Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ahdistaa, näkyykö valoa?  (Luettu 13539 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Maukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« Vastaus #15 : 19.05.2006 22:45:10 »

Kiitos Unneli kommentistasi, meitä on varmaan monta täälläkin Astrossa, jotka painivat samankaltaisen ongelman kanssa.
Minäkin olen tehnyt ratkaisun nimikkeellä "toistaiseksi" ja päätin jatkaa ainakin vuoden loppuun asti tässä suhteessa. Toisaalta tilanne on pakon sanelema, sillä opiskelen työn ohessa ja se kuluttaa aikaani ja energiaani niin, etten jaksa hoitaa tätä eroasiaa ja lapsetkin joutuisivat olemaan paljon keskenään iltaisin (ovat alkavan murrosiän kourissa), jos nyt eroaisimme.

Ahdistus on silti jäljellä ja väliin masennus nostaa päätään, mutta ikuisena optimistina uskon homman hoituvan ja voimien riittävän "toistaiseksi". Suhteemme en jaksa uskoa tästä enää muuttuvan paremmaksi, sillä tuntuu että kaikkinainen yhteys on väliltämme kadonnut, kuten myös tunteet ainakin minulta. Tätä asiaa kun olen mielessäni pyöritellyt jo marraskuusta alkaen, olen huomannut, että se yhteys olikin rakentunut pelkästään minun varaani, ja toiminut niin kauan kun itse jaksoin uskoa vielä MEIHIN. Nyt kun 19 vuoden jälkeenkään toinen ei puhu kuin arjen askareista, eikä osaa näyttää tunteitaan (joskus tuntuu ettei niitä ole), eikä ilmaista ajatuksiaan (onkohan niitäkään), on pakko myöntää asia todeksi.

Toivon, että sinä ja miehesi löydätte sen yhteisen sävelen, keskinäisen ystävyyden ja oikeanlaisen kumppanuuden.
tallennettu

– Nousin mäelle ja levitin käteni tuulen tulla.
Puhalla minusta viimeinenkin seitti,
että olen avoin uusille. – M.A.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #16 : 20.05.2006 06:03:19 »

Eron olen itsekin kokenut hyvin nuorena, 23-vuotiaana, silloin väkivaltaisuuden takia.
Siksi kai menin sitten toiseen ääripäähän ja valitsin yltiörauhallisen, kiltin ja "vaarattoman" puolison. En ihmettele, että miehet ovat joskus eksyksissä meidän naisten kanssa, näistäkin jutuista saa sen käsityksen, että paha puoliso on huono juttu, mutta kiltti mies on ihan yhtä huono juttu.

*Tuosta sanoisin vain, että minäkin otin pahiksen jälkeen 4-5 vuoden tauon jälkeen hyviksen, ja kun hän osoittautui pehmoksi, piti ottaa vielä kovis - jonka harrastus on hauskasti päinvastainen kuin ekalla  pahiksella, eli pahisten kurissapito (järjestuksenvalvonta jne). En tiedä, tänään pitäisi tavata hänet siis exä ja kysyä vain mihin miesten tunteet menee. En tiedä miksi hän nyt sitten ehdottaa tapaamista niin äkkiä tai elokuvia tai muuta. Vähän outoa jos on tyttöystävä, ja minä puolestani tosiaan haluaisin vain kysyä, mihin miesten tunteet menee. Ei voi olla niin että kaikilla on alemmuuskompleksi kanssani?? Siksi en nyt aloita kiireellä mitään uutta kenenkään kanssa, koska en halua että lapseni kärsii tunnetasolla minun kanssani, eikä kukaan nyt kiinnostakaan. Voin uskoa että exää ei ollenkaan kiinnosta miettiä sitä mitä kysyn, mutta miksi minua kiinnostaisi enää tapailla häntä sitten.

Luulin ensin että joku toiminnallinen kiinnostaisi hänen kanssaan - mutta vailla tunteita, miksi? Ihan turhaa on tapailla, mieluummin sitten sen kanssa jota saa rakastaa vapaasti. Meillä on mielestäni koko ajan ollut yhteys, minkä edessä hän kiemurtelee kovasti. Selvästi ei tiedä mitä kanssani tehdä. Haluatko sinä ketään muuta elämääsi? Minulla on yksi ystävä jolle uusi mies ilmestyi aina liian aikaisin, ennenkuin edellinen juttu oli edes loppunut. On sekin rasittavaa.

Niin sitä aina yrittää parantaa tilannettaan, toivon että sinäkin pääset ratkaisuun. Joskus mies on ratkaissut asiat minua ennen. Exä saattaa kokea tilanteen "hieman ikävänä" kun esitän hänelle paperilla kaikki lupaukset ja sanat ja kysyn, miten koskaan uskallan rakentaa mitään kenenkään kanssa, kun näin käy aina.. Kiss Kiss Mutta kysyn silti, samalla kun on pitänyt kuolettaa tunteet häntä kohtaan. Jos se taas johtaa siihen, ettemme näe kuukausiin, sen parempi. Jatkuva tunteiden kuolettaminen voi johtaa siihen, ettei tunne muutakaan elämää kohtaan, tai elämä tuntuu näytelmältä, joskus turhalta, mutta yhtaikaa on ollut pakko oppiakin tällaista etääntymistä, ettei mene ihmisten kuohuihin ja tilanteisiin mukaan. Aineellisella elämällä on kuitenkin JOKU merkitys.. vaikka alussa olimme kaikki yhtä, sieluja, ja valoa. Siksipä kaikilla on kaipuu kotiin, ja ohessa voi olla kaipuu toiseen sieluun.

Eikö ole outoa siihen nähden ajatella, miten erilaisia polkuja ihmisille tulee? Eri elämiä jne. Missä he kehittävät ihan erilaisia ominaisuuksia, tulee erilaista karmaa, sielunvelkaa jne.. no joku päivä näen kokonaiskuvan. Suosittelen sinullekin meditaatiota, se rauhoittaa mieltä kuohuissa ja voit saada rauhallisemmalta mieleltä ideoita siitä, miten pitäisi toimia.

Itsellä on suhdemyllerryksen lisäksi ainakin työmyllerrys menossa, eli minkään haastavan suhteen saaminen tähän lisäksi EI innosta. En osaa jotenkin kuvitella että olisin 20v jonkun kanssa. Ja kummaa oli kun Italian ystävällä ei tunnu olevan mitään romantiikkaa suhteessa (10 v avoliitossa). Kyllä siinä nyt minusta jotain puuttuu. Hän elää kulttuurissa jossa on aviopuoliso ja rakastajia, mutta siitä puolesta en kysynyt. Nätti tyttö ja kunnon mies, mutta tunne puuttui minusta kyllä aikalailla. Hoitavat taloutta.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2006 07:28:33 kirjoittanut JupiterGirl » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Maukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« Vastaus #17 : 21.05.2006 23:08:08 »

Hei Jupiter Girl!
Tällä hetkellä olen itse niin palasina ja hukassa oman itseni kanssa, etten uskoisi pystyväni rakentamaan uutta ihmissuhdetta kenenkään kanssa.

Silloin nuorenakin koetun eron jälkeen kesti yli vuoden yksinoloa, ennen kuin halusin tehdä tuttavuutta miesten kanssa. Eli olen ihminen jolta puuttuu on/off nappi kokonaan ja minun on ensin saatava itseni ehjäksi, että voisin olla toiselle ihmiselle kumppani.

Nyt on mielessä sellainen ajatus, että jos tästä suhteesta jotenkin järjissäni selviän, en koske miehiin edes kuusimetrisellä karahkalla, vaikka tiedän kyllä että sekin ajatus vielää muuttuu ajan kanssa, onneksi.
tallennettu

– Nousin mäelle ja levitin käteni tuulen tulla.
Puhalla minusta viimeinenkin seitti,
että olen avoin uusille. – M.A.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: