Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Venus-Saturnikot huomio!  (Luettu 10679 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« : 29.10.2014 11:21:29 »

Tänään minulle iski oivallus elämästäni ja miksi asiat nyt ovat niinkuin ovat ja mihin suuntaan minun kuuluu elämässäni mennä.  Smiley Kaikki tämä on näkyvissä myös omalla kartallani olevassa  saturnus aspect_con venus (vitoshuoneessa). Saturnuksen aspekteja venukselle usein pidetään huonoenteisinä... Itse en kuitenkaan enteisiin usko, mutta olen huomannut että minun on hyvin vaikea vastaan ottaa elämän nautintoja tai toisinsanoen nauttia elämästä (tässä Saturnus toimii ikäänkuin muurina). Esimerkiksi koen hirveitä syyllisyyden tuskia siitä, jos olen käynyt vaikkapa kampaajalla koska olen mennyt "tuhlailemaan turhuuteen". Tänään selvisi myös syy tähän kaikkeen. Ihme etten aikaisemmin ole sitä huomannut... Äityli piti kukkaron nyörit tiukalla (vaikka rahaa olisikin ollut) ja usein ennenkuin ehdin mitään kysyäkkään niin vastaus oli jo ei.  buck2 Opin, että mukavien ja kivoken asioiden pyytäminen itselle on tuomittavaa enkä oikein aikuisiälläkään ole osannut niistä nauttia. Äiti tietysti varmaan yritti opettaa minua pois kulutusyhteiskunnan pyörteistä ja tarkoitti osoittaa että maailmassa on muutakin... Mutta minä opin että nautinto on väärin. Venushan edustaa juuri näitä asioita. Molemmat ovat minulla vitoshuoneessa joten elämästä nauttimisen merkitys korostuu. Luulen, että se on myös yksi elämäni oppiläksyistä nyt, opetella nauttimaan elämästä kun se kerran on annettu. Vihdoinkin.

Toisinsanoen venus-saturnikkojen elämän tehtävänä on sallimus itselle. Mitä mieltä olette muut? Miten koette elämässänne venus-saturnus-aspektit?
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 29.10.2014 13:34:54 »

Hieno huomio ja oivallus!! Nostaisin vielä erityisesti tuosta kertomuksestasi tuon 5. Huoneen esiin, sillä paitsi että siihen liittyvät nautinnot ja huvit, se edustaa myös lapsia ja äitisi lapsihan sinä olet. Smiley

Itselläni ei ole  saturnus - venus kontaktia kartalla, joten siihen en osaa enempää ottaa kantaa.. 
tallennettu

meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #2 : 29.10.2014 14:50:35 »

Käh, näinhän se menee!  Mun kartalla Venuksen ja Saturnuksen sekstiili on kartan tarkin aspekti, ja se on kyllä mietityttänyt viime aikoina.  Mikään aspektihan ei ole itsessään 'huono', vaan hankalahkot aspektitkin on mahdollista kääntää voimavaraksi.  Saturnus on ihan turhaan huonossa maineessa, vaikka voihan se ollakin ankara opettaja, ellei ihmiset opi vähemmällä!

Mulla on ihan samanlaisia kokemuksia kuin  Eileithyialla.  Kotona oli muka tiukkaa rahasta vaikka oikeasti ei ollut.  Rahaa vaan ei haluttu tuhlata, eikä ainakaan antaa lasten tuhlattavaksi.  Kyllähän se oppi (?) on mennyt perille, enkä ole vieläkään tuhlaileva.  Kummallakin sisarellani näyttää Saturnus olevan huoneessa 5!  Samaa läksyä tässä luetaan.

Venushan on myös rakkauden planeetta.  Kyllä minä omalla kohdallani olen kokenut rakkauden vastaaottamisen jotenkin vaikeaksi.  Ikäänkuin en ansaitsisi sitä.  Onneksi nykyisessä suhteessa olen alkanut osata!  Smiley

Nyt on mielenkiintoista havainnoida, miten Saturnuksen kulku Venukseni yli sujuu.  Se voisi tarkoittaa rahahuolia tai parisuhdekriisiä, mikä johtaa joko eroon tai suhteen vakiintumiseen.  Saas nähdä miten käy, ainakaan juuri nyt ei näyttäisi olevan kummastakaan kyse.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 29.10.2014 16:24:33 »

Syntymäkartalla toisiinsa aspektissa olevien taivaankappaleiden transiitit aktivoivat aina tuon syntymäkartan aspektin teemat, joten riippuen mistä on kyse tuon aspektin teemoja joko toteutetaan tai työstetään... todennäköisesti saat tuosta irti enemmän kuin muut, joilla ei ole radixilla kontakteja.

Tavallisesti Saturnuksen ylitys Venukselle voi merkitä rakkauselämässä tai tunneilmapiirissä ankeahkoa aikaa, ehkä pettymyksiä palautuksena pilvilinnoista realismiin....

Omalla kohdallani ei katkaissut parisuhdetta, eikä isompia rahahuolia, eikä minulla ole todellakaan näiden kahden välillä radixilla kontaktia kuten sinulla meimi. Wink
tallennettu

Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 29.10.2014 20:42:24 »

Tosiaan vielä sen verran, että mulla on saturnus ja venus molemmat Kauriissa. Oikeenkin kunnon pläjäys saturnus-energioita siis.  :Smiley
Vaikka toisaalta se tuo paljon kurinalaisuutta ja pitkäjänteisyyttä myös.  Smiley Ja tunne-elämältäni olen aika kypsää sorttia.

Musta on alkanut tuntumaan siltä, että mun sielu ikäänkuin haluaa alkaa (jo viimeinkin) viettää ns. eläkepäiviään ja vain nauttia tästä elämästä. Vaikka siihen, että elämän kuuluu olla täyspainoista ja mukavaa on vielä totuttelemista.  Tongue
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 30.10.2014 10:36:44 »

Minulla ei ole ollut vaikeuksia ottaa vastaan rakkautta, varsinaisesti. Vaan ennemminkin näen että myös rakkaus on osana suurempaa kokonaisuutta, täysipainoista elämää johon kuuluu myös hyvät tulot, asunto yms.  Smiley Mutta sitten taas, kun olin oppinut että hyvät asiat ovat väärin tai että ei saisi haluta...  Tongue Olin aika onnettomassa jamassa.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #6 : 30.10.2014 11:42:07 »

Siinä on vielä se, että haluaako epätoivosta vai tietääkö, että ansaitsee. Sen mitä tulee ilman omia määrityksiä, jotka ovat paljon kapeakatseisempia, kuin se mitä yliminä tietää. Nykyhetkessä kun sallii hyvin mielin/tuntein kaiken, niin yltäkylläisyyttä kaikin eri tavoin on vaikea estää. Juurikin kontrollointi ja pelko on se mikä estää muutoksen. Adamus, Bashar ja muutkin painottavat, että jos on määritellyt yltäkylläisyyden vaikka rahaksi, niin silloin elämän luova virta keskittyy vain siihen. Ja jos mielessä ja tunteissa on esim. rahan puute, niin sitä puutetta se antaa sitten lisää. Eli keskittykäämme siihen hyvään mitä jo on, ei siihen mitä ei ole. Aina löytyy vaikka minimaalinen hyvä asia, josta aloittaa. Vaikka se, että voit hyräillä musiikkia mielessäsi ja heiluttaa varvasta. Kaikki eivät siihenkään pysty, joten olkaamme kiitollisia. Smiley

Minulla on semisekstiili Venuksen ja Saturnuksen välillä, mutta en ole sitä osannut tulkita kunnolla. Rakkauden ansaitsemisen tuntemisen kanssa on kyllä ollut vaikeuksia.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2014 11:47:23 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #7 : 30.10.2014 15:20:36 »

Olen miettinyt sitäkin, että toisiko tämä kuvio mukanaan sen, että se rakkaus (Venus) tulisi vasta vähän myöhemmällä iällä (Saturnus), kun on jo tullut vähän järkeä päähän.  Ei se Saturnus niin iso paha susi ole mitä monesti ajatellaan, se vaan opettaa kuinka täällä ollaan kaikessa kurissa ja järjestyksessä!
 Cheesy
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8222


Profiili
« Vastaus #8 : 30.10.2014 15:34:46 »

Ehkäpä tähän ketjuun sopisi vähän OT:na muutama ilmeisesti kymmenistä Saturnuksen sanskritinkielisistä nimistä (luin
vain ceehen astikka (L = tavattu vain sanakirjoissa)

   anilaprakRti   mfn. `" having an airy or windy nature "'N[ame]. of the planet Saturn.
2   Ara   1 n. brass BhP. x , 41 , 20 ; iron L. ; a sting Comm. on TS. ; an angle ; a corner ; m. cavity Su1ryas. ; N. of a tree L. ; N. of a lake KaushUp. ; the planet Mars , $ ; the planet Saturn L. ; (%{A}) f. a shoemaker's awl or knife ; a bore ; a probe RV. Sus3r. &c. ; an aquatic bird.
3   arkaja   mfn. sun-born "' , coming from the sun ; m. the planet Saturn VarBr2S. &c. ; (%{au}) m. du.N. of the As3vins L.
5   arkanandana   m. (= %{-ja} q.v.) N. of the planet Saturn VarBr2S. ; N. of Karn2a L.
6   arkaputra   m. (= %{ja} q.v.) the planet Saturn VarBr2S. and VarBr2. ; N. of Karn2a L. , of Yama L.
7   arkasUnu   m. (= %{-ja} q.v.) the planet Saturn ; N. of Yama L.
8   Arki   m. a son or descendant of Arka or the sun ; N. of the planet Saturn VarBr2S. ; of Yama T. ; of a Manu T. ; of Sugri1va T. ; of Karn2a T.
9   asita   2 mf(%{A} ; Ved. %{a4siknI})n. (%{sita} , `" white "' , appears to have been formed from this word , which is probably original , and not a compound of %{a} and %{sita} ; cf. %{asura} and %{sura}) , dark-coloured , black RV. &c. ; m. the planet Saturn VarBr2S.
10   bhAnuja   m. `" son of the sun "' , the planet Saturn Cat.
11   bhAskari   m. (patr. fr. %{bhAs-kara}) N. of the planet Saturn L. ; of the monkey king Su-gri1va Ba1lar. ; of a Muui MBh.
12   brahmaNya   2 mfn. relating to Brahma8 or Brahma1 , devoted to sacred knowledge or friendly to Bra1hmans , religious , pious MBh. Ka1v. &c. ; m. N. of Ka1rttikeya MBh. ; of the planet Saturn W. ; the mulberry tree L. ; Saccharum Munjia L. ; (%{A}) f. N. of Durga1 L. ; (%{-Nya4}) n. (pl.) `" praise "' or `" sacrificial food "' (?) RV. viii , 6 , 33 (Sa1y.)
13   brAhmaNya   mfn. (fr. %{brAhmaNa4}) fit for Bra1hmans MBh. ; m. the planet Saturn L. (cf. 2. %{brahmaNya}) ; n. the state or rank of a Bra1hman , Bra1hmanhood , priestly rank or character S3Br. &c. &c. (cf. %{a-br-}) ; a multitude or assembly of Bra1hmans R. (cf. Pa1n2. 4-2 , 42).
15   chAyAtanaya   m. `" son of Cha1ya1 "' , the planet Saturn L.
16   daivAkari   m. (fr. %{divA-kara}) `" son of the Sun "' , patr. of Yama and S3ani (the planet Saturn) L. ; (%{I}) f. `" daughter of the Sun "' patr. of the river Yamuna1 L.

Yleisin nimi taitaa kuitenkin olla shani (z = sh):

zani   m. (prob. `" slow-moving "' ; cf. %{manda}) the planet Saturn or its regent (fabled as the offspring of the Sun ; he is represented as of a black colour or dressed in dark-coloured clothes ; cf. %
« Viimeksi muokattu: 30.10.2014 15:40:00 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 30.10.2014 16:24:41 »

Ritsa, minä olen elämässäni huomannut sen että halut tulevat sekä egosta (esim. raha itsetunnon pönkittäjänä) sekä sitten vain siitä puhtaasta jumalallisesta halusta kokea se. Kokea yltäkylläisyys, olla onnellinen. Nämä ovat kaksi eri ihmispsyyken osaa. Jotkut hankkivat lapsen korjaamaan avioliittonsa (ego), mutta suurin osa vain siitä yksinkertaisesta puhtaasta halusta saada lapsi ilman mitään sen kummempia "hyötynäkökulmia".  Smiley Ja kaikki ansaitsevat rakkautta, meillä on kaikilla on jo rakkaus itsessämme (olen saarnannut tästä jo tuolla toisessa ketjussa  merkurius jousimies).

Meimi, eikös aika ole vain illuusio?  Wink
Tietysti miten nopeasti etenee elämässään riippuu siitä kuinka on valmis menemään eteenpäin, tutkimaan itseään ja kulkemaan vaikeuksien kautta voittoon.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #10 : 30.10.2014 22:40:56 »

Juuh, niinhän se menee. Pointti oli juuri, että mieli ja ego yhdessä pystyvät kontrollillaan pilaamaan tuon yltäkylläisyyden/rakkauden, joka on meidän heti kun sallimme sen. Ja tuo on hyvä huomio, että lapsenkin hankkimisessa siellä taustalla voi lisäksi piillä tunne, joka ei ole harmoniassa asian kanssa (hankkii vaikka egon ((eli muiden mielipiteiden tai kulttuurin takia)) takia lapsen, niin siitä voi syntyä erinäisiä tilanteita myöhemmin läksyinä)

Muokkaus: Ettei nyt mene liian epäselväksi, niin pointti oli vain, että omien perustuksiensa tarkkailu tunteissa, ajatuksissa, egossa jne. tekee varmasti hyvää Venus-Saturnikoille, niin kuin kenelle tahansa. Rakkautta voi hidastaa, ei estää.

Vielä: Saturnikoille tai muillekaan ei tuo välttämättä tule kokemukseksi HETI, kuten sanoin, vaan siinä voi kestääkin. Wink Mutta löytämisen riemu on paras riemu!
« Viimeksi muokattu: 30.10.2014 22:53:00 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 31.10.2014 12:04:45 »

Juuh, niinhän se menee. Pointti oli juuri, että mieli ja ego yhdessä pystyvät kontrollillaan pilaamaan tuon yltäkylläisyyden/rakkauden, joka on meidän heti kun sallimme sen. Ja tuo on hyvä huomio, että lapsenkin hankkimisessa siellä taustalla voi lisäksi piillä tunne, joka ei ole harmoniassa asian kanssa (hankkii vaikka egon ((eli muiden mielipiteiden tai kulttuurin takia)) takia lapsen, niin siitä voi syntyä erinäisiä tilanteita myöhemmin läksyinä)

Muokkaus: Ettei nyt mene liian epäselväksi, niin pointti oli vain, että omien perustuksiensa tarkkailu tunteissa, ajatuksissa, egossa jne. tekee varmasti hyvää Venus-Saturnikoille, niin kuin kenelle tahansa. Rakkautta voi hidastaa, ei estää.

Vielä: Saturnikoille tai muillekaan ei tuo välttämättä tule kokemukseksi HETI, kuten sanoin, vaan siinä voi kestääkin. Wink Mutta löytämisen riemu on paras riemu!

Niin ja meikäläisillä taitaa olla taipumus ottaa pettymykset myös aika raskaasti.  Smiley Myöhemmin ei sitten jaksa ottaa asioita enää niin vakavasti.  coolsmiley
tallennettu
stellab
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #12 : 03.11.2014 14:23:08 »

Tänään minulle iski oivallus elämästäni ja miksi asiat nyt ovat niinkuin ovat ja mihin suuntaan minun kuuluu elämässäni mennä.  Smiley Kaikki tämä on näkyvissä myös omalla kartallani olevassa  saturnus aspect_con venus (vitoshuoneessa). Saturnuksen aspekteja venukselle usein pidetään huonoenteisinä... Itse en kuitenkaan enteisiin usko, mutta olen huomannut että minun on hyvin vaikea vastaan ottaa elämän nautintoja tai toisinsanoen nauttia elämästä (tässä Saturnus toimii ikäänkuin muurina). Esimerkiksi koen hirveitä syyllisyyden tuskia siitä, jos olen käynyt vaikkapa kampaajalla koska olen mennyt "tuhlailemaan turhuuteen". Tänään selvisi myös syy tähän kaikkeen. Ihme etten aikaisemmin ole sitä huomannut... Äityli piti kukkaron nyörit tiukalla (vaikka rahaa olisikin ollut) ja usein ennenkuin ehdin mitään kysyäkkään niin vastaus oli jo ei.  buck2 Opin, että mukavien ja kivoken asioiden pyytäminen itselle on tuomittavaa enkä oikein aikuisiälläkään ole osannut niistä nauttia. Äiti tietysti varmaan yritti opettaa minua pois kulutusyhteiskunnan pyörteistä ja tarkoitti osoittaa että maailmassa on muutakin... Mutta minä opin että nautinto on väärin. Venushan edustaa juuri näitä asioita. Molemmat ovat minulla vitoshuoneessa joten elämästä nauttimisen merkitys korostuu. Luulen, että se on myös yksi elämäni oppiläksyistä nyt, opetella nauttimaan elämästä kun se kerran on annettu. Vihdoinkin.

Toisinsanoen venus-saturnikkojen elämän tehtävänä on sallimus itselle. Mitä mieltä olette muut? Miten koette elämässänne venus-saturnus-aspektit?

Minä allekirjoitan kaiken tämän!
tallennettu
Sini
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #13 : 26.11.2014 22:52:27 »

Omalla kartalla   venus aspect_con saturnus majailee kumppanien seiskahuoneessa. Oon kokenut raskaana,
vaikka sinänsä Saturnuksesta tykkäänkin. Ihmissuhteet tökkii. En saa rakkautta, tai jos sitä saan, niin se on jollain
tavalla "kylmää". Itse olen uskollinen ja kärsivällinen suhteessa ja annan paljon, mutta en saa niitä asioita
muilta. Toisaalta vaadin muiltakin kait aika paljon. Kaitpa siinä on ollut opetus rakastaa itseään, ja itseni kanssa
tässä oon vaan ollut jo jonkin aikaa.

Saturnuksen paluu alkaa kohta ja aktivoi myös tämän kuvion. Katotaan kuinka koskee ja mitä vielä voisin ymmärtää
vaikka sitten siitä itsensä rakastamisesta. Ja nimenomaan siitä rakkauden ansaitsemisesta. Muutama päivä sitten
tuli onneks sellanen ahaa-elämys siitä, että miks ihmeessä antaisin muiden ihmisten määritellä sen kuinka arvokas
olen.. Aika vähättelevä itseäni kohtaan oon ollut koko ikäni ja muiden vähättely ei oo auttanu asiaa ollenkaan.
No nyt se alkaa muuttumaan, on mun aika puolustaa sitä mitä olen, nöyränä mutta vahvempana  knuppel2
tallennettu

Nouseva Härkä
Aurinko Jousimies
Kuu Neitsyt
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #14 : 27.11.2014 17:52:08 »

Itselläni on venus saturnus oppositio ja kaikenlainen hyvän suominen itselle on vaikeaa. Nuorempana oli arvottomuuden tunteita ja pidin itseäni huonompana kuin muut. Uskon, että venus saturnus ihmisten pitäisi oppia arvostamaan itseään enemmän ja oppia, että ensin pitää oppia rakastamaan itseään.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: