Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Esikoiseni laskettuaika 31.10.  (Luettu 6100 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
skipidoway
Vieras
« : 18.06.2015 13:19:41 »

Sain eilen tietää että saan tyttölapsen ja skorpionilapsi siis tulossa. Mitä minun tarvitsisi tietää skopulapsista? Hieman pelottaa tuleeko sieltä vähän liiankin pippurinen tapaus  buck2 tickedoff mahassa on nyt jo sellainen vilske ja ultrassakin näkyi aika levoton tapaus.

Eniweis, ajatuksia itse vanhemmuudesta: Ensinnäkin pelottaa ihan hemmetisti, eniten pelottaa tulenko toistamaan vanhempieni virheitä lapseni kohdalla. Äitini narsistisuus on vaan nostanut enemmän pintaansa nyt kun minusta on tulossa äiti. Hänen elämäntehtävänsä on ollut murtaa minun itsetuntoni ja käyttää minua likaämpärinään. Voi olla, että asiat vielä kärjistyvät siihen, etten voi olla hänen kanssaan tekemisissään enää.
Toinen ongelma on se että oma naiseuteni on kokenut lukuisia traumoja. Osa näistä jutuista on aika vakavia. En halua siirtää omia pelkojani tyttölapseeni Undecided
(olen miettinyt tuleekohan tämä tyttönen osittain korjaamaan omia traumojani, koska minun on kohdattava loputkin möröt itsessäni tyttäreni vuoksi.)

POSITIIVISTA on se, että olen käynyt jo pitkään terapiassa ja olen hyvinkin tietoinen monista itseeni kohdistuvista ongelmista. Osa ongelmista johtuu ulkopuolista tekijöistä ja osa taas itsetunto-ongelmista. Tiedostamalla ongelmani, en siis välttämättä olekaan niin kauhea mitä omat vanhempani.

Se on ainakin varmaa, että tytär tulee luultavasti perimään minulta ja avomieheltäni suunnattoman herkkyyden ja samalla itsepäisyyden. Sopisi hyvin skorppari teemaan.

Mitäs ajatuksia tämä kirjoitus teissä herättää?

Ja hyvää Juhannusta kaikille palstalaisille  smitten smitten
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #1 : 18.06.2015 13:40:26 »

Ensimmäisenä onnea todella paljon!  smitten Nauti näistä kaikista ihanista hetkistä mitä elämässäsi nyt on, sillä sekin auttaa sinua avautumaan ja käsittelemään noita asioita mitä tässä mietit. Kun avaudut rakkaudelle lastasi kohtaan, pääset jo pitkälle näissä asioissa.  smitten

Olet todennäköisesti oikeilla jäljillä, lapsen saaminen yleensä nostaa käsittelyyn suhteen omiin vanhempiinsa ja omat lapsuudenkokemukset, ja antaa mahdollisuuden löytää itselle uutta tasapainoa niihin liittyen. Lapsen saaminen antaa perspektiiviä asioihin eri tavalla, voi ehkä ymmärtää vanhempiaan enemmän, mutta myös avaa todella suurille rakkauden ja kiintymyksen kokemuksille, joiden kautta voi päästä irti vanhoista kiintymyksiin liittyvistä peloista ja rajoituksista. Se varmasti on edessä, että jossain vaiheessa huomaat tajuamattasi toistavasi juuri niitä kaavoja lapsuudestasi, mitä et halunnut toistaa oman lapsesi kohdalla, mutta se ei ole maailmanloppu jos huomaat sen, käsittelet asiaa ja ymmärrät itsestäsi sitä kautta jotakin uutta. Kukaan meistä ei ole täydellinen vanhempi, vaan vanhempi-lapsi suhteessa myös lapsi kasvattaa vanhempaa, se on vastavuoroinen suhde. Uskon kyllä, että kun haluat tiedostaa asioita itsestäsi ja rakastat lastasi, niin et voi olla kovin kamala vanhempi, päinvastoin.  smitten
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #2 : 18.06.2015 20:10:03 »


Ihanaa, onneksi olkoon  smitten

Miksi sä pelkäät skorpionilasta.. sellaisen silmiin kun syntymän jälkeen katsot niin voi olla, että se kietoo sinut pelkällä intensiivisellä katseellaan sormesi ympärille. Vauva vaatii huomiota etkä sen jälkeen välttämättä enää mieti äidistäkään ihan noin.

Sä olet vanhempi silloin, ei lapsi määrää paitsi ehkä tuolla tavoin mutta se on positiivinen asia. Jokainen äiti omaa äitinsä elkeet mutta sä voit sitten omalla tavallasi muuttaa asioita silloin kun huomaat toimivasi siten miten et haluaisi, ei niitä etukäteen voi tietää mutta on se kyllä fakta, että se mistä et pidä äidissäsi on myös sinussa. Peilaatte toisianne juuri silloin kun et pidä hänestä, siis ne asiat mitä et välttämättä itsessäsi myönnä näet muissa yleensä juurikin noin..  Lips Sealed   Kiss

Onkohan tuo välttämättä ihan totta, että äitisi yrittää murtaa itseluottamustasi, narsisti sanana on sellainen, että meissä jokaisessa on sitä jonkin verran mutta ihan kaikkea ei silti pitäisi narsistiksi heittää.. Voisiko olla niin, että äitisi yrittää saada vanhempana sinut näkemään asioita eri lailla oman kokemuksensa kautta asioita oppineena ja koet sen noin koska et ole itse aikuisena ottanut aikuisen roolia eli annat valtaa hänelle tehdä niin jolloin asia ei välttämättä olekaan ihan niin kuin ajattelet.
Voisiko olla jotenkin näin ? Mietin vain kun nykyään narsisti on enemmänkin muotisana  knuppel2

Kommunikoinnissa on niin helppo käsittää väärin, varsinkin jos olette erilaisia.. voi olla näinkin, en tarkoita et on mutta halusin nyt saada sinut miettimään hivenen sitä et voi olla, että äitisi yrittää auttaa sinua liikaa jolloin sinun olisi hyvä tehdä tiettyjä rajoja hänelle eli mietin voisiko olla niin, että teet liikaa äitisi mieliksi kun olet niin tottunut toimimaan niin jolloin tulee nyt aika vähän pistää niitä rajoja mitä Sinä haluat ja et halua tai jotain sen kaltaista.. mietin tätä siksi kun sanoit, että sinulla on itsetunto-ongelmia, silloinhan harvemmin osaa sanoa ei ja tehdä muille niitä rajoja kun aina mieluusti auttaa ja pistää muut itsensä edelle yms.

Vrt astrologia (näiden kommunikointi on täysin erilaista mistä voi syntyä ajatus toi oinas on ihan narsisti kun se puuttuu joka asiaan MUN KOTONA mutta rapuhan ei tee asialle mitään vaan puhisee mielessään näin karrikoiden kun esitän asiaa esimerkkinä Smiley
Rapu (varovainen, herkkä, hidasliikkeinen joka mieluummin etenee takasivustalta)
Oinas (spontaani, liipasinherkkä, nopea liikkeissään, suoraan asiaan säntäillen ilman yhtäkään ajatusta)

Innostuin tuosta lausahduksestani enkä oikein tiedä miksi mutta noin nyt kirjoitin et voisko tuossa olla sitten jotain mitä sun on hyvä miettiä, en tiedä mutta oli tarve kirjoittaa siitä  Undecided

Sä voit myös päättää jättää menneet traumat taaksesi, ne on tapahtuneet mutta sä voit muuttaa niitä myös jättämällä asiat menneeksi. Oppia niistä mutta ei uhriutua sen myötä siis kun silloin ei ole parantunut traumasta vaan pitää sitä yllä, tämä on asia mun mielestä mikä traumoista ja ylipäänsä kaikesta ihmisten välisistä riidoista olisi hyvä ymmärtää.. niihin ei pidä jäädä.
Voit olla oikeassa tuossa, lapsi kasvattaa aina äitiään, haastaa ja parantaa kun ei olekaan enää itse keskiössä vaan siinä on se pieni mistä on huolehdittava.. itseään silloinkin pitää hoivata jotta jaksaa olla hyvä äiti :Smiley

Mulle kerran eräs luovuuskouluttaja / astrologi sanoi, että mene tuohon peilin eteen ja sano minä rakastan sinua..  sanoi siksi kun tökki minua olkavarteen ja minä en halunnut tökkiä kun tiesin miksi teki niin ja kun oli minua paljon vanhempi rouva  Huh Mutta joo, nauroin ja seuraavana aamuna olin tietsikalla kun yhtäkkiä vajosin transsiin ja sanoin tuon kaksi kertaa.. en tiedä mitä tapahtui mutta se on itse asiassa oiva tapa oppia välittämään itsestä siinä kuin hyvä ruoka, asuste, uusi vaate tms
Ei siis ollut huono neuvo.. joskus käytän kun oikein olen sättinyt itseäni, olen muuten skorpioni  coolsmiley Suoraan asiaan menevä joo, ja hyvin joko - tai ihminen ja kun mulla on nousumerkkinä leijona niin näytän ulos välillä siltä, että nauran ihmiselle kun olen skorpionia sosiaalisempi höpöttäjä niin mut on kovin helppo ymmärtää väärin  Undecided
(nousu leijona / aur skorpioniin kuuluu lause ei tiiä onko tuo lintu vai kala, eikös  coolsmiley

Skorpioni on intuitiivinen, hyvin syvälle asioihin menevä kuten minä tässä nyt menen suoraan hyvin syvälle ilman, että miettisin miten asioita sanon kun tää nyt on mun tapa sanoa asioita niinkuin mietin niitä, skopu vaistoaa herkästi ja kun se puhuu niin se menee ytimeen joten teillä voi käydä niin, että sieltä tulee pienenä sellainen totuudentorvi joka sanoo ääneen asioita joita ette haluaisi mutta se on sitten varmaan se asia mikä tulee opettamaan sinua / teitä niissä asioissa mitkä on teille vaikeita.

Teidän kartoillakin on varmasti jotain skorpionia, yleensä perheissä nuo menee niin ja varsinkin äidin kartalla eli katsoppa mikä planeetta sinulla on skorpionissa, siinä voi olla avain siihen mitä hän todennäköisesti tulee opettamaan sinulle. esim venus - arvomaailma/talous/rakkausasiat.

Älä murehdi etukäteen asioita joista et voi tietää, se on niin pieni kun syntyy, että sulla on aikaa siinä totutella mitä ja millainen äiti haluat olla et kyl ne asiat sit lutviutuu askel kerrallaan.. pääasia, että rakastat ja välität ja opettelet laittamaan lapsellekin niitä rajoja kun turvallinen lapsuus on noita kaikkia.

Ole oma itsesi, kiukut ja ilot kuuluu elämään eikä se tee sinusta huonoa äitiä Smiley Sä olet jo nyt huolehtiva, rakastava vanhempi  smitten

Ihanaa Juhannusta, nauti jokaisesta hetkestä tässä odotuksessasi  smitten Se tulee sieltä sitten kun sen aika on  knuppel2
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: