Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Näillä pärjännet pitkähkölle...  (Luettu 4828 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8222


Profiili
« : 24.05.2012 18:49:27 »


...siedettävän terveyden ja hyvin voinnin vaalimisessa:

http://www.flickr.com/photos/66867356@N02/7262262776/in/photostream/lightbox/

Päihittää mennen tulleen meditaatiot, magneettinapit sun muut huuhaahoidot?

 :Smiley

tallennettu
amate
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #1 : 27.05.2012 22:24:35 »

Gyllä päihittää! Ainaki meiksän mielestä vyöhyketerapia on yks itsehoidon parhaimpia ja helpoimpia muotoja. Jos vaan jaksaa nypeltää jalkojaan hankalassa asennossa. Toisen kinttua on NIIN pal helpompi, ja kivempi.

Mut hei sideman. Mistä kirjasta aukeaman otos on? Olis kiva tutustua tähän opukseen. Ei näyttäny tutulta. Ja halloota päivää tota nuijaa...  Cheesy
tallennettu
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #2 : 30.05.2012 14:56:25 »

Eikö paljasjalkakävely aja saman asian? Kivet hierovat jalanpohjaa. Eikä maksa mitään.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 30.05.2012 15:18:37 »

Paljasjalkakävely on loistavaa yleishoitoa koko elimistölle, ainakin maastossa (siis vastakohtana asfaltille). Joka paikkaan sillä ei kuitenkaan pääse käsiksi: Selkärankaa vastaava vyöhyketerapeuttinen alue kulkee jalan sisäsyrjällä, eikä ainakaan meikäläisellä osu maahan. Itse asiassa sen ei pidäkään osua muilla kuin vakavasta lättäjalasta kärsivällä. Ehkä jossain hirmulouhikossa kulkien nekin osat saisi satunnaisesti - ei siis sopivasti, riittävästi, tai terapeuttisesti - osumaan johonkin, mutta itse pidän parhaana kyllä käsitellä ko. jalkapohjan osaa painelemalla. Varsinkin kun se ei yleensä osu maahan ja siinä on sen vuoksi ohuempi ja helpommin vahingoittuva iho kuin jalkapohjan maahan osuvissa osissa.

Olen itse käyttänyt vyöhyketerapiaa nimenomaan selkävaivojen hoidossa erittäin menestyksellisesti kas kun omaa jalkaa pystyy hieromaan, mutta selkää ei. Mutta kävelemällä moinen ei olisi ollut mahdollista.

Yleisesti ottaen sanoisin, että paljasjalkakävely on hyväksi elimistölle kokonaisuudessaan mm. juurikin tämän hierovan vaikutuksen ja verenkierron vilkastumisen takia, mutta erityisiin ongelmiin kannattaa kuitenkin paneutua ihan tiettyjä kohtia jalkapohjasta painellen. Mitään kursseja ei  tarvita, kirjoja löytyy kirjastosta vaikka kuinka paljon. Niissä on selkeät kartat jalkapohjasta ja ohjeita hoitoon.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8222


Profiili
« Vastaus #4 : 31.05.2012 13:45:23 »

Gyllä päihittää! Ainaki meiksän mielestä vyöhyketerapia on yks itsehoidon parhaimpia ja helpoimpia muotoja. Jos vaan jaksaa nypeltää jalkojaan hankalassa asennossa. Toisen kinttua on NIIN pal helpompi, ja kivempi.

Mut hei sideman. Mistä kirjasta aukeaman otos on? Olis kiva tutustua tähän opukseen. Ei näyttäny tutulta. Ja halloota päivää tota nuijaa...  Cheesy

http://www.huuto.net/kohteet/vyohyketerapia-lis-andersen/217996508

Nuijan askartelin itse joskus muinaisuudessa koivuklapista...

 knuppel2
tallennettu
amate
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #5 : 02.06.2012 22:33:55 »

Hei kiitti sideman kirjan nimestä Smiley. Löytyyki näköjään netin antikoista, laitampa tilaukseen. Mainio on nuijasi. Mäki oon kotitarveaskartelija. Just askartelin rautasängyn päätyyn puiset jalat, jotta sain korkean päädyn veke. Tuli pienessä asunnossa yhtäkkiä avaraa, hui. Ne jalat näyttää kyllä hassuilta, vähänku tekojaloilta. Siis ihmisen. Noh, tekojalathan ne onki ja totaalisen eri tyyliä ku vielä jäljelle jääny korkea pääpääty. Mutta ajavatpahan asian.

Eklektikko. Mäki mm. parantelin oikein kipeitä niveliä vyöhyketerapialla. En vaan enää muista, että mistä kohtaa painelin. Oli kyllä tehokas apu. Illalla käsittelin oikein kunnolla, nivelestä kuulu poksahdus ja se meni ihan tulikuumaks ja punaseks. Aamulla kipu oli kaputt, ja sitä ennen särky oli luokkaa taju lähtee. Ja moniin muihinki vaivoihin oon saanu avun. Mulla tahtoo olla välillä kummallisissa paikoissa heijastealueet. Kiinnostaa kaikki mahdollinen tieto ko. aiheesta.

Nyt kiinnostais sellanen tieto, että jos on oikein tulehtunu ja ärtyny joku kohta kropassa, niin kannattaako ja voiko sillon vyöhyketerapoida? Jostain muistelen lukeneeni, että sillon ei kannattais vaan antaa enste tulehduksen helpata. Toisaalta, olihan toi rannekki sillon sikakipee. Ja muutenki nurinkurista, antaa enste tulehduksen laskea ja sit vasta voi käsitellä. Nyt on kyllä kyseessä elin, elikkä suolisto ja itseasiassa myös si-nivelet on tulehduksessa. Ja niitten heijastepisteet jaloissa on ihan kosketuskipeet. Ei oikein ees kärsiskään vyöhyketerapoida. Hmh. Hehe, vai onko suolisto ees elin... diu diu  Cheesy

Hihi. Hyvä toi paljaskävelyjuttu. Tajusin juuri, että mulla on oiva paljasjalkakävelymaasto ihan lähellä: 7 km:n pitunen hiekkaranta. Aah onnea. Käyn lenkkeilemässä rannan harjulla ja tsiigailen sitä rantaa aina himoiten. Ja kas, täällä puhutaan paljasjalkakävelystä. Synkronismia. Googlailimpa aiheesta, ja joku sano, että avantotossut ovat aivan oivat. Noh damn, just olin nakannu mun avantotossut suuressa elämän puhdistustuoperaatiossani jo roskiskatokseen. Tosin, ne oli pienessä pajuarkussa joka oli homeessa.  Et sikski ne sai huutia. Eikö mitä, kävin muina naisina hakemassa ne takas ja nakkasin pesukoneeseen. Nyt vaan odottelen inspistä lähtä kokeileen Grin.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: