Sivuja: 1 ... 104 105 [106] 107 108 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2117857 kertaa)
0 jäsentä ja 18 vierasta katselee tätä aihetta.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1575 : 23.10.2010 13:43:45 »

astro64, aikas mielenkiintonen uni, silleen unikuvana kun ajattelee Cheesy Menittekö siellä Kreikassa naimisiin, vai tapasitko miehesi siellä..? Ehkä sulla oli kiire sen ihmisen luo, ja sielusi tiesi mitä tekee kun niin hyppelit niitä hauta-arkkuja pitkin järven poikki.
  Vai olivatko ne hauta-arkut sittenkin silleen hajallaan siellä järvessä ja itse valikoit ne mille loikkaat? Jos niin, niin voi olla että oma järkesi (tms) ohjasi sut sinne Kreikkaan.

Luulen myös että tuon äitisi kuollessa se paha energia jotenkin varmaan vapautui ja siksi tuo angiina ja onnettomuusalttius ;/ Itsellä oli nyt syksyllä semmonen sairastumiskausi joka kesti melkein 2 kk, poskiontelutulehdus ja kaikki silmätulehdukset yms tuli kärsittyä, syyksi luulen sitä että eräs ihminen suuttui mulle kauheasti ja mököttää varmaan vieläkin, enään en tosin välitä enää tippaakaan kyseisestä ihmisestä ja helppoahan se on ku ei kunnolla edes tunnettu, mutta sun tilanteesi onkin sitten varmaan eri koska kyseessä äitisi, edesmennyt tosin, mutta silti äitis.



Sitten, tässä olisi viimeyön unisaalis omalta osaltani:
Kylällämme on sellainen seuratalo, siellä olin varmaankin jossain talkoissa. Muistan siitä sen verran että jotkut ihmiset tanssivat kansallispuvut päällä siellä salissa ja minä sekä pari poikaa kävimme henkilökunnan huoneessa ja varastimme kukin keksin sieltä pöydällä lojuvalta lautaselta.
  Keksit olivat jotain kaakaokeksejä varmaan, sellaisia ruskeita ja pyöreitä, pehmeitä (?) ja maistui hyvältä kuitenkin.

Sitten lähdin sieltä talolta. Ulkona satoi isoja lumihiutaleita ja kävelin hyvän kaverini kanssa tämän entisen poikaystävän perässä meidän ala-asteemme pihaan. Siellä ei ollut siinä rakennuksen edessä ainakaan lunta, mutta seinässä olevan hyppynarulenkin tilalla oli joku hiilikuituinen mustahopean värinen mopinvarsi tai joku sellainen. Kaverini kanssa ihmettelimme asiaa ja nauroimme vähän, mutta tämän ex oli ihan hiljaa.

Kävelimme pihanpoikki ja siellä pihan laidalla oli iso lumikasa josta oli tehty lumilinna. Juoksimme kaverini kanssa lumikasalle ja potkimme linnan rikki. SItten tuli jotain puhetta jääpuikoista ja yhtäkkiä kaverini olikin eräs eskarikaverini jonka kanssa en ole ollut pitkiin aikoihin missään tekemisissä, eikä väleissäkään...

Hän puhui jotain kuinka jääpuikoista saa paremman makuisia lisäämällä niihin jotain ainetta, hiilihappoa tjn Cheesy:D Olin kävelemässä kotiin mutta istuinkin sitten muovisella tuolilla tien sivussa. Siinä oli vieressäni oli tämä eskarikaveri puhumassa puhelimeen. Näin myös muutamia tuoleja lisää joista osa oli kaadettu nurin ja osa pinottu.
  Kun eskarikaverini lopetti puhelun niin hän kertoi menevänsä ryyppäämään ja minä valitin että lonkerosta/siidereistä tulee hampaat kipeäksi juo mieluummin viinaa.......

Sitten olinkin kotona. Ulkona oli pimeää. Eskarikaveria ei näkynyt ja äiti kattoi iltapalaa varten pöytää ja nosti siihen ison leipäjuuston jossa oli jotain vetelää täytettä. Kakku haisi pahalta enkä halunnut syödä sitä. Äitini huomasi eskarikaverin olevan meillä. Tämä olikin sitten yhtäkkiä kännissä ja minä lähetin hänet pois meiltä Cheesy

Seuraava uni:
Oli aurinkoinen kevätpäivä ja olin Jyväskylän keskustassa. Ei tosin näyttänyt nykyiseltä vaan rakennukset oli huonokuntoisen näköisiä betonimöykkyjä ja pienempiä.
 Menin kahden ihmisen kanssa jonnekin halliin koska meidän piti ostaa tupakkaa. Kolmestaan menimme samaan aikaan siihen kaupan/kioskin tiskille ja kerroimme mitä ostamme mutta myyjä ei suostunut myymään tupakkaa kahdelle muulle ihmiselle ja  lähetti heidät kauemmaksi. Minulle hän sanoi että näytän vanhemmalta ja kysyi kuitenkin henkkareita.

Aloin tahalllani kaivaa laukkuani todella pitkään ikäänkuin etsiäkseni ajokorttia yms mutta lopulta sanoin myyjälle että ei ole. Menin kahden muun ihmisen luokse ja sanoin että meidän olisi pitänyt mennä yksitellen sinne kassalle eikä samaanaikaan....


Seuraavaksi:
Oli aurinkoinen kevätpäivä ja kuljin märkää hiekkatietä pitkin johonkin pieneen kylään. Kylän keskustassa oli yksi iso leveä, tummista hirsistä tehty rakennus. Se oli ikään kuin joku lääkäriasema tjn ja sen edustalla oli terassi josta oli rappuset joihinkin huoneisiin/saunoihin. Menin istumaan reunimmaisille rappusille, toisiksi alimmalle muistaakseni koska ylempänä ei ollut tilaa.
  Olin ikäänkuin jollain luokkaretkellä sillä odotin luokkalaisiani siinä. Näin pihassa kuitenkin kummini joka seisoskeli jossain ringissä ja vilkuili välillä minuunpäin, olin kuin en olisi huomannutkaan tätä.

Jonkin aikaa istuskelin siinä kunnes rappusia kiipesi läpinäkyvä nainen jolla oli päällään pitkä vihreä villakangastakki ja vihreä hattu. Hän ikään kuin leijui rappuset ylös sinne saunaan... Hänen perässään rappusia askeli täysin näkyvä versio hänestä, mutta tämän kasvotkin oli maalattu vaaleanvihreäksi. Nainen tuijotti minua käsi suullaan ohi kulkiessaan. Näytti huonovointiselta.

Sitten kävin taas jossain seuratalolla tjn ja sitten olin sen seuratalon pihassa katsomassa kun kaksi pikkuveljeni kaveria pelasivat jotain peliä jossa lihapullia piti potkia jollain ukkeleilla toisten maaleihin. Veljeni kaverit olivat samanikäisiä kuin veljeni mutta unessa ihmettelin että miksi he näyttivät vauvoilta kun taas veljeni oli 'normaali'.

Pelasin myös itse ja tein monta maalia lihapullilla. Sanoin meneväni vessaan ja otin yhden siivun lihapullasta mukaani. En tykännyt lihapullista sellaisenaan joten heitin palasen pappani autotallin oven eteen.

Sitten menin sinne saunaan jonka rappusilla olin aiemmin istuskellut. Menin johonkin 'eteiseen' ja kurkatessani saunaan näin lattialla vihreää oksennusta, se oli sen vanhan rouvan jäljiltä. Pidätin hengitystäni koska ajattelin, että ehkä kyseessä on joku tarttuva tauti enkä halua sitä itselleni. Menin eteisen lavuaarin ääreen ja pesin käteni puoleen käsivartta pitkin ja laitoin vielä lopuksi desinfiointiainetta. Sitten lähdin pois sieltä.

Oli kesä ja keskipäivän aikaan vaelsin auringon paahtamalla hiekkatiellä, mulla oli päällä puhdas valkoinen iso t-paita ja alaosana bikinien alaosa. En vaeltanut yksin vaan siinä oli kummini myös kulkemassa ja lauma muita ihmisiä. Muuta en muista kuin että jossain kohdassa kuljimme sillan ali jossa oli varjoisaa ja sitten jossain vaiheessa joku kantoi mua, joku jota en siinä unessa tunnistanut kuitenkaan, miespuolinen oli kylläkin.

JA olisin TODELLA kiitollinen jos joku valaisisi minua näistä unista hieman.!
Itseäni häiritsee tuossa vähän tuo ruoka-asia. Keksit kyllä maistuu, mutta sitten kun äiti laittaa kunnonruokaa niin ei kelpaa.
- Olen kauhean nirso. Ja myös kauhean perso herkuille, herkut menee mulla turhankin usein kunnon ruoan tilalle ja näin se kai sitten heijastuu uneen...

Siellä saunassa varmaan pesin itseni jotenkin kun seuraavaksi on puhdas valkoinen paita päällä

- Näin ainakin ymmärtäisin, en tosin vielä tajunnut että mitä.

Se vihreän naisen edessä kulkeva 'kaksonen' oli varmaankin naisen henki tai muuta vastaavaa ja se ohjasi naisen sinne saunaan. Olinkohan itse siinä rappusilla odottamassa omaa henkeäni/opastani tai jotain jotta se voisi ohjata mua? Ja olikohan ne muutkin ihmiset siinä rappusilla samaa oottamassa, niin odottavaisen näköisiä olivat...?

- Se naisen edessä kulkeva hahmo eteni nimittäin niin määrätietoisesti sinne saunan, kun taas se täysinnäkyvä nainen vilkuili sivuilleen.

Ehkä se nainen ohjattiin sinne saunaan kuolemaan, oli nimittäin vanha ihminen ja huonovointinen. Saunassa oksennus- huono olo oli purettu sinne lattialle....
- Itse pesin sitten käteni koska en halua samaa itselleni, en haluu kuolla vielä koska en ole vielä valmis siihen, pitää vaeltaa ja kohdata uusia asioita ja oppia ----> puhdistin sieluani jotenkin kai ja siitä sitten valkoinen paita päälle vaan ja vaeltamaan, vai ?

Näin ajattelin.... Nyt sanokaaa toki muutkin että mitä tuo uneni saattaisi myös merkata! Tuntuu tuo uni aika tärkeältä jotenkin  Tongue
tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #1576 : 24.10.2010 00:14:11 »

Hmm... jäin miettimään näitä pelastaja-unia. Toki toivon, että minua arvostettaisiin, mutta eivätkö kaikki halua sitä? Mutta en kuitenkaan halua ketään riippakiveksi jäämään velkaa, koska siitä tulee minulle taakka ja raskasta elää sellaisen ihmisen kanssa, olkoon suhde ihmiseen millainen tahansa.

Mietin näitä unia myös siinä valossa, kun ne ovat teemoiltaan toistuvia, että joku tarkoitus niillä on. Samaa tai samoilla teemoilla olevia uniahan näytetään juuri siksi, että niillä on jokin merkitys.

Ja toki myönnän toivovani elämään sitä romantiikkaa ja tunteenpaloa, sillä saan elinvoimaa positiivisista tunteista. Mutta minusta nämä eläinten teurastamiset ja kiduttamiset alkavat kuulua samaan kategoriaan rituaalimurha-unien kanssa. En nimittäin siedä minkäänlaista eläinten kiusaamista tai lasten kiusaamista.
Mitä niihin avaruuden hirviöihin tulee, niin ne olivat oikeasti pahoja. Hirviöitä mitä suurimmassa määrin. Miten se liittyisi uudelle avautumiseen? Yleensä olen taistellut vampyyreja vastaan silloin, kun henkinen kehitykseni on nousujohdanteista.

Mieleeni tulee ihan myyttisten tarinoiden sankarit ja sankarittaret, jotka omien kansojensa puolesta taistelivat. Pitäiskö tässä nyt alkaa Xenailemaan?  Grin

Ps. kiitokseni avustanne.  Smiley

Ikävä huomata, että tulkinnastani ei ollut ilmeisesti kovinkaan paljon apua.  Undecided Mutta voin yrittää vielä uuden kerran, tarkentaa vähän, mitä tarkoitin ja miksi.

Perustin tulkintani oman intuitioni lisäksi unien tulkintaan liittyvään kirjaan. Tuo kirja yhdistelee mm. psykologiaa, Freudia ja Jungia aika taitavasti, on lahjaksi aikoinaan annettu ja auttanut paljon lisäämään unien ymmärtämistä minulla  :Smiley Sen nimi on "Suuri suomalainen Unikirja", kirjoittajina Anja Angel ja Leena Larjanko. Voin laittaa nyt suorat lainaukset unisymboleista, jotka mielestäni liittyvät uneesi. Laitan symboliselitykset kokonaisina, voit seuloa unesi kautta turhan tekstin pois niistä, eli:

PELASTUA, PELASTUS: "Toisen ihmisen pelastaminen unessa voi viitata tarpeeseen saada yhteys häneen, jättää toinen velkaan. Koska hengenpelastajiin on ollut kirjallisuuden ja elokuvan perusteella tapana rakastua, pelastaminen viittaa tarpeeseen rakastaa, tulla rakastetuksi, saattaa toinen riippuvaiseksi itsestä. Joskus pelastusuni voi viitata oidipaaliseen tarpeeseen pelastaa äiti isältä. Pelastaminen voi viitata myös tilanteen pelastamiseen, jolloin unennäkijä uneksii kunniasta ja voimasta. Uni pelastusyrityksestä saattaa myös naamioida sen tosiseikan, että on asettanut toisen vaaranalaiseen tilanteeseen.

KOIRA: Koira unessa tarkoittaa unennäkijän tiedostamatonta halua ystävyyteen ja toveruuteen. Joissakin tapauksissa halua ystävyyteen ilman sioutumista, sillä koira on uskollinen isännälleen vaikka isäntä pettäisikin koiran. Koira on ihmisen ystäväeläin. Jos unen koira seuraa sinua, sinulla on suotuisa suhde piilotajunnan voimiin. Rääkätty koira kertoo viettielämän laiminlyömisestä. Koira on ikivanha unisymboli ja koiraunia on syytä seurata tarkasti, siten pääset selville viettielämäsi tilasta. Tarkkaile onko koira vihainen, kuinka suuri se on, minkä värinen jne. Jos uneksit jonkun toisen koirasta, viittaa uni henkilöön itseensä. Uni koirasta, jonka on joskus omistanut, viittaa unenäkijän menneisyyteen, vaiheeseen, jolloine hänellä oli kyseinen koira. Unessa koira, joka vahtii portilla, hautausmaalla jne. viittaa piilotajunnan alamaailmaan: "helvetin koiriin".

AVARUUSALUS (oli lähin vastaava sana tälle unelle, joka kirjasta löytyi): Irtaantumista, näet asiat uusissa mittasuhteissa, Matka kohti tuntematonta.

Lisäksi voisin vielä lisätä tähän pari muuta termiä, joita en katsonut läpi ensimmäisessä viestissäni...

ELÄINRÄÄKKÄYS: Yrität tukahduttaa lopullisesti viettielämäsi. Astr.: (tarkoittaa vanhan ajan astrologiaan pohjautuvaa, ts. ennustavaa, tulkintaa symbolista. Itse suhtaudun varauksellisesti näihin, mutta kukin tehköön omat tulkintansa.) Eläimen rääkkäys: tiedossa iloja. Eläimen hengiltä rääkkäys: hyviä tuloksia liikeasioissa.

KIUSATA: Valvetilan kiusanteot heijastuvat herkästi uniin. Uni voi paljastaa "salaisenkin" kiusantekijän, jonka olemassaoloa et ole tiedostanut.

HYÖKKÄYS: Kyseessä voi olla aivan arkipäiväinen pieni asia, jonka olet torjunut, laiminlyönyt tai jonka suhteen olet toiminut väärin. Silloin hyökkäys unessa on lievä, usein sanallinen tai uhitteleva. Jos hyökkäys on raju, sotatilaa muistuttava, on kysymys laajemmasta ongelmasta. Torjutut vaistot aiheuttavat tällaisia unia. Hyökkäävät eläimet kuvaavat nimenomaan vaistoelämän laiminlyöntiä. Tarkkaile keitä hyökkääjät ovat ja päättele sen mukaan minkä laatuisesta laiminlyönnistä on kysymys. Jos itse hyökkäät unessa, kertoo uni jähmettyneistä aggressioista, et ole pystynyt ilmaisemaan vihamielisiä tunteitasi.

Noniin, tulipahan hakattua näppistä jonkun aikaa  Grin
Mutta toivottavasti nämä voisivat jollain tavalla valaista unen tarkoitusta. Kun alkaa toistuvasti nähdä toisiinsa liittyviä unia, sitä ei usein itse tajua, miksi näkee niitä. Minulle on itsellekin tullut aivan identtisiä painajaisia, ne loppuivat vasta, kun tajusin niiden viestin.  Shocked

Unimaailma suojelee aina siinä mielessä näkijäänsä (koska sen ensisijainen tarkoitus on saada aivoille lepoa), että se ei sano suoraan asioita. Siksi välillä vaatii aikaa ja "useita katselukertoja" ennen kuin tajuaa saman unen merkityksen.

Minulle vain tuli fiilis noista koirista, että ehkä tämä liittyy johonkin tunne-elämän asiaan, jonka olet ehkä kieltänyt itseltäsi tai jättänyt näkemättä jotain, vaikka tiedät toimineesi väärin. Vaikea sanoa sen tyhjentävämmin, kun en tunne sinua enkä elämäntilannettasi. Ehkä (toivon mukaan) tämä saattoi jo antaa sinulle vastauksen, tai ainakin osan siitä?

Toistuvilla unilla on monesti jokin syvempi tarkoitus, niiden oivaltamiseen voi mennä aikaa. Se pohtiminen kuitenkin palkitsee lopulta, koska oivalluksen myötä epämukavat ja toistuvat painajaiset yleensä loppuvat.  angel
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6590


Profiili WWW
« Vastaus #1577 : 24.10.2010 01:50:02 »


Se vihreän naisen edessä kulkeva 'kaksonen' oli varmaankin naisen henki

maurimurulaisella on  vesta kaksoset yodin kärkenä,
tr  merkurius aspect_con jupiter skorpioni ja taivahalla  ceres kuunsolmukauris eli sekstiili näitten välillä.
Eli oikeessa olet ainakin siinä että jotenkin merkittävä uni lie tuo.
 vesta fokus, keskittyminen ,sydän.
Vihreä väri on sydämen väri,
parantava väri.
Mihin sun pitäs keskittyä kaiken tuon 3 huoneen  jupiter häsläämisen sijasta?
 ceres ruokavalioon ja itestäs huolehtimiseen?
Ei  kaksoset makiaa mahantäydeltä  tai käyt ylikierroksilla jo unissas? Huh
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1578 : 24.10.2010 02:37:21 »

Kiitos nikki! Ihanaa kun osaat noiden taivaankappaleiden avulla selittää noita asioita Cheesy Selvisi ainakin jotain (; Kai mulle unissa näytetään sitten lisää vihjeitä että mitä tuo tarkoittikaan tuo ihme uni Cheesy Unillahan on semmoinen taipumus toistua ja toistua jos on jotain tärkeää viestiä eikä sitä oivalla aluksi... (:
tallennettu
dodobien84
Vieras
« Vastaus #1579 : 24.10.2010 11:48:37 »

Yksi hienoimmista unista näin jälkeen päin miettien mitä olen nähnyt, oli kun tajunta rupesi nousemaan ja näki synkronisaatioita joka puolella arkielämässä, ihmisissä ja tapahtumissa. Noita asioita on vaikea selittää jos ei ole itse kokenut, mutta niillä hetkillä tuntui että elämä oli pelkkää painajaista, oma ja muidenkin.

Unessa olin todella sankassa ruskeassa savusumussa jonkin jyrkän kukkulan rinteellä. Olin harhautunut polulta ja vasemmalta puolelta yritettiin ampua tälle mäenkukkulalle. Rupesin kulkemaan vastakkaiselle mäenrinteelle suojaan ja osuin polulle, jossa sankan ruskean usvan seassa näin muitakin harmaita hahmoja kulkemassa rinnallani, takana ja edessä, päät painuksissa kohti mäenharjaa. Vaikutuksen unessa teki se, että kaikki tuntui niin todelliselta ja ilma oli jotenkin painostava, ja surullisen hiljainen.

Mäenpäällä jota kohti letka kulki, erotin punaisen vilkkuvan valon, ja kuului helikopterin roottorien ääntä.

Tohon aikaan tuli muutakin lohduttavaa tykitystä alitajuntaan unien muodossa.

Edit: Taisipa olla noita aikoja kun voitin noi lapsuuden traumat ja aivoihin jäi "polttomerkki".
« Viimeksi muokattu: 24.10.2010 12:57:30 kirjoittanut dodobien84 » tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #1580 : 24.10.2010 16:44:34 »

Olen sinulle, Topaasi, paljosta kiitollinen. Ensinnäkin, että jaksoit ja viitsit kirjoittaa nuo, nähdä ylipäätään noin paljon vaivaa. Minulla ei ole kuin pari unikirjaa, joista toinen on Tamara Maunosen suuri unikirja ja toinen on jokin 100 vai 1000 klassista unta. Pitäisi hommata tuo Angel&Larjanko kaksikon tekemä opus. Olen sitä joskus monia vuosia sitten tavaillut.

Koirat kyllä nyt osaan kohdistaa kuihtuneeseen tunne-elämääni ja sen myötä kokemiini asioihin. Pelastaminen tms. ei vielä kilisytä kelloja. Mutta täytynee vielä tutkailla itseä unien varjolla.

 Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1581 : 24.10.2010 17:11:25 »

Näin viime yönä sellaista unta jossa olin perheeni kanssa huvipuistossa. Siellä oli sitten semmoinen 'hurja' laite joka näytti vähän tuulimyllyn siiviltä ja ne pyörivät siinä epämääräiseen tahtiin. Veljeni kanssa päätimme heti että haluamme mennä siihen siniseen 'siipeen' koska se pyöri korkeimalle. Muu perhe jäi johonkin pieneen hämärään puukatokseen ja minä menin sinne laitteen luokse mutta veljeni olikin ehtinyt ennen minua jo siihen laitteeseen  uglystupid2
tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #1582 : 24.10.2010 22:40:53 »

Näin viime yönä sellaista unta jossa olin perheeni kanssa huvipuistossa. Siellä oli sitten semmoinen 'hurja' laite joka näytti vähän tuulimyllyn siiviltä ja ne pyörivät siinä epämääräiseen tahtiin. Veljeni kanssa päätimme heti että haluamme mennä siihen siniseen 'siipeen' koska se pyöri korkeimalle. Muu perhe jäi johonkin pieneen hämärään puukatokseen ja minä menin sinne laitteen luokse mutta veljeni olikin ehtinyt ennen minua jo siihen laitteeseen  uglystupid2

Lähdetäänpäs tulkitsemaan, taas Anja Angelin ja Leena Larjankon Suureen suomalaiseen unikirjaan tietolähteenä turvautuen. Mulla on erittäin vanha painos, vuodelta 1983, mutta kirja on vallan mainio, eikä siinä oleva lähestymistapa uniin pahemmin vanhene...  smitten

HUVIPUISTO - Kaipaat vaihteluja ja seikkailuja.

MYLLY (ei löytynyt suoraan tuulimyllyä, joten en tiedä liittyykö tämä kuvaus täysin sinun uneen) -
Jungilaisen tulkinnan mukaan mylly symboloi Jumalan myllyä, joka jauhaa hitaasti, mutta tarkasti. Kaikki viljan käsittelyyn liittyvät unet ovat myönteisiä. Myllyssä jauhetaan elämän viljaa. Mylläri on elämän ja kuoleman vertauskuva.

SIIPI - Siipi voi viitata lintuun tai enkeliin. Siipi voi esiintyä unessa myös sanaleikkinä "olla siivellä".

Tuli tästä mieleen suhteesi veljeesi, onko jompi kumpi teistä saattanut nyt tai aiemmin elää vähän toisen siivellä? Tai yleensä muiden ihmisten siivellä?

SININEN - Henkisen voiman väri. Älyllisen ymmärtämiskyvyn symboli, joka viittaa viileään harkintaan. Sininen on myös uskollisuuden väri. Meren sini kuvaa sisäänpäin kääntynyttä mietiskelyä ja itsetarkkailua, vaistonvaraista tajuttoman lakien ymmärtämistä. Sininen on myös sielun väri. Tumman sinivihreä on syvän tunteen väri, vaaleansininen kertoo neitseellisyydestä.

KORKEA - Korkeat paikat viittaavat ihmisen peruspelkoon, putoamisen pelkoon. Ihminen on saattanut edetä urallaan liian nopeasti, hän on solminut kevyesti vastuunalaisia suhteita tms. Tällaiset seikat näyttäytyvät unessa seisomisena tai hoippumisena korkealla paikalla.

Loppua, hämärää puukatosta ja muuta perhettäsi, sekä veljen ehtimistä ennen sinua, minulle tuli tällainen intuitio:
Onko veljesi ollut jotenkin suositumpi lapsi teillä? Tai elätte elämäänne nyt aikuisena hyvin eri tavoilla, jompi kumpi on ehkä helpommin saanut asioita kuin toinen? Ja muut perheenjäsenet ikään kuin jättäytyvät sivuun, eivät puutu asioihin. Millaiset välit sinulla on häneen?

Sininen väri siivessä kertoi siitä, että teillä on kuitenkin kiinteä tunneside veljesi kanssa. Ehkä älyllisesti ja henkisesti ymmärrätte erittäin hyvin toistenne ajatusmaailmaa. Hän on sinulle kaikesta huolimatta rakas ja sama toisin päin.  Smiley
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1583 : 24.10.2010 23:53:45 »

Kiitos Topaasi tulkinnastasi!
Niinhän se meillä on että veljeni on varsinkin isän suosiossa enemmän kuin minä. Saa tahtonsa läpi helpommin yms. En kuitenkaan riitele veljeni kanssa tai ole kateellinen hänen saamastaan 'lellimisestä'. En muutenkaan, ole ikinä ollut kauhean läheinen perheeni kanssa. Ollessani pieni, muut sisarukseni halusivat aina nukkua vanhempieni vieressä öisin, minä olin se joka nukkui mieluummin yksin omassa sängyssä. Olen tosin isosisko, ja noita muita vanhempi mutta silti aivan pikkuisenakin  viihdyin kotosalla mieluummin yksin huoneessa leikkien kuin perheen kanssa (:

Kotona olen semmoinen sivustatarkkailija Cheesy Joskus äiti tutuilleen kertoili kuinka minä pienenä vaan tuijottelin suurilla sinisillä silmillä ja olin aivan hiljaa kun vieraita oli kylässä yms Cheesy Vielä ala-asteen ekoina vuosina olin tosi hiljainen enkä puhunut paljoa, seurasin vain hiljaa sivusta kun muut juttelivat (:

Nykyään puhun jos on sanottavaa tai jos huvittaa sanoa jotain. Jotkut ovat luulleet minua ujoksi koska toisinaan saatan olla pitkiäkin aikoja hiljaa. Omasta mielestäni kommunikoin kuitenkin tosi paljon eleillä.... Ja rakastan esiintymistä Cheesy Anteeksi nyt meni kyllä todella pahasti off-topic.... Embarrassed

Ja olen 16 vuotta, eli melko pikkuinen vielä Cheesy
tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #1584 : 25.10.2010 00:34:38 »

Eipä se mitään, eipä täällä nyt aina niin pilkuntarkasti asiallisia tarvitse välttämättä olla, kaikki tuohan liittyy uneesi.

Minusta unesi viesti kertomasi perusteella sitä, että vaikka veljesi on sinua nuorempi, hän menee sinun "edelle" jollain tavalla, joko omissa saavutuksissaan tai sitten teidän perheenjäsenten kohtelussa. Ja hän menee jotenkin kummallisesti edelle -huis- ettet huomaakaan: aivan kuten unessa se oli hypännyt sinne tuulimyllyn siivelle niin, ettet huomannut.  laugh  Wink
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #1585 : 25.10.2010 09:55:37 »

Näin viime yönä unen, joka oli paljon.

Kävelin pellolla, näin äestetyn rivin päässä musta reppuni, se oli vähän enemmän kuin puoliksi täynnä. Nostin sen pois paikaltaan ja se tuplaantui.
Sen jälkeen maasta, pellolta löytyi riikinkukon sulkia, silmät olivat kauniit, keräsin ne talteen.
Nostin katseeni ja näin puussa ihmisiä. Heistä ylimpänä istui kaunis poika, joka oikeasti teki itsemurhan viime uutena vuonna. Poika nauroi ja katseli minua. (Meillä oli hieno, neptuniaalinen suuresti romanttinen platoninen rakkaussuhde.) Kysyin ihmisiltä vieressäni näkevätkö he poikaa. Eivät nähneet, ajattelin, että huijaavat. Miksi? Entä jos kukaan muu ei näekään poikaa kuin minä?

Heräsin tästä unesta n. 4:00 aikaan - tunnelma oli kovin voimakas, ja jotenkin enteellinen
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6590


Profiili WWW
« Vastaus #1586 : 25.10.2010 14:16:49 »

indiima
tr  neptunus  aspect_con sun IC
tr  kuu  harka aspect_con sun  kuunsolmu eli oppo Alasolmulle unennäön huoneessa,
proge Angel  aspect_con sun  syntymä  juno,
tr Lilith ohittanut just sun  pallas:n eli tää platoninen suhde.
Musta reppu kuin ap-kartan skorpioni  askendentti aspect_sex :pluto:kuviot tuplaantuen progekartan MC:lle?
Riikinkukukon sulkia mulle tarjos yks käsien tulkitsija, elikkä tarviisiin ilmaista enemmän naisellisuutta,
mutta sulla lie sitä yllinkyllin, ap- venus skorpioni  aspect_tri ap-Lilith  kalat.
Riikinkukon sulat kuin eilisen Forrest Gumpin kertomuksen juoni, sulan poimiminen ja sitten se taas jatkoi matkaansa. Tarina.
tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #1587 : 25.10.2010 23:04:04 »

Olen sinulle, Topaasi, paljosta kiitollinen. Ensinnäkin, että jaksoit ja viitsit kirjoittaa nuo, nähdä ylipäätään noin paljon vaivaa. Minulla ei ole kuin pari unikirjaa, joista toinen on Tamara Maunosen suuri unikirja ja toinen on jokin 100 vai 1000 klassista unta. Pitäisi hommata tuo Angel&Larjanko kaksikon tekemä opus. Olen sitä joskus monia vuosia sitten tavaillut.

Koirat kyllä nyt osaan kohdistaa kuihtuneeseen tunne-elämääni ja sen myötä kokemiini asioihin. Pelastaminen tms. ei vielä kilisytä kelloja. Mutta täytynee vielä tutkailla itseä unien varjolla.

 Smiley

Juu suosittelen kyllä sitä kirjaa!  smitten
Oon jostain teini-ikäisestä asti perustanut unientulkinnan taitoni pitkälti sen kirjan oppeihin. Mulla lukee painovuotena 1983, eli vanha se on (ellei sitten ole jo tehty jotain uudempia versioita) mutta kannattaa kyllä lukea, jos jostain löydät!

Minä voin tänne aina pätkiä siitä kirjoitella, aina kun sitä apunani käytän.

Siitä pelastamisesta, voisiko se vain olla terve viesti itsensä rakastamisesta? Haluaisit "pelastaa tilanteen"? Tiedät, että asioiden ei ihan pitäisi tunne-elämässä nyt olla niin, kuten ne ovat, ja haluaisit ehkä itsesi pelastaa turhilta pettymyksiltä jatkossa...?

Jos unet vieläkin toistuu, ehkä oma pelastajan roolisi unissa koittaa vielä jotain monimutkaisempaa viestittää?  idiot2
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #1588 : 26.10.2010 19:23:40 »

No eipä pelastajauni toistunut.

Näin unta omista rinnoistani, jotka olivat erittäin rehevät, siis ainakin 3 kuppikokoa suuremmat kuin omani (a-kuppi). Sovittelin rintaliivejä ja korseletteja. Olin muuten hieman burleski-tyylisesti pukeutunut. Voisiko sanoa, että mieleeni tulivat 1800-luvun cancan-tytöt. Minulla oli ihailijoita, he olivat vanhempia miehiä, ja he sanoivatkin, että upeaa, kun nainen uskaltaa olla naisellinen ja muodokas ja kantaa itsensä hyvällä itsetunnolla. Sain näiltä miehiltä kukkasia.

Kaikista korneinta on, että tämä tapahtui jossakin kouluruokalan tyylisessä paikassa, jossa ihmiset olivat syömässä. Sitten saatuani vaatteet päälleni, istuuduin pöydän ääreen, kuin mitään kummallista ei olisi tapahtunutkaan. Aloin juttelemaan hoitotyöstä erään luokkakaverikseni tunnistamani henkilön kanssa. Hän pupelsi ruokaansa hyvällä ruokahalulla.


Burleskia kouluruokalassa... Haaaah....  Grin
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #1589 : 28.10.2010 19:40:55 »

Hmm, näin unta jossa tuli sähkökatkos, oli yö/myöhäinen ilta ja ulkona oli kirkas tähtitaivas. Olin yksin kotona. Kävelin kohti ikkunaa katselemaan ulos, kun törmäsin pimeässä hahmoon, mieheen joka oli minua huomattavasti suurempi. Hätkähdin ja peräännyin askeleen, hän kävi päälleeni kuristaen ja kaaduin taaksepäin miehen kuristaessa mua. Heräsin.

Mitähän tämä mahtaisi meinata?
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Sivuja: 1 ... 104 105 [106] 107 108 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: