Äänestys
Kysymys: Mitä mieltä olet foorumille ilmestyvistä "voisiko joku vilkaista karttaani?" -viesteistä
Tulkitsen mielelläni!
Eivät haittaa minua.
Autan tulkinnan alkuun, mutta se siitä.
Jotkut voisivat nähdä hieman vaivaa oman karttansa selvittämiseen, eivätkä odottaa muiden tekevän sen heidän puolestaan.

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä tulkinnan pyytäjistä?  (Luettu 13039 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
dissolve
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166



Profiili
« : 30.12.2005 15:44:26 »

Toivoisin rehellistä vastauksia, koska on kerrankin mahdollisuus äänestää anonyymisti. Itseä ainakin välillä sapettaa, kun foorumille ilmestyy viestejä, joiden kirjoittaja on kirjoittanut aiemmin ehkä vain sen yhden tai korkeintaan 5 viestiä, ja se ainutkin on sitten "voisiko joku vilkaista karttaani?"

Olen iloinen siitä, että niin moni ilmaisee tänne foorumille liittymällä kiinnostuksensa astrologiaan ja paremman itsetuntemuksen polkua kohtaan. Mutta se, ettei itse viitsitä edes nähdä karttaan tutustumisen vaivaa, vaan odotetaan että joku tekee tulkinnan puolesta (ja arvon aloittelijat, tulkinta on AIKAAVIEVÄ, ei mikään 5 minuutin puppugeneraattorijuttu).

Kirjastot ja Internet sekä koko astro.fi -sivusto ovat pullollaan tietoa, kuinka päästä harrastuksen alkuun. Me KAIKKI olemme olleet aloittelijoita joskus. Kirjoista suosittelen erityisesti Tuikku Ljunbergin 'Opi Astrologiaa' sekä Juhani Nummelan 'Astrologian käsikirja'. Näin saadaan peruskäsitteet haltuun.

Toivottavasti en nyt leimaannu aloittelijoiden vihaajaksi, mutta...  Embarrassed
tallennettu

Aurinko-Skorpioni, Kuu-Härkä, nousu-Vaaka
Tiikerililja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #1 : 30.12.2005 16:04:33 »

Heips,

Turha tässä ketään on aloittelijoiden vihaajaksi leimata! Olen kanssasi siinä mielessä samalla kannalla, että hieman oma-aloitteisuutta saisi olla siihen kartan tutkimiseen -eihän elämässä muutenkaan mikään tule ilmaiseksi.

Ja kurssilla käyminen auttaa kummasti! En minäkään ennen niistä meinannut saada mitään tolkkua kartoista, mutta nyt osaa heti ensi silmäyksellä jotakin juttuja poimia. Astrologiaharrastuksen idea on kai nimenomaan perehtyä itse siihen eikä odottaa valmista. Tulkinnanpyytäjille voisi olla oma fooruminsa -sitäpaitsi löytyyhän tuolta tilausnamiskuukkeli heillekin!  Wink
tallennettu

aurinko neitsyt 11.h
 pluto aspect_con askendentti vaaka 12.h
 kuu  aspect_con mars kaksoset 9.h
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #2 : 30.12.2005 16:37:23 »

Minua ne eivät haittaa ja jos osaisin niin auttaisin mielelläni, mutta itsekin vasta opiskelen  Smiley.
Jos siitä tulee ihan jatkuva tapa jollekkin niin se ei varmasti pitemmän päälle ole fiksua, mutta aloittelijalle se on ihan ymmärrettävää, koska kaikki on vähän outoa  Wink.
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Timotheus
Vieras
« Vastaus #3 : 30.12.2005 17:45:23 »

Yhtyisin Kehon kommenttiin, sillä laitoin aika hiljattain oman tulkinta pyyntöni ja vaikka tässä on muutama vuosi aiheen parissa vierähtänytkin tuli runsaasti uutta tuoretta näkemystä omasta kartasta. Erityisesti sitä sokeutuu oman kartan painopisteille kun esimerkiksi stelliumia ei mikään ohjelma ainakaan tietääkseni pysty tulkitsemaan muuta kuin yksittäisinä yhtyminä. Tällöin toisen näkemä kokonaisuus luotsaa näkemyksen uusille apajille. Hyvin pienikin annettu tieto saattaa olla hyvinkin ratkaiseva ja avaava. On myöskin totta, että suurimmat ahaaelämykset olen ainakin itse kokemut omien opiskeluiden kautta, mutta joku sen kirjankin on aina kirjoittanut.

Toisaalta minusta on kunnioitettavaa, että etenkin aktiiviset foorumin käyttäjät jakavat tietonsa muiden kanssa. Tällöin toisen taipumus kirjoitaa tai toimia saa hiukan syvemmän olemuksen ja ymmärryksen kun on välineitä millä asiaa katsoa.

Katsos, tällä tavalla se tajunta elämän runsautta kohtaan siitä sitten pikkuhiljaa laajenee ja ymmärrys itsea ja muita kohtaan suvaitsevaistuu. Se on kuintenkin päätavoite, tehtiin tulkintoja siten suoraan aurasta, kämmenenviivoista, kahviporoista tai tähdistä.

Jollakin sitten saattaa olla pelko, että nyt se minun sieluni on tuolla koko kansan taivastetavana, mutta kun tulkitsijan on madotonta tehdä yksilön puolesta valintoja niin vähintää yhtä mahdotonta on nähdä minkälaisiin ratkaisuihin tämä kartta on päätynyt. Valinta aina tehtävä itse sanoipa tulkitsija mitä hyvänsä.
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #4 : 30.12.2005 18:05:45 »

Ihan kivojahan ne!
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 30.12.2005 18:16:18 »

Itseäni ei tulkintapyynnöt haittaa vaan mielestäni ne kyllä sopivat forumille muun keskustelun sekaan. Toisen mielipide omasta kartasta on aina arvokas, vaikka olisi itsekin jo karttaansa paljonkin perehtynyt. Ja se melkein ensimmäistä viestiään kirjoittava aloittelijakin voi saada tulkinnasta kipinän ryhtyä puurtamaan oman karttansa ja ehkä muiden karttojen kanssa enemmänkin. Tulkintapyyntöön kannattaisi kuitenkin eritellä melko tarkasti se, mistä kartan kohdasta / ongelmasta eritoten haluaa muiden näkemyksiä. Kokonainen tulkinta kaikkine kiemuroineen kun on aikaavievä juttu ja kaiken lisäksi perustiedot saa mm. Oman Astron kautta. Ja se ken ihan täydellistä, ammattimaista tulkintaa halajaa, saa tilattua sen näiden sivujen kautta Sepolta.
 Wink

Ikävintä niissä pyynnöissä taitanee olla se, että osaan pyynnöistä kukaan ei ehdi vastata mitään, mutta senhän kysyjä jo varmasti ymmärtääkin pyyntöänsä kirjoittaessaan. Itse yritän vastailla sen verran kuin ehdin ja osaan, en mitenkään ahkeruuttani saati jalouttani vaan ihan silkasta itsekkyydestä sen takia, että rakastan astrologiaa ja jokainen tulkintayritys on aina edes haparoiva askel opinnoissa eteenpäin. Toisen karttaan perehtyessään kun oppii aina itsekin jotain uutta. Olisikin siis erittäin mukavaa saada palautetta, jotta voisi kehittyä. Vanhalla forumilla joskus viestiteltiin samasta asiasta ja mieleen jäi Ajatuksen fiksu sanonta: "there is no such thing as a free lunch". Eli palaute on tavallaan palkka tulkinnasta - eikä se todellakaan tarkoita sitä, että palautteen pitäisi olla vain positiivista.

Mutta ymmärrän kyllä Dissolvenkin kannan ihan täysin.  smitten Joskus tulee mieleen nykyajan uusavuttomuus silloin kun joku kysyy sellaista, jonka saa aivan helposti itse katsottua esim. Oman Astron kautta. Mutta sitten tulee mieleen omat alkutaipaleet astrologian parissa ja kuinka uutta ja käsittämättömän vaikeaa kaikki olikaan ja kuinka iloinen olisi ollut, jos joku olisi tarjoutunut hieman auttamaan.. Mutta se kyllä ärsyttää, jos jonkun pyyntöön ei ole kukaan vastannut ja kysyjä laittaa toisen viestin, jossa töksäytetään epäkohteliaasti "jaa, ketään ei kiinnosta vai?" tickedoff tms...
tallennettu

Mirjam
Vieras
« Vastaus #6 : 30.12.2005 18:47:41 »

Minä en osaa tähän vastata kuin tällaisen 'uusavuttoman' astrologian edessä henkilönä. Eli juuri sellaisena pyytävänä osapuolena.  Embarrassed
Itse pitkään seurasin sivusta noita tulkinta pyyntöjä ja voin sanoa, että jotkut niistä itseänikin toisaalta ärsytti, kun tuntui tosiaan, että joillakin olisi saattanut takana olla pelkästään se, että ei halua maksaa mistään ja jos näin saisi ilmaista palvelua....Mutta toisaalta, eihän kenekään ole pakko tulkintaa tehdä, jos ei sitä mielekkääksi koe...

Itselläni on vuosien takaa Sepon tekemä analyysi ja jopa sellainen sisäinen soturikin, kaikille lapsille valonlapsi tulkinnat ja pariin suhteeseen analyysitkin. Wink
Lisäksi olen Unio mysticasta aikanaan tilannut erilaisia tulkintoja ja jopa jostain vuosien takaa löytyy sellainen intuitiolla tehty 'käsityö'kartta.
Silti, kun olen lukenut täällä näitä astrotaitajien tulkintoja tehneiden tulkintoja. (hööh, mikä lause hirviö), olen huomannut, että heillä on aina jokin uusi ja erilainen näkemys, jokin uusi näkökulma tai muuta. Jokainen tulkitsija antaa siihen oman säväyksensä ja syvyyden. Ja toisalta ne on aina 'tuoreita' tähän hetkeen.
Ja kun tässä olen vähän 'kaihollakin' seurannut noita hienoja tulkintoja täällä, rohkaistuin myös itse pyytämään. Tosin minulla oli siitä jollain oudolla tapaa 'syyllinenkin' olo, koska minä mielelläni maksaisin tällaisista palveluista ja uusista näkökulmista kyllä. Vaikka sitten palautteella tai miten vain... Smiley

Ja toisalta, vaikka olen erittäin kiinnostunut astrologiasta, en ainakaan vielä tunne niin suurta 'kutsumuksellisuutta' sen koukeroihin, että olisin jaksanut aloittaa sen saloja syvemmin opiskella. Ehkä joskus, ehkä en....
Jotenkin itse toisaalta näen ja koen asian niin, että jos pidän aromaterapiahieronnasta, enkö voisi sellaisia palveluja ostaa taikka ottaa vastaan esim jonkun harrastelijan palveluita sen osalta, jos hän niitä haluaa tehdä ja tuntee itse vetoa sen saloihin ja haluaa tutkia sitä syvällisesti. (ns.harjoitushoitoja) Itsekin esim, teen ilman maksua erilaisia harjoitushoitoja omalta alaltani...
Ehkä vähän kaukaa haettu esimerkki, mutta jotain sinnepäin... :Smiley

Kuitenkin pääasiana sitä koko alueella ja tässä aiheessa pidän, että vapaaehtoistahan tämä on molemminpuolin.... :Smiley

Tämä oli siis vain minun näkemykseni....
tallennettu
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #7 : 30.12.2005 19:56:11 »

Juu joistakin saa sen kuvan että laitetaan huvinvuoksi omat tiedot näkyviin ja pyydetään tulkintaa ja sitten käydään aina välillä vilkaisemassa onko mitään uutta tullut.

Mielessäni on käynyt sellainen ehdotus aloittelijoille (kuten itsekkin olen) että haettaisiin itselle tutor, sitten kerrottaisiin oma näkemys kartasta ja tämä tutor antaisi palautteen sekä oman näkemyksensä. Näin moni aloittelija saisi enemmän.... opetettaisiin toisiamme sen sijaan että annetaan "ilmaiseksi"

näin ajattelisin  :Smiley
tallennettu

Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #8 : 30.12.2005 20:39:18 »

hmm..en oikein tiedä,että kuinka tähän kysymykseen pitäisi vastata.Toisaalta se on ihan mukavaa ja toisaalta taas ei...joten en siis tiedä..kai... :Smiley Embarrassed
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #9 : 30.12.2005 20:54:48 »

Lainaus

(ja arvon aloittelijat, tulkinta on AIKAAVIEVÄ, ei mikään 5 minuutin puppugeneraattorijuttu).

Kirjastot ja Internet sekä koko astro.fi -sivusto ovat pullollaan tietoa, kuinka päästä harrastuksen alkuun.
 
Me KAIKKI olemme olleet aloittelijoita joskus.

Kirjoista suosittelen erityisesti Tuikku Ljunbergin 'Opi Astrologiaa'
sekä Juhani Nummelan 'Astrologian käsikirja'.
Näin saadaan peruskäsitteet haltuun.

Toivottavasti en nyt leimaannu aloittelijoiden vihaajaksi, mutta...  Embarrassed

Hei "dissolve"


Ei tuo kommenttisi voi ketään aloittelijaa loukata. 
Minusta on hyvä tuoda tuollainenkin asia julki.
En olisi edes uskaltanut kysyä apua keneltäkään,
ellen olisi nähnyt muidenkin tekevän niin.

Valinnan vapaus on sinulla,
haluatko auttaa toisia vai et ja
missä määrin autat, jos niin teet.
Ei se tee sinusta yhtään huonompaa tai parempaa ihmistä.

Itsekin pyysin sinulta yv. apua ja sainkin.  K i i t o s. 

Intutioni viestittii,
että juuri  s i n ä  tykkäät tehdä 
smitten  rakkauden alueen tulkintoja  smitten.

Kiitos vielä kirjavinkeistä aloittelijoilla.


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #10 : 30.12.2005 21:32:57 »

Tämä onkin mielenkiintoinen kysymys.

Tulin itsekin aikoinani tälle forumille siten, että pyysin tulkintaa. Mieleeni ei olisi tullut ikinä loukkaantua siitä, jos kukaan ei olisi sellaista tehnyt tai hoputtaa asiassa. Mutta jos kukaan ei olisi tulkinnut, olisi oma astroharrastus saattanut jäädä sille tasolle, millä se silloin oli, eli hyvin aloittelevalle. (Olin siis kuitenkin "suorittanut alkeet" itsenäisesti.)

Olen todella kiitollinen Kamomillalle, joka silloin sattumalta kiinnostui kartastani, koska hänen ystävänsä oli syntynyt samoihin aikoihin.

Missähän muuten Kamomilla nykyisin piileskelet - olen miettinyt monesti aiemminkin??

Tällainen tulkinta - vaikka olisikin amatöörin - oli ainakin omalla kohdallani paljon valaisevampi kuin ammattiastrologien tulkinnat, joissa on vain lätkitty tietokoneelta eri aspektien kohdalle pätkiä katsomatta kokonaisuutta. Kuulin myös ensi kertaa leijoista, kirjekuorista, t-risteistä ja sen sellaisista - ja kiinnostuin tavattomasti.

Täytyy kuitenkin myöntää, että omien kiireiden (tai mielenkiinnon kohteiden tavattoman runsauden) vuoksi ohitan nykyisin itse tulkintapyynnöt - toinen syy on toki taitamattomuuteni. Tähän vaikuttaa myös se, että joskus kun jotakin on auttanut, ei kiitoksia tai kommentteja ole kuulunut. Se turhauttaa.

Eräällä toisella forumilla olen moderaattori, joten siellä minun tehtäväni on auttaa uusia alkuun (kyseessä ei kuitenkaan ole astroforum). Täällä olen hyvällä omallatunnolla laiska tarkkailija.  Grin

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Seija78
Vieras
« Vastaus #11 : 30.12.2005 22:02:19 »

Itse en tykkää kenestäkään.
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #12 : 30.12.2005 23:18:52 »

ei ärsytä.
Koen, että tarvitsen itsekin toisten apua ja olen sellainen tyyppi, joka useinkin pohtii asioita toisten kanssa keskustelemalla.
Se on vaan niin kivaa. Kivempaa, kuin yksin selvittää kaikki.
Ja kurssille menisin, jos täällä sellainen olisi.....Mutta kun ei.
Mottoni onkin antaa kaikkien kukkien kukkia.... angel
tallennettu
dissolve
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166



Profiili
« Vastaus #13 : 31.12.2005 01:26:47 »

Kiitos kommenteistanne, sain paljonkin näkökulmia aloitusviestiini. Lievä ärsyyntymiseni ja kimmokkeeni tuohon viestiin sain juuri tuosta ihmistyypistä, jonka boboo mainitsi: laitetaan vaan tiedot ns. huvin vuoksi foorumille ja sitten jäädään odottamaan, jos joku tärppää. Ja kyse oli siis kokonaisen tulkinnan pyytäjistä - jos joku kysyy että 'kuinka Pluton ja Neptunuksen neliö pitäisi kartalla tulkita' niin itsekin varmaan vastaisin, kyse on kuitenkin yksittäisestä asiasta kartalla ja itsekin esitän jatkuvasti kysymyksiä miten kuvio x y z pitäisi tulkita kartalla Smiley

Itse olen tällä hetkellä painottanut mielenkiintoani nimenomaan synastriaan ja auringonpaluukarttoihin. Joka päivä oppii uutta Smiley
tallennettu

Aurinko-Skorpioni, Kuu-Härkä, nousu-Vaaka
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #14 : 31.12.2005 06:24:45 »

Tulkitsen mielelläni. Se vaan on aikaavievää. Itselle mielenkiintoiset asiat tosin katsoo nopeasti, mutta niiden sanoiksi pukeminen, öö, vie eniten aikaa. Sitten usein odotan että jos joku muu vastaisi, koska tuntuu, että jos vastaan, niin sitten kukaan muu ei vastaa, ja kysyjä voisi tarvita oikeata tulkintaa, mitä en osaa antaa. On oikein mielenkiintoista ja itselleni avartavaa ollut joka kerta. Itsekkäistäkin syistä voi tulkintoja muille tehdä  2funny  2funny.
Ihan sydämmellisesti ja pelkkää hyvää silti mielessäni  smitten .

Kukapa nyt ei haluaisi vastausta saada itseään koskien, ajattelen. Se voi tietty masentaa jos vastaus on kovin lyhyt. Kai sitten on niitäkin, jotka ei muista edes käydä kattomassa vastauksia, tai lukevat sen kovin ylimalkaisesti. tickedoff tickedoff tickedoff tickedoff

Eli hukkaan siis meni koko vaiva, hihihii.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: