Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Asko Kallonen  (Luettu 26669 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #30 : 27.02.2007 15:27:43 »

trooppiseen kalaanhan liittyy neptunus, illuusiot ja viihde-ala.

Jep, ja myös henkisyys/hengellisyys, miltä kantilta ihan mielenkiintoinen tuo buddhalaisuus-pointti. Wink Tsekkasin muuten Askon vaimon (?), kirjailija Katja Kallion syntymäajan ja vastamerkkihän se siellä. Katjan data 17.9.1968 Turku. Hänelläkin kuu voi hyvinkin olla Ravussa.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
kooky
Vieras
« Vastaus #31 : 28.02.2007 00:25:00 »

kiitos linkistä.

sekin on jo tullut selväksi näiden kaikkien keskustelujen myötä että astrologiaa voi lähestyä monella tapaa, esim juuri sen suhteen mitä pitää tärkeimpänä. Smiley

minua viehättää juuri nyt se näkemys mikä korostaa luminaarien merkitystä...kuu heijastaa auringon valoa, joka on perusvoima.

yksinkertaisuus ja selkeys viehättää juuri nyt. voi sitten myöhemmin monimutkaistaa. toki ac ja mc myös...katsoen ihan miten ne kaikkein itsestäänselvimmiltä vaikuttavat jutut voisivat toimia.

tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #32 : 02.03.2007 12:11:56 »

Askendentti, Kuu jne. merkitsee enemmän.

Tuosta tuli mieleen, että melkein kaikki nämä astroilijat, jotka olen livenä nähnyt, pitävät minua luonnossa erilaisena kuin mitä nimimerkkini antaa olettaa. Rapu-painotus puskee olemuksessani vahvasti läpi.

Myös musiikin koen tunteella. Ai kun Kristian oli eilen ihana! Olen koko kilpailun ajan liputtanut Arin puolesta, mutta eilisen perusteella näyttää siltä että Kristian antaa tosi kovan vastuksen...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
kooky
Vieras
« Vastaus #33 : 02.03.2007 14:57:59 »

no kun olen vielä täällä niin tuosta tuli mieleen, että kaikillahan on tunteet, oli ne merkit mitkä tahansa. Jos ei ole, niin kyse on ehkä siitä, että on joutunut kokemaan jotain niin traumatisoivaa että tunteet on ollut pakko sysätä sivuun selvitäkseen. ja senkin jälkeen ne on vielä löydettävissä. Tai jos on kyse jostain "aivojen häiriöstä", niin se on sitten psykologien/lääkärien asia, enkä minä nyt omaa asiantuntemusta siihen joten en osaa sanoa enempää.Mutta ei sillä itsessään ole merkkien kanssa tekemistä...että onko tunteita.Kyse lienee enemmänkin saako niihin kosketuksen ja mitä kautta.

Tunteitahan voi myös kohdistaa eri asioihin, sekä ihmissuhteisiin tai johonkin muuhun, vaikka musiikki, urheilu,ideologiat, eläimet...mihin vaan. ehkä kaikki kuitenkin alunperin kumpuaa ihmisiin kohdistetuista tunteista...

musiikki ainakin herättää tunteita. En katsonut idols finaalia, mutta minun suosikki ainakin aikaisemmin oli Anna Abreu. Merkkejä en edes tiedä, mutta hänessä oli tosi valloittavaa heittäytymistä musiikkiin ja säteilyä Smiley

Kristiania en ole kuullut, mutta vaikuttaa olevan hyvä kun on vedonnut niin paljon ihmisiin.
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #34 : 02.03.2007 18:50:21 »

hehe, tapasin Askon kerran eräässä ryhmässä, joka on hyvinkin pitkälle edennyt buddhalaisuutta harjoittava ryhmä. mies oli kaikkea muuta kuin se, minä hän telkkarissa esiintyy  Grin

Mielenkiintoista! Kallosestahan paljastuu ihan inhimillisiäkin piirteitä.  Wink Harva muuten taitaa tietää sitäkään, että mies on myös esiintynyt takavuosien Elovena-kaurapuuromainoksessa? Siinä missä isä hyppyyttää pientä poikaansa sylissään kaurapuuron syönnin lomassa ja mainos loppuu Kallosen leveään hymyyn... Monitaitoinen mies!  Smiley
tallennettu

K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #35 : 02.03.2007 19:58:09 »

Juu, Anna oli naisista paras.

Tuosta Kristianista vielä semmoinen juttu että me käydään yleensä joka vuosi Lintsillä samaisella Peacockin lavalla (mistä eilinen Idols tuli) katsomassa teatteria, ja kerran siellä Veeti Kallio lauloi kerrassaan upeasti. Kristianin esityksestä tuli tuo mieleen.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
kooky
Vieras
« Vastaus #36 : 03.03.2007 08:40:21 »

Lainaus
niin tunteiden kokemiseen ja ilmaisuun kannattaisi panostaa jo ihan oman fyysisen hyvinvoinnin takia.


tämä on ihan yleispätevä kelle tahansa ihmiselle. Eikä se yhtään vähennä tuon lauseen arvoa, vaikka asiayhteydestään irrotinkin.


se on varmaan transitoiva uranus trooppisessa kaloissa/sideerisessä vesimiehessä, joka uudistaa parhaillaan sitä mitä käsitetään tällä elementillä, trooppinen vesi-sideerinen ilma.Tuonkaltaiset pohdinnat on nyt kaiketi ajankohtaisia niille, joilla on trop.vettä-sid.ilmaa kartalla.Olen minäkin samaa mieltä, että nimenomaan omien tunteiden kokeminen, niihin kosketuksen löytäminen tekee trop.vedelle hyvää.



myös itsesuojelu psyykkisesti, välttää sitä että imee liikaa informaatiota, vaikutteita, toisten tunteita ja oppii tiedostamaan omat rajansa...etenkin psyykkisesti.

olen kyllä väsynyt puhumaan trooppisista elementeistä, enkä jaksa enää vetkuttaa trop-sid-trop-sid...

muutenkin pitäisi pystyä välillä heittämään ne kartat syrjään, sulkea tietokone ja laskeutua sieltä ideatasoilta tähän maailmaan, miettiä vaikka ketä kannattaisi äänestää tai oikeasti olla jonkun läheisen ihmisen seurassa läsnä, katsoa silmiin vaikka, tai kuunnella, oikeasti kuunnella...jotain muuta kuin omia ajatuksiaan ja mieltään.

kun et sinä ole harschi, enkä minä ole sign,(internet nimimerkkejä vaan), ei me edes tunneta toisiamme, niin minun on tosiaan vaikea sanoa jotain millä olisi merkitystä sinulle. eikä minun siis tarvitsekaan...

tässä internetissä tulee aina raja vastaan siinä, kuinka todellista vuorovaikutus voi olla.Väkisin jää puuttumaan jotain olennaista siitä ihmisestä...astrologisesti nähtynä merkurius korostuu tässä internetin kautta.

juuri nyt kyllästyttää tämä koneelle puheleminen toden teolla. Ei sillä, täällä on hyviä keskusteluja ja ihmisiä joita voi ajatusmaailmansa perusteella kunnioittaa ja joitten kirjoituksista tulee läpi elämänkokemuksia, tunnetta, rehellisyyttä...viisautta, ajattelemisen aihetta. Monia sellaisia joista ajattelee että tuo on "hieno ihminen" ja sitä ajattelee lämmöllä, vaikka salaa. Ja tulee sitä samoista ihmisistä välillä kriittistäkin ajatusta, mutta sehän on ihan tervettä välillä.

tuohon alkuaiheeseen, trop-vesi (vielä kerran) ja tunteet. omakohtaisesti tuli nyt siis mieleen, että tunteen näyttäminen ja ilmaiseminen voisi olla vaikeinta. Tunne kyllä on, ja se voi olla vaikka kuinka vahva, mutta se ei onnistu helposti pääsemään pintaan, niin että toinen näkisi.Monilla ei ole aavistustakaan niistä tunteista.Tai sitten tunne analysoidaan älyllä niin tarkkaan ja pitkällisesti että se menee kohteelle epäajankohtaiseksi.

niin, eli olen samaa mieltä kanssasi siitä että tunteiden ilmaisua siis trop.vedelle olisi hyvinkin hyväksi opetella lisää.

Itseasiassa tämä oli kenties yksi ihan perustavaa laatua olevin sisäinen kokemukseni-ajatukseni, ja vieläpä peräisin ajalta jolloin en ollut astrologian kanssa kovin tekemisissä, niin tiedän että se on minulle aito.

en minä tosin silloin tiennyt mihin se liittyi, trooppiseen, sideeriseen, veteen, ilmaan vai mihin, kunhan liittyi ihan elämään. Wink Oli kiva muistaa...

minä nyt vastasin tähän koska olit siteerannut kirjoittamaani. Muuten en juuri nyt oikeen jaksaisi kirjoittaa...

tälläinen jatkuva spekulointi syö energiaa.







« Viimeksi muokattu: 03.03.2007 08:49:43 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #37 : 03.03.2007 08:58:23 »

Lainaus
niin tunteiden kokemiseen ja ilmaisuun kannattaisi panostaa jo ihan oman fyysisen hyvinvoinnin takia.

.... täällä on hyviä keskusteluja ja ihmisiä joita voi ajatusmaailmansa perusteella kunnioittaa ja joitten kirjoituksista tulee läpi elämänkokemuksia, tunnetta, rehellisyyttä...viisautta, ajattelemisen aihetta. Monia sellaisia joista ajattelee että tuo on "hieno ihminen" ja sitä ajattelee lämmöllä, vaikka salaa. Ja tulee sitä samoista ihmisistä välillä kriittistäkin ajatusta, mutta sehän on ihan tervettä välillä.
"Monia sellaisia joista ajattelee että tuo on "hieno ihminen" ja sitä ajattelee lämmöllä"....kiitos sign9 että "olet vielä täällä"...emme ole "kovinkaan läheisiksi tulleet"....olen lukenut kirjoituksiasi - eilennäkin...ja jollain ihmeellisellä tavalla tulit ajatuksiini tänään aamulla anivarhain - ollessani aamulenkillä..siinä kävellessäni muistin kirjoituksesi "että poistut..." ja nyt kun huomasin kirjoituksesi - josta en paljoa -rehellisesti sanottuna-ymmärrä-kun se on niin "viisasta puhetta" mutta ei sillä väliä ( ja johtuu vain siitä että oma tietomääräni ko. asiasta on niin suppea Smiley )...SE EI KUITENKAAN OLLUT ASIANI ...vaan se-että HUOMENTA ja mukava että olet vielä täällä smitten
JA SILTI...kaikella on aikansa ja paikkansa - ja kukin meistä itse tietää...missä voi hyvin ja milloin on "aika siirtyä toisiin "maisemiin - vaikka vain sen vuoksi että voi katsoa jotakin kokemaansa kauempaa - ottaa etäisyyttä - ja ehkä palata takaisinkin - muttei koskaan samana kun lähtee eikä samaan tilanteeseen josta lähtee - kaikki kun on liikkeesä - ja  kun huomaa "jumittuneensa" johonkin tilanteeseen tai kokemukseen itsessään ja itsestään , - vaikka täällä foorumilla, kun tavoittaa itsessään kokemuksen jumittumisesta - on hyvä tuulettaa... huomenta kuitenkin smitten
« Viimeksi muokattu: 03.03.2007 09:26:12 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #38 : 03.03.2007 09:25:49 »

no huomenta  smitten

hauska kuulla lenkistäsi, ei ollenkaan haittaa minua. kyllä minäkin usein huomaan ajattelevani foorumikirjoittelijoita.

Minusta alkoi tuntumaan että tämä nimimerkki alkoi mennä liian pitkälle jollain tapaa. Jotenkin elää omaa elämäänsä, kun tämä nimimerkkinä on niin epämääräinen että tämä ei oikein kuvaa "minua"...sen takia sen kai aluksi valitsinkin kun se oli niin sopivan vapaa. Välillä tuli sellainen olo että toisten nimimerkit kuvaa heitä itsejään, ja tämä minun kuin "yrittää olla" jotenkin mitä vaan. Tai ei se sitä yritä, vaan se muodostui sellaiseksi...

tämä "Sign" sopisi vaikka omaksi foorumikseen tai kotisivukseen, mutta en tiedä toimiiko se enää minun nimimerkkinäni.Mut joka tapauksessa en enää jaksa puhua trooppisesta astrosta...


mutta ihan oman terveyteni takia tarvitsen välillä taukoa.

luulen että tämä on just sitä sideeristä ilmaa minulle. jollekin se on trooppinen vesi.

sitä voikin olla vaikeampi ymmärtää niiden, joilla sideeristä ilmaa-trooppista vettä ei ole paljoa.

enpä sanokaan enempää, ne joilla kyseistä elementtiä on ehkä ymmärtävät, missä piilee sen akilleen kantapää.


mun kartalla on myös IC sideerisessä kaksosessa. :Smiley
« Viimeksi muokattu: 03.03.2007 09:30:24 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #39 : 03.03.2007 09:36:55 »

Lainaus
Lähetetty: tänään kello 08:25:49Kirjoittanut: sign9 enpä sanokaan enempää, ne joilla kyseistä elementtiä on ehkä ymmärtävät, missä piilee sen akilleen kantapää.

...taidan ymmärtää ja tavoitan sen kokemuksen - ainakin omalla tavallani- mistä kokemuksestasi kerrot, vaikka ehkä toisin sanoin smitten....
kiitos vastauksesta - jotain tässä on itsellenikin - ihan varmasti - kun tarkemmin itseäni kuuntelen...kiitos sign 9....ajattelen näinkin, että tärkeintä lopultakin on se mitä tuomme näkyville - vaikka täällä foorumilla - kuin nimimerkki - "ei nimi ihmistä pahenna - ellei ihminen nimeä" - ja toisaalta upea tämä sinun nimimerkki s i g n 9 - kertoo minulle sen -että allekirjoitat sen mistä kirjoitat - ja kirjoitat vain sen minkä voit allekirjoittaa  smitten rehellisesti ja onhan niinkin , että lopultakaan kukaan toinen ei voi ihan täydellisesti ymmärtääkään mitä todella olemme, mitä valintoja teemme, tai miten ja mitä juuri minä( itsessäni ja ympärilläni) koen ja sitten kerron jonkin asian, nämä(kin) kirjoitukset kuitenkin ovat aina vain osa kokonaisuutta -siitä kuka olemme...( astrologisetkin määritelmät ovat kuitenkin vain suuntaa antavia-eikä lopullinen totuus - ja erilleen irroitettuna, jokin osa, aspekti tai muu saattavat näyttää ja kuulostaa joltain ihan muulta kuin " ne kaikki yhdessä")    - ei kaiketi ole tarkoituskaan - silti jakaa ja ymmärtää voi toisen kokemusta - johonkin pisteeseen asti... smitten
« Viimeksi muokattu: 03.03.2007 10:03:25 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #40 : 03.03.2007 09:56:03 »

 Smiley

sulla taitaa olla tätä kyseistä elementtiä... Wink

kirjoititpa kauniisti ja moniselitteisesti...kiitos siitä

joo,mutta elementtejä on opittava ymmärtämään.Lähinnä se kai tarkoittaa astrokielestä riisuttuna vain oman erikoislaatunsa ymmärtämistä ja sen kanssa elämistä parhaalla tavalla. nyt on kertakaikkiaan pakko kirjautua ulos.

sid-ilma-trop-vesi syistä...
« Viimeksi muokattu: 03.03.2007 09:57:39 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #41 : 03.03.2007 10:09:35 »

Smiley

sulla taitaa olla tätä kyseistä elementtiä... Wink

kirjoititpa kauniisti ja moniselitteisesti...kiitos siitä

joo,mutta elementtejä on opittava ymmärtämään.Lähinnä se kai tarkoittaa astrokielestä riisuttuna vain oman erikoislaatunsa ymmärtämistä ja sen kanssa elämistä parhaalla tavalla. nyt on kertakaikkiaan pakko kirjautua ulos.

sid-ilma-trop-vesi syistä...

....jos ja kun palaat tätä lukemaan SIGN9   Smiley  Wink  NIIN tässä sinulle Kiss  kirjoititpa sinäkin  kauniisti -   jotain lämmintä läikähti  ....Lähinnä se kai tarkoittaa astrokielestä riisuttuna vain oman erikoislaatunsa ymmärtämistä-ja sen kanssa elämistä parhaalla tavalla.    ja jokainen on itselleen "jollain tavalla arvoitus", johonkin pisteeseen tai hetkeen asti- ......"vähän kuin kaaos-teoria" että viimeinen hiekanjyvä laukaisee jonkin tapahtumaketjun.....- kuten sinun avatar-kuvasi kysymysmerkki - ja lopulta kuitenkin - se mikä on kysymysmerkki on myös vastaus - tai siellä missä on kysymysmerkki on myös vastaus....ja tätä "arvoitustahan" täällä ratkaisemme - haemme, etsimme vastausta ja kosketuspintaa itseemme ja kokemiseemme - kaikilla tasoilla - ment, fyys, psyyk. astraali, eteerinen.... henkinen, sielun, mielen, kehon.tunteiden, sydämen- syvät tasot ....no. tähän on hyvä minun lopettaa, ainakin tällä kertaa - ette3i eksy liian kauaksi aiheesta...

.... ja sign9 = signeeraan - laulan- elämäni laulua "yhdeksännestä huoneesta"= TOTUUDEN HUONE!  

hih - "minusta tuli"  tämän viestin myötä ja hengessä yllättäin "kanta-astroilija" -" kanta-astuja" Cheesy  Grin  Wink ....ja ymmärrän taas omaa" erityislaatuisuuttani" hieman paremmalla tavalla  Wink  smitten
« Viimeksi muokattu: 03.03.2007 11:35:18 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #42 : 14.03.2007 18:21:43 »

Valitettavasti minullakaan ei ole parempaa tietoa aiheesta, mutta minusta on hauskaa seurata Askon kasvoja, kun hän tarkkailee esiintyjiä. Jokaikinen ihastuksen ja inhon tunne suorastaan paistaa hänen kasvoiltaan. Grin

Joo musta myös yhtä koko ohjelman parasta antia on Kallosen ilmeet Grin. Tosin, mikä lie syynä kun mulle nuo hänen tunteensa eivät yhtä ilmiselvinä aukene. Usein olen kattonut, että nyt ei voi tykätä, kun nassulla on sellainen ilme, kuin suorastaan tuskissaan kuuntelisi, mutta sitten ylistääkin kaikeksi yllätykseksi ko. kilpailijan maasta taivaisiin Shocked . Mutta juuri tästä syystä sitä onkin niin mielenkiintosta katsoa, kun tuntuu, että se tunnereaktio on aina ihan eriparia niiden ilmeiden kanssa Cheesy . Tai ehkä Asko vaan on ihminen, johon suorastaan sattuu, kun joku laulaa kauniisti :Smiley

On muuten vaalean viehkeän ja viattoman oloinen enkelityttö Kristiina tainnut saada Kala-Kallosen pyörälle päästään. Vai eikö kukaan muu ole huomannut, miten varauksettomasti hehkuttaa tytön jokaista esitystä, vaikka muilta tuomareilta olisi tullut vähän risujakin? Tosin kyllä muutkin tuomarit aika lempeästi tuntuu tähän ko. kilpailijaan suhtautuvan. Musta esim se Madonna-tulkinta oli suorastaan pyhäinhäväistys, mutta kukaan ei pahemmin haukkunut, korkeintaan taisivat mainita huonosta biisivalinnasta tjsp. Mutta Askon mielestä tääkin oli ihan huippuesitys Grin
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #43 : 14.03.2007 18:35:28 »

Ai vitsi, nyt vasta ketjua läpi silmäillessäni huomasin, että täällähän oli myös käsitelty noita samaisia herkkyys-teemoja, joita itsekin tuolla yhdessä toisessa ketjussa pohdiskelin. Jopa vähän samalta kantilta, kuin itse olen asiaa ajatellut Smiley. Pitäneepä ajan kanssa lukaista nekin tarkemmin Smiley
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #44 : 14.03.2007 19:34:38 »

On muuten vaalean viehkeän ja viattoman oloinen enkelityttö Kristiina tainnut saada Kala-Kallosen pyörälle päästään. Vai eikö kukaan muu ole huomannut, miten varauksettomasti hehkuttaa tytön jokaista esitystä, vaikka muilta tuomareilta olisi tullut vähän risujakin? Tosin kyllä muutkin tuomarit aika lempeästi tuntuu tähän ko. kilpailijaan suhtautuvan. Musta esim se Madonna-tulkinta oli suorastaan pyhäinhäväistys, mutta kukaan ei pahemmin haukkunut, korkeintaan taisivat mainita huonosta biisivalinnasta tjsp. Mutta Askon mielestä tääkin oli ihan huippuesitys Grin

Juuh, sama huomio! Astrologisesti aika käsittämätön juttu siksi, että esim. Auringothan näyttävät olevan 7 asteen orbilla neliössä ja neliöthän ei tunnetusti keskinäistä vetovoimaa ainakaan lisää. Harmi, että kellonaikoja ei ole, ehkä Kuut tai akselit selittäisi asiaa paremmin. Keskipäivälle tehdyillä kartoilla ei ainakaan kovin ihmeellisiä osumia satu, korkeintaan joku Askon Jupiter yhtymässä Kristiinan Onnenpisteeseen. Onhan sekin kova juttu, mutta tuskin riittää yksinään.

Tai voihan vain olla, että Kristiina esim. muistuttaa sitä vaalealettistä naapurintyttöä, johon Asko oli pikkupoikana salaa rakastunut. Useinhan me ihmiset ikäänkuin siirrämme entisten ihastuksiemme piirteitä heitä jollain tavalla ulkoisesti muistuttaviin ihmisiin täysin riippumatta siitä, muistuttavatko alkuperäisiä luonteeltaan juuri lainkaan tai pitäisimmekö itse asiassa heistä lainkaan tutustuttamme hieman tarkemmin heidän persoonaansa.

Kristiina on varmasti ihan mukava tyttö, mutta aikamoisen ohuella äänellä ja kapealla äänialalla varustettu. Kummalta tuntuu itsestänikin Askon jatkuvat kehumiset - tai sitten hänellä on vähintäänkin vaikkua korvissa.  Wink

« Viimeksi muokattu: 14.03.2007 19:36:10 kirjoittanut May » tallennettu

Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: