Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Asuntotilanteita ja vinkkejä Tampereelta  (Luettu 16035 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« : 30.05.2006 16:18:24 »

No niin! En nyt sitten oikein tiennyt minne tämä pitäisi heittää, joten olkoot sitten täällä Wink

Olen tuossa syksyllä, viimeistään elokuun loppupuolella muuttamassa Tampereelle. En kuitenkaan tunne kaupunkia tai sen sisäisiä alueita. Tavoitteena on opiskelut yliopistossa, joten ajokortittomana ja polkupyörättömänä toivoisin asuntoa läheltä keskustaan (kävellen olen ihan ylihidas).

Mitähän asuinalueita siinä keskustan lähellä on? Millainen on niiden vuokrataso? Arvostan rauhaa ja sitä, että palvelut löytyvät läheltä. Asuntotyypillä ei sinänsä ole väliä.

Mitä suosittelette? Mitä olisi hyvä tietää Tampereesta ja sinne muutosta?

Kiitän!
tallennettu
Keijutar
Vieras
« Vastaus #1 : 13.07.2006 11:10:42 »

Heei herätyyys kaikki Tampereella asuvat!Olemme ajatelleet Tampereelle muuttoa jo viimevuodesta,minne asuinalueelle,onko päivähoitopaikkoja lähellä,kaupat,millaisia ihmisiä,uusia työpaikkoja jne.jne.

Kertokaahan jotakin! Smiley

Kiittäen Keijutar  smitten
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #2 : 13.07.2006 11:16:08 »

En asu Tampereella, mutta sen verran tiedän ja olen
jopa käynyt SÄRKÄNNIEMEN HUVIPUISTOSSA Smiley
tallennettu
Keijutar
Vieras
« Vastaus #3 : 13.07.2006 11:27:08 »

Ihana paikka!Tahtoo pian sinne hassuttelemaan Cheesy (http://smileys.smileycentral.com/cat/7/7_2_111.gif)
tallennettu
Perhonen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 366



Profiili
« Vastaus #4 : 13.07.2006 12:01:58 »

Voi kun osaisin antaa teille vinkkejä.. mutta kun en just Tampereella asu vaan ihan viereisessä kaupungissa  :Smiley

Asuntotilannetta en kylläkään just Tampereelta tiedä  Embarrassed

Tampere on kyllä kiva paikka, olemme asuneet täälläpäin 9 vuotta ja tykätty on  Smiley

Tervetuloa vain tänne päin  smitten
« Viimeksi muokattu: 13.07.2006 12:55:22 kirjoittanut Perhonen » tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
enska
Vieras
« Vastaus #5 : 13.07.2006 12:08:17 »

Tampereella on kyllä tekemistä ja kokemista joka lähtöön. Ihmiset on enimmäkseen aika mukavia ja ystävällisiä, eivät mitään tuppisuita tahi ylenkatseellisia mököttäjiä.
Kaupunki on kaunis kuin mikä, mutta varmaan omista intresseistä riippuu mistä kaupunginosasta tykkää. Haluaako keskustan tuntumaan vaiko vähän kauemmas. Vuores on ilmeisesti tuossa Hervannan ja Tampereen rajalla sellainen tuleva iso juttu, sellainen maaseutumainen. Vähän akuempana ovat Teisko ja Olkahinen jos tykkää ettei ihan keskustan meininki kiinnosta. Pyynikki, Tammela, Pispala ja Lentävänniemi ovat sellaisia kalliimpia asuinalueita. Edullisimpia mm. Hervanta, Lukonmäki, Tesoma, Härmälä, Kissanmaa, keskustaa lähinnä Kaleva. Nysse kulkee aika tiuhaan ja tkl:lta saa ladattavia matkakortteja, opiskelijat tiettenkin alennuksella. Opiskeluja varten kantsii olla liikkeellä asunnonhankinnassa melkeinpä heti paikalla sillä olen kuullut että jotkut opiskelijat asuvat ns. hätämajoituspaikoissa pitkälle marraskuuhun!! Että hopihopi Atha!!
Tampereen läheltä Nokialta ja Pirkkalasta on aika hyvät kulkuyhteydet itse Manseen. Eritoten Nokia taitaa olla sellainen lapsiperheiden suosima kunta, onhan se julistautunut viralliseksi lastenkaupungiksi.
Päivähoitopaikkojen yms. suhteen ainakin itselläni on ollut melko jouhevaa tuo paikan saaminen ja yleensä ottaen peruspalvelut toimivat melko hyvin, ainoastaan kunnaliseen aikuisten hammashoitoon olen pettynyt.
Töitä löytynee myös vähän alasta riippuen. Ymmärtääkseni ainakin hoito-alalle on kysyntää.

Jos tulee lisää kysyttävää Mansesta , yritän vaswtata. Tietoa löytyy myös osoitteesta
www.tampere.fi
tallennettu
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #6 : 13.07.2006 12:10:08 »

Minuakin kiinnostais tietää, mitä kautta parhaiten voisi löytää asuntoja, esim. mihin lehteen kannattais laittaa ilmoitus? Veljeni lähtee kk:n päästä Tampereelle opiskelemaan ja opiskelija-asuntoihin on tietysti kilometrien jonot! Ja ei kait haittaisi, vaikka kämppä ei ihan keskustassa olisikaan. Rauhallisia asuinalueita? Siskoa vähän huolettaa ettei veikka joutuis mihinkään pahiskortteleihin...  Wink
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #7 : 13.07.2006 12:22:51 »

Yliopiston ylioppilaskunnilla on usein käytössään asunnonvälitys"vihko", kannattaa ottaa yhteys Tampereen yliopiston ylioppilaskuntaan. Opiskelija-asuntosäätiöt? Opiskelijoiden vuokravälitys: http://www.ovv.com/cgi-bin/web_city.cgi?tpk=tre Ja olikohan se Asuntohelppi (tai jotain sinnepäin), nettiosoite, johon voi jättää asunnonhakuilmoituksen ja nähdä vuokrattavana olevat asunnot...? Kaikkia kannattaa kokeilla!

Ilmoitus Aamulehteen, tavoittaa laajalta alueelta. Kaupunkilehti Tamperelainen voisi myös olla hyvä ilmoituskanava. Ja tietenkin jos teillä on tuttuja tai sukulaisia Tampereella, niin viidakkorumpu kumisemaan Smiley

Asuntojen vuokrahinnat Tampereella vaihtelevat paljon, mutta ovat pääsääntöisesti aika hintavia! Jossain on kuitenkin pakko asua, joten aluksi voi joutua tyytymään "ei niin täydelliseen" vaihtoehtoon (esim. soluasuntoon) ja etsiä samalla parempaa. Tämä aika vuodesta on varmaan huonoin asunnonhakua ajatellen, olisi kannattanut toimia jo toukokuussa, kun opiskelijoilta vapautuu asuntoja Wink Toivottavasti teitä lykästää!

AthaMaarit, Tampereella on tosiaan erinomaisesti toimiva julkinen liikenne, joten kauempaakin kuin kalliista (ja levottomasta) keskustasta kannattaa asuntoa etsiä. Suosittelen kyllä pyörän hankintaa, Tampere on hyvä pyöräilykaupunki Smiley Kaupunginosista suosittelisin yliopisto-opiskelijalle Tammelaa ja Kalevaa, etenkin jälkimmäisestä voi löytyä edullisempi asunto. Eikä ole liian kaukana keskustasta, viehättävä ja melko rauhallinen pääosin 50-luvulla rakennettu kaupunginosa.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2006 12:28:01 kirjoittanut Pallaskissa » tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
enska
Vieras
« Vastaus #8 : 13.07.2006 12:24:17 »

Ilmoitus Aamulehteen ehdottomasti. Joko veljesi on käynyt osoitteessa www.toas.fi eli sieltä löytyy opiskelijoille asunnot. Siellä on käsittääkseni myös kuvaukset  asunto-alueista. Pääsääntö rauhallisuuden suhteen lienee se, että mitä kauempana keskustasta sitä rauhallisemp alue, jos yksityisesti vuokraa. Tosin olen kuullut että esim. Tesoma olisi aika paha lähiö. Kuuluisa Hervanta on sen verran iso paikka, että siellä on niin huonoja kuin hyviä kortteleita. Ainakin siellä on poliisikoulu ihan Hervannan keskustassa jos hätä tulee. 2funny
Yliopistolla on tietääkseni joitain sähköisiä ilmoitustauluja joita kantsii myös hyödyntää. Mutta nyt kannattaa aloittaa HETIHETIHETI se etsiminen ettei joudu siihen hätämajoitukseen.
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #9 : 13.07.2006 12:54:38 »

Heip, itse olen asunut Tampereella ja sen lähistössä suurimman osan elämästäni.

Kaleva on todella hienoa seutua 10-15 minuutin kävelymatkan päässä keskustasta ja siinä on yliopistokin lähellä. Suosittelen sitä kyllä lämpimästi. Itse asuin siellä ja viihdyin hyvin.

Hervannasta kuulee kaikenlaisia juttuja... se on aika kaukana keskustasta ja kuulemma aika levotonta seutua... että sitä en suosittele ensimmäisenä...

Kyllä sieltä Tampereelta asunto löytyy, jos vain jaksaa olla aktiivinen ja sinnikäs.

Pyydä niitä enkeleitä avuksesi. Onnea muuttoon!  smitten

tallennettu
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #10 : 13.07.2006 12:56:15 »

Kiitos teille kaikista neuvoista!  smitten Hassua että törmäsin tähän topiciin juuri nyt kun juuri aamulla oli näistä asioista puhetta...

Toasilla olikin kuulema kauheat jonot, kuten arvelinkin ja yritinkin veljeä jo ennen valintatuloksia patistaa kämpän hakuun mutta... No ainankin tuo www.ovv.com vaikutti ihan lupaavalta! Tietysti onhan ne kalliimpia varmaan kuin opiskelija-asunnot mutta todennäköisesti myös rauhallisempia tämä kun ihan oikeasti haluaa opiskella eikä vain bilettää. Voi että olen sitten iloinen!  Smiley Tampere on kyllä kaunis kaupunki! Jospa nyt itsekin tulis useammin siellä käytyä!  Smiley
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Perhonen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 366



Profiili
« Vastaus #11 : 13.07.2006 13:02:58 »

Tampere on kyllä kaunis kaupunki! Jospa nyt itsekin tulis useammin siellä käytyä!  Smiley

No niin hannuli, tuleppa käymään ja sitten viimeistään kun veljesi opiskelee täälläpäin  Wink

Tampere on varmaan opiskelijoille hyvä kaupunki. Lapsiperheille suosittelen lähiympäristön kuntia / kaupunkeja... tässä linkkejä:

http://www.nokiankaupunki.fi/

http://www.kangasala.fi/

http://www.ylojarvi.fi/

http://www.pirkkala.fi/

http://www.lempaala.fi/
tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #12 : 13.07.2006 13:22:51 »

Hyvin on tullut vastauksia, kiitos kaikille!

Kaleva ja Annala kutkuttavat jotenkin sisintäni, vaikken ole kummassakaan koskaan käynyt enkä tiedä niistä mitään. Soluasuntoon tai tilapäismajoitukseen minusta ei ole, tunnen itseni ja oman aikani tarpeen vähän liiankin hyvin  Wink En jaksaisi keskittyä koulun käyntiin solussa, pelkkä vieraiden ihmisten läsnäolo haittaisi.

Asun nyt täällä Lahdessakin 6km päässä keskustassa enkä koe olevani yhtään liian kaukana, vaikka paikalliset päivittelevätkin, että Herrasmanni on sellaista korpea Cheesy Bussilla matka kestää vajaat 20 min keskustaan ja takaisin, riippuen tietysti miten paljon/vähän porukkaa bussiin kulloinkin tulee.

Minulle kelpaisi, nyt tarkemmin ajatellen, asunto kauempaakin keskustasta. Bussikortin olen valmis ottamaan enkä koe matkoja rasitteeksi. Pääasia, että alue olisi rauhaisaa ja luontoa lähellä.
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #13 : 13.07.2006 13:33:50 »

Tervetuloa vaan Tampereelle!
Itsekin tein joskus 4 v sitten tuon siirron Lahdeta Manseen, enkä ole päivääkään katunut. Täällä on muuten toden totta paremmat nysse-yhteydet, lipunhinta on aina sama vaikka mistä asti tulisi, ei nouse matkan varrella. Tällä hetkellä on 2 ekee.

Itse asustelen muuten Kalevassa eikä tästä todellakaan ole pitkälti tuohon keskustaan, käpöttämälläkin pääsee jos niikseen tulee. Luontoa tässä ei tosin ihan ovenkynnykseltä löydy, että täytyy mennä tuohon vähän matkan päähän Kauppiin ( jossa ulkoilumaastoja ja hyvä uimaranta). Itse käyn haahoilemassa tuossa Kalevankankaan hautasmaalla silloin tällöin, se on aika kiva retriitti keskellä kaupunkia. Kalevankankaan takana on Järvensivun kaupunginosa, sieltä vielä lyhyempi matka yliopistolle.

 Tässä on myös uimahalli, pari kirjastoa, kaupat, apoteekit, pankit ja  muut pelit ihan kivenheiton päässä. Kaleva on sen verran iso tämäkin, että tässä on sekä Etu-että Taka-Kaleva. Jälkimmäinen jossa itse punkkaan on halvempi. 

Onnea vielä kämpän etsintään kaikille!


« Viimeksi muokattu: 13.07.2006 13:35:26 kirjoittanut enska » tallennettu
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #14 : 13.07.2006 13:43:25 »

Ihanaa, Perhonen!  smitten

Pian mä oonkin siellä harva se viikonloppu...  Wink
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: