Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mars perääntyy Leijonassa 20.12.2009 - 10.3.2010  (Luettu 30681 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
luonnonoikku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24



Profiili
« Vastaus #15 : 11.05.2009 14:25:28 »


Lainaus


 Joten vältetään leivänpaahdinten ostoja ja ollaan lauhkeita kuin lampaat  Smiley


Heipä hei,

Uteliaisuuttani täytyi etsiä efemereistä, koska kyseinen Marsin perääntyminen tapahtuu. Sehän on vasta loppuvuodesta! Viittaus leivänpaahtimeen on hyvä: leivänpaahtimeni aiheutti viime viikonloppuna tulipalovaaran kodissani, siihen jumiutuneet leivät kärähtivät ja palohälytin alkoi ulista. Se paahdin siis on heitettävä paahtimien hautausmaalle. Perääntyvä Merkuriusko tämän takana on? Meni kaksi sähkövempainta saman tien: paahdin ja palohälytin, jonka kiskoin irti katosta kun en saanut muuten hiljenemään ja ääni oli aivan hirveä. Pelkäsin naapurien hälyttävän palokunnan paikalle. En osta uutta paahdinta ainakaan vielä.

Mielenkiintoista omalta itsekkäältä kannaltani Marsin tulevassa perääntymissessä on se, että se alkaa perääntyä juuri pari astetta ennen kun osuu Ascendentilleni Leijonassa. Ilmeisesti elämässäni tapahtuu jokin käänne, jota on vielä harkittava ennen kun lähtee mars matkaan! Ajankohta osuu sikälikin kiinnostavaan kohtaan, että olen juuri päättänyt, että joulukuun 20. päivä on päivä, jolloin teen töitä nykyisessä ammatissani viimeistä päivää. Määräaikainen typsuhteeni nimittäin loppuu vuoden lopussa, ja sitä ennen aloitan joululoman juuri sinä päivänä. Aloitan sitten uuden elämän, se on suunnitelmani.

Perääntyvä Mars on tuttu syntymäkartaltani - se perääntyy Neitsyessä. Liekö siksi minun on vaikea aloittaa asioita. Muhin vain vanhoissa liemissä ikuisuuksiin. Olen tajunnut itsessäni sen ikävän piirteen, että jahkailuni tuottaa minulle moneisti aikamoisia tappioitakin. Minun on harjoiteltava olemaan spontaanimpi (vaikka olen Oinas, en ole spontaani, vaan harkitsen loputtomiiin seuraavia siirtojani. Olen miettinyt mm. ammatinvaihtoa 16 vuotta). Ehkäpä tuleva perääntyvä Mars saakin minut nimenomaan vaihtamaan ammattia: tekemään vihdoin sen minkä parissa olen niin kauan jahkaillut ja ehkä se antaa miulle toiminta-aikaa järjestellä asiani että voin sitten sen ryhdyttyä etenemään painella täysin palkein eteenpäin. Niin haluan sen tulkita ja "ennustaa" omalla kohdallani.
tallennettu
rhoda
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 261



Profiili
« Vastaus #16 : 11.05.2009 17:39:35 »

Onhan tuohon retroon vielä aikaa, että toimintaa nyt ja sitten vaikka lepoa.

Täällä  mars pakittelee sitten kymppihuoneessa mikä ei ole iso yllätys,
ja ap-kartalla vitosessa.
Ap-kartan askendentti tietenkin Marsin hallitsema  oinas
eli oppisko peräti kärsivällisyyttä sitten?


tallennettu
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #17 : 11.05.2009 22:47:31 »


Jihaa!  2funny

Minulle sitten retroilee huoneissa 12 ja 11! Ja Venushan se siellä 12. huoneessa, tosin 20 ja jtn asteita. Läheltä liippaa, muttei ihan.
Mielenkiinnolla odottelen.  Wink

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
rhoda
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 261



Profiili
« Vastaus #18 : 12.05.2009 11:14:37 »

Onhan tuohon retroon vielä aikaa, että toimintaa nyt ja sitten vaikka lepoa.

Täällä  mars pakittelee sitten kymppihuoneessa mikä ei ole iso yllätys,
ja ap-kartalla vitosessa.
Ap-kartan askendentti tietenkin Marsin hallitsema  oinas
eli oppisko peräti kärsivällisyyttä sitten?





Miten niin kärsivällisyyttä?  Shocked Kun perääntyy niin luulisi, että ottaisi vaan aivoon vielä enemmän ja adrenaliinit ois herkässä, kun/jos asiat hidastelee  Grin

Retro-Mars vaikuttanee eniten punaisen planeetan alaisiin merkkeihin
skopuun ja oikkuun. Oikku siis ap-kartallani 2010 nouseva merkki, joka saattaisi ilmetä
tyypillistä oikkua vaimeampana mars-pakituksen vuoksi.
Eli se vähentää  oinas-piirteitä,
itsevarmuutta, rohkeutta, aloitteikkuutta tms.
ja myös sitä kärsimättömyyttä, jota mulle on jaettu
suht isolla kauhalla luonteeseen muuteskin. (Syntymäkartalla Oinas Kuu)


tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #19 : 12.05.2009 20:31:27 »

Mistä voisi lukea retroilevan Marsin aiheuttamista kiemuroista? Linkkiä?

Mulla siis Mars tulee retroilemaan 7. huoneessa - varmaan parisuhdeasiat menevät solmuun. Ja kun retro-Mars vielä tekee  aspect_tri :ta mun  jousimies -stelliumiin, niin kahtellaan mitä tapahtuu - tuleeko ero miehen kanssa ja montako ihmistä onnistun suututtamaan uglystupid2
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #20 : 30.05.2009 17:25:50 »

Jaa Mars perääntyy? No hyvänen aika, sehän osuus tasan mun radix-Marsini päälle, mulla on siis Mars Leijonassa 19 asteessa...Hm...tosiaan, joku linkki olisi kiva? Tarkoittaako Marsin perääntyminen jotain takapakkia fyysisessä kunnossa?
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #21 : 30.05.2009 17:28:22 »

No tämmöien linkki löytyi...olisiko tästä osviittaa tulkinnoille...

http://www.north-node.com/astrology-articles/mars-retrograde
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #22 : 30.05.2009 22:07:20 »

Natalilla  mars hengailee 8h rapu pari astetta  vertex edellä. Ap:llä 8h  kalat ihan yksinään. Näyttäs tekevän ainakin  mars aspect_squ mars ja 3 muutakin neliöö löytyy.
Mars matkaan!-vielä kun kerkee  Shocked 2funny
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #23 : 12.08.2009 18:29:48 »

Hmm---mitenkähän tuo Marsin perääntyminen 11.huoneessa oirehtii? Voisiko tähän liittyä esim. kuntatasoinen lomautus? Eli olen työssä kunnalla ja siellä tullaan tod.näk. lomauttamaan väkeä sankoin joukoin....?

Itse mietin noita terveysvaikutuksia? Urheiluvammoja?

Venuksen retrot on olleet mun kohdalla helvettiä (lähinnä ne seuraamukset) joten toivon kyllä että tämä Mars ei tuntuisi niin kovin. Mutta minkäs teet, kun oma Mars on Leijonassa ja 19 asteessa... crazy2
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #24 : 13.08.2009 22:08:40 »

Niin, mulla se osuu huoneeseen 2 ja mun miehellä huoneeseen 1.
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #25 : 22.12.2009 15:17:57 »

Mars perääntyy Leijonan merkissä ja on aika hengähtää. Tänä aikana ei ehkä kannata aloittaa kauheasti mitään uutta, sen sijaan asioita kannattaa viedä loppuun.

Ennen Marsin perääntymistä siinä huoneessa, jossa Mars on, on voinut tapahtua jotain, joka on herättänyt suurta innostusta. Nyt Marsin lähtiessä perääntyvään liikkeeseen, tämä innostus tai tunne mahdollisuuksista saattaa lopahtaa totaalisesti. Itselleni kävi juuri näin - Mars liikkui 5.huoneessa, mies tuli kuvioihin, Mars perääntyi ja mies lähti yhtä nopeasti kuin tulikin, koska oma kiinnostus loppui kuin seinään.  2funny Ja mikäs sen kummempaa - mies oli vielä Leijona. Wink

Marsin energian kääntyessä sisäänpäin voi olla vaarana erilaiset haavat, pääkivut, tuleen liittyvät asiat jne. Olkaahan varovaisia. Tänä aikana voi myös pohtia omaa suhtautumista tekemiseen, aggressioon ja vihan tunteisiinkin - miten käsittelen niitä? Käsittelenkö niitä fiksusti ja itselleni sekä muille edullisella tavalla?

Marsin perääntyminen vaikuttaa eniten kaikkiin, joilla on Leijonaa kartallaan sekä niihin, joilla on runsaasti Skorpionia - onhan Mars Skorpionin oma planeetta.

Tässä muita hyviä pohdintoja perääntymiseen liittyen;

"During this Mars in Leo Rx period, some of you may be feeling as if you are not getting the recognition you deserve for your talent or creativity, or you may feel that your authority is not being respected. If you are feeling this, then perhaps it’s time to confront your inner ‘brat’ and question whether you really deserve what you desire. Have you truly put the work in or do you just think the world owes you because you’re ‘special’? Difficult questions, but remember, special is as special does."

"If you have Sun, Moon, planets or angles placed at 0-19 degrees of Leo or any of the other fixed signs of Aquarius, Taurus or Scorpio, then this Mars Retrograde will pick up your chart dynamically."
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #26 : 23.12.2009 12:53:02 »

Tämä tieto oli oikein paikallaan.

Mulla on ollut aika vaikeita tunteita viime aikoina. Olen reilut 3 viikkoa ollut homeopaattisessa hoidossa ja ajattelin, että voisi olla jostain parantumisreaktiostakin kyse, kun kaikki ikivanhat satuttavat kokemukset on nousseet mielen päälle ja kaikki haavat on kuin revitty yhtäkkiä auki. Asioita jotka niiden tapahtumisaikana suljin täysin mielestäni pois (vähän turhan kovan kuoren olen kehittänyt itselleni, nyt sitä kuorta sulatetaan pois).

Mutta suurin piirtein ainakin viime lauantaiyöstä (19. päivä) olen ollut todella alamaissa ja samalla niin täynnä vihaa, että välillä tuntuu että voisi kuristaa jonkun ihmisen...  Lips Sealed Ja juuri siinä lauantaina tuli vielä suunnattua kaikki nuoruuden traumojen aiheuttama angsti erääseen  aurinko leijona henkilöön. Vaikka kuinka järjellä ymmärtäisi omien aggressioiden syy-seuraus-suhteet, niin nyt ei tunne ole suostunut toimimaan järjen ohjauksessa, vaan olen purkanut sitä huonoa energiaani muihin. Ja itse olen niin täynnä pahaa oloa, että tuntuu, että sairastutan sillä itseni.

Itselläni on skorppari ja leijona vahvoja kartallani, kuten Ebenia sanoit, että niihin se vaikuttaa voimakkaimmin.

MUOKSMUOKS.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2009 13:22:31 kirjoittanut Casperiina » tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #27 : 23.12.2009 13:32:27 »

Kiitos Ebenia, tiedosta!

Onpas mielenkiintoinen ja pitkävaikutteinen Mars! Onneksi alkoi juuri loma, joten ehtii tässä pohdiskella kaikenlaista. Näyttää kuitenkin hankalalta, kun Plutokin aloittaa opposition Aurinkooni.

Pitää vain ottaa rauhallisesti. Ja todella nuo tuliasiat ovat olleet pinnalla. Minäkin vaihdoin vanhoja sähköliitäntöjä ja virheellistä asennustahan löytyikin yhdestä. Meinasi nimittäin syttyä tulipalo. Sitäkö nämä kaikki palot ovat, Marsin puhaltelua. Siellä Filippiineilläkin!

Todella kannattaa olla varovainen tulen kanssa! Poikani ystävä kuoli viikko sitten häkään nukuttuaan savuke kädessä, mikä aiheutti palon.

Varovaisesti mutta rennosti Hyvät Joulut!  smitten smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #28 : 23.12.2009 14:40:16 »

Ebenia  onkin jo kirjoittanut hyvin tästä Marsin perääntymisestä..
tuolla Raimo Nikulan sivuilla on myös kirjoitus asiasta..


http://koti.welho.com/rnikula/kk.htm
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #29 : 24.12.2009 21:31:24 »

Hmm....voisikohan tämä perääntyvä Mars olla syypää totaalisen itseluottamuksen menettämisen tunteeseen, jonkinlaiseen tunteiden pohjanoteeraukseen jonka koin juuri toissapäivänä (tosin ylös-alas tunteiden sekamelskaa on jatkunut jo noin viikon ajan)....Mulla on syntymäkartalla Mars 19 asteessa Leijonaa, joten kohdille osuu tämä perääntyminen...huone on 11., mutta tämä tunteiden heilahtelu koskee nimenomaan parisuhdetta ja seksuaalisuutta....(Mun Mars on sekstiilissä Venukseen, aurinko on Venuksen ja Marsin keskipisteessä)....Eli sanokaa nyt rakkaat ihmiset, että tämä ahdistus menee pois...en voi kestää enää kevääseen?!?!? crazy2 Muuten kyllä tulee pakkopaita ja valkotakkiset hakemaan tämän tytön hullujen huoneelle.....
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: