oikein kuvittelemaan kuinka minä olisin minä vaikka kuolisinkin. Kyllähän minun ruumiini on vahva osa minua, vaiko eikö?

Tässä on kyse vähän samasta asiasta kuin viime keväänä mitättömämmässä mittakaavassa pohtiessani, että miten minun identiteettini käy luopuessani sukunimestäni ja vaihtaessani sen ihan uuteen. Sillä enhän minä enää ole minä kun nimeni on eri. Noh, ilmeisesti henkisen kehitykseni myötä nimet ja ruumiit ovat vaihtuvaa "tavaraa" ja ajatukset pysyy.  santa_grin

Mutta kun en ole varma haluanko elää näiden samojen ajatusten ja tunteiden kanssa kovin montaa elämää.  Cry Saisko valita toisin??
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #24 : 20.12.2005 23:06:40 »

Vilmu santa_smiley

Kyllä - kyllä sinä saat valita toisin, me muokkaamme elämäämme juuri täällä, täällä ollessamme. Kehykset ja puitteet sovitellaan Olevaisuuden tykönä.
Olet siunattu valolla!
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #25 : 20.12.2005 23:12:36 »

Mukava ajatus sellainen, että olisin joskus hamassa tulevaisuudessa, valovuosien päässä eräänlainen olio osana sivilisaatiota, joka toteuttaa kaikkien aikojen suurimman saavutuksen. santa_smiley
tallennettu
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« Vastaus #26 : 20.12.2005 23:26:30 »

Aah, kiitos Stareyes. Silmissäsi (ja sanoissasi) on tähtiä kuten nimesikin lupaa.  Wink
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #27 : 21.12.2005 00:10:54 »

santa_huh

Kun luin tuon otsakkeen,ensimmäinen ajatus oli ei,en pelkää.
Olen saanut useilta läheisiltäni verhon toiselta puolelta viestejä,
jotka todistavat minulle elämän jatkuvuudesta.

Muutama omakohtainen kokemuskin on.Kutsun niitä vielä" leijumiseksi",
koska ne eivät ole mitenkään hallinnassani.Enkä edes ymmärtänyt heti
mistä oli kysymys.Olo oli uskomattoman kevyt ja olisiko sana autuaallinen
oikea kuvaamaan sitä.

Kysynkin samalla teiltä joilla enemmän kokemusta,millaisissa tilanteissa
olette ilmiön kokeneet?
Omat kokemukset ovat tapahtuneet tehdessäni itsehoitoa,eli hyvin
rentoutuneessa tilassa.

Itse kysymykseen kuitenkin on vastattava,että kuolema herättää
pelkoa.Ei niinkään oma,vaan lasteni.

Kahdesti minut on soitettu sairaalaan teho-osastolle ja kiireellä.
Kummallakaan kerralla ei heti voitu sanoa selviääkö lapseni,ja
nämä tilanteet olivat kyllä todella pelottavia.Oikeataan olin sekaisin
pelosta.

Tässäkin tietysti voi näin jälkeenpäin jo pohtia mitä pelkäsin,,,
Menetystä,surua ja kaikkea siihen liittyvää.

Mielenkiintoinen aihe,joka toivottavasti jatkuu.
Toisten ajatuksista ja kokemuksista kun aina oppii uusia näkökulmia!

    ELÄMÄ TÄSSÄ JA TÄÄLLÄ KUITENKIN UPEAA,, smitten  smitten
tallennettu

Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #28 : 21.12.2005 06:41:12 »

Puoliunisena aloin lukemaan näitä viestejä vielä uudestaan,,  santa_azn

AthaMaarit,olitkin näköjään jo kertonut,että rumiista irtautumiset
ovat sinullekin tapahtuneet tahattomasti.

Jäin kuitenkin pohtimaan,että itse en välttämättä omalla kohdallani
liitäkkään ilmiötä kuolemaan.
Pikemminkin ovat olleet kuin jonkinlaisia"näyttöjä"siitä,miten keho sitoo
meidät tiettyyn paikkaan.
Siinä kevyessä tilassa  paikasta toiseen siirtyminen kävisi tosiaan mainitsemallasi"siuh"tyylillä   angel

Miten sinä koet?Liittyikö se sinulla selkeästi kuoleman kokemukseen?
Luulisinpa ,että kuolema tuntuisi samanlaiselta,mutta ehkä oma
tunne kertoo itsekullekkin mistä on kysymys.

Nuo entisten elämien kuolemat taas selkeämpiä.

  HYVÄÄ TÄTÄ PÄIVÄÄ KAIKILLE  smitten  smitten  smitten
tallennettu

Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #29 : 21.12.2005 07:28:18 »

Miksi kuolemaa pitäsi pelätä?  santa_huh

Eikä täältä kukaan keskenkaiken lähde, vahigossa. Sen elämän hommat on tehty ja jatketaan sitten, missä jatketaan. Ja on aivan turha surra etukäteen tekemättömiä töitä. Kyllä jokainen osansa tekee ja mittansa saa.

Ei, en pelkää kuolemaa, sen verran usein on tullut kuoltua jo tähän mennessä. Menettämisen pelko on silkkaa itsekkyyttä. Luovuttaa täytyy joskus kuitenkin. Oli sitten kysymys mistä hyvänsä asiasta.

Hyvää Talvipäivän Seisausta kaikille pohdiskelijoille.  santa_cool
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: