Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Poliittinen korrektius - ajatusvankila  (Luettu 4519 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« : 14.01.2016 18:56:53 »

Englantilainen lääketieteen professori kirjoittanut kirjasen aiheesta. Suositeltavaa luettavaa kaikille, jotka ovat kiinnostuneet nykyisen vasemmistolaisen ( Leftism ) meiningin ideologisesta taustasta. Kirjoittaja analysoi poliittista korrektiutta aatteena, sen vaikutuksia ja arvioi myös sitä mihin päädytään. Kyseessä on vuosisatoja kestäneen jatkumon huipentuma ( siis ajattelun ). Kirjoittajan mukaan poliittinen korrektius ei edellä loppua vaan se itsessään on loppu tai oire, joka ilmenee kulttuurin tuhoutuessa. Professori ei siis anna toivoa Lännelle, jonka eliitti haluaa tuhota itsensä ja viedä mukanaan kaikki muutkin. Linkistä synkistelemään. Teksti on englanniksi ja jo parissa tunnissa pääkohdat on silmäilty ja voi arvioida, onko professori oikeassa vai väärässä.

http://thoughtprison-pc.blogspot.fi/

tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #1 : 14.01.2016 23:21:09 »

Englantilainen lääketieteen professori kirjoittanut kirjasen aiheesta. Suositeltavaa luettavaa kaikille, jotka ovat kiinnostuneet nykyisen vasemmistolaisen ( Leftism ) meiningin ideologisesta taustasta. Kirjoittaja analysoi poliittista korrektiutta aatteena, sen vaikutuksia ja arvioi myös sitä mihin päädytään. Kyseessä on vuosisatoja kestäneen jatkumon huipentuma ( siis ajattelun ). Kirjoittajan mukaan poliittinen korrektius ei edellä loppua vaan se itsessään on loppu tai oire, joka ilmenee kulttuurin tuhoutuessa. Professori ei siis anna toivoa Lännelle, jonka eliitti haluaa tuhota itsensä ja viedä mukanaan kaikki muutkin. Linkistä synkistelemään. Teksti on englanniksi ja jo parissa tunnissa pääkohdat on silmäilty ja voi arvioida, onko professori oikeassa vai väärässä.

http://thoughtprison-pc.blogspot.fi/


When a thoroughly PC intellectual senses this happening, senses that he is being backed-into-a corner where he will need to engage in a properly rational discourse, or senses that the discussion is spreading into other fields and making connections - then (according to the rules of PC) anything is permitted if it enables escape from this emergency situation.
Even violence. PC-sanctioned Leftist or privileged-‘minority’ gangs are allowed, indeed tacitly encouraged, to shout-down, intimidate, silence, assault, and if necessary kill non-PC speakers or writers or organizers - to ensure that any dangerous process of sustained and connected interchange cannot get started, cannot be imposed on the public discourse.
This pattern of coercively shutting-down anti-PC voices has been repeated on college campuses and in public spaces innumerable times since PC began its dominance in the mid 1960s.


 Cheesy
tallennettu
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #2 : 15.01.2016 15:51:44 »

Täytyy lukea kirja oikein ajatuksen kanssa uudestaan ja märehtiä väitteitä, mutta vaikuttaa tosiaan erittäin tarkkanäköiseltä analyysiltä. Noin äkkiä sanoisin, että yhtymäkohtia astrologiaankin löytyy. 1960 - luvullahan vaikutti esimerkiksi  uranus  aspect_con  pluto . Nyt tämä planeettapari on siis kasvavassa neliössä ja kriisiä pukkaa. Sosialismista on myös kyse ja silloin  neptunus kuuluu kuvioon ilman muuta. Kommunistinen manifesti julkaistiin 1840 - luvulla, jolloin  uranus oli  kalat ja äskettäin koimme siis myös  neptunus paluun.

Jos muistan oikein kommunistisen manifestin kartalla on  saturnus  aspect_con  neptunus . Nyt on meneillään neliötransiitti kahden edellä mainitun välillä. Utopia ja realismi törmäyskurssilla. Tämä ristiriita on toki sisäänrakennettuna kaikissa utopiahankkeissa, mutta on mukavaa kun se tuossa manifestin kartassakin niin hienosti näkyy.

Kuusikymmentä-luvulla ilmestyi myös Marcusen kirja "Repressive tolerance", josta näkee suomennettua nimeä "Tukahduttava suvaitsevaisuus". Kirja käsitteli alkujaan aivan muuta kuin vähemmistöjen käyttämistä enemmistön sortamiseen, mutta sellaiseksi tilanne on muuttunut.

Ympäristöasioista olen itse seurannut tarkimmin tuota ilmaston lämpenemiskeskustelua ja olen vuosia hämmästellyt sitä, miten lämpenemiseen uskovia ei mikään määrä faktoja saa myöntämään, että lämpeneminen on paljon vähäisempää kuin mitä meille uskotellaan. Nyt kun olen kirjan lukenut, asia on ihan selvä. Poliittisesti korrekti ihminen ei olisi korrekti, jos hän olisi yhtään kriittinen. Koska faktoilla tai loogisella ajattelulla ei ole mitään merkitystä poliittisesti korrektille ihmiselle, meininki on mitä on. Voisi jopa sanoa, että tämä ei pääty hyvin.

tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #3 : 20.01.2016 20:24:16 »

Noin puolivälissä menossa. Erittäin neptunusmaista näyttäisi olevan tämä poliittinen korrektius. Perisynti jos tällaista sanaa voi tässä yhteydessä käyttää, on ihmisten itsekkyys. PK ( lyhenne termistä ) on varmistanut asian siten, että vain sellainen altruismi, joka on tuhoisaa auttajalle itselleen, on varmasti itsekkyydestä vapaata. Koska PK on myös totalitaarista luonteeltaan, tarkoittaa se käytännössä kaikkien pakottamista tähän tuhoisaan muiden auttamiseen. Sairasta. Jollain tavalla totaalisen väärin ymmärrettyä  neptunus

  Jotenkin tässä koko hommassa paistaa läpi täydellinen  saturnus puute. PK:lla on ylivoimainen vihollinen - todellisuus. Itse olen aurinkomerkiltäni Kalat, jota siis  neptunus hallitsee. Olen ollut hyvinkin idealistinen joskus, mutta minussa on myös aimo annos Kaurista eli  saturnus. Ja täytyy sanoa, että mitä realistisemmaksi olen tullut sitä vähemmän kaipaan  neptunus sekoiluja. 
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: