Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten Venus toimii sinulla huoneissa ja aspekteissa?  (Luettu 45439 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
naranja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« Vastaus #30 : 02.03.2011 21:07:04 »

Tartun vielä tähän kun mulla on  venus oinas, ja joku täällä kyseli että onko kellään kokemuksia.. On toki! Huomaan ketjua selatessani että nämä on aika näkökulma-kysymyksiä. Mulla on aina ollut  aurinko oinas ystäviä. Ja olen joskus ihastunutkin oinaisiin. Niistä on usein helppo tykätä, kun ovat niin elämästä onnellisia. Mua myös viehättää se kun ihminen ei koe tarvetta selitellä itseään. Ja parempi vaan että heidän juttunsa pyörivät heidän omissa asioissaan - mikään ei ole niin vaivaannuttavaa kuin ihminen joka ei osaa jutella muusta kuin työkavereittensa mokista, sukulaisten omituisuuksista tai kumppanin uusimmista oivalluksista. Joku raja sillä yhteisöllisyydelläkin, ja mun kohdalla juoruilu on se raja.

Mut venus oinaassa. Miten sitä kuvailisi. Näissä on enemmän tai vähemmän kaikki muutkin persoonalliset planeetat ja aspektit tietty mukana. Rakastan vapautta ja riippumattomuutta elämässä. Ja vaalin sitä itsepäisesti. En ole koskaan haaveillut tai kaivannut klassista parisuhde-kuviota. Olen onnellinen kun kukaan ei kysele ylimääräisiä, tai tarvitse mua ja mun läsnäoloa sen kummemmin. Niinpä mulla ei ole hajuakaan siitä minkälainen olisin vanhanaikaisessa parisuhteessa.

Astro.fi:n luonneanalyysin mukaan  venus  oinas tuo mm. "tunne-elämään kärsimättömyyttä, kiihkeyttä ja intohimoisuutta" (pitää paikkaansa, hyvässä ja pahassa) "elät ihastumisissasi ja rakkaudessasi aina tätä päivää" (musta tuntuu että elän elämääni ylipäätään hetki kerrallaan, kun tässä tämä nyt on kaikkine upeuksineen, eikä siitä huomisesta ole ainakaan mulla mitään varmuutta) "idealistinen arvomaailmasi ei kestä paikalleen pysähtymistä parisuhteessa" (ei varmaan ole mun kohdalla mistään suuremmasta ideologiasta, tylsistyn vaan helposti) "et tahdo kestää rutiininomaisuutta tunneasioissa ja niinpä avioliittokaan harvoin muodostuu sinua tyydyttäväksi" (tästä mulla ei ole kokemusta, en ole koskaan kokeillut rutiineja parisuhteessa) "useimmiten seksuaalisuus on suhteiden käynnistävä motiivi" (on ollut muitakin motiiveja, mutta joo tottakai, eiks muilla ole?) "luovuuteen tämä asema tuo välitöntä ja hetkellistä inspiraatiota, nopeaa ja huoletonta työskentelytapaa tai kriittistä ja iskevää terävyyttä" (varmaan tätä kaikkea, mulla tosin on niin monta  venus aspektia, että välillä hankala erottaa mikä on mitäkin)

Naisen kartalla  venus  oinas  "saa sinut sädehtimään vastustamattomalla tavalla" (miksi ei, jos mulla siis on todella hyvä päivä, mut ei varmaan mitenkään leimallisesti) "mies ihastuu sinuun voimakkaana, äärimmäisen seksuaalisena ja itsetietoisena naisena, jonka tielle ei ole syytä asettua poikkiteloin" (voi hyvin olla, ainakin moni mies on kertonut pelänneensä mua jossain vaiheessa, ei ne koskaan ole sen enempää osannut selittää miksi) "sisäinen naisesi voi hyvin alati uudistuvien ihastusten arvaamattomassa maailmassa" (no joo, jos mä joskus sädehdin, niin silloin kun olen jonkin täysin uuden asian äärellä, oli se sitten ihminen tai mitä tahansa) "uskalla seurata tempoilevaa ja tulista arvomaailmaasi päivittäisten rutiinien keskellä" (tämän mä olen kokenut monta kertaa, parempi vaan seurata omaa intuitiota ja vaikka säntäillä päättömänä - kuin orjallisesti seurata jotain lukujärjestystä, jos nimittäin onnellinen haluan olla) "kahlittuna osaat tehdä yhteisestä elämästänne helvetillisen ahdistavan kokemuksen" (aivan varmasti)

-et kyllä mä juoksisin itsekin karkuun!  Wink

tallennettu

"enlarging your world -mad world"
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #31 : 11.03.2011 03:08:50 »

Elämän rakkauden löytäminen kartalta
-tai sitten erittäin tärkeä tunneside johonkin ihmiseen-

neuvoisin katsomaan parisielu Juno -asteroidia, rli symboli täällä Tanhuan Sepon palvelussa on  juno

Ensinnäkin sen huonesijainti, se kertoo missä, miten ja miksi olette kohdanneet, mihin olet ihastunut ja turvautunut, tai mihin tuo tunneside (jos on vaikkapa joku rakas sukulainen tai ystävä) perustuu.

Sitten jos on tullut ero joskus, kipeä ja merkittävä ero, jonkun "elämäsi" rakkauden kanssa,
katso Chiron,  chiron ja sen merkkisijainti. Jos on vaikkapa härässä, on voinut rakkauden aurinkomerkki olla se jne.
Yhden ystävän karttaani tulkitsin hiljattain, huomasimme sen juuri Chironin kautta, mitä se halusi rakkauden saralla viestiä hänelle...  smitten Toivon että hän saa hänet vielä joskus takaisin, jos niin vain itse vielä haluaa...  smitten

Rakkaus ja viha, ovat tunteina lähellä toisiaan,

siksi myös  venus ja sen sijainti minun oman näkemykseni mukaan, sen mukaan ilmaisemme negatiivisetkin tunteet toisia kohtaan.
Oma venus on leijonassa, no jumanklavita, sieltähän sitten lähtee, jos minut suututtaa! Ja aurinko-rapu ei yhtään avita asiaa, eli ei kannata... Mutta onneksi nousu ja merkurius, jo avittavatkin, eli jousimies nousuna auttaa jo suhteuttamaan oikeudentajua ja jotain moraalia, ettei ihan hakuammunnaksi se riitely mulla mene.

Oma parisielu on mulla näköjään oinaassa ja kodin huoneessa, enpä oo oinas-rakkauksia pahemmin kestänyt, muuten on mieheni vaaka, eli oinaan vastamerkki. Olisko se se sitten? Oinaat on ainakin nyt vähän vaikea mulle,
mutta tuo selittyy aina mun mielestä päällä olevien transiittien sekä itsensä kanssa tehtävien
kehitysvaiheiden, persoonan hallitsemisen avulla,

ennen oli vaikeita mulle kaksoset, joku yli 5 vuotta sitten,
nyt ne on parhainta mitä tiedän, tyyliin,
kun laskunikin on kaksosissa!  Cheesy  smitten

Ja saman elementin merkkejen kanssahan aina natsaa, tai sitten jos kartalla on aurinkomerkin elementistä poiketen (mulla esim vesi) paljon jotain muuta elementtiä (mulla paljon tulta), niin niiden kanssahan sitten
saletisti natsaa, tavalla jos toisella!  laugh  2funny

Tasapainoiset kartat, tai merkit, no ehkä toimivat ja natsaavat hyvin kaikkien kanssa,
mut hoooohhhoijjjaa, boooring,
eiks oo vähän tylsää joo?
hajuton väritön mauton, meiningillä, tai jotain...?
 2funny

Jokaisella on tietty aina se mahdollisuus, hallita elämäänsä, meditoida yms, henkisyyden kanavien kautta saada ne vaikeammat kipupisteet pois, tulla paremmin toimeen myös
ärsyttävien ja tylsien tai muuten vaan vaikeiden tyyppien kanssa,
tiedän muuten mukavia oinaitakin,
eli ei siis voi yleistää koskaan astrologiassa,

Kokonaisuus ratkaisee!  smitten
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #32 : 11.03.2011 13:55:38 »

Elämän rakkauden löytäminen kartalta
-tai sitten erittäin tärkeä tunneside johonkin ihmiseen-

neuvoisin katsomaan parisielu Juno -asteroidia, rli symboli täällä Tanhuan Sepon palvelussa on  juno

Ensinnäkin sen huonesijainti, se kertoo missä, miten ja miksi olette kohdanneet, mihin olet ihastunut ja turvautunut, tai mihin tuo tunneside (jos on vaikkapa joku rakas sukulainen tai ystävä) perustuu.

Jännä kun katsoin ja pitkäaikaisimman ystäväni ja minun synastriassa
oma junoni putoaa tämän ystävän neljänteen huoneeseen ja tämän
ystäväni juno putoaa minun viidenteen huoneeseen.. Composiitti
kartassa se on neljännessä huoneessa ja "kotona" ollaankin tavattu,
leikkien merkeissä, ihan 'penskoina' Cheesy
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
tintsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9



Profiili
« Vastaus #33 : 13.03.2011 10:39:08 »

Voisiko Venus jossain merkissä viitata myös, että siihen merkkiin tulet tulisesti rakastumaan joskus elämän aikana?

Tähän on pakko sanoa, että minulle ainakin on kerran käynyt juuri tuolla tavalla. Venukseni on vesimiehessä, 7.huoneessa ja voi miten tulisesti rakastuin vesimieheen. Yhteiselämä oli mahdotonta jonka molemmat meistä tiesivät. Vietin hänen kanssaan rakkauselämäni upeimmat (ja rankimmat) kaksi vuotta. Vastaavia tunteita en ole kenenkään muun kanssa kokenut. Hän onneksi jäi elämääni pysyvästi,  ystävänä. Ja edelleen on elämässäni se henkilö joka saa minut rauhoittumaan ja näkemään asioiden valoisat puolet kun en siihen itse pysty.

Eli voin lämpimästi suositella, ainakin noin kokemusten keruu mielessä  smitten
tallennettu

Aurinko ja Merkurius Kauriissa
Kuu ja Nousu Leijonassa
Venus Vesimiehessä
Mars, Jupiter,Saturnus ja Asc Neitsyessä
Uranus Skorpionissa
Neptunus Jousimiehessä
Pluto Vaa`assa
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #34 : 29.03.2011 19:13:50 »

 venus  vaaka ja huoneessa 6.

 aspect_con  pluto  knuppel2
 aspect_opp jupiter
 aspect_tri kuu
 aspect_sex neptunus

Lainaus Kuutarhan sivuilta
Lainaus
Huone 6: Terveys, sielun ja ruumiin yhteistyö, työ arkipäiväisellä tasolla, työntekijät ja työkaverit, asiat joilla ylläpidämme elämäämme, päivittäiset rituaalit, myös vaatetus ja pieneläimet

Venukseni sijainti 6.huoneessa ja aspekti kuuhun sekä ehkä jupiteriin 12.huoneessa liittyy nykyiseen ammattiini(hoitoala) ja sen merkki sekä aspekti neptunukseen entiseen ammattiini hääjuttujen nettikaupassa/taiteen parissa  Grin Ja kappas vaan nouseva merkkini on härkä... MC  kauris ei vaikuta mielestäni yhtään työasioihin omalla kohdallani.

Rakastan eläimiä ja olisinkin varmaan eläinlääkäri, jos olisi tarpeeksi älliä.

Diplomaattinen olen henkeen ja vereen, inhoan riitoja, mutta sitten kun räjähtää niin tulee kunnolla. Epäoikeudenmukaisuutta en siedä yhtään.

Tuota yhtymää plutoon en oikein ole vielä käsittänyt...Rakkaussuhteet on olleet tasaisia ja aika harvassa. En ole mitenkään erityisen intohimoinen tai seksuaalinen, mikä liitetään plutoon.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #35 : 01.04.2011 23:18:53 »

Minulla se Venus on Leijona, 8.huone, oikea "mallisijainti" olen kuullut sanottavan.

Tulinen leijona-rakkaus on taustalla. Ei onnistunut, mutta ehdottomasti aivan mahtava kokemuksena. Enkä ehkä edelleenkään sopisi Leijonan kanssa yhteen, en aio ihan heti yrittääkään,

riitely ravun ja leijonan välillä menee NIIN jäätäväksi, melkein irtopäät voi lennellä!  Shocked  2funny  uglystupid2 no vitsivitsi...

Joo, isäkin on aurinko-leijona, läheinen.

Samoin serkku, ja on jotain kavereitakin, ei niin läheisiä.

Tuo 6. huone, jännää, että se on arkipäiväisiä yms. Osuu sinne DC ja Kaksoset sekä Vesta. No Kaksosten merkistä on ihan sydänystäviä tosi paljon, kun on nousujouskari, se natsaa vaan jännästi.

Auttavat, iloitsevat ja maailmaa parantavat kanssani nuo ihanan iloiset kaksos-ystävät. Uusi kaksos-kontakti tuli elämääni viime viikolla, mummikin on Kaksonen! Loistavia tyyppejä näköjään, mulle ainakin!  smitten  angel

Vesta 6. huoneessa, en osaa sanoa, että miksi ja mitä viestii, mutta nythän oli VENUKSESTA tämän ketjun idea...

Onko teillä kellään Vesimies-venusta tai Vaaka-venusta? Entä neitsyt-venus tai skorpioni tai härkä? Tai Kaksos- tai jousimies-venuksia, löytyykö kartoiltanne?

Miten ne huoneet menee? Mietittekö, mitä se kussakin huoneessa meinaa? Ittellä tuntuu niin "helpolta" se venus, että aina sen on kai tätä astro.fi:tä harrastaessa tajunnu helposti, että sen miettiminen ei oo se avain-asia mun kartalla... Eli se on yks peace of cake, muut huomiot on kipeämpiä sitten... U know..  Wink  Grin  Cool

Kertokaahan, voidaan yrittää porukalla sit auttaa, jos pystyy sanoo jotain...  Smiley
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
vintis
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 83


Profiili
« Vastaus #36 : 02.04.2011 09:51:02 »

Mielenkiintoinen keskustelu..
Itselläkin on venus oinaassa 4.huoneessa.
Tuo 4.huone tekee minut taas parisuhteissa viihtyväksi tyypiksi, mutta siinä toisessa pitää olla jotain voimakasta. Ehkä ne on juuri niitä 'macho' miehiä, jotka sytyttävät. Itse taas haluan olla suhteessa toiselle se paras prinsessa, mutta draamatkin tekevät ihmeitä (johtuisiko kuu leijonassa?).

Pluto vaa'assa on suoraan oppositiossa venukseeni. Tietääkö joku mitä se voi vaikutuksia se antaa? Voiko sillä olla jopa suhteitani tuhoava vaikutus?

Neptunus ja kuu kolmio venukseeni.

Näillä aspekteilla koen olevani parisuhde ja perheihminen, mutta sinkkuna ollessani aikas hulivili. En jaksa kauaa katsella 'alistuvaa' ihmistä edessäni, siis parisuhteessa, eli toisen pitää olla tarpeeksi voimakas, että pystyn säilyttämään kiinnostukseni.
tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #37 : 02.04.2011 23:58:47 »

Mielenkiintoinen keskustelu..
Itselläkin on venus oinaassa 4.huoneessa.
Tuo 4.huone tekee minut taas parisuhteissa viihtyväksi tyypiksi, mutta siinä toisessa pitää olla jotain voimakasta. Ehkä ne on juuri niitä 'macho' miehiä, jotka sytyttävät. Itse taas haluan olla suhteessa toiselle se paras prinsessa, mutta draamatkin tekevät ihmeitä (johtuisiko kuu leijonassa?).

Pluto vaa'assa on suoraan oppositiossa venukseeni. Tietääkö joku mitä se voi vaikutuksia se antaa? Voiko sillä olla jopa suhteitani tuhoava vaikutus?

Neptunus ja kuu kolmio venukseeni.

Näillä aspekteilla koen olevani parisuhde ja perheihminen, mutta sinkkuna ollessani aikas hulivili. En jaksa kauaa katsella 'alistuvaa' ihmistä edessäni, siis parisuhteessa, eli toisen pitää olla tarpeeksi voimakas, että pystyn säilyttämään kiinnostukseni.


Vintis, mielenkiintoista, koska minullakin on oinaassa 4. huone mutta KESKIYÖ eli IC, ja vielä vaaka-plutonkin omistan kartallani... Sori, että vertaan, mutta ehkä jotenkin aina vertailukohdan löytäminen minut saa paremmin tajuamaan kokonaisuuden. Sen vuoksi, että meillä on näin paljon yhtäläisyyttä, kirjoitankin vastausta, on idea, mitä sulla voi EHKÄ nuo meinata...  Smiley

Mutta toki se koko kartan näkeminen, se vasta auttaakin tajuamaan, ihan kenen tahansa kannalta. Saahan niitä tänne, kuten mihin tahansa muuhunkin (paitsi ehkä julkkiskarttoja koskevaan, hihhih), ketjuun vaikka liittää, jos on epävarma. Auttaa sitten tulkitsemisesta kiinnostuneita tajuamaan jätte bra-  Grin  Cheesy  laugh  smiley6600

Joo, no mutta jos sulla se  venus on  oinas 4. huone eli kodin huone,
no oot kotona varmaan silti aika pirttihirmu, riippuu varmaan puolisosi joko auktoriteetista tai alistuvaisuudesta. Jos kovinkin tulinen hahmo tulee rinnallesi, et varmaan oikein tiedä, miten olisit. Eli tarvitset jonkin vähän kiltimmän, ei niin tulisen tyypin ehkä rinnallesi. Sulta varmaan tempperamenttia ja johtajuutta sitten löytyy? Mikäs sun aurinkomerkkisi on tms, en katsonut, että oliko sun viestiin liitetty "allekirjoitukseen" viestin loppuun mitään muuta tietoa syntymäkarttasi tiedoista..?

Kodin huoneessa venus ja oinas, no ehkä myös ystävyyssuhteissa, oma lapsuutesi, vaikutuksesi satunnaisiin tuttaviin yms on koko ajan sellaista yhteen hiileen puhaltavaa tunnelman ja lämmön nostattavaa, eli olet äiti-hahmo tai tunnelman luoja. Lämmin ihminen, joskus jopa tulinen ehkä? Luot ehkä helposti verkostoa ja ystäviä ympärillesi? Ja koti on sinulle erittäin tärkeä paikka, mutta oinasmaisesti olet siellä toimelias ja aikaansaava, ei laiskottelu oikein kiinnosta, kun aina on jotain pientä puuhaa. eikös? Jos sinulla on lapsia, osaat viedä ja tuoda heitä optimistisesti uusien asioiden ja harrastusten ääreen, lisäksi johdat ja organisoit iloisen järkevästi tilanteita kotioloissa, plus yleensäkin ympäristössäsi.  Smiley

Pluto-vaa'an oppositiosta venukseesi on vaikeaa näin äkkiseltään heittää mitään, kun ei koko karttaa näe. Minä uskon niihin huonesijainteihin, eli missä huoneessa se sinulla on se pluto?

Ja ei se pluto ole niin pelottava mun mielestä, mitä aina luullaan. Sillä saatetaan tarkoittaa elämän uudistus- / puhdistautumisperioidejakin, kun "synnytään uudestaan" vaikeiden elämäntilanteiden tms myötä. Ei pluto yksiselitteisesti tarkoita pelkkää kuolemaa astrologiassa, tai pelkkiä ikävyyksiä. Se vain tekee syvempiä muutoksia meissä jne. Vertaa Tarot-korttien Kuolema --- sekään ei ole niin paha kortti, mitä kaikki aina luulevat.

Eli plutosi oppositio voi viestiä ehkä tasapainottelua sen vaaka-oinas energian kanssa kaikissa ihmissuhteissa. Onko vaa'at sulle yleensä merkkeinä hankalia? Että jos et kestä sitä tietyn tyyppistä ns harmonista mielistelyä, jahkailua mielipiteessä ja semmoista jees jees meininkiä tms..? Vaa'at saattavat aluksi näyttää yleisesti siltä, että ne mielistelee liikaa, tai eivät ikinä uskalla olla omaa mieltä mistään, ennen kuin vastapuolen reaktiot on varmistettu.
Minullakin oli antipatioita ensin vaakoihin, mutta nyt elän yhdessä sellaisen (aurinkovaaka) kanssa, joka muutenkin on kovin vaakamainen käytökseltään.

Vaa'an energiassa toisaalta onkin parasta se, kuinka herkästi he tulkitsevat ihmissuhdeympäristöä ympärillään, kuinka he aina vain TIETÄVÄT sen korrektin käytöstavan, eivät ole tahdittomia tms. Heillä on jo valmiiksi niin erityinen harmonia, sisäinen sävelkorva, joka saa heidät välttymään monilta arkielämän ikävyydeltä, heistä tykätään usein tuon hienovaraisuuden vuoksi. Siitä minäkin heissä nyt pidän, ennen en pitänyt, koska minulla sitä ei yhtä vahvasti ole.

Ja oinaat voivat nähdä sen tosi ärsyttävänä, kun vaakahan on oinas-merkin vastamerkki, aivan eri puolella vuotta syntyneitä. Olisiko sinulla vintis ehkä tässä jotain itua? Että sinun tulisikin pyrkiä saamaan arkeesi ja ihmissuhteisiisi enemmän ehkä sitä vaa'an otetta? Hienovaraisuutta, jees jees meininkiä tms? Ettei aina vaan johda oinasmaisen jyrkällä "minä ensin" -asenteella, vaan antaa tilaa muille..? Se on oinaan isoin miinus minusta, että muille ei jää aina tilaa siinä niin vahvassa minä-asenteessa. Nyt varmaan miljoona oinasta täällä suuttuu minulle, mutta näin olen aina sen nähnyt, eikä ihan heti mikään muuta tuota näkemystä, kun minullakin aurinkomerkkini on johtavassa laadussa (kuten vaaka ja oinaskin on) Tämä ei ollut kenellekään siis loukkaus, ainoastaan toteava mielipiteeni.  Smiley

vintis,
sinun neptunus ja kuu kolmiossa venukseen, viestivät jostain hyvästä tunnetajusta kuitenkin, tai ehkä jopa taiteellisuus, luovuus, erityislahjat, asiakaspalvelutaidot tms. tulee mieleeni?
Auttaisi taas huimasti, jos tietäisin, missä merkeissä tai huoneissa ne neptunus ja kuu ovat, tai jos olisi ihan koko kartta / tiedot. Mutta toiv tämäkin neuvo auttaa.  smitten

En usko että plutosi oppositiossa siihen venukseen tuhoaa suhteitasi. Onko sinulla kokemuksia sitten siitä, että suhteet helpolla tuhoutuu? Mutta se vihjaa vain, että sinun tulee kehittää itseäsi, antaa tilaa ystävillesi ja muille. Madaltaa sitä itseäsi samalle tasolle muiden kanssa, muistaa, että ehdit myöhemminkin sanomaan ne omat asiat itsestäsi, ei ole kiire.

Taitava keskustelu on joskus kuin kaupankäynnin tai sodankäynnin strategian hiomista, meillä on kaikilla kommunikoinnissamme heikkoudet ja vahvuutemme, ne täytyy vain myöntää ja tiedostaa, sitten vain pokka ja itsehillintä ratkaisee sen jälkeen.  smitten

Itsellä se Keskiyö koti-huoneessa ja oinaassa, no oinaat on aina vaikea merkki mulle, edelleenkin. Ja kodissani ainakin lapsena ongelmia oli paljon. Mutta nyt aikuisena on aivan ihanat kotiolot, ketään merkittävää oinasta ei vieläkään elämässäni välttämättä ole, ehkä pari etäistä tuttavaa. nousu on mulla tulisessa jouskarissa, venus leijonassa, niin kai sitten oinas siinä saatossa jää jo pienemmälle huomiolle väkisinkin...  2funny  uglystupid2  laugh

Eipä kannata takertua lillukan varsiin, en oo tullu tänne provosoimaan tai ärsyttämään ketään. Vapaa sana. Jos joku suuttuu tässä jostain noista oinas-kommenteistani, niin ei ole tarkoitus.  Undecided Mutta avuksi täällä toiv kaikki yhessä koitetaan olla, mukavaa viikonloppua vielä!  Kiss  smitten
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #38 : 03.04.2011 11:23:33 »

Katsoppas, en olekaan vastannut tähän vielä..

Mulla Venus sijaitsee  jousimies ja 11. huoneessa (huh, mikä sijainti! Shocked )

Aspektit:

 venus aspect_con aurinko
 venus aspect_tri kuu
 venus aspect_con merkurius
 venus aspect_con neptunus
 venus aspect_ssx juno
 venus aspect_con ceres

Melkein koko planeettakööri sijaitsee 11. huoneessa ja  jousimies :ssä, lukuunottamatta  jousimies aurinko :a, joka sijaitsee 10. huoneessa ja  leijona kuu :ta, joka sijaitsee 7. huoneessa. Ja  kauris juno , joka sijaitsee 1. huoneessa ( aspect_con askendentti )

Mites tuota voisi lähestyä...

Aspekteista: Noista voi varmaan jo päätellä, että tämän nimimerkin takana asuu varsin helläsydäminen, lämmin ja huolehtiva persoona - olettaenkin, että merkki- ja huonesijainnit on mitä on. Taipumusta laittaa muiden tarpeet omien edelle ja olen melkeinpä aina 5min varoitusajalla valmis auttamaan muita, jos joku tarvitsee apuani. Mistähän muuten johtuu, että osaan aina järjellä suhtautua muiden ongelmiin ja hakea ratkaisuvaihtoehtoja - sitten kun on kyse omista ongelmista, en osaa ajatella lainkaan loogisesti :Smiley  Tykkään auttaa ihmisiä ja se, että koen itseni tarpeelliseksi, on elintärkeää.

Läheisiini suhtaudun ehkä pahimmillaan sinisilmäisesti -  askendentti kauris :n ansiosta olen erittäin epäluuloinen sellaisten ihmisten motiiveja kohtaan, joita en entuudestaan tunne. Menee aikansa, ennen kuin muhun pääsee tutustumaan kunnolla. Sama pätee niin ystävyydessä kuin rakkaudessakin.

Koska tykkään olla avuksi, koen myös esim. yhdistystoiminnan mielekkääksi, koska silloin pääsee vaikuttamaan ihmisten asioihin sekä toimimaan samanmielisten ihmisten kanssa ja vaihtamaan mielipiteitä tästä yhteisestä kiinnostuksen kohteesta. Parissa yhdistyksessä toimin tällä hetkellä aktiivina, toisessa olen jopa hallituksessa Smiley

Koska Venus sijaitsee kuitenkin melko epänaisellisessa Jousimiehessä ja vielä omalaatuisessa 11. huoneessa, olen aina kokenut, että jollain tapaa se naisellisuuden rooli on ikäänkuin hukassa. Jos ajatellaan ihan perinteistä naisroolia, missä mies tienaa leivän ja nainen hoitaa kodin - tällaisessa kodissa en voisi elää! Tasa-arvo suhteessa on erittäin tärkeää, eli molemmat tienaavat leipää ja jakavat kodinhoidon puoliksi.

Vielä tuon merkki- ja huonesijainnin vaikutuksesta en ole mikään naisellisuuden perikuva, vaan enemmänkin se pukitteleva villivarsa, joka ei (yleensä) hirveästi välitä muiden mielipiteistä vaan on oma omalaatuinen itsensä. Pukeutumistyylikin on aika ei-naisellinen, eli farkkuja, tennareita, huppareita ja t-paitoja - erittäin harvoin mua näkee koroissa tai mekoissa Cheesy  Meikki on kuitenkin aina tip-top ja hiukset laitettu. Itseäni naisena kuvaisin seuraavilla sanoilla: karski ( Grin ), konstailematon, ehkä vähän kapinoivakin "hyvä jätkä".

Herätän kammoa ja halveksuntaa sellaisissa miehissä, jotka olettavat naisen olevan Nainen (isolla N:llä) ja perinteinen, pullantuoksuinen kodinhengetär, sekä käyttäytyvän hillitysti. Sekä tietty hyvin perinaisellisissa naisissa - tämän olen huomannut :Smiley  Suhdemielessä olen huomannut, että erittäin harvat miehet uskaltavat lähestyä mua tai edes kiinnostuvat musta. Mutta ne harvat, jotka uskaltavat, heidän kanssaan olen muodostanut pitkiä parisuhteita.

Olen kysäissyt näiltä elämäni miehiltä, miksi he ihastuivat muhun. Vastaus oli kummaltakin: teeskentelemätön ihminen, jonka kanssa voi olla oma itsensä. Eläväinen ja hauska. Nykyinen mies vielä lisäsi, että mun kanssa pystyy keskustelemaan luottamuksellisesti sekä ihan noin asioista ylipäänsä, olen kuulemma hyvää juttuseuraa. Suhteen alettua tuo nykyinen sanoi, ettei kukaan pidä hänestä huolta samalla tapaa kuin mä, ei edes oma äiti - tämä todella lämmitti sydäntä smitten

Kaverimielessä mulla on useita miehiä ympärilläni, ehkä jopa enemmän kuin naisia. Ihastun taas erittäin huonosti, mutta sitten kun ihastun - se on tyyliin head over heels Wink

Tällä hetkellä elelen  vaaka -miehen kanssa. Kihlat vaihdettiin loppusyksystä smitten

Rakkaudessa olen sitoutuva, kannatan ehdottomasti perinteistä, yksiaviollista parisuhdetyyppiä ( venus aspect_ssx juno ). Yhden yön suhteita en pysty harrastamaan, koska pystyn seksiin vasta sitten, kun luotan toiseen täydellisesti. Kumppani on samalla paras ystävä ja samalla rakastaja. Viihdyn kotona, kunhan suhteessa myös "pidetään hauskaa" arjen lisäksi, eli kummallakin on omat harrastukset sekä parisuhteessa on yhteisiä aktiviteetteja, niin kodissa (kavereiden/omia kahdenkeskeisiä illanviettoja) kuin kodin ulkopuolellakin (lomat, reissut yms.).
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Tanita79
Vieras
« Vastaus #39 : 03.04.2011 13:06:18 »

Mulla venus  kauris ja 5.huoneessa. 5.huoneen kärki skorpioni

 venus  aspect_squ  keskitaivas oinas
 venus  aspect_tri  saturnus neitsyt 2.huoneessa
 venus  aspect_tri  chiron harka 10.huoneessa
 venus  aspect_ssx onnenpiste  vesimies 6.huoneessa
( venus puolineliö  aurinko merkurius uranus 7.huoneessa)

5.huoneessa myös neppari ja vertex  jousimies .

tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #40 : 03.04.2011 13:15:54 »


No ainakin nuorempana mulla riitti lyhyitä suhteita ja romansseja,.Seikkailuja..
Luovuttakaan ei puutu mutta sen kanavoiminen on ongelma.
 venus on lapseni aurinko merkin hallitsija ja löytyy tietty näin sitten lasten ja luovuuden huoneesta..

5. huone

Tähän huoneeseen sisältyy paljon nautintoja, sillä sen alueeseen kuuluvat huvitukset, leikit, luovuus, itseilmaisu, esiintyminen, viihde, taide ja kaikenlainen seikkailu. Tunnustuksen ja arvostuksen tarve voi myös näkyä tämän huoneen kautta. Itsensä ilmaiseminen niin hyvässä kuin pahassakin on tärkeä osa tätä huonetta.
Perinteisesti tähän huoneeseen on liitetty myös lapset - ellei muuten niin osana itseilmaisua. Myös ihastuminen ja hullaantuminen, lyhyet rakkaussuhteet ja estottomuus seksin alueella kuuluvat viidenteen huoneeseen. Näiden lisäksi voidaan mainita vielä urheilu ja riskien ottaminen.
Lyhyesti: huvit, huvitukset, itseilmaisu, luovuus, rakkauselämä, lapset, synnytykset, pelihimo, sijoitukset, isot ostot.


Ajattelisin että 'nykyminällä' toimii hyvin tuo  venus kauris , olen uskollinen kumppani ja aika tarkka, keneen sekaannun. Parisuhteeseen suhtaudun vakavasti, enkä juoksentele siellä täällä. ja odotan sitä toiseltakin knuppel2
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #41 : 03.04.2011 13:55:15 »

5. huone

Tähän huoneeseen sisältyy paljon nautintoja, sillä sen alueeseen kuuluvat huvitukset, leikit, luovuus, itseilmaisu, esiintyminen, viihde, taide ja kaikenlainen seikkailu. Tunnustuksen ja arvostuksen tarve voi myös näkyä tämän huoneen kautta. Itsensä ilmaiseminen niin hyvässä kuin pahassakin on tärkeä osa tätä huonetta.
Perinteisesti tähän huoneeseen on liitetty myös lapset - ellei muuten niin osana itseilmaisua. Myös ihastuminen ja hullaantuminen, lyhyet rakkaussuhteet ja estottomuus seksin alueella kuuluvat viidenteen huoneeseen. Näiden lisäksi voidaan mainita vielä urheilu ja riskien ottaminen.
Lyhyesti: huvit, huvitukset, itseilmaisu, luovuus, rakkauselämä, lapset, synnytykset, pelihimo, sijoitukset, isot ostot.


 venus jousimies huoneessa 5. Samassa huoneessa myös  neptunus .
 askendentti aspect_tri venus
 venus aspect_con neptunus
 venus aspect_squ saturnus

Mutta koska olen  aurinko kauris , vallitsevana merkkinä myös  kauris , niin eipä sitä ihan hirveän estottomaksi ole seksin suhteen heittäytynyt. Eriasia sitten on parisuhteessa, silloin kun toiseen voi luottaa niin paljon, että luottaa itsensä toisen käsiin tai ehdotuksille.
Ihastumisia tulee ja menee, rakkauksia elämässäni on ollut tasan 2 kpl. Ihastuksen vuoksi olen jopa matkustanut yli tuhat kilometriä.  :Smiley Mutta ei se haittaa, kokemus sekin.  Wink
Venustani säestää vielä  kuu vaaka , joka asettelee ne ihanat ruusunpunaiset lasit silmilleni ihastuessani. Tosin olen oppinut ottamaan ne jo pois melko samantien. Ja kärsimätön MC  oinas ei meinaa antaa kaiken sujua omalla painollaan. Kaikki on ohi nopeammin kuin edes alkoikaan.  :Smiley

Lapset ovat tärkeitä ja heidän parissaan tulen luultavasti työskentelemään tulevaisuudessa. Luovuus ja itseilmaisu ovat tärkeitä. Pelihimoa ei ole, urheilla tykkään, kun sille vaan löytyy aikaa. Riskejä olen ottanut ja mitä luultavimmin niitä tulen vielä ottamaankin. Ja mitä synnytyksiinni tulee... aikamoisen riskaabeleja ovat olleet.

Jotain hyvää, mutta huonoakin, että tasapaino säilyy.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
vintis
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 83


Profiili
« Vastaus #42 : 03.04.2011 19:33:52 »

Topaasi, Kiitos pitkästä pohdinnasta  smitten

Onhan toki mielenkiintoisempaa tutkia syntymäkartan tekijöitä, jos löytyy vertailupohjaa omasta kartasta  Wink Taitaa mennä tämä viesti jo vähän ketjun aiheen 'viereen'...

Aurinko minulla on kaloissa, joten en koe olevani pirttihirmu kotona, mutta tekemistä kyllä pitää olla koko ajan. Ainakin pikku askareita. Välillä kyllä sitten tulee kausia, ettei huvita tehdä mitään kotitöitä kotona.

Kyllähän jonkinlaista temperamenttia löytyy ja ehkäpä mielelläni olen 'ohjaksissa' ihan arkipäivän asioissa. Jos parisuhteessa toinen  vahva auktoriteetti, niin mielelläni kuitenkin luovun 'ohjasten' pitelystä eli mieluummin siirryn ohjattavaksi.  Cheesy
Pidän sosiaalisesta elämästä ja en oikeastaan ole ikinä riidoissa kenenkään kanssa eli sellainen 'poliittinen' henkilö enemmänkin olen ja sulassa sovussa ystävieni kanssa. Tulisuus tuleekin vastaan ehkä vasta kokiessani jonkinlaista vääryyttä eli siinä vaiheessa voisin kuvitella olevani oinasmaisen 'itsekeskeinen' ja päättäväinen (ikäänkuin minulle aina viimeinen sana)  Grin Näitä tulisuutta vaativia tapahtumia ovat vain suuret vääryydet ja ei niinkään mikään arkipäiväinen. Normaalissa arkielämässä koen jopa, että minulla voisi olla itsellänikin tuota vaakamaista 'jee, jee -meininkiä'.. ainakin aika rento ote elämään. Vaaka -ihmisiä ei jostakin syystä elämässäni ole kuin 1, jonka tunnen hyvin. Jotakin ärsyttävää siinä tosiaan on, mutta toisaalta mukavan samanlaista esim.se rento ote elämään.

Pohdit Topaasi, että voisiko vaaka-oinas akselilla olla jotain kehitettävää ja hienosti oli pohdittu. Aloinkin miettimään että olisiko se juuri toisinpäin, että olen liian vaakamaistunut ja oinas-puoli pitäisikin kehittää jotenkin ja tuoda enemmän esille 'minä ensin' asennetta. Onko sinulla millainen tunne omasta vaaka-oinas aspektista? Juuri päinvastainen? Jotenkin  tuntuu, että tuo oinas-puoli on minussa liian 'hentona'. Olisihan se kiva, jos kaikki puolet olisivat sopivassa tasapainossa  Smiley Oinas voi näkyä tietenkin kommunikoinnissakin eli omat mielipiteet, parhaat mielipiteet Smiley

Aivan ei se pluto oppositio varmaan se tuhoava voima suhteissa ole, mutta tuntuu että kaikki päättyy aina samalla kaavalla..heh. Pitkissä suhteissa olen oikeastaan aina ollut, paitsi tietenkin joskus nuoruusvuosina Wink
Ensimmäinen pitkä suhde olikin juuri aurinko oinaan kanssa ja voi sitä tulta ja tappuraa. Ei oikein harmoninen suhde Smiley Joku kuitenkin yhdisti hyvin vahvasti ja varmaan olemme toistemme kavereita loppuikämme, vaikka ensin luulimme ettemme varmasti ole kavereita enää yhteisen elämän jälkeen.

Olitkin kirjoittanut hirmu pitkän tekstin ja iso kiitos!


Laitan tähän vielä liitteeksi tuon syntymäkarttani, jos sinulle tulee siitä mieleen jotakin tai muita yhtäläisyyksiä.  smitten
tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #43 : 04.04.2011 04:31:42 »


Mutta koska olen  aurinko kauris , vallitsevana merkkinä myös  kauris , niin eipä sitä ihan hirveän estottomaksi ole seksin suhteen heittäytynyt. Eriasia sitten on parisuhteessa, silloin kun toiseen voi luottaa niin paljon, että luottaa itsensä toisen käsiin tai ehdotuksille.
Ihastumisia tulee ja menee, rakkauksia elämässäni on ollut tasan 2 kpl. Ihastuksen vuoksi olen jopa matkustanut yli tuhat kilometriä.  :Smiley Mutta ei se haittaa, kokemus sekin.  Wink
Venustani säestää vielä  kuu vaaka , joka asettelee ne ihanat ruusunpunaiset lasit silmilleni ihastuessani. Tosin olen oppinut ottamaan ne jo pois melko samantien. Ja kärsimätön MC  oinas ei meinaa antaa kaiken sujua omalla painollaan. Kaikki on ohi nopeammin kuin edes alkoikaan.  :Smiley

Lapset ovat tärkeitä ja heidän parissaan tulen luultavasti työskentelemään tulevaisuudessa. Luovuus ja itseilmaisu ovat tärkeitä. Pelihimoa ei ole, urheilla tykkään, kun sille vaan löytyy aikaa. Riskejä olen ottanut ja mitä luultavimmin niitä tulen vielä ottamaankin. Ja mitä synnytyksiinni tulee... aikamoisen riskaabeleja ovat olleet.

Jotain hyvää, mutta huonoakin, että tasapaino säilyy.

Joo, mullakin taitaa olla toi kärsimätön MC oinas ongelmana, toki nykyään hiukan rauhottunut mutta ennen,. :Smiley Pelihimoa ei ole mullakaan, ole ollut koskaan, . Ja myös itse olen riskejä ottanut..Lapset ovat ihania, ja oma tietty, mutta en ole ollut koskaan mikään 'pullantuoksuinen mamma' vaan ihan jotain muuta. Synnytys, ainoa mitä on, meni ihan hyvin..
Ihastuksista taas, mä oon odottanut joskus toisesta maasta ihmistä vuoden puoltoista.. ja toisen takia muuttanut toiseen maahan,..niin tai sit ihan silkasta mielenkiinnosta. Undecided
Ruusunpunaiset lasit tuntuvat olleen mullakin aika ajoin ihastuksien kans, ja siinä vaiheessa kun menee seurusteluasteelle niin tuntuu aktivoituvan tuo 7.huoneen  mars merkurius aurinko vesimies,  ja  venus neptunus tuoma 'harmonia' jää jonnekin,..Itse olen ajatellut asian näin..
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #44 : 04.04.2011 17:17:20 »

Juu, ei minustakaan mitään kodin hengetärtä saa, enempi "hyvä jätkä" ja moniosaaja. Lapsille ehkä ennemminkin opettaja. Avarakatseisuutta olen pyrkinyt opettamaan ja totuuden arvostamista, rehellisyyttä. Keinot tähän ovat luovia.  Cheesy
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: