Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Seksuaalisuus, estot ja estottomuus  (Luettu 48846 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #60 : 25.06.2006 20:56:51 »

öh, onko joku mies tyydyttänyt henkisiä tarpeitani?

hahahaha...

hrmph, ehkä yksi yritti muutaman kuukauden ajan ja luovutti sitten, sekin.

ei, taso pidettävä tarpeeksi alhaalla.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #61 : 25.06.2006 21:04:41 »

..ei se ole asterixilla tuo noususkorppari eikä kaksonenkaan,
joka vaatii aistinautintoja jatkuvalla syötöllä vaan  venus rapu,
sisäinen turvallisuudentunne tulee täytettyä aistinautintojen avulla,
oli se sitten sukeltamista merten syvyyksiin tai muihin syvyyksiin,
ja jos oikein muistan se oli vielä 8 huoneessa,tai sitten ei,
mystisen suorakaiteen "seksi-akseli" :pluto:mc ja  :mars:ic,
siinäkin sisäinen turvallisuus vaatii "toimintaa"
ja minkähänlainen äiti-suhde on kaapin takana..?
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #62 : 25.06.2006 21:06:56 »

Sisäinen turvallisuudentunne..

entäs noiden sisäinen jännityksentunne, veikkaisin sitä..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #63 : 25.06.2006 21:12:10 »

Estottomaan seksuaalisuuteen tarvittaneen sekä
turvallisuudentunnetta että jännitettä... 
          smitten smitten smitten
tallennettu
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


I connect and detach, push and pull, like a tide


Profiili
« Vastaus #64 : 25.06.2006 21:13:35 »

Jaa Plutosta -mitähän tähän aiheeseen meinaa Pluto yhtymä Arinko ja Pluto yhtymä MC? Entäpä Pluto yhtymä Merkurius ja Pluto sulkeutuva semisekstiili Uranus..?

Pitänee tilata Sepon luonneanalyysi..löytyykö sieltä hyvin tietoa aspekteista?
tallennettu

aurinkovaaka askendenttijousimies kuuvesimies venusskorpioni marsskorpioni merkuriusvaaka

Punainen Planetaarinen Käärme
Puu-Hevonen
Taroteissa Erakko
Numerologiassa 7&9

"And I'd been born restless..the dreamer, the angry one, the complainer."
Anne Rice:The Vampire Lestat
Asterix
Vieras
« Vastaus #65 : 25.06.2006 21:46:45 »

..ei se ole asterixilla tuo noususkorppari eikä kaksonenkaan,
joka vaatii aistinautintoja jatkuvalla syötöllä vaan  venus rapu,
sisäinen turvallisuudentunne tulee täytettyä aistinautintojen avulla,
oli se sitten sukeltamista merten syvyyksiin tai muihin syvyyksiin,
ja jos oikein muistan se oli vielä 8 huoneessa,tai sitten ei,
mystisen suorakaiteen "seksi-akseli" :pluto:mc ja  :mars:ic,
siinäkin sisäinen turvallisuus vaatii "toimintaa"
ja minkähänlainen äiti-suhde on kaapin takana..?

Ah...! Siitäkö se johtuukin?
Itse asiassa se selittäisi sen, että kun teen jotain fyysisesti vaarallista tai riskialtista, esim. sukeltaminen uponneisiin hylkyihin, haiden syöttäminen tai kun teen laskuvarjohypyn, niin vaikka ensin on vatsassa perhosia, niin sitten tulee aivan euforinen tila, enkä välitä, vaikka kuolisin siihen paikkaan. Aivan mahtava tunne! smitten
Vaihtelu virkistäisi niinkin, että saisi vaihtaa tästä olomuodosta toisille sfääreille. Cheesy

Sama sääntö pätee varmaan seksuaalisuudessa ja siten myös valtavassa luovuudessa. Wink
Orgasmit ovat kuin huumetta minulle, muuten saan fyysisiä oireita, kuten alavatsan, enneminkin nivusten kivistystä ja jos olen pitkään ilman seksiä, niin ihoni näyttää väsyneeltä ja stressaannun tosi helposti.

Kaikista maailman suhteista juuri äitisuhteeni
on kaikista kimurantein! Wink Olenhan tuosta joskus kertonutkin. Hän ei varmaan Kauriina pitänyt edes seksistä, jolloin minut siitettiin! Cheesy 2funny

Harmi sinänsä, että äidistäni ei jostain syystä löydy syntymäaikaa sairaalasta, jossa hän päivän valon näki, joten teoriani, että hänet löydettiin parkumasta hautausmaalta 666 tatuoituna päänahkaan varmaan pitänee paikansa.  Cheesy
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #66 : 25.06.2006 21:57:08 »

Estottomaan seksuaalisuuteen tarvittaneen sekä
turvallisuudentunnetta että jännitettä... 
          smitten smitten smitten

Tuo on muuten totta. Wink
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #67 : 25.06.2006 22:03:59 »

Täytynee vielä lisätä tuohon kaikki tai ei mitään -kommenttini että olen kyllä tunnistanut sen itsessäni ihan käytännössä suhteissa ollessani. Kun en koe että mies tyydyttää henkisiä tarpeitani, en voisi kuvitellakaan makaavani hänen kanssaan. Toisaalta fantasioita voi olla jostain tuntemattomista ihmisistä ja kaikenlaisista kummallisuuksista, mutta kun suhteessa ollaan, vaadin tietynlaista ehdotonta antautumista, jolloin itse teen samoin. Kaatuipa yksi suhde siihen kun mies ei osannut lukea aivoituksiani eikä mielialojani (löi vain päätä seinään yrittämällä ainoastaan fyysistä kanssakäymistä laiminlyöden koko henkisen puolen, keskustelun, sen ehdottoman tärkeän "aivojen rakastelun") jolloin ns. pihtasin pitkään ja lopulta häivyin kuin sanoma ei mennyt perille (jos joku nyt ihmettelee että mikset sanonut mitään, niin kyllä sanoin mutta sekään ei mennyt perille). Siis koko suhteen tila heijastui kammarin puolelle ja jäätävää oli kunnes loppui..
-Ja parempi niin! buck2

Aya Nuit, ymmärrän sinua paremmin kuin hyvin...  Undecided Lips Sealed Vaikka muuten olenkin avioliitossani onnellinen, niin tuo henkisyys välillämme ei vain kohtaa... Ja se välillä raastaa kovasti, kun itse on henkinen ja toinen ei moisesta piittaa...
tallennettu
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


I connect and detach, push and pull, like a tide


Profiili
« Vastaus #68 : 26.06.2006 01:30:24 »

Niinpä Rakkauden enkeli..

kyllä se henkinen yhteenkuuluvuus on minulle kaiken a ja o. Ja siksipä näyttää että tässä sinkun elämää saa ihan rauhassa vietellä. Ei löydy sopivaa ei.. sitä sielunkumppania.. Olen pari kertaa nuorempana jämähtänyt suhteeseen, johon en todellakaan olut tyytyväinen, ja päättänyt että vastaavaan en ryhdy enää koskaan. Useampi vuosi tässä on itsekseen nyt vierähtänyt, mutta mieluummin olen vaikka aina yksin kuin suhteessa joka tuntuu väärältä.

Huoh, mutta olisihan se äärettömän mahtavan ihanaa löytää ikioma kulta   smitten
tallennettu

aurinkovaaka askendenttijousimies kuuvesimies venusskorpioni marsskorpioni merkuriusvaaka

Punainen Planetaarinen Käärme
Puu-Hevonen
Taroteissa Erakko
Numerologiassa 7&9

"And I'd been born restless..the dreamer, the angry one, the complainer."
Anne Rice:The Vampire Lestat
Asterix
Vieras
« Vastaus #69 : 26.06.2006 16:51:49 »

No jaa.. En juurikaan harrasta itseni vertailua sinuun JG tai mikä lie devenue nykyään olet tai ylipäätään kehenkään muuhunkaan.
Itselläni on ihan tarpeeksi tekemistä itsenikin kanssa. Wink


Mietin tuota Nikkin tulkintaa seksuaalisuudestani, niin jos olisin vain turvallisuuden hakuinen, niin silloinhan minulle pitäisi riittää vain jonkun kainalossa oleminen ilman mitään sen kummempaa kiinnostusta mennä toisen jalkojen väliin..? Wink

Kumma juttuhan tuo nyt olisi, jos aurinko merkilläni ja nouseva merkilläni ei olisi osaa eikä eikä arpaa koko persoonallisuudessani ja ihmisen merkittävin persoonallisuden osa on juuri seksuaalisuus. coolsmiley

Nikki muistaakseni aikaisemminkin viitannut jossain tulkinnassaan "kureliivien aukaisemiseen"..? :Smiley

Vähän hassua sinänsä, juuri kaikista tyytyväisin olen itsessäni juuri vahvaan seksuaalisuuteeni ja olen varsin onnekas sen suhteen.
Minulla ei ole estoja tai tabuja oikein nimeksikään, nautin omasta vartalostani ja sen toiminnoista ja käytän sitä... Wink



Rakastan katsella itseäni peilistä, kun miesystäväni rakastelee kanssani.. myöskin tv-ruudulta ja valokuvista.
Miesystäväni kuvaa minua todella paljon.. myöskin vaatteet päällä ja ilman..
-ihan tavallisiakin juttuja. smitten

(Välihuomautuksena, että miesystäväni tienasi opiskelurahansa kuvaamalla mainoksia ja muotikuvia eri muoti alan lehtiin ja ko. homma on jäänyt harrastukseksi ja hänellä on edelleen oma studio,
joten kuvaamme paljon. Wink)



Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia saada orgasmeja clitoriksen, g-pisteen ja anaalin kiihottamisesta. Saan niitä joka kerta yksin ja erikseen ja asennolla ei ole väliä, toisista pidän vain enemmän..
- ja valot päällä.  coolsmiley

Pitäisi varmasti olla tosi tumpelo mies, joka makaa kuin raato sängyssä liikauttamatta evääkään odottaen, että minä imen kuiviin, jolloin en saisi orgasmia. Cheesy

Kuten sanottua, seksuaalisuuteni on ongelma vain muille ja tottakai siitä pitää löytää joku syy ja vika, vaikka sitten paskasta äitisuhteesta, vaikka tuskin koskaan olen äitiäni ajattellut
kun olen rakastellut jonkun kanssa. 2funny Cheesy



(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/Alex0-1.jpg)
« Viimeksi muokattu: 26.06.2006 17:16:11 kirjoittanut Asterix » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #70 : 26.06.2006 17:12:50 »

oon ollut itse linssin takana paljon tai piirtänyt, ja ollut jonkin verran kuvattavanakin. mut siitä on jo aikaa kun itse olin kuvassa...olisi hauska kokeilla taas niinkin päin.pidän erityisen paljon mustavalkokuvista.

Tosi hieno kuva Asterix...

Kuva on tosi jännä juttu...se kertoo tavallaan aina enemmän kuin mitä siinä käytännössä on...

siitäkin voi oppia kun näkee itsensä ulkopuolelta...ne narsismi-syytökset mitä tulee jos ihminen on utelias itsensä suhteen, miksi olisi enemmän luvallista tutkia kivikautisia kalliopiirrustuksia kuin omaa eksistenssiään?

yle teemalta tuli joku dokkari naisvalokuvaajasta joka oli kuvannut paljon naisia, oliko se nyt nimeltään bettina rheims, mielenkiintoisia juttuja.

kameran käyttö on vähän kuin magiikkaa...tai itseasiassa on sitä. voi löytää uusia puolia itsestään ja olemassaolosta myös sitä kautta, kannattaa heittää ennakkoluulot nurkkaan ja kokeilla. Smiley

kuvaan ilmestyy yleensä aina jotain esiin näkymättömistä, sellaista mitä ei tiennyt olevankaan olemassa mutta mikä on totta ja vaikuttaa, siksi koen sen maagiseksi.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2006 17:15:14 kirjoittanut sign? » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #71 : 26.06.2006 18:35:52 »


Tosi hieno kuva Asterix...

Kuva on tosi jännä juttu...se kertoo tavallaan aina enemmän kuin mitä siinä käytännössä on...

siitäkin voi oppia kun näkee itsensä ulkopuolelta...ne narsismi-syytökset mitä tulee jos ihminen on utelias itsensä suhteen, miksi olisi enemmän luvallista tutkia kivikautisia kalliopiirrustuksia kuin omaa eksistenssiään?


kameran käyttö on vähän kuin magiikkaa...tai itseasiassa on sitä. voi löytää uusia puolia itsestään ja olemassaolosta myös sitä kautta, kannattaa heittää ennakkoluulot nurkkaan ja kokeilla. Smiley

kuvaan ilmestyy yleensä aina jotain esiin näkymättömistä, sellaista mitä ei tiennyt olevankaan olemassa mutta mikä on totta ja vaikuttaa, siksi koen sen maagiseksi.

Kiitos.. Smiley
Valokuva ikuistaa jännästi juuri yhden sadasosa secunnin elämästäsi.

Totuus kuvan takaa on joskus taruakin ihmeellisempi. Grin
Kuvasimme studiossa tuon ja kysymyksessä ei ole oikea sänky, vaan koroke, jonka päälle heitettiin lakana ja eteen vanha sängyn pääty. Tongue

No.. koroke oli kova pelkän lakanan alla ja otimme varmaan pari sataa kuvaa eri asennoissa ja mieheni väänsi minua hankaliin asentoihin saadakseen sen parhaimman otoksen ja tässä vaiheessa purskahdin nauramaan aivan hillittömästi, siis oikein kunnon hepulikohtaus,
jossa mahalihakset tulevat kipeiksi ja mieheni nappasi tuon kuvan. Cheesy


Allekirjoitan kyllä 100% tuon, että itsensä tutkiminen sekä hengellisesti että fyysisesti koetaan aina narsismiksi, mutta silti joka ainoa hengellistä ja/tai seksuaalista kehittymistä saarnaavat/opettavat ihmiset ja kultit ja uskonnot kehottavat tutkimaan itseään ja kun joku sen käytännössä tekee, ehkäpä löytääkin jotain, niin siitä tehdään aina joku ongelma, joka pitää selittää jollakin toisella ongelmalla/traumalla/kokemuksella. Wink

Olenkin aina laskenut sen varaan, että ongelmien määrä on aina vakio, se vain muuttaa muotoaan. Wink

Kun olen työstänyt jonkun "ongelman" pois elämästäni tai en edes omaa jotain ongelmaa, niin facta on, että koska se ei ole henkilökohtainen ongelma minulle, niin joku tekee siitä ongelmattomuudesta ongelman ja liittää siihen jonkun toisen ongelman jollain hauskalla aasin sillalla, jolloin vasta se iso ongelma kaikkine traumoineen
ja lapsuuden kokemuksineen saatiin aikaiseksi. Grin



Valokuvaus on yksi hienoimmista asioista, mitä voi tehdä.
Valokuvat kertovat sinusta itsestäsi paljon eri asioita;
Asioita joita et tiennyt olevan olemassa.. asioita, joita et halua itsessäsi hyväksyä.. asioita, joita itsessäsi rakastat.. sen hetkiset tunteesi.. terveyden tilasi..
Oikeastaan kaiken, vaikka valokuva on vain yksi sadasosa secuntti koko elämästäsi.  Wink

Se on todella maagista. smitten

Miesystäväni käyttää kuvia todella paljon ollessamme erossa kommunikointiin. Smiley

Tässä muutamia viikonlopulta;


(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/Untitled-2p111.jpg)

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/Untitled-11lsmall.jpg)

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/228.jpg)

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/folie028111.jpg)

tallennettu
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« Vastaus #72 : 26.06.2006 19:04:10 »


Vai olisko se sittenkin Asterixilla tuo skorppari, nimittäin
löydän itsestäni samanlaisia juttuja.. :Smiley

Sama sääntö pätee varmaan seksuaalisuudessa ja siten myös valtavassa luovuudessa. Wink
Orgasmit ovat kuin huumetta minulle, muuten saan fyysisiä oireita, kuten alavatsan, enneminkin nivusten kivistystä ja jos olen pitkään ilman seksiä, niin ihoni näyttää väsyneeltä ja stressaannun tosi helposti.

Estottomaan seksuaalisuuteen tarvittaneen sekä
turvallisuudentunnetta että jännitettä... 
          smitten smitten smitten

Tuo on muuten totta. Wink

Mutta en kuitenkaan ihan noin estoton ole kuin Asterix   Smiley  Wink
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #73 : 26.06.2006 19:26:22 »

Minäpäs vertailen ihmisiä astrologisesti, mutta seksuaalisesti olen aikalailla erilainen kuin Asterix, samoin henkisesti.

ai tuommoinen kroppa, no joo (b+w kuvat on ihan kivoja varsinkin ottaa ja tehdä)

yhden skorpparin annoin itseäni kuvailla, en tuntenut oloani ihan luontevaksi, eli en toistane. Mukavampaa vaatteet päällä.

ihan pientä narsismia vai mitä Asterix??? heheh ei se haittaa, mutta silti.. tuli vaan mieleen

Tykkään itse mieluummin kuvata kuin olla kuvattavana. Joku kuvani meni kyllä exäni lehteenkin.. se oli sitä vaihetta.. mutta sais tästä idean, voisin kuvatakin erästä hlöä..
« Viimeksi muokattu: 26.06.2006 19:38:28 kirjoittanut -+Venus Divine+- » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
kooky
Vieras
« Vastaus #74 : 27.06.2006 02:59:46 »





Lainaus
No.. koroke oli kova pelkän lakanan alla ja otimme varmaan pari sataa kuvaa eri asennoissa ja mieheni väänsi minua hankaliin asentoihin saadakseen sen parhaimman otoksen ja tässä vaiheessa purskahdin nauramaan aivan hillittömästi, siis oikein kunnon hepulikohtaus,
jossa mahalihakset tulevat kipeiksi ja mieheni nappasi tuon kuvan. Cheesy

tää tilanne oli varmaan tosi hauska Smiley parhaat kuvat tulee yllättävissä hetkissä, silloin kun ei kontrolloi liikaa...ja tuosta kuvasta ei tiedä että kuvattava nauraa hepuleissaan vaan siitä tulee muunlainen fiilis. jännää. todellisuus on monikasvoinen.

Lainaus
Allekirjoitan kyllä 100% tuon, että itsensä tutkiminen sekä hengellisesti että fyysisesti koetaan aina narsismiksi, mutta silti joka ainoa hengellistä ja/tai seksuaalista kehittymistä saarnaavat/opettavat ihmiset ja kultit ja uskonnot kehottavat tutkimaan itseään ja kun joku sen käytännössä tekee, ehkäpä löytääkin jotain, niin siitä tehdään aina joku ongelma, joka pitää selittää jollakin toisella ongelmalla/traumalla/kokemuksella. Wink

jep...kaksinaismoralistiseksi menee...onneksi olen itsekin yhä enemmän ja enemmän oppinut huomaamaan näitä kaksinaisuuksia ja moralistisia huiputuksia ja pääsen kohti riippumattomampaa olemassaoloa. elämän pikku älykkyystesti.

Lainaus
Kun olen työstänyt jonkun "ongelman" pois elämästäni tai en edes omaa jotain ongelmaa, niin facta on, että koska se ei ole henkilökohtainen ongelma minulle, niin joku tekee siitä ongelmattomuudesta ongelman ja liittää siihen jonkun toisen ongelman jollain hauskalla aasin sillalla, jolloin vasta se iso ongelma kaikkine traumoineen
ja lapsuuden kokemuksineen saatiin aikaiseksi. Grin

tuntuu että olin tuollaisessa vyyhdessä alle 2-kymppisenä lukioiässä. oikein syvällä suossa. liikaa monimutkaista spekulaatiota ja ympärillä älykkäitä ihmisiä jotka oli onnettomia mutta halusivat selittää sen niin että toisen ei-onnettomuuskin oli merkki onnettomuudesta ja spekulaatiospekulaatio ...sussa on vikaa jos ET kärsi...just tuota. mutta sitä on vaikee tajuta ennen kuin sen hahmottaa. sitten joutuu tuntemaan raivoa, pettymystä ja surua että on tullut höynäytetyksi ja höynäyttänyt vielä itse itseäänkin. mieli se vboi olla niin moni mutkainen, ja on olemassa muutakin järkeä kuin tervettä järkeä. valitettavasti kokemukseni psykoterapiastakin menee vähän tuohon suuntaan kuin kirjoitit Sad

Lainaus
Valokuvaus on yksi hienoimmista asioista, mitä voi tehdä.
Valokuvat kertovat sinusta itsestäsi paljon eri asioita;
Asioita joita et tiennyt olevan olemassa.. asioita, joita et halua itsessäsi hyväksyä.. asioita, joita itsessäsi rakastat.. sen hetkiset tunteesi.. terveyden tilasi..
Oikeastaan kaiken, vaikka valokuva on vain yksi sadasosa secuntti koko elämästäsi.  Wink
Se on todella maagista. smitten

jep...siinä on todella voimaa. joskus myös ne puolet mitä ei halua ja uskalla nähdä voivat välittyä valokuvista todella voimakkaalla tavalla, jopa pelkoa herättäen. mulla on niin ääripäitä niissä kuvissa mitä musta on otettu, jos sen hetkinen tila oli erilainen, niin se ihminen on niissä kuvissa kuin toinen ihminen...ja monesti myös käy niin, että kuvan sissään rajatut esineetkin, vaikka sattumalta sinne joutuneet saattavat kertoa jotain viestiä...heijastavat pinnat, lasit ja peilit ovat myös kuvissa mielenkiintoisia...


oon nyt vähän väsynyt ja tuli tuota negatiivista puolta, mutta valokuvalla voi saada paljon hyvääkin "magiaa" aikaan...uskomattoman kaunis kuva itsestä tai vaikka pariskunnasta voi luoda paljon hyvää henkeä.

nyt levolle...
« Viimeksi muokattu: 27.06.2006 03:02:26 kirjoittanut sign? » tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: