Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pyyteettömän rakkauden teot  (Luettu 12802 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« : 17.08.2006 17:36:34 »

Lake kysyi topicissa keskusteluja Jeesuksesta kysymyksen:

Lainaus
Kysytkö siltä Jeesukselta myös esimerkkejä pyyteettömän rakkauden teoista?

Ajattelin avata aiheesta ihan oman osionsa ja tässä vastaus:

17.8.2006
JEESUKSEN KRISTUKSEN VIESTI PYYTEETTÖMÄN RAKKAUDEN TEOISTA

Minulta on pyydetty esimerkkejä pyyteettömän rakkauden teoista. Samoin kun
pyydätte esimerkkiä minulta, voit kysyä samaa itseltäsi. Sydämessäsi tiedät ja
saat kutakuinkin saman vastauksen.

Voisin luetella lukuisia esimerkkejä pyyteettömän rakkauden teoista. En
kuitenkaan luettele mitään, vaan korostan sitä kuinka pyyteetön rakkaus on
enemmänkin antamista, kuin saamista. Toisin sanoen: "ongessa ei ole
koukkua, vaan pelkästään syötti joka annetaan".

Mitä enemmän annat, sen enemmän saat... Mutta jos motivaatio, toisin
sanoen "koukku" tekemiselle on tämä, se ei enää olekaan pyyteetöntä
rakkautta.  Sillä sen teot ovat tekemistä odottamatta ja vaatimatta itselle
yhtään mitään. Silti tietäen ja luottaen siihen, että itse saa aina juuri sen
minkä tarvitseekin. Pyyteettömän rakkauden teot ilmaisevat mitä suurinta
luottamusta Korkeimpaan, elämän tarkoitukseen ja sen kantavuuteen.

Luettelon sijasta annankin teille vain yhden esimerkin, joka itsessään sisältää lukuisia esimerkkejä pyyteettömän rakkauden teoista. Esimerkkini korostaa sitä, kuinka pyyteetön rakkaus on enemmänkin olotila. Enemmän olemista kuin tekemistä ja tekoja. Onko siis varsinaisia pyyteettömän rakkauden tekoja laisinkaan? ON. Onhan oleminenkin kuitenkin eräänlaista tekemistä. Kaikki on tuota samaa ikuista ja jatkuvaa energiaa, joka virtaa kaikessa, kaikesta ja kaikkeen mikä on.

Tässä esimerkkini kaikessa yksinkertaisessa moninaisuudessaan: PUU

Tässä vielä hieman selitystä miksi:

Oletko koskaan kysynyt miksi on puita? Mitä tarkoitusta varten ne oikeastaan
elävät, mitä ne todellakin lopulta tekevät? Minä sanon teille, mitä varten ne
ovat henkisesti: Ne ovat täynnä pyyteetöntä rakkautta ja tekevät pyyteettömän rakkauden tekoja ihan pelkällä olemassa olollaan. Mitä tästä sitten seuraa, mitä ovat nämä "teot" konkreettisesti? Kas tässä jotain lyhyesti ja yksinkertaisesti:

- puu puhdistaa ilmakehäänne monenlaisista haitallisista myrkyistä
- puu antaa happea, jotta voisitte hengittää
- puu antaa suojaa auringon paahteelta, tuulelta ja sateelta
- puu antaa kodin teille, kuin monille eläimillekin, hyönteisille ja sienille

Mitä puu sitten pyytää, mitä se vaatii kaikesta tästä? Ei mitään. Se ei pyydä
eikä vaadi yhtään mitään ja silti se saa aina kaiken minkä se tarvitsee, kaiken mikä on tarkoitettu juuri sillä hetkellä ja niin pitkään kuin on tarkoitettu. Se ottaa vastaan kaiken veden ja ravinnon jota se elämänsä aikana saa suurella kiitollisuudella. Se tietää, että elämä on lahja ja jokainen hetki jonka se saa elää on ihme. Joku voi tässä kohtaa ajatella tyyliin: puuhan on vain puu. Kysyn kuitenkin teiltä: Niinkö todella? Mitä tämä VAIN on? Oletteko tekin VAIN ihmisiä? Kaikessa asuu myös henki ja omanlaisensa tietoisuus. Kaikki on yhtä. Puu "tietää" mikä se on ja olemalla mitä se on, se täyttää tehtävänsä ja tarkoituksensa maaplaneetallanne. Olemalla PUU.

Luonto on puiden lisäksi täynnä esimerkkejä pyytteettömän rakkauden teoista. Avatkaa silmänne, kuunnelkaa ja katselkaa. Tekin voitte henkisesti olemalla sitä mitä olette, olla yhtä kuin pyyteetön rakkaus ja tehdä pyyteettömän rakkauden tekoja.

Teidän ei kuitenkaan kaikkien tarvitse olla "Äiti Teresoja", sillä pienet
arkipäiväisetkin teot riittävät. Riittää kun vain teette parhaanne.  Vilpitön
hymy tuntemattomalle, tai halaus läheisellenne juuri oikealla hetkellä. Sitä ne teot ovat, pyytämättä tai vaatimatta mitään.Kun tietää ja tuntee pyyteettömän rakkauden, tietää ja tuntee teotkin.

Muistakaa, että elämä on suuri ihme, pieniä ihmeitä pullollaan. Olkaa sitä mitä olette: pyyteettömän rakkauden fyysisiä ilmentymiä, IHMISIÄ. Ilmentäkää
todellista itseänne, josta pyyteetön rakkaus kumpuaa,  jossa se elää ja asuu.
Ilmentäkää sitä ikuista henkeänne, joka ON pyyteetön rakkaus.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #1 : 17.08.2006 17:44:05 »

(http://www.oregonscenics.com/oak-trees.jpg)
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #2 : 17.08.2006 18:16:35 »

Ihana kuva
Sinun vastauksesi ovat mannaa  smitten
tallennettu
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #3 : 17.08.2006 18:29:49 »

Entä kun puu kaadetaan? Onko sekin pyyteettömän rakkauden tekoja, että se annetaan esim. poltettavaksi, jotta saadaan energiaa? Antaako pyyteetön rakkaus henkensäkin, jotta toiset saavat elää?

Entä kun ihminen ajattelee antavansa pyyteetöntä rakkautta, mutta oikeasti ahdistaa liialla huolenpidollaan ympäristöä? Hän oikeasti kuvittelee rakastavansa pyyteettömästi, mutta ei näe, että rakkautensa tukehduttaa. Ei näin ollen ymmärrä ollenkaan, että pitäisi ns. rakastaa vähemmän. Vaikka uskon tämän ihmisen olevan hieman tekopyhä hänen itsensä tajuamatta (puhuu pahaa selän takana, arvostelee jne.) Hän kuvittelee olevansa rakkaudessaan puhdas ja yrittää tehdä itsestään marttyyria. Voiko vain rukoilla hänelle ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta? Suuntaako se hänen rakkauttaankin sitten oikeammille urille?
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #4 : 17.08.2006 18:33:42 »

Itse pyrin pelkkään rakkauden olemassaoloon.  Smiley Jossain hassussa testissä minulle on jo vuosia sitten tullut Universaali rakkaus ja se kyllä pitää paikkaansa. Olenkin ajatellut, kun minua monesti ahdistaa tämä maailman meno, että se johtuu siitä, kun on niin vähän rakkautta. Nimenomaan sitä Oikeaa Rakkautta, joka vain on ja kuljettaa hyviä asioita tapahtumaan!

 smitten
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 17.08.2006 23:00:53 »

Entä kun puu kaadetaan? Onko sekin pyyteettömän rakkauden tekoja, että se annetaan esim. poltettavaksi, jotta saadaan energiaa? Antaako pyyteetön rakkaus henkensäkin, jotta toiset saavat elää?

Pyyteetön rakkaus antamassa henkensä merkitsisi sitä, että rakkaus tulisi vajaaksi itsestään.
Kärsimys, joka tuhoaa elämää vaivan palkaksi, ei ole hyveellistä.

Siksi itsensä kärsittäminen ei ole pyyteetöntä rakkautta,
koska se rampauttaa jakamisen, nauttimisen ja sulattamisen.

Pyyteetön rakkaus, ottaessaan sille annetun leiviskän vastaan,
saattaa henkensä mukautumaan tekoihin.

Rakkaus joustaa ja palkitsee vaivan kultauksella, joka on elämä itse.

Ei itselleen antamisessa ole sijaa menettämiselle.

Sitä ei menetä, minkä antaa pois - tietäen sen voivan tulla vain annetuksi menettämättömälle.

Siksi puu, joka luopuu rungostaan ja lahjoittaa oksansa,
tietää saavansa takaisin kaiken sen,
mistä elämän puu tunnetaan:
ikuisena säilymisen.

Mutta tietääkö ihminen: ottavansa puuna vastaan palasen itseään
ikuistaakseen sen?

Kuinka puut tulevatkaan kohdelluiksi meinä itsenämme.

 :Smiley

Maailmamme kertoo sen.
tallennettu
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Minä olen rakkaus.


Profiili
« Vastaus #6 : 19.08.2006 09:35:25 »

Mieleni minun tekevi aivoni ajattelevi... tuoda jotain yksinkertaisia tapoja toteuttaa asiaa arjessa. Kun tahtoo olla rakkaus, on helpompi tietää mistä voi luopua, mikä ei itselle ole enää ajankohtaista. Itselläni tämä toimii... eli tahdon luopua jostakin ja luovun, lähes välitömästi,usein samalla elämän alueella oleva toive tyydytetään mitä ihmeelisemmällä tavalla.

Erityisesti olen huomannut ajastuksen tärkeyden, ensin antaminen, luopuminen, palvelus rakkaudella ja ilolla. Elämä on yhtä ihmettä. Esim. haluamieni koulutusten kohdalla olen ilmoittautunut, kun intuitio on niin vahva, etten muuta voi, vaikkei rahasta ole tietoa. Sen jälkeen viestiä ylös, jopas alkaa toimia. Mikä parasta, saat vahvistusta, että olet oikealla tiellä. Tai toisinpäin, kun todella tökkii, inventaario...

Välillä tietenkin tulee tunteita, että annan ja annan, jolloin tulisikin miettiä onko antaminen pyyteetöntä? Annanko myös itselleni, vai uhraudunko toisten puolesta? Olenko minä laivani kapteeni, vai elänkö jonkun toisen elämää?

Usko, toivo ja rakkaus, muta suurin niistä on RAKKAUS smitten
tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä
merkurius veskarissa
venus kauriissa
mars kauriissa
punainen kristalli maa
metalli-puhveli
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #7 : 19.08.2006 09:47:54 »

Mistä tulevat tarpeet? Siitä että Jumaluus luo aineellisen maailman.

Saako ihminen mitä tarvitsee jos odottaa vaikka 5v suhdetta joka sitten loppuu onnettomasti? Ilmeisesti? Onko kaikessa kyse uskosta, että kääntää asiat niin päin, että jos ei saa mitä haluaa, niin saa mitä tarvitsee ja sitten vain päättää olla "onnellinen"?


Kuka määrittelee mikä on tarpeeksi jos on kyse vaikkapa palkastaWink

Oikeasti kun mietin mitä kaikkea hauskaa minulle on tapahtunut niin tarpeeni jännitykselle onkin aika iso, ja silti en halua etsimällä etsiä sitä formulakisoista ja hillittömästä toiminnasta, mutta jonkin verran kuitenkin. Olin nauranut muiden jännityksen tarpeelle, mutta jostain universumikolkasta sellainen on minuun asettunut. Kummaa.

Minulla on itse asiassa tarve levätä ja olla olematta liian henkinen, mitä kuitenkin olen. Minulla oli tarve kokea korkeampia ulottuvuuksia ja sain sen, enkä tarkoita kysymyksilläni että minä en saisi asioita, ne ovat lähinnä kysymyksenasetteluja.

Kun Jumaluus lepää, Hän on vetänyt kaiken luodun itseensä ja kaikki on henkeä. Miksi ihmiselle lepo voi olla sitä, että ei ajattele näitä asioita.Smiley
« Viimeksi muokattu: 19.08.2006 09:58:01 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #8 : 19.08.2006 12:44:40 »



Eikö tarve ole puutteen kokemista siitä, mitä haluaa?
Sen mieltämistä, ettei ole tarpeeksi (tarpeisiin vastaavasti) jotakin,
mitä aina ei tiedosta edes hamunneensa.

Puutteen kokeminen voi näet ajaa haluamisen yli:

Halajan riittävyyttä mutten tiedä edes, mitä tarvitsen.
Ja se näkyy naamasta.  Sad




Uskon, että ihminen saa aina sen, mitä on tilannut:
- lisää haluamista, lisää puutteen kokemista;
+ onnellisia yhteensattumia, asioiden järjestymistä ihmeellisinkin tavoin.

Silti emme aina saa, mitä tarvitsemisellamme hamuamme,
koska tarvitsemiseen kätkeytyy ajatus siitä...
 
"etten voi saada jotakin toivomaani;
että minulta evätään se, mitä minulle kuuluu".


- Ja tämä juuri on se vaikuttava ajatus käskynä maailmankaikkeuden luovuuden syttiölle.

Eli niin kuin uskomme, sen mukaisesti meille toimitetaan.
Aivan kuten pelko vetää puoleensa pelon ylläpitäjää eli uhan jatkuvuutta. 

Shocked angel

Tarpeeksi voi olla "riittävästi" silloin, kun kyse on minimaalisesta toimeentulosta;
tarpeeksi voi olla "yllinkyllin" silloin, kun kyse on supermitoitetusta kerskakulutuksesta.

Tarve kokea korkeampia ulottuvuuksia on omiaan synnyttämään harha-aistimuksia
eli verukkeita olla tunnustamatta jo omanneensa korkeammat ulottuvuudet
- läsnäolonaan niissä.

Tarpeista luopuminen johtaa korkeampien ulottuvuuksiensa kokemiseen sellaisenaan - vailla tekohenkisyyttä.

Tekohenkisyys on sitä, että kaappaamme ilmiövaikutelman omaksemme
ja kerromme muille olevamme liiankin henkisiä,
koska sisimpämme kertoo meidän tarrautuneen katoavaiseen.

Kyse on henkimaailman turhuudentoreilla kuljeksimisesta.

Henkisyyksien ajattelemattomuus on lepoa siitä, että yrittää tavoitella sitä,
mikä jo sellaisenaan on syy, ponnin, iduke - minkään tavoittelemiselle.


Todellisuus on sellaisenaan muuttumista.

Sellaisenaan oleminen + muutos = todellisuus

 angel

tallennettu
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Minä olen rakkaus.


Profiili
« Vastaus #9 : 19.08.2006 15:14:49 »

Hetkinen, Tarpeista luopuminen... nyt heittää tyhjää. Minä olen ajatellut, että niin kauan, kuin vielä asustelemme ihmiskehossa, on tiettyjä perustarpeita. Tarkoitatko tarpeista luopumisella transformaatiota? smitten smitten smitten? crazy2
tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä
merkurius veskarissa
venus kauriissa
mars kauriissa
punainen kristalli maa
metalli-puhveli
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #10 : 19.08.2006 20:00:22 »

Kuinka selkeä vertaus tuo koukku ja syötti!

Ja puu!

Kiitos tuosta yksinkertaisuuden puhtaudesta, Rauhan enkeli!

Ihminen on kummallisen monimutkainen tai itse luonut itsensä sellaiseksi.

Joskus nuorena ajattelin, että pyyteetöntä rakkautta voi antaa vain enkeli ja huora. Ajattelin että enkeli en voi olla ja olen liian itsekäs pyyteettömäksi huoraksi vaikkapa rahankin edestä.

Sitten ajattelin, että en voisi olla enkelikään, koska en voisi fyysisesti kohdata ja nauttia rakkauden antamisesta. Siis kiitoksen materialisoituminen tulee salakavalasti taustalta esiin. Ihminen haluaa kokea ja nähdä kaiken fyysisenä, vastaanotettuna!

Joten luovutin... Undecided
tallennettu
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Minä olen rakkaus.


Profiili
« Vastaus #11 : 19.08.2006 20:09:02 »

Ajattelen, että ihminen on fyysinen, henkinen ja hengellinen kokonaisuus, (eri kehot, itämaisessa lääketieteessä). Kaikki on energiaa, ajatukset, sanat ja teot. Ehkä väännän nyt rautalangasta, mutta saanen anteeksi? Kun lähettää energiaa, tuntee, kuinka se alkaa palata takaisin... Me todellakin teemme sen monimutkaiseksi, siinä egomme on tosi taitava!!!! idiot2 smitten idiot2 angel buck2 smitten
tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä
merkurius veskarissa
venus kauriissa
mars kauriissa
punainen kristalli maa
metalli-puhveli
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #12 : 19.08.2006 23:15:29 »

Minua ihmetyttikin nykymaailman vaatimukset rakkaudelle, niitä tulee vastaan joka paikassa, jopa tällä foorumilla. Miksi rakkaus ei vain voisi olla olemassa? Hymy siellä täällä, ystävällinen naurahdus, pieni käden kosketus? Nämä pätevät kaikenlaisiin rakkaussuhteisiin.

Se kai tässä maailmassa on vikana? Liian kapea katsanto rakkauteen?

annaelen

Kyllä.  coolsmiley Rakkaus lopulta vaatii niin vähän ja on kuitenkin niin paljon.  smitten Ihmiset vain tekevät rakkaudesta monimutkaista...
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #13 : 19.08.2006 23:16:35 »

Ihana kuva
Sinun vastauksesi ovat mannaa  smitten

Kiitos!  smitten Taivaan mannaa.  Cheesy Wink
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #14 : 19.08.2006 23:18:13 »

Entä kun puu kaadetaan? Onko sekin pyyteettömän rakkauden tekoja, että se annetaan esim. poltettavaksi, jotta saadaan energiaa? Antaako pyyteetön rakkaus henkensäkin, jotta toiset saavat elää?

Rauhan enkeli jo oivallisesti vastasikin tähän.  smitten Kiitos hänelle!  coolsmiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: