Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vahvan naisen kumppani?  (Luettu 57800 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #105 : 16.12.2011 11:43:12 »

Miksi muuten kulttuuri on paha asia? Sosiaalisessa kanssakäymisessä lopulta, sen kaikista haittapuolista huolimatta, muodostuu omalle elämälleni ainakin ne onnellisuuden asiat minkä takia ylipäänsä haluan elää tässä maailmassa. Ihminen ei ole täydellinen, mutta ei se estä sitä ettei tässä epätäydellisessä maailmassa voisi elää onnellisen elämän johon voi kuollessaan olla tyytyväinen. Se minusta on se pääasia.

Onko joku tässä keskustelussa sanonut, että kulttuuri on paha? Ei tietääkseni.

Sen sijaan itse olen arvostellut kulttuurillista aivopesua.
Se tarkoittaa sitä, että tytöt ja pojat, miehet ja naiset, kasvatetaan erilaisiin rooleihin - tämä siis niiden luonnostaan ilmenevien erojen lisäksi. Niitä jotka eivät sopeudu tai suostu tähän, rangaistaan sosiaalisen kontrollin keinoin, esim. sulkemalla ryhmän  ulkopuolelle.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että jo hoitajat synnytyslaitoksella pitelevät eri tavoin sylissä tyttö- ja poikavauvoja ja käsittelevät niitä eri tavoin, puhuvat niille eri tavoin. Samoin vanhemmat ja muut aikuisetkin. Poikia pidetään lähempänä kasvoja, niille puhutaan enemmän. Tyttöjä hyssytellään olemaan hiljaa kun ne huutavat, poikien taas annetaan  huutaa.

Tänä syksynä tuli mielenkiintoisia tuloksia: Viimeisen vuoden aikana eräissä päiväkodeissa oli videoitu toimintaa. Henkilökunta, joka luuli kohtelevansa tyttöjä ja poikia samalla tavoin, järkyttyi itsekin nähdessään oman toimntansa: Poikia passattiin, paapottiin ja palveltiin, tytöt puolestaan - siis yhtä pienet tytöt kuin nämä passatut pojat - värvättiin hoitajien oheen passaamaan, paapomaan ja palvelemaan poikia.

Tytöt opetetaan poikien palvelijoiksi ja kilteiksi suorittajiksi jo päiväkodeissa. Samalla heidät opetetaan ennakoimaan toisten tarpeita ja täyttämän ne ennen kuin toinen ehtii edes pyytää. Sellainenhan on läheisriippuviasta käyttäytymistä, mutta ei ole tervettä sekään mitä pojille opetetaan: Että on itsestäänselvää tulla palvelluksi tyttöjen taholta.

Tämä tutkimus on siis vuodelta 2011 ja henkilökunta tosiaan järkyttyi itsekin huomatessaan toimivansa vanhan kulttuurillisen aivopesun mukaan.

Kulttuurikaan ei ole muuten itsestäänselvästi hyvä: Orjuus ja ihmissyönti ovat nimenomaan kulttuurillisia ilmiöitä...  Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #106 : 16.12.2011 11:56:09 »

Minä olen tehnyt tuon Eklektikon kuvaaman käyttäytymisen kanssa paljon töitä ns. tyttömäisen pojan äitinä.
Tai nyt sitten siitä tyttömäisyydestä tiedä, mutta tykkää monista ns. tyttöjen jutuista, kuten vaaleanpunaisesta ja kaikista tyttöjen söpöistä leluista, on kiltti ja rauhallinen ( tosin osaa käyttää tätä luuloa hyvin hyväkseen ) kaikkien kaveri, omiin oloihinsa vetäytyvä,  diplomaatti, fyyisesti arka ja paljon muuta mikä tässä maailmassa on tytöille tarkoitettua.

Ensinääkin jo se, että hän leikkii mielellään tyttöjen kanssa, meinasi aiheuttaa ongelmia, kun pojat leikkii poikien leikkejä ja tytöt tyttöjen ja henkilökunta oikein ohjasi heitä siihen, ja lapsi kun ei sovi siihen muottiin.
Mutta henkilökunta kyllä kuuntelee, kun heille esittää asian oikealla tavalla, ja nyt on muutenkin sekoitettu pakkaa, ja laitetaan lapsia leikkimään sekaisin, ettei tulisi juuri tätä tyttö on niinkun tytön pitää ja poika on niin kuin pojan pitää kuviota.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #107 : 16.12.2011 18:58:35 »

...

Tämä myös korreloi kokemukseeni: Minä en piittaa tippaakaan mitä kukaan ajattelee, vaan ilmennän ihan juuri niitä energioita joita minusta tuntuu parhaalta ko. tilanteessa ilmentää. Niinpä olenkin sitten saanut vuoronperään kuulla olevani lunttu tai huora tai sitten telaketjufeministi tai rekkakuskilesbo.  Grin  Aina on joku joka ei tykkää, mutta onneksi siitä ei tarvitse piitata.
Grin Tämänkö takia luulinkin sinua miespuoliseksi moooonta vuotta, siihen Femal Balans ketjuun saakka  2funny
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Lady Lilian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Elämä kantaa


Profiili
« Vastaus #108 : 16.12.2011 21:29:49 »

Vahvan naisen kumppanina menenstyy sellainen mies joka pystyy rakastamaan naista juuri sellaisena kuin hän on. Ilman mustasukkaisuuskohtauksia, ilman että haluaa muuttaa, kahlita tai arvostella kumppaniaan jatkuvasti. Vaikka miehenä (?) ei aina kaikkea ymmärtäisikään. Yksinkertaistettuna vahva nainen tarvitsee rakastavan ja suvaitsevaen kumppanin. Toimii myös toisinpäin.

Minä en ymmärtänyt kuuluvani tähän määriteltyyn ryhmään, ennenkuin paras ystäväni tokaisi minulle : "Sä olet niin ärsyttävä, kun sulle voi sanoa tai tehdä ihan mitä vaan ja aina sä vaan jatkat omaa elämääsi ja porskutat eteenpäin huolimatta siitä mitä sulle tapahtuu. Sä olet niin vahva!" Itse olen kokenut olevani heikko, koska tunnen asiat niin voimakkaasti. Mietiskeltyäni asiaa, ymmärsin että vahva ihminen on se joka pystyy tuntemaan energiat ja niiden aiheuttamat tunteet - mutta säilyttää silti toimintakykynsä kaikesta ilosta/tuskasta huolimatta.  Wink
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #109 : 18.12.2011 17:29:57 »

Vahvan naisen kumppanina menenstyy sellainen mies joka pystyy rakastamaan naista juuri sellaisena kuin hän on. Ilman mustasukkaisuuskohtauksia, ilman että haluaa muuttaa, kahlita tai arvostella kumppaniaan jatkuvasti. Vaikka miehenä (?) ei aina kaikkea ymmärtäisikään. Yksinkertaistettuna vahva nainen tarvitsee rakastavan ja suvaitsevaen kumppanin. Toimii myös toisinpäin.

Minä en ymmärtänyt kuuluvani tähän määriteltyyn ryhmään, ennenkuin paras ystäväni tokaisi minulle : "Sä olet niin ärsyttävä, kun sulle voi sanoa tai tehdä ihan mitä vaan ja aina sä vaan jatkat omaa elämääsi ja porskutat eteenpäin huolimatta siitä mitä sulle tapahtuu. Sä olet niin vahva!" Itse olen kokenut olevani heikko, koska tunnen asiat niin voimakkaasti. Mietiskeltyäni asiaa, ymmärsin että vahva ihminen on se joka pystyy tuntemaan energiat ja niiden aiheuttamat tunteet - mutta säilyttää silti toimintakykynsä kaikesta ilosta/tuskasta huolimatta.  Wink
Afro
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
 
Siirry: