Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Alkoholismi  (Luettu 57861 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« Vastaus #45 : 17.01.2006 16:23:46 »

Samoin sinulle Chandra !!  smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #46 : 17.01.2006 16:38:27 »

Hei Ozzette,

Komppaan vain sitä mitä Almah fiksusti sanoi, eli pystyt kyllä itse valitsemaan mihin ne ajatuksesi suuntaat, kun vain tiedostat asian! Vaikka ajattelisit, että "en ota viinaa, en ota viinaa", niin mikäs asia siellä ajatuksissa kuitenkin pyörii... :Smiley Parasta on siis keksiä jotain aivan muuta ajateltavaa. Smiley Keskity "herkuttelemaan" niillä hyvillä asioilla, mitä elämääsi toivot! Se mihin keskittyy, lisääntyy, koska silloin omakin energiasi suuntautuu sen tavoittelemiseen.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
härkä-69
Vieras
« Vastaus #47 : 20.01.2006 21:02:21 »

AA:n ohjelma perustuu 12 askeleeseen ja AA-ryhmätoverien vertaistukeen. Lisätietoja AA:sta ja ryhmistä löytyy täältä www.suomenaa.fi
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #48 : 21.01.2006 21:06:08 »

Itselleni oli alkoholismin hoidossa suunnattomana apuna ja tukena suljettu laitoshoito. Olin 6 viikkoa Kalliolan Nurmijärven Klinikoilla ja päivääkään siitä EN vaihtaisi pois ! Mahtava ja moniasiantunteva henkilökunta ja sain paljon uusia ystäviä vertaisistani. Suljetun hoidon jälkeen olen hoidattanut itseäni ns. Avomyllyssä ja AA-kerhoissa. Minulle kaikki tämä ollut hyväksi,mutta kuten missä tahansa hoidoissa,kaikki EI sovi kaikille. Lämpimästi suosittelen kyllä Kalliolaa !! Sieltä minä sain aivan uudenlaisen pohjan elämälleni. Ja sen varmuuden,että KOSKAAN minun ei alkoholismini kanssa tarvitse olla ja jäädä yksin. Voin milloin vain palata Kalliolaan takaisin,tai valita jonkin muun tien aina tilanteen mukaan. Tuo 6 viikkoa antoi minulle todella paljon !! Enää en myöskään "pelkää" retkahtamista,sillä se valitettavasti usein kuuluu asiaan... Jos ja kun niin käy,hyväksyn sen ja sen jälkeen jatkan taas ns. puhtaalta pöydältä. Ja elän VAIN päivän ja hetken kerrallaan ja kiitän JOKAISESTA raittiista päivästä. Yksi retkahdus minulle tässä melko hiljakkoin sattui,ryyppäsin kolmen päivän putken,mutta nyt taas olen pitkään ollut TÄYSIN raittiina. Ja kyllä kannattaa TODELLAKIN !!! Minun on vain myönnettävä ja hyväksyttävä täysin se,että minulle EI viina sovi ! Olen ikäänkuin "allerginen" sille. Yksi on liikaa ja kymmenen liian vähän... Kohtuukäyttäjää minusta ei KOSKAAN tule ja kuten jo olen sanonutkin,ei varmaan myöskään TÄYS absolutistia ! Vaikka SIIHEN pyrinkin kovasti ! Mutta never say never,koskaan ei voi tietää,mitä huominen tuo tullessaan... Tällä hetkellä kuitenkin raittiina,HYVÄ MINÄ !!!  smitten smitten smitten
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #49 : 30.01.2006 22:31:12 »

Ja KYLLÄ, kaikki tuo niin totta ! Mutta,mutta... MIKSI tuo alkoholismista toipuminen on niin ÄLYTTÖMÄN vaikeaa ? Vaikka läpikävisi kaikenmaailman hoidot yms. niin SILTI on niin vaikeaa pysyä raittiina. SITÄ NIMENOMAAN HALUAN, mutta ei TÄYSIN tunnu onnistuvan... Välillä on "pakko" ns. nollata päänuppi... Nytkin taas monta kuukautta RAITTIINA, mutta TÄNÄÄN taas ihan kännissä... Ei HALOO, OIKEESTI !! Tuntuu, että olen toivoton ! Noh, huomenna taas päivä uus, mutta silti ihmetyttää... Mikä neuvoksi ? Vai onko niitä ylipäätään ? Vai PITÄÄKÖ vain HYVÄKSYÄ se, että aina JOSKUS kännissä ?? Tämä toisinaan tapahtuessaan kieltämättä tuntuu TOSI hyvältä... Myöskin tuntuu, ettei AA tai mikään oikein saa minua raiteilleen... Ei helvetti... Mitähän oikein pitäisi VIELÄ tehdä ? En kertakaikkiaan ymmärrä ! Vaikka miten järkeilisin tms. niin EI tunnu täysin auttavan... Pitääkö siis käydä monen monituiset hoidot ja terapiat ennenkuin pääsen TÄYSIN irti alkoholista..?? !! Siis tämä ON helvettiä !! TIEDÄN, ettei tämä juominen ole minulle mitenkään hyväksi, mutta... Huoh... Olen aivan toivoton... Tunnen tämän takia itseni NIIN huonoksi ja luuseriksi, kun EN pysty pitämään itseäni kurissa... !! Vai ONKO elämäni TOSIAAN sitä, että kuukausia selvinpäin ja sitten JOSKUS ihan päissäni ? Hoh-hoijaa... Haittaako tämä nyt sitten, jos JOSKUS ihan pellit seis ?Toivoton tapausko ? Noh, nyt pois sössöttämästä kännissä... ANTEEKSI KAIKILLE ! ;-)
« Viimeksi muokattu: 30.01.2006 23:49:01 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Felisia
Vieras
« Vastaus #50 : 30.01.2006 23:32:35 »

No sattuuhan sitä, älä stressaa.
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #51 : 30.01.2006 23:51:23 »

Kiitos paljon lohdutuksestasi !!  Grin Olen vain tämän asian kanssa niin hukassa... En tiedä, mitä tehdä. Mikä on oikein, mikä väärin, vai onko edes sellaista ?  idiot2
tallennettu
Felisia
Vieras
« Vastaus #52 : 31.01.2006 00:03:27 »

Noh asiat vaan on.

Mutta tässä sivu myöhempää varten.
http://www.otantra.net/oTantraMedText.html
Meditaatio kannattaa aina.

Esim juomiseen voi olla jokin syy menneisyydessä.
Tai no jotain sellaista.
Ja kun tiedostaa sen syyn niin voi hyvinkin olla, että vapautuu "pakosta" juoda.

Pääasia lienee, että nyt nautit juomisesta etkä murehdi tai sääli itseäsi.
Tai jotain, minä en ainakaan mitään tuollaista itselleni, ja otankin nyt toisen kaljan.
Juo TIETOISESTI.

Oikein hyvää illan jatkoa  angel
« Viimeksi muokattu: 31.01.2006 00:09:41 kirjoittanut Ivan » tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #53 : 31.01.2006 00:15:45 »

OK ! Kiitos Ivan ! Minua vain nyt niin hävettää, kun olen aivan ympäripäissäni... Ja minun olisi jo pitänyt oppia... Noh, täällä nyt loppuillan heilun umpitunnelissa... Huomenna on päivä uus !!  Wink
tallennettu
Almah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 159


-The wealth of the soul is the only true wealth.-


Profiili
« Vastaus #54 : 31.01.2006 00:29:41 »

Hei Ozzette!  Smiley

Uskon, ettei sinun ole mitenkään helppoa päästä alkoholista noin vain irti. Onhan se kuitenkin ollut aina se joka on sinulle lohdun tuonut, milloin mihinkin syyhyn. Kunpa tietäisin keinon miten alkoholista pääsisi salaman lailla eroon, niin kertoisin sen sinulle heti, ja julistaisin sen kaikille jotka samaa tautia sairastavat. Vaan kun en tiedä, niin voin vain ja ainoastaan lukea sinun kirjoituksiasi ja myötäelää elämäsi aallokossa.

Sellaisen asian kuitenkin tiedän, että yritämme paeta alkoholin taakse itseämme, ja jotain sellaista mitä emme itsessämme pysty kohtaamaan kasvotusten. Jotian joka voisi satuttaa joitain läheistämme, tai pahimmassa tapauksessa itseämme. (Totuus tähänkin on kuitenkin aivan päinvastainen.)

Sitä pelkää löytävänsä hirviön katsoessaan peiliin. Onhan sitä tullut tehtyä yhtä sun toista elämän varrella kaikille, ja ennen kaikkea itselleen. Kuitenkin kun ihminen lähtee matkalle tutkimaan ihan sitä syvintä itseään, niin sieltä löytyy jotain hyvin kaunista! Sieltä löydyt sinä itse!  smitten kauniimpana kuin koskaan olisit uskonut itsesi näkeväsi. Minäkin näen sen kauneuden sinussa tänne asti, joka kerta kun luen tekstejäsi..

Tällä matkalla tarkoitan sitä, että käyt mielessäsi läpi elämääsi objektiivisesti. Olen melko varma, että sinunkin on täytynyt jossain vaiheessa elämääsi tukahduttaa se mitä olet tuntenut, ja tämä on ollut se kohta, joka yrittää nostaa joka ikinen päivä päätään sinussa, ja jota et kuitenkaan suostu katsomaan, vaan jatkat tukahduttamistasi.. aina niin kauan kunnes luovutat ja suostut katsomaan pahaa oloasi silmiin. Se paha olo ei todennäköisesti edes johdu sinusta itsestäsi, vaan se on tullut ulkopuoleltasi. Kenties vanhemmiltasi? Mutta tämä ei nyt suinkaan tarkoita sitä, että he joutuisivat nyt maksamaan pahasta olostasi, vaan se tarkoittaa sitä, että nostat itsesi heidän ylleen ja annat heille anteeksi. Samalla vapautat itsesi sellaisesta taakasta, jota olet raahannut vuosia mukanasi.

Pyydän sinua Ozzette kuitenkin tekemään tämän tutkimusmatkasi vasta selvinpäin, jotta todella voisit kohdata ne aidot tunteesi, etkä niitä kemiallisen aineen vääristämiä tunteita.

Sitten vielä sellaisen varoituksen tähän loppuun vielä sanon. Kukaan muu ei kykene sinua parantamaan, kuin sinä itse! Vain sinulla on parantumiseesi avain! Käytä sitä  smitten

Pahan olon purkamiseen auttaa kirjoittaminen. Kirjoita se pois sinusta. Runoilla, tai vaikkapa päiväkirjaan..

Sitten vain katse kohti huomista ja uutta aamua...

Rakkaudella: -Almah-  smitten smitten smitten
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #55 : 31.01.2006 00:42:38 »

Eipä tuohon mitään lisäämistä,minkä Almah kauniisti jo sinulle kirjoittikin. smitten
Sen viestin vain,ettet huomenna itseäsi turhaan syyttele,etkä tuomitse.
Tämä oli tämä ilta ja huomenna uusi päivä.
Jos tuntuu vaikealta,tule tänne kirjoittamaan. Cheesy

Lämmöllä:Chandra smitten
tallennettu

Felisia
Vieras
« Vastaus #56 : 31.01.2006 00:48:59 »

Eipä tuohon mitään lisäämistä,minkä Almah kauniisti jo sinulle kirjoittikin. smitten
Sen viestin vain,ettet huomenna itseäsi turhaan syyttele,etkä tuomitse.
Tämä oli tämä ilta ja huomenna uusi päivä.
Jos tuntuu vaikealta,tule tänne kirjoittamaan. Cheesy

Lämmöllä:Chandra smitten

Mut mäpä kirjotin sen lyhyemmin jo  Tongue
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #57 : 31.01.2006 00:55:48 »

SUURKIITOS IHANAT !! Nyt vain on niin totaalisen luuseri ja nolo fiilis, kun näin sekaisin... Ja kieltämättä läpikäyn kaikenlaista elämästäni... NOLOTTAA ja POTUTTAA NIIN, kun jälleen petin läheiseni...!! Olen tällä hetkellä niin surkea näky. Törmäilen seiniin ja örvellän ja lauleskelen ääneen kaikenlaista, josta ei helpolla varmaankaan selvääkään saa... AIVAN PIHALLA !! Mutta nyt HYVÄÄ YÖTÄ KAIKILLE ja tosiaan, huomenna on päivä uus...
tallennettu
Felisia
Vieras
« Vastaus #58 : 31.01.2006 01:00:17 »

SUURKIITOS IHANAT !! Nyt vain on niin totaalisen luuseri ja nolo fiilis, kun näin sekaisin... Ja kieltämättä läpikäyn kaikenlaista elämästäni... NOLOTTAA ja POTUTTAA NIIN, kun jälleen petin läheiseni...!! Olen tällä hetkellä niin surkea näky. Törmäilen seiniin ja örvellän ja lauleskelen ääneen kaikenlaista, josta ei helpolla varmaankaan selvääkään saa... AIVAN PIHALLA !! Mutta nyt HYVÄÄ YÖTÄ KAIKILLE ja tosiaan, huomenna on päivä uus...

Se turha murehtiminen vie kaiken nautinnon tuosta hetkestä.
Ymmärräthän?
Huomenna taas murehdit, ettet joisi jne.
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #59 : 31.01.2006 01:10:30 »

Niinpäs Ivan kirjotitkii!! smitten
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: